De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Welkom in Brussel :laugh:

...

Meiser en Montgomery zijn allebei zo'n leuke ronde punten, Meiser nog iets erger... Vaak genoeg gepasseerd vroeger.

Poging tot carjacking was vooral rond het Zuidstation populair, zelf nooit daar meegemaakt maar veel collega's wel - in Anderlecht en Molenbeek zelf ook nog niet meegemaakt. Ik heb dat 1 keer aan Kraainem gehad maar ik had hem gelukkig tijdig gezien.
 
Op een rond punt, met 7 zijwegen (achteraf bekeken), wil iedereen tegelijkertijd op dat rondpunt naar links, rechts en rechtdoor. Heel de tijd amper een paar cm tussen elke wagen, soms echt ne cm (!). Dat ik niemand geraakt heb, is een mirakel.
Ah, u bent ook bekend met het Schuman-rondpunt
 
Dat rond punt is vast Meiser? Noemt daar met een reden Place Misère. Zoveel verschillende verkeersstromen, 3 tramsporen (eentje los door het midden van het rond punt en twee die kruisen), een set verkeerslichten met de R21, een bus/fietsstrook (levensgevaarlijk) en een pak voetgangers ... Gewoon verschrikkelijk op drukke momenten.
Geen idee ik heb niet meer gekeken achteraf op googlemaps waar ik juist zat, ik was al blij daar weg te zijn. Ik moest er ook niet zijn, maar de tunnel aan de ring die ik eigenlijk moest hebben, was afgesloten en ik werd ineens omgeleid naar Brussel stad, en toen heb ik gewoon de GPS gevolgd naar waar ik moest zijn.

1 van die klote punten alvast :D

Even foto's bekeken op google, inderdaad Meiser .. right ... :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Is dat dan een aparte regel? Als je in regen minder dan 100m ver kunt zien moet je mistlichten aanzetten anders niet volgens mij.
Van de een van de lokale polite deelsites:
Je moet de mistlampen achteraan inschakelen in de volgende situaties: wanneer mist het zicht beperkt tot minder dan 100 meter, wanneer de sneeuwval het zicht beperkt tot minder dan 100 meter en in het geval van zware regen.

Die 100m is alleen van tel bij mist en sneeuw. Bij zware regenval altijd. Wat er dan weer voor nieuwe discussies zorgt want wat is zware regenval en hoe meet je dat als je in de auto zit 😃.
 
Vrachtwagen is een andere vrachtwagen aan het inhalen op de snelweg terwijl het verboden is en het gaat niet vooruit.
Ik flikker twee keer met mijn grootlichten omdat ik het beu ben.

Remt die vrachtwagen om zich terug te laten zakken.
Maar probleem: daar achter hing een motard te gatplakken die er zo bijna onder zat :unsure:

Motard begint naar mij te gesticuleren, maar als 'zwakke' weggebruiker kan je best wat plaats tussen laten heee.. pipo. Als die voor een andere reden moest remmen was het net het zelfde.
 
Wat is dat met mensen die veel te vroeg stoppen aan een licht? Deze morgen een vrouw die meer dan een autolengte te vroeg stopte :angry: Die remde dus ook veel harder dan wat ik verwacht had.
 
Wat is dat met mensen die veel te vroeg stoppen aan een licht? Deze morgen een vrouw die meer dan een autolengte te vroeg stopte :angry: Die remde dus ook veel harder dan wat ik verwacht had.
Dat zou een effect kunnen zijn van “defensief autorijden” waarbij die persoon enkele meters uitwijkmogelijkheid voorziet in geval de achterligger niet tijdig lijkt te stoppen (zonder dat die persoon daarbij het kruispunt bij rood licht op moet rijden of bij aanrijding langs achter het kruispunt op geduwd wordt met potentieel zijdelingse aanrijding van kruisend verkeer dat groen heeft tot gevolg).
 
Wat is dat met mensen die veel te vroeg stoppen aan een licht? Deze morgen een vrouw die meer dan een autolengte te vroeg stopte :angry: Die remde dus ook veel harder dan wat ik verwacht had.
Om dan daarna tijdens het nog rood is, die lengte vooruit te rijden. Leuk met een start/stop systeem. Ofwel moet ge dan daarvoor speciaal weer starten ofwel zijt ge precies zelf de asshole die zoveel plaats laat.
 
Dat zou een effect kunnen zijn van “defensief autorijden” waarbij die persoon enkele meters uitwijkmogelijkheid voorziet in geval de achterligger niet tijdig lijkt te stoppen (zonder dat die persoon daarbij het kruispunt bij rood licht op moet rijden of bij aanrijding langs achter het kruispunt op geduwd wordt met potentieel zijdelingse aanrijding van kruisend verkeer dat groen heeft tot gevolg).
Of iemand die Adaptive Cruise Control gebruikt, die laten vaak ook vrij veel afstand.
 
