De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Sommige mensen worden gewoon heel erg territoriaal als ze in de auto zitten, en alles wat binnen een meter van hun stalen kooi komt, is automatisch een bedreiging. Dat, gecombineerd met het ontbreken van een doorontwikkelde prefrontale cortex zorgt ervoor dat ze terug als primaten gaan reageren en daarbij nog nét niet met de eigen uitwerpselen beginnen te gooien.

angry-poop.gif
 
Snap het ook niet, ze zijn vaak gehaast, maar dan plots als er hun iets niet zint door een ander, hebben ze wel tijd om u te ambeteren... Welke logica dat er daar achter zit, ik denk eerder geen.
Ik heb ook al eens vervelend gedaan bij een ander omdat die énorm traag reed (hele tijd zo richting de linkerkant van de straat rijden om zo prominent in die zijspiegel te komen), die kerel wou dan uitstappen om verhaal te halen.
Maar ik dacht bij mezelf, ik erger mij al zo hard aan jou omdat je voor tijdverlies zorgt, ik ga nu echt niet nog meer tijd spenderen aan u lol...
Gelukkig parkeerde die zich half in de berm, dus kon ik hem eindelijk inhalen.
 

echt belachelijk heel dat diablo gedoe.

Al betaal ik nu maar telkens ik aankom op de luchthaven, want al heel veel meegemaakt dat ik zo'n toeslag koop, en dat de poortjes gewoon open staan !!
 

echt belachelijk heel dat diablo gedoe.

Al betaal ik nu maar telkens ik aankom op de luchthaven, want al heel veel meegemaakt dat ik zo'n toeslag koop, en dat de poortjes gewoon open staan !!
De poortjes zijn net gemaakt, dus zal niet blijven duren.
 
De poortjes zijn net gemaakt, dus zal niet blijven duren.
zullen wel weer gauw kapot zijn. is al jaren aan de gang, de helft van de keren zijn ze defect.

los van dat, een ticket van brugge naar zaventem, mét diablo toeslag, voor 2 personen, is haast even duur dan dat ik iemand gewoon 50 euro geef om me te brengen naar de luchthaven.

erg stimulerend hoor voor het OV te nemen in BE...
 
Ik was bijna thuis maar ben niet direct naar huis gereden. Zo'n idioten moeten niet weten waar je woont. Dus ja, gewoon kalm gebleven en zo een stuk verder de parking van 2 verschillende supermarkten opgereden en weer afgereden, 2x dezelfde toer rond een blok gedaan en 3x rond een rotonde gereden. Toen had hij wel door dat ik met zijn voeten aan het spelen was of wat voor een idioot hij zelf was, stak hij ook even zijn grootlichten aan en was hij weg.
Ik heb dat even opnieuw gelezen met deze muziek erbij, dan is 't nog beter:
 
zullen wel weer gauw kapot zijn. is al jaren aan de gang, de helft van de keren zijn ze defect.

los van dat, een ticket van brugge naar zaventem, mét diablo toeslag, voor 2 personen, is haast even duur dan dat ik iemand gewoon 50 euro geef om me te brengen naar de luchthaven.

erg stimulerend hoor voor het OV te nemen in BE...
Daar verschiet ik nu ook van. Twee personen heen en terug is €47
Auto daar op de parking laten voor zes dagen is €63.
Ik dacht dat de trein minder ging zijn, en de parking meer.
 
Daar verschiet ik nu ook van. Twee personen heen en terug is €47
Auto daar op de parking laten voor zes dagen is €63.
Ik dacht dat de trein minder ging zijn, en de parking meer.
Typisch Belgisch. Op tv Gilkinet hoog van de toren blazen steeds met zijn openbaarvervoer te hervormen, maar uiteindelijk word het alleen maar steeds duurder. Zie de prijsstijgingen weer straks 1 februari.

En ondertussen blijft de auto koning.
 
Daar verschiet ik nu ook van. Twee personen heen en terug is €47
Auto daar op de parking laten voor zes dagen is €63.
Ik dacht dat de trein minder ging zijn, en de parking meer.
BIj die 63€ moet je wel ook nog de brandstof tellen om 220km te rijden, ofwel ongeveer 20€.
 
En als je het helemaal wilt bekijken moet je er nog wel wat kosten bijtellen, behalve als het een bedrijfswagen is natuurlijk.
Ja en nee, als je alles telt kost een gemiddelde autokm ong 35 cent. Maar de meeste van die kosten zijn kosten om de auto te bezitten niet om er mee te rijden. Aankoop, verzekering en taksen kosten evenveel als je veel of weinig rijdt.
Vooral de kosten van banden en het onderhoud als je genoeg km doet mag je dan toevoegen, maar dat zijn de kleine kosten tov van de kosten voor het bezit.
 
Ja en nee, als je alles telt kost een gemiddelde autokm ong 35 cent. Maar de meeste van die kosten zijn kosten om de auto te bezitten niet om er mee te rijden. Aankoop, verzekering en taksen kosten evenveel als je veel of weinig rijdt.
Vooral de kosten van banden en het onderhoud als je genoeg km doet mag je dan toevoegen, maar dat zijn de kleine kosten tov van de kosten voor het bezit.
'aankoop' kost een stuk meer als je meer rijdt.

Heel simplistisch : Als je meer rijdt moet je meer auto's aankopen, zelfs los van restwaarde.

Als je elke auto op rijdt die je koopt, zal je sneller een wagen moeten kopen als je meer km doet, want deze zal sneller 'op' zijn.
En als je hem niet oprijdt heb je minder restwaarde en moet je meer opleggen.

