De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

In onze gemeente dimmen ze ondertussen alle straatverlichting. Op zich grote voorstander van, maar nu zijn fietsers zonder licht wel echt compleet onzichtbaar geworden. En zelfs die met fiets die een straat dwars oversteken zijn blijkbaar echt moeilijk om te zien met zo'n regenweer.
 
In onze gemeente dimmen ze ondertussen alle straatverlichting. Op zich grote voorstander van, maar nu zijn fietsers zonder licht wel echt compleet onzichtbaar geworden. En zelfs die met fiets die een straat dwars oversteken zijn blijkbaar echt moeilijk om te zien met zo'n regenweer.
Dimmen als in volledig uitzetten? Waarom voorstander?
 
Jup, volledig uit.
Waarom? Energiebesparing en is op de niet-drukke momenten (23u-6u ofzo)
En moest iedereen deftige lichten gebruiken, ook onnodig.
Ik vind het als voetganger gevaarlijk. Heel veel inbraken ook in de winterperiode in de buurt. Op die manier krijgen inbrekers vrij spel.

Energiebesparing? Na de klachten over de vele inbraken lieten ze de lichten uit. Corona kwam om de hoek en dan lagen ze met de avondklok de hele nacht aan. Onnozelaars.
 
Pfff, net gezien dat er een vijs in mijn voorband zit. Sebiet eens passeren bij de bandencentrale of ze dat kunnen pluggen want ik heb geen zin om een paar nieuwe banden te moeten kopen.
 
Ik vind het als voetganger gevaarlijk. Heel veel inbraken ook in de winterperiode in de buurt. Op die manier krijgen inbrekers vrij spel.

Energiebesparing? Na de klachten over de vele inbraken lieten ze de lichten uit. Corona kwam om de hoek en dan lagen ze met de avondklok de hele nacht aan. Onnozelaars.
Studies wijzen uit dat het geen impact heeft op inbraken.

En ik vind het enorm onnozel dat je de uitzonderlijke corona periode erbij haalt. Zoals je wellicht goed genoeg weet wordt verlichting al langere tijd ook wat als buffer gebruikt. Bij overproductie kun je dit niet zomaar kwijt.
 
Ben grote voorstander van verlichting uit te doen en zelfs te verwijderen op vele plaatsen. Het wordt tijd dat we ons bewuster worden van de lichtvervuiling die dit veroorzaakt. Wel kan de weginfrastructuur beter (reflecterende wegmarkeringen, borden die scherpe bochten aanduiden en eventueel reflecterende paaltjes langs de weg).
 
En wat strenger zijn naar de weggebruikers. Zodra je je op de openbare weg begeeft met een voertuig, moet dat technisch in orde zijn.
 
Studies wijzen uit dat het geen impact heeft op inbraken.

En ik vind het enorm onnozel dat je de uitzonderlijke corona periode erbij haalt. Zoals je wellicht goed genoeg weet wordt verlichting al langere tijd ook wat als buffer gebruikt. Bij overproductie kun je dit niet zomaar kwijt.
Haha, studies. 't Is bij ons in de buurt een plaag vanaf die verlichting wordt uitgeschakeld 's nachts. Deftige wijken net naast een aansluiting met de autostrade richting Frankrijk.

Onnozel? Die lichten liggen ieder jaar uit en tijdens corona lieten ze ze uitzonderlijk aanliggen. Toevallig een overproductie? Nee hoor, kunnen controleren of de avondklok werd nageleefd. Boetes uitschrijven brengt veel op.

Wees niet zo naïef.

Maar los van die inbraken. Ik ben al 1x omver gereden geweest met mijn fiets, wanneer er geen enkele straatverlichting aan lag. Nochtans met correcte verlichting op de fiets. Oudere man van de wagen beweerde dat hij geen steek zag in zo'n donkere straten. Veilig is het niet, tenzij je in den auto zit natuurlijk.
 
Ik vind het als voetganger gevaarlijk. Heel veel inbraken ook in de winterperiode in de buurt. Op die manier krijgen inbrekers vrij spel.
Blijkbaar klopt dat niet. Redenering er achter is dat ze dan sneller zelf een lichtbron moeten gebruiken en dat dat harder gaat opvallen.
Het kan zijn dat er bij in de buurt meer inbraken zijn maar dat gaat niet rechtstreeks gerelateerd zijn aan die verlichting.