Om dan daarna tijdens het nog rood is, die lengte vooruit te rijden. Leuk met een start/stop systeem. Ofwel moet ge dan daarvoor speciaal weer starten ofwel zijt ge precies zelf de asshole die zoveel plaats laat.
Waarom ben je een asshole als je veel plaats laat?

Zijn we zoveel sneller als we die meter, of twee drie, dichtrijden?

Ik weet nog, lang geleden, bij mijn rijles dat ik commentaar kreeg dat ik te weinig afstand hield (bij hetgeen wat iedereen 'normaal' zou vinden)

Lijkt me alleen vervelend als er daardoor mensen niet tot bij een afslag strook geraken. Maar anders, hou toch gewoon wat afstand?
 
Waarom ben je een asshole als je veel plaats laat?

Zijn we zoveel sneller als we die meter, of twee drie, dichtrijden?

Ik weet nog, lang geleden, bij mijn rijles dat ik commentaar kreeg dat ik te weinig afstand hield (bij hetgeen wat iedereen 'normaal' zou vinden)

Lijkt me alleen vervelend als er daardoor mensen niet tot bij een afslag strook geraken. Maar anders, hou toch gewoon wat afstand?
Er was sprake van een autolengte. Ik laat meestal ook redelijk wat ruimte, maar geen autolengte.
 
Wat is dat met mensen die veel te vroeg stoppen aan een licht? Deze morgen een vrouw die meer dan een autolengte te vroeg stopte :angry: Die remde dus ook veel harder dan wat ik verwacht had.
Er zijn redenen waarom je dat zou kunnen doen. Kop-staart aanrijdingen minimaliseren bvb. Je wint er toch niks mee om u daar in te ergeren, het gaat niet sneller groen worden als die aansluit hoor.
 
Soms zijn de lichten erg slecht gepositioneerd en moeilijk te zien als chauffeur vooraan in de rij. Zeker voor grote mensen. Dan is het vaak handiger om een paar meter vroeger te stoppen.
 
Om dan daarna tijdens het nog rood is, die lengte vooruit te rijden. Leuk met een start/stop systeem. Ofwel moet ge dan daarvoor speciaal weer starten ofwel zijt ge precies zelf de asshole die zoveel plaats laat.
Ik laat soms zelfs meerdere autolengtes tussen vooraleer ik het genoeg vind en terug ga aansluiten, ik ga echt niet voor het minste de auto weer starten omdat de auto's voor mij niet weten hoe ze moeten aansluiten.

Ik doe dit wel niet aan plaatsen waar ik weet dat achteraan mensen geblokkeerd worden doordat ik niet zou aansluiten.
 
Soms zijn de lichten erg slecht gepositioneerd en moeilijk te zien als chauffeur vooraan in de rij. Zeker voor grote mensen. Dan is het vaak handiger om een paar meter vroeger te stoppen.

Idd. Ik stop meestal 1 of 2m voor de stopstreep net om die reden. Geen zijn mijn nek te moeten omwringen om het licht te zien.

Kleine ergernis: camions die rechts van u staan (2 vakken en/of afslagvak en/of voorsorteerstrook) en tot aan de meet rijden, zodat ge 0,0 de botten zicht hebt op het licht.

Tzelfde als camionettes die links gaan staan (dubbel rondpunt, of gewoon voorsorteren) en het niet interesseert da ge niks meer ziet afkomen. Of nog erger: rechts. Dan kunde zelfs niet mee met hun vertrekken.

Dubbele punten als die pipo's dan doodleuk het buitenste vak van het rondpunt nemen en u dus geen plaats laten.
 
Idd. Ik stop meestal 1 of 2m voor de stopstreep net om die reden. Geen zijn mijn nek te moeten omwringen om het licht te zien.

Kleine ergernis: camions die rechts van u staan (2 vakken en/of afslagvak en/of voorsorteerstrook) en tot aan de meet rijden, zodat ge 0,0 de botten zicht hebt op het licht.

Tzelfde als camionettes die links gaan staan (dubbel rondpunt, of gewoon voorsorteren) en het niet interesseert da ge niks meer ziet afkomen. Of nog erger: rechts. Dan kunde zelfs niet mee met hun vertrekken.

Dubbele punten als die pipo's dan doodleuk het buitenste vak van het rondpunt nemen en u dus geen plaats laten.
Daarstraks nog naast een camionette gestaan die links moest afslaan en ik rechts. Meneer ging tot wel een halve meter voorbij de stopstreep staan waardoor ik geen kloten zag :sarcastic: En natuurlijk kwamen er voor hem uit de andere richting veel wagens, waardoor ik daar veel langer dan nodig stond. Kan ook moeilijk op goed geluk verder rijden als ik niks kan zien.
 
Terug
Bovenaan