Men lijkt deze 'kost' graag te vergeten inderdaad.
(Die 35 cent is overigens ook wel heel outdated.)

Maar goed, hoort niet echt in deze topic.
 
Mensen die tegen 10 per uur over 't straat kruipen omdat er wat sneeuw is gevallen.
Laat uwen auto dan thuis en ga te voet naar den Aldi om uw zaterdag boodschappen te doen.
Maar nee , liever een gevaar op de weg worden met hun streepke op ooghoogte dat ze vrij hebben gekrabd.

Wel van hunnen tak maken als ge ze voorbijsteekt maar voor de rest geen hol rondom kunnen zien.
Snelheid aanpassen , allemaal ok , doe ik zelf ook maar ni overdrijven hé.
 
België op zen best weer. Gedurende de hele week zag ik regelmatig strooiwagens rijden, maar gisteren sinds hier een pak sneeuw ligt niks meer. Gevolg dat sommige straten hier gewoonweg spiegelglad erbij liggen waardoor je amper nog kan rijden. Deze morgen bij wijze van spreken met alle moeite van de wereld de autostrade kunnen bereiken, vanaf daar wel geen problemen meer omdat er daar wel gestrooid was. Mijn banden hebben overuren gedraaid.

Ook bepaalde fiets-/voetpaden die hier gewoon enorm gevaarlijk bijliggen. Je moet enerzijds uitkijken dat je niet uitschuift en anderzijds zien dat je je enkel niet omslaat :sarcastic:
 
België op zen best weer. Gedurende de hele week zag ik regelmatig strooiwagens rijden, maar gisteren sinds hier een pak sneeuw ligt niks meer. Gevolg dat sommige straten hier gewoonweg spiegelglad erbij liggen waardoor je amper nog kan rijden. Deze morgen bij wijze van spreken met alle moeite van de wereld de autostrade kunnen bereiken, vanaf daar wel geen problemen meer omdat er daar wel gestrooid was. Mijn banden hebben overuren gedraaid.

Ook bepaalde fiets-/voetpaden die hier gewoon enorm gevaarlijk bijliggen. Je moet enerzijds uitkijken dat je niet uitschuift en anderzijds zien dat je je enkel niet omslaat :sarcastic:
Ik snap de frustratie, maar vraag me af of je verwachting realistisch en/of te verkiezen is.

Strooien wordt vooral preventief gedaan omdat dat veel efficiënter is. Daarnaast moet dat ook wat ingereden worden wat op kleinere wegen veel minder gedaan wordt.

Hier zijn de b-wegen ook niet echt vrij en in wijken veelal niet gestrooid, maar daar zie ik het probleem niet van in aangezien met winterbanden en een klein beetje opletten er echt geen probleem is.

Grootste probleem zit er naar mening vooral voor de fietsers, maar dat is ook echt niet evident om daar veel in vrij te maken. Maar het viel me wel op dat ik steeds meer vrijgemaakte fietspaden zie tov. Vroeger.
 
HLN artikel
Bestuurder rijdt op Koninklijke Baan met liefst 204 kilometer per uur in plaats van 70: “Hij was onder invloed van alcohol en drugs”

Shit ik ben 47 jaar en ik rijd met een audi A3. :unsure: En ik reed onlangs 204 km per uur in Duitsland
 
Ik snap de frustratie, maar vraag me af of je verwachting realistisch en/of te verkiezen is.

Strooien wordt vooral preventief gedaan omdat dat veel efficiënter is. Daarnaast moet dat ook wat ingereden worden wat op kleinere wegen veel minder gedaan wordt.

Hier zijn de b-wegen ook niet echt vrij en in wijken veelal niet gestrooid, maar daar zie ik het probleem niet van in aangezien met winterbanden en een klein beetje opletten er echt geen probleem is.

Grootste probleem zit er naar mening vooral voor de fietsers, maar dat is ook echt niet evident om daar veel in vrij te maken. Maar het viel me wel op dat ik steeds meer vrijgemaakte fietspaden zie tov. Vroeger.
B-wegen dat begrijp ik, maar de eerste nacht/ochtend na de sneeuwval zag je duidelijk aan de hoofdwegen dat daar niets aan gedaan is. Dat begrijp ik niet. Van een hoofdweg mag je toch wel verwachten dat daar de nodige moeite voor wordt gedaan.

Misschien dat het weekend hiervoor iets tussen zit?
 
België op zen best weer. Gedurende de hele week zag ik regelmatig strooiwagens rijden, maar gisteren sinds hier een pak sneeuw ligt niks meer. Gevolg dat sommige straten hier gewoonweg spiegelglad erbij liggen waardoor je amper nog kan rijden. Deze morgen bij wijze van spreken met alle moeite van de wereld de autostrade kunnen bereiken, vanaf daar wel geen problemen meer omdat er daar wel gestrooid was. Mijn banden hebben overuren gedraaid.

Ne maat van mij werkt hier aan de gemeente en die staat oa. mee in voor het strooien.
Van donderdag op vrijdag zijn ze om 5u begonnen met strooien omdat dat efficiënter is. Daar voor is er te weinig verkeer en kan het zout niet genoeg in werken. Op grotere assen wordt een hele nacht gereden omdat daar genoeg verkeer passeert.
Van vrijdag op zaterdag hebben ze langer doorgewerkt net omdat er in't weekend meer verkeer is. Maar dan nog: op sommige plaatsen vriest dat smeltwater gewoon terug aan. En als er dan te weinig verkeer voorbij komt zit je met hetzelfde probleem.
 
Terug
Bovenaan