Meer on topic: 2 keer van die treuzelaars voor me gehad die heel traag rijden en een groot gat laten vallen met hun voorligger, die door het oranje/randje rood tuffen. Een domme ergernis want uiteindelijk heb ik ze iets verderop wel in gehaald.
Maar wat bezielt zo'n mensen. Als ge zo op uw gemak rond tuft, kunt ge toch ook stoppen voor een licht?
 
Maar los van die inbraken. Ik ben al 1x omver gereden geweest met mijn fiets, wanneer er geen enkele straatverlichting aan lag. Nochtans met correcte verlichting op de fiets. Oudere man van de wagen beweerde dat hij geen steek zag in zo'n donkere straten. Veilig is het niet, tenzij je in den auto zit natuurlijk.
Dan is die oudere man niet meer capabel om een voertuig te rijden wanneer het donker is. En wellicht ook overdag. Ik zou me bijzonder veel zorgen beginnen maken wanneer ik een fietser mét correcte verlichting niet zou zien in het donker.
Die oudere man zou zichzelf moeten laten onderzoeken. Wie weet gaat die nog meer schade berokkenen in de toekomst.
 
Dan is die oudere man niet meer capabel om een voertuig te rijden wanneer het donker is. En wellicht ook overdag. Ik zou me bijzonder veel zorgen beginnen maken wanneer ik een fietser mét correcte verlichting niet zou zien in het donker.
Die oudere man zou zichzelf moeten laten onderzoeken. Wie weet gaat die nog meer schade berokkenen in de toekomst.
Zoals de meeste bejaarden eigenlijk? Het was nochtans geen typisch geval waarbij de wagen met hem reed i.p.v. andersom.
 
Goh, België is al sinds jaar en dag de "kerstboom" wanneer je tijdens de nacht vanuit de ruimte neer kijkt op Europa.
Nergens anders zoveel licht...
Tegelijk is België ook al jaar en dag zowat de slechtste Europese leerling als het over veiligheid op de weg gaat.

In tegenstelling tot wat we misschien van ons zelf denken, is de gemiddelde Belg gewoonweg een rot slechte chauffeur!

Zoals in dit topic over duidelijk tot de grote ergernis van de groep die wel min of meer deftig rond bolt.
 
Vanochtend in volle spits was het zoals gewoonlijk (nog meer als vroeger) aanschuiven op de ring rond Mechelen. Hier op het linkervak waar er R12 staat vond er iemand het een goed idee om zich daar stil te zetten en naar links te pinken om nog te kunnen invoegen op die strook om links af te slagen en zo alles te blokkeren. Ongelooflijk. Een stukje terug had ik ze nog zien voorbijkomen op de rechterstrook. Dat is echt gewoon van een 'kus mijn kl*ten, ik moet met niemand anders rekening houden en al de rest moet zich maar aanpassen'-strontmentaliteit
 
Goh, België is al sinds jaar en dag de "kerstboom" wanneer je tijdens de nacht vanuit de ruimte neer kijkt op Europa.
Nergens anders zoveel licht...
Tegelijk is België ook al jaar en dag zowat de slechtste Europese leerling als het over veiligheid op de weg gaat.

In tegenstelling tot wat we misschien van ons zelf denken, is de gemiddelde Belg gewoonweg een rot slechte chauffeur!

Zoals in dit topic over duidelijk tot de grote ergernis van de groep die wel min of meer deftig rond bolt.

En dan vond mijn ex dat ik te vaak claxonneerde in het verkeer :tongue:

Daarnet op deze baan ben ik voor zeker 100 meter de enige auto op de hoofdbaan. Pépé die uit de zijstraat van rechts komt, kan geen 10 seconden wachten en schiet zich voor me - maar dan wel aan een slakkengang, blijft daarna 50 rijden waar je 70 mag.
Ooit flikt hij dat met een bus of vrachtwagen en zijn ze weer verbaasd hoe er op zo'n plaats een dodelijk ongeval kan gebeuren. Alleen als je je rijbewijs bij een doos cornflakes gekregen hebt natuurlijk...

Alleen als het over statistieken gaat, denk ik dat de complete imbeciliteit van hoe ze bij ons wegen, kruispunten, wisselaars,... aanleggen daar ook niet toe bijdraagt.
 
