En bij zware regenval, wat op de autostrade voor een rode waas zorgt.Mistlicht achter is verplicht bij zichtbaarheid minder dan 100m
(recent terug theorie gedaan vanwege rijbewijs A, dus zit nog vers in het geheugen )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En bij zware regenval, wat op de autostrade voor een rode waas zorgt.Mistlicht achter is verplicht bij zichtbaarheid minder dan 100m
(recent terug theorie gedaan vanwege rijbewijs A, dus zit nog vers in het geheugen )
Welkom in Brussel
...
Ah, u bent ook bekend met het Schuman-rondpuntOp een rond punt, met 7 zijwegen (achteraf bekeken), wil iedereen tegelijkertijd op dat rondpunt naar links, rechts en rechtdoor. Heel de tijd amper een paar cm tussen elke wagen, soms echt ne cm (!). Dat ik niemand geraakt heb, is een mirakel.
Dat rond punt is vast Meiser? Noemt daar met een reden Place Misère. Zoveel verschillende verkeersstromen, 3 tramsporen (eentje los door het midden van het rond punt en twee die kruisen), een set verkeerslichten met de R21, een bus/fietsstrook (levensgevaarlijk) en een pak voetgangers ... Gewoon verschrikkelijk op drukke momenten.
Is dat dan een aparte regel? Als je in regen minder dan 100m ver kunt zien moet je mistlichten aanzetten anders niet volgens mij.En bij zware regenval, wat op de autostrade voor een rode waas zorgt.
Van de een van de lokale polite deelsites:Is dat dan een aparte regel? Als je in regen minder dan 100m ver kunt zien moet je mistlichten aanzetten anders niet volgens mij.
Je moet de mistlampen achteraan inschakelen in de volgende situaties: wanneer mist het zicht beperkt tot minder dan 100 meter, wanneer de sneeuwval het zicht beperkt tot minder dan 100 meter en in het geval van zware regen.
Dat zou een effect kunnen zijn van “defensief autorijden” waarbij die persoon enkele meters uitwijkmogelijkheid voorziet in geval de achterligger niet tijdig lijkt te stoppen (zonder dat die persoon daarbij het kruispunt bij rood licht op moet rijden of bij aanrijding langs achter het kruispunt op geduwd wordt met potentieel zijdelingse aanrijding van kruisend verkeer dat groen heeft tot gevolg).Wat is dat met mensen die veel te vroeg stoppen aan een licht? Deze morgen een vrouw die meer dan een autolengte te vroeg stopte Die remde dus ook veel harder dan wat ik verwacht had.
Om dan daarna tijdens het nog rood is, die lengte vooruit te rijden. Leuk met een start/stop systeem. Ofwel moet ge dan daarvoor speciaal weer starten ofwel zijt ge precies zelf de asshole die zoveel plaats laat.Wat is dat met mensen die veel te vroeg stoppen aan een licht? Deze morgen een vrouw die meer dan een autolengte te vroeg stopte Die remde dus ook veel harder dan wat ik verwacht had.
Of iemand die Adaptive Cruise Control gebruikt, die laten vaak ook vrij veel afstand.Dat zou een effect kunnen zijn van “defensief autorijden” waarbij die persoon enkele meters uitwijkmogelijkheid voorziet in geval de achterligger niet tijdig lijkt te stoppen (zonder dat die persoon daarbij het kruispunt bij rood licht op moet rijden of bij aanrijding langs achter het kruispunt op geduwd wordt met potentieel zijdelingse aanrijding van kruisend verkeer dat groen heeft tot gevolg).
Waarom ben je een asshole als je veel plaats laat?Om dan daarna tijdens het nog rood is, die lengte vooruit te rijden. Leuk met een start/stop systeem. Ofwel moet ge dan daarvoor speciaal weer starten ofwel zijt ge precies zelf de asshole die zoveel plaats laat.
Er was sprake van een autolengte. Ik laat meestal ook redelijk wat ruimte, maar geen autolengte.Waarom ben je een asshole als je veel plaats laat?
Zijn we zoveel sneller als we die meter, of twee drie, dichtrijden?
Ik weet nog, lang geleden, bij mijn rijles dat ik commentaar kreeg dat ik te weinig afstand hield (bij hetgeen wat iedereen 'normaal' zou vinden)
Lijkt me alleen vervelend als er daardoor mensen niet tot bij een afslag strook geraken. Maar anders, hou toch gewoon wat afstand?
Er zijn redenen waarom je dat zou kunnen doen. Kop-staart aanrijdingen minimaliseren bvb. Je wint er toch niks mee om u daar in te ergeren, het gaat niet sneller groen worden als die aansluit hoor.Wat is dat met mensen die veel te vroeg stoppen aan een licht? Deze morgen een vrouw die meer dan een autolengte te vroeg stopte Die remde dus ook veel harder dan wat ik verwacht had.
Dit is voor mij vaak de reden. Als iktot aan de stoplijn sta moet ik vaak half over m'n stuur hangen om de lichten deftig te zien.Soms zijn de lichten erg slecht gepositioneerd en moeilijk te zien als chauffeur vooraan in de rij. Zeker voor grote mensen. Dan is het vaak handiger om een paar meter vroeger te stoppen.
Ik laat soms zelfs meerdere autolengtes tussen vooraleer ik het genoeg vind en terug ga aansluiten, ik ga echt niet voor het minste de auto weer starten omdat de auto's voor mij niet weten hoe ze moeten aansluiten.Om dan daarna tijdens het nog rood is, die lengte vooruit te rijden. Leuk met een start/stop systeem. Ofwel moet ge dan daarvoor speciaal weer starten ofwel zijt ge precies zelf de asshole die zoveel plaats laat.
Soms zijn de lichten erg slecht gepositioneerd en moeilijk te zien als chauffeur vooraan in de rij. Zeker voor grote mensen. Dan is het vaak handiger om een paar meter vroeger te stoppen.
Daarstraks nog naast een camionette gestaan die links moest afslaan en ik rechts. Meneer ging tot wel een halve meter voorbij de stopstreep staan waardoor ik geen kloten zag En natuurlijk kwamen er voor hem uit de andere richting veel wagens, waardoor ik daar veel langer dan nodig stond. Kan ook moeilijk op goed geluk verder rijden als ik niks kan zien.Idd. Ik stop meestal 1 of 2m voor de stopstreep net om die reden. Geen zijn mijn nek te moeten omwringen om het licht te zien.
Kleine ergernis: camions die rechts van u staan (2 vakken en/of afslagvak en/of voorsorteerstrook) en tot aan de meet rijden, zodat ge 0,0 de botten zicht hebt op het licht.
Tzelfde als camionettes die links gaan staan (dubbel rondpunt, of gewoon voorsorteren) en het niet interesseert da ge niks meer ziet afkomen. Of nog erger: rechts. Dan kunde zelfs niet mee met hun vertrekken.
Dubbele punten als die pipo's dan doodleuk het buitenste vak van het rondpunt nemen en u dus geen plaats laten.