De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Daarnet heel de R4 van Merelbeke tot Mariakerke iemand die een heilige schrik had van het rechtse vak. En als die nu 110 of zo zou rijden en de rest zou inhalen zou me dat weinig kunnen schelen. Maar neen, het was aan net 90 km/h. Dan krijg je van die inhaalmanoeuvres zoals camions die minuten lang duren.

Altijd al afgevraagd waarom het hier eigenlijk niet mag - VS lijkt veel relaxter rijden.
Lijkt me persoonlijk echt verschrikkelijk.

Het ergste aan de middenvakrijders is dat ze u soms zelf dwingen om langer op het middenvak te rijden, waardoor je zelf ook zo'n klootzak lijkt.
 
Waar mogelijk zijn de recente systemen naar voor gericht, omdat die plaat het properste is en je dan de nummerplaat van de trekker hebt ipv de trailer bij vrachtwagens.
Én omdat je dan ook beelden hebt van de bestuurder én daarmee dus ook op gsmgebruik kan controleren én automatische gezichtsherkenning de natte droom blijft van sommige beleidsmakers.
 
Lol. Aan een bedrijventerrein wilt een vrachtwagenchauffeur links afslaan, maar moet even wachten tot er ene met een vorkheftruck heeft overgestoken. Achter de vrachtwagen staan er een 5-tal auto's te wachten. De vorkheftruck is net overgestoken en eentje van die auto's heeft geen geduld, claxonneert eens en steekt dan dat rijtje voorbij net als die vrachtwagen naar links gaat rijden en die dus alles mag dichtgooien. Ongelooflijk.
 
Haha, ja. Ik heb ooit is ene "de rest rijdt in mijne weg" -gewijs heel de rij die stond aan schuiven om af te slaan een T zien proberen voorbijsteken.
 
Op de snelweg tussen Destelbergen en Lokeren heb ik welgeteld zeven wagens met mistlichten zien rijden. Al de rest moet waarschijnlijk denken dat het voor een serieus meerverbruik zorgt of zo
Mistlichten zijn enkel nodig als je over 150 meter ofzo je voorligger niet meer ziet. De vrachtwagens zorgen er al snel voor dat er niet genoeg mist aanwezig is op de snelweg om er voor te zorgen dat die effectief nodig zijn.
 
Mistlichten zijn enkel nodig als je over 150 meter ofzo je voorligger niet meer ziet. De vrachtwagens zorgen er al snel voor dat er niet genoeg mist aanwezig is op de snelweg om er voor te zorgen dat die effectief nodig zijn.
Vanochtend niet ze. Daar waren echt een paar ferme mistbanken waar je maar 100 meter zag
 
Kaakchirurgen willen een verbod op dergelijke steps. Bij het blokkeren van het voorwiel val je eigenlijk recht op je gezicht, waardoor het kaakgewricht gewoon afbreekt. Resultaat: voor de rest van je leven je mond niet meer deftig kunnen open doen.

Het valt mij ook op dat het vooral jonge mensen zijn die dergelijke steps gebruiken. Ondertussen heeft 60% overgewicht.

Ik vind het gek dat die step überhaupt zo hard kan. De mijne kan max 23km/u dus perfect binnen de limiet. Rij er nu al een hele poos mee en ik vind daar nu eens niks gevaarlijk aan tbh. Als ge u niet aan de regels houdt en rijdt als een zot, tsja, maar dat ligt niet aan de step.
 
Op de snelweg tussen Destelbergen en Lokeren heb ik welgeteld zeven wagens met mistlichten zien rijden. Al de rest moet waarschijnlijk denken dat het voor een serieus meerverbruik zorgt of zo
Miserie is dat men niet beseft dat mistlampen ook terug uitgezet kunnen worden.
Wat mist (of zware mistbank), en de mistlampen gaan aan en blijven aan, ook wanneer het drukker wordt en je in een treintje aan het rijden bent.
Keurig wanneer je dan wat later file aan het rijden bent met die super felle rode lichten voor je neus.
In België mogen ze aan wanneer je de gewone achterlichten 100m voor je niet meer kan zien.
In Nederland mogen ze pas aan wanneer het zicht minder dan 50m is!
 
Vanmorgen in de dichte mist. Je zag geen 50m ver.
Krijgt mijnheer de facteur met z'n camionette die voor me reed het lumineuze idee om gewoon te stoppen op de weg in een bocht.
4 pinkers aan en op't gemakske de gazet in de bus gaan steken. Wat een randdebielen lopen en rijden er toch rond.
Dat m'n achterliggers de tegenliggers niet zagen afkomen was blijkbaar niet zo belangrijk.