Vanochtend in volle spits was het zoals gewoonlijk (nog meer als vroeger) aanschuiven op de ring rond Mechelen. Hier op het linkervak waar er R12 staat vond er iemand het een goed idee om zich daar stil te zetten en naar links te pinken om nog te kunnen invoegen op die strook om links af te slagen en zo alles te blokkeren. Ongelooflijk. Een stukje terug had ik ze nog zien voorbijkomen op de rechterstrook. Dat is echt gewoon van een 'kus mijn kl*ten, ik moet met niemand anders rekening houden en al de rest moet zich maar aanpassen'-strontmentaliteit
Er is de laatste tijd een enorme stijging van die mentaliteit, valt mij op.
Als dit zo blijft escaleren weet ik niet waar we naartoe gaan?

één van de honderden verhalen;
Zo was ik in treintje richting ring van st truiden aan het rijden., achter mij een audi al even aan het volgen begint ineens te pharen.
Schiet me links voorbij en smijt zich voor mij in om dan vol in de remmen te gaan. Bijna kettingbotsing...
We draaien de ring op en komen naast elkaar aan het rood licht. Ik bekijk hem om teken te doen van "wat scheelt er, jongen?"
Hij staart stijf voor zich uit.
Dan vraag ik mij toch serieus af wat er in dat kopke omgaat.
 
Dan is die oudere man niet meer capabel om een voertuig te rijden wanneer het donker is. En wellicht ook overdag. Ik zou me bijzonder veel zorgen beginnen maken wanneer ik een fietser mét correcte verlichting niet zou zien in het donker.
Die oudere man zou zichzelf moeten laten onderzoeken. Wie weet gaat die nog meer schade berokkenen in de toekomst.
Goh, nu in praktijk heb ik deze week ook voorgehad dat een fietser in donkere kleding met lichten op zijn fiets de straat over stak. En door een combinatie van regen, mijn eigen verlichting die weerkaatst in de regen en het feit dat fietsers geen lichten op de zijkant van hun fiets hebben, had ik hem eigenlijk ook niet gezien.
Hij had nu nog wel plek genoeg, maar om te zeggen dat je altijd iedereen ziet als die de juiste verlichting heeft, is ook niet correct. Dat zie je bvb ook aan het aantal ongevallen met moto's die bij donker en regenweer de file inhalen, die hebben ook correcte verlichting en toch zie je ze vaak niet.
 
Er is de laatste tijd een enorme stijging van die mentaliteit, valt mij op.
Als dit zo blijft escaleren weet ik niet waar we naartoe gaan?

één van de honderden verhalen;
Zo was ik in treintje richting ring van st truiden aan het rijden., achter mij een audi al even aan het volgen begint ineens te pharen.
Schiet me links voorbij en smijt zich voor mij in om dan vol in de remmen te gaan. Bijna kettingbotsing...
We draaien de ring op en komen naast elkaar aan het rood licht. Ik bekijk hem om teken te doen van "wat scheelt er, jongen?"
Hij staart stijf voor zich uit.
Dan vraag ik mij toch serieus af wat er in dat kopke omgaat.
Ring van Sint-Truiden? Dat is de eerste keer dat ik dat hoor (lees). Als er iets is wat Sint-Truiden niet heeft dan is het een ring.
Aan een fietsring zijn ze wel bezig en een "kleine ring" rond het centrum proberen ze ook te construeren, ook al lukt dat precies niet zo goed.
 
Ring van Sint-Truiden? Dat is de eerste keer dat ik dat hoor (lees). Als er iets is wat Sint-Truiden niet heeft dan is het een ring.
Aan een fietsring zijn ze wel bezig en een "kleine ring" rond het centrum proberen ze ook te construeren, ook al lukt dat precies niet zo goed.
Stvv is het niet eens;

VANUIT ANTWERPEN​

E313 richting Luik – afrit 28 (Hasselt-zuid, Sint-Truiden). Deze “expresweg” moet je gewoon blijven volgen. Wel opletten voor de flitspalen aan de kruispunten. Je passeert onder meer Alken en Zepperen/Kortenbos. Deze weg sluit aan op de ring rond het hartje van Sint-Truiden. Oriëntatiepunten: garage Mercedes Claes en later Delhaize (beiden linkerkant). Blijf volgen tot je aan de afrit Tienen komt. Deze weg daalt even en sluit aan op de N3 (omleiding Luik-Brussel). Aan de rechterkant ligt de Belgische fruitveiling. Vanaf dit punt is het nog ongeveer 700m rechtdoor. Stayen ligt aan de rechterkant.

Maar voor de volledigheid, de N80 of den halve ring ter hoogte van mercedes claes.
P.s. bolt ge met nen A4?
 
Terug
Bovenaan