Te mottig om op de inrit te parkeren en 10m verder te moeten stappen. Luie kloothommel.
Die vd post zie ik alleen maar overtredingen begaan.
Is het niet stoppen in een bocht dan is het wel om 500m over een fietspad (gescheiden vd weg door een lage haag) te rijden en de gazetten zo in de bussen te mikken.
Totaal onverantwoord.
 
Flitscamera's om mensen die expres een verboden richting inrijden te betrappen--> goed beleid! :thumb:
Die camera's zodanig positioneren dat die al flitsen van zodra je afdraait zodat een chauffeur die zich vergiste en onmiddellijk de straat weer uitrijdt toch beboet wordt --> pestbeleid! :angry:
 
Miserie is dat men niet beseft dat mistlampen ook terug uitgezet kunnen worden.
Wat mist (of zware mistbank), en de mistlampen gaan aan en blijven aan, ook wanneer het drukker wordt en je in een treintje aan het rijden bent.
Keurig wanneer je dan wat later file aan het rijden bent met die super felle rode lichten voor je neus.
In België mogen ze aan wanneer je de gewone achterlichten 100m voor je niet meer kan zien.
In Nederland mogen ze pas aan wanneer het zicht minder dan 50m is!
Ik ben dit zo beu. Tegenwoordig steek ik m'n fahren op en ga er wat meer naar links achter hangen.. (zonder te gatplakken)

Tot nu toe nog geen success...


En op de autostrade ga ik er voorbij en als ik er voor zit steek ik m'n mistlampen enkele keren aan en af...
 
Z
Mistlichten zijn enkel nodig als je over 150 meter ofzo je voorligger niet meer ziet. De vrachtwagens zorgen er al snel voor dat er niet genoeg mist aanwezig is op de snelweg om er voor te zorgen dat die effectief nodig zijn.
Als er voldoende zichtbaarheid was zou ik me er niet aan ergeren dat er maar zeven ze ook op hadden.
 
Wat bezielt die mensen toch?!
In Brussel stad zijn zo'n kuren doodnormaal. Erger nog: Daar doen de bestuurders het gewoon bewust.

- Gewoon terwijl je netjes voor het rood licht staat te wachten (en je kan niet opzij), zonder ophouden liggen toeteren op u omdat er rechts nog een extra straat is, en pas stoppen met toeteren als het groen wordt en ze dan eindelijk die straat kunnen inrijden
- 1 tiende van een seconde te lang blijven wachten aan een licht dat net op groen springt --> Gewoon met hun wagen tegen uwe wagen duwen.
- Op een rond punt, met 7 zijwegen (achteraf bekeken), wil iedereen tegelijkertijd op dat rondpunt naar links, rechts en rechtdoor. Heel de tijd amper een paar cm tussen elke wagen, soms echt ne cm (!). Dat ik niemand geraakt heb, is een mirakel.
- Ene die zijn pinker opzet, naar links, het wordt groen, hij blijft staan en rijdt dan .. door het rood. Daardoor is de bestuurder achter mij, razend op mij, stapt ie uit en tikt op mijn raam van: Onnozelaar!
- Markt. 1 richtingsstraat. Helemaal op het einde van de straat een bordje: Verboden toegang markt.

--

Misschien heb ik pech, en die verhaaltjes hierboven gaan natuurlijk over meerdere ritten, maar ik probeer Brussel Stad toch zoveel mogelijk te vermijden tijdens de spitsuren. :tongue:
 
Laatst bewerkt:
In Brussel stad zijn zo'n kuren doodnormaal. Erger nog: Daar doen de bestuurders het gewoon bewust.

- Gewoon terwijl je netjes voor het rood licht staat te wachten (en je kan niet opzij), zonder ophouden liggen toeteren op u omdat er rechts nog een extra straat is, en pas stoppen met toeteren als het groen wordt en ze dan eindelijk die straat kunnen inrijden
- 1 tiende van een seconde te lang blijven wachten aan een licht dat net op groen springt --> Gewoon met hun wagen tegen uwe wagen duwen.
- Op een rond punt, met 7 zijwegen (achteraf bekeken), wil iedereen tegelijkertijd op dat rondpunt naar links, rechts en rechtdoor. Heel de tijd amper een paar cm tussen elke wagen, soms echt ne cm (!). Dat ik niemand geraakt heb, is een mirakel.
- Ene die zijn pinker opzet, naar links, het wordt groen, hij blijft staan en rijdt dan .. door het rood. Daardoor is de bestuurder achter mij, razend op mij, stapt ie uit en tikt op mijn raam van: Onnozelaar!
- Markt. 1 richtingsstraat. Helemaal op het einde van de straat een bordje: Verboden toegang markt.

--

Misschien heb ik pech, en die verhaaltjes hierboven gaan natuurlijk over meerdere ritten, maar ik probeer Brussel Stad toch zoveel mogelijk te vermijden tijdens de spitsuren. :tongue:
Ik rij al jaren in Brussel stad rond. Ik heb wel al veel zaken gezien daar die echt niet door de beugel kunnen, maar voorlopig zonder impact op mezelf.
Bv. deze ochtend nog. Ik schuif rustig aan om zo'n groot rondpunt op te rijden (type Montgomery). Steekt er plots een auto iedereen rechts voorbij op het fietspad?! Zo'n mensen moet je toch gewoon uit het verkeer halen en de auto verbeurd verklaren. En die mensen met het openbaar laten gaan. Die horen niet met een wagen op de openbare weg thuis.

Je quote me wel eerder op de ring van Brussel en niet Brussel stad, wat nog een groot verschil is imo :p
 
Pff wel onder de indruk zonet.
Rijd in de bebouwde kom, relatief vlot verkeer. Even oponthoud en ik zie rechts achter mij een E bike die zich op het voetpad schiet en 100m verder zich voor mijn neus weer op de baan schiet, we reden zeker 45. Vlak voor de fietser liep een man met zijn hond op voetpad.
Ik claxoneer en krijg meteen een middenvinger van de fietser. Hij vertraagt en wijkt uit naar links.
Ik denk ok, die wil zeggen wat op zijn lever ligt, ik draai raampje open links en hij spuugt meteen naar mijn wagen en schiet zich weer naar rechts.

Het is ook niet dat ik het hinderlijk vond dat hij voor mij reed. Ik ben de eerste om heel lang achter fietsers te blijven zodat het altijd veilig blijft, rijd zelf meer dan 10k per jaar met de fiets…

Iets verder rijdt hij op het fietspad en kom ik naast hem en draai mijn rechter raampje open.
Eén en al stoom uit zijn oren. Ik zeg eigenlijk heel rustig wat hem bezielde om daar zo toeren uit te halen aan 45/u op het voetpad dat daar zo smal is met de deur van de huizen die er meteen op uitgeeft en in een fractie zie ik hem wel wat bedaren. In zijn ogen leek het dat ik toeterde omdat ik niet voorbij hem zou kunnen…

Ik had misschien niet moeten claxonneren, was echt een rode lap op een stier.
 
Pff wel onder de indruk zonet.
Rijd in de bebouwde kom, relatief vlot verkeer. Even oponthoud en ik zie rechts achter mij een E bike die zich op het voetpad schiet en 100m verder zich voor mijn neus weer op de baan schiet, we reden zeker 45. Vlak voor de fietser liep een man met zijn hond op voetpad.
Ik claxoneer en krijg meteen een middenvinger van de fietser. Hij vertraagt en wijkt uit naar links.
Ik denk ok, die wil zeggen wat op zijn lever ligt, ik draai raampje open links en hij spuugt meteen naar mijn wagen en schiet zich weer naar rechts.

Het is ook niet dat ik het hinderlijk vond dat hij voor mij reed. Ik ben de eerste om heel lang achter fietsers te blijven zodat het altijd veilig blijft, rijd zelf meer dan 10k per jaar met de fiets…

Iets verder rijdt hij op het fietspad en kom ik naast hem en draai mijn rechter raampje open.
Eén en al stoom uit zijn oren. Ik zeg eigenlijk heel rustig wat hem bezielde om daar zo toeren uit te halen aan 45/u op het voetpad dat daar zo smal is met de deur van de huizen die er meteen op uitgeeft en in een fractie zie ik hem wel wat bedaren. In zijn ogen leek het dat ik toeterde omdat ik niet voorbij hem zou kunnen…

Ik had misschien niet moeten claxonneren, was echt een rode lap op een stier.
Hij moet eens op de verkeerde wagen spuwen en ze rijden hem onderuit.
 
Hij moet eens op de verkeerde wagen spuwen en ze rijden hem onderuit.
Ik ging net zeggen: die geef ik een lichte tik.

Mijn ergernis: neem afrit, maar door werkzaamheden staat die afrit tot op de autostrade in file. Ik zie ene afkomen die er ook af moet in mijn achteruitkijkspiegel, naar beneden kijkend. Ik ga er dan automatisch van uit dat die persoon op de smartphone bezig is.

Ziet ons veel te laat. Mijn hart slaat 3 slagen over. Vlamt rakelijks naast mij de graskant in. Komt halverwege de afrit tot stilstand en vervoegt doodgewoon de file.

Zo'n mensen verdienen een pak slaag.
 
Hij moet eens op de verkeerde wagen spuwen en ze rijden hem onderuit.
Been there done that.
Ik begrijp perfect dat een fietser enorm gefrustreerd kan raken als daar echt een reden voor is.
Jaren geleden werd ik op een smalle boerenwegel bergaf plots rakelings voorbij gereden door een camionette.
Ik steek mijn middenvinger op.
Die camionette brakecheckt mij en terwijl ik nog ingeklikt half op mijn fiets zit komt die op mij afgelopen en duwt mij in de gracht. Reed daarna meteen verder door…
 
In Brussel stad zijn zo'n kuren doodnormaal. Erger nog: Daar doen de bestuurders het gewoon bewust.

- Gewoon terwijl je netjes voor het rood licht staat te wachten (en je kan niet opzij), zonder ophouden liggen toeteren op u omdat er rechts nog een extra straat is, en pas stoppen met toeteren als het groen wordt en ze dan eindelijk die straat kunnen inrijden
- 1 tiende van een seconde te lang blijven wachten aan een licht dat net op groen springt --> Gewoon met hun wagen tegen uwe wagen duwen.
- Op een rond punt, met 7 zijwegen (achteraf bekeken), wil iedereen tegelijkertijd op dat rondpunt naar links, rechts en rechtdoor. Heel de tijd amper een paar cm tussen elke wagen, soms echt ne cm (!). Dat ik niemand geraakt heb, is een mirakel.
- Ene die zijn pinker opzet, naar links, het wordt groen, hij blijft staan en rijdt dan .. door het rood. Daardoor is de bestuurder achter mij, razend op mij, stapt ie uit en tikt op mijn raam van: Onnozelaar!
- Markt. 1 richtingsstraat. Helemaal op het einde van de straat een bordje: Verboden toegang markt.

--

Misschien heb ik pech, en die verhaaltjes hierboven gaan natuurlijk over meerdere ritten, maar ik probeer Brussel Stad toch zoveel mogelijk te vermijden tijdens de spitsuren. :tongue:
Welkom in Brussel :laugh:

Hier vlak tegen mijn werk is er ook een groot (dubbel) kruispunt tussen de R21 en verlengde van de E411 waar het verboden is om links af te slaan. Staat meermaals aangeduid met borden, toch zijn er hier ook dagelijks die daar hun gat aan vegen en achterliggers die blijven claxoneren tot ze weg zijn. Dat geclaxoneer horen op de achtergrond wordt op den duur een gewoonte. :unsure:

Tijdens de spitsuren ook altijd de nodige portie idioten & eikels (sommigen zijn niet slimmer, velen doen het bewust) die datzelfde kruispunt blokkeren. Extra leuk wanneer ze daardoor in quasi volledige gridlock komen te staan. Uiteraard komt er dan nog een tram of ambulance bij om het te vervolledigen.

Dat rond punt is vast Meiser? Noemt daar met een reden Place Misère. Zoveel verschillende verkeersstromen, 3 tramsporen (eentje los door het midden van het rond punt en twee die kruisen), een set verkeerslichten met de R21, een bus/fietsstrook (levensgevaarlijk) en een pak voetgangers ... Gewoon verschrikkelijk op drukke momenten.

Verkeersagressie en poging tot carjacking / diefstal van (hand)tas op passagierszetel ook meermaals gezien aan bepaalde kruispunten. Was wel vooral toen in nog de kanten van Molenbeek en Anderlecht zat.
 
Mistlichten zijn enkel nodig als je over 150 meter ofzo je voorligger niet meer ziet. De vrachtwagens zorgen er al snel voor dat er niet genoeg mist aanwezig is op de snelweg om er voor te zorgen dat die effectief nodig zijn.
Mistlicht achter is verplicht bij zichtbaarheid minder dan 100m

(recent terug theorie gedaan vanwege rijbewijs A, dus zit nog vers in het geheugen ;) )
 
Terug
Bovenaan