De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Echt verschrikkelijk dit. Zeker als donker is. Mochten er geen andere auto's rijden zou ik vaak geen idee hebben waar de lijnen zijn...
Idd, onbegrijpelijk dat we technologisch blijkbaar nog niet op een punt zitten dat we er in slagen om witte lijnen te schilderen die ten allen tijde zichtbaar zijn. Er rijden buggy's rond op Mars, maar deftige verf is te moeilijk...
 
Idd, onbegrijpelijk dat we technologisch blijkbaar nog niet op een punt zitten dat we er in slagen om witte lijnen te schilderen die ten allen tijde zichtbaar zijn. Er rijden buggy's rond op Mars, maar deftige verf is te moeilijk...
Van die gele lijnen als standaard gebruiken zou al heel veel helpen...
 
Idd, onbegrijpelijk dat we technologisch blijkbaar nog niet op een punt zitten dat we er in slagen om witte lijnen te schilderen die ten allen tijde zichtbaar zijn. Er rijden buggy's rond op Mars, maar deftige verf is te moeilijk...
Eerder een gevalletje van niet willen dan niet kunnen.

ZOAB / fluisterasfalt waar het water niet blijft op staan zoals vaak in NL gebruikt kan hier ook worden toegepast. Hetzelfde met markeringen die deftig zichtbaar blijft en beter wordt onderhouden. Kost allemaal gewoon meer geld en we betalen daarvoor in België blijkbaar niet genoeg belastingen. :unsure:
 
Daarstraks bij het naar huis rijden ook weer een behoorlijke ergenis.

Op een gegeven moment zitten we aan 80 per uur te rijden op het linkervak. Jongens toch. Hoe is het toch mogelijk? Als je niet wil doorrijden in dit weer, blijf dan gewoon rechts rijden zodat de rest wel kan doorrijden. Danku.
 
Eerder een gevalletje van niet willen dan niet kunnen.

ZOAB / fluisterasfalt waar het water niet blijft op staan zoals vaak in NL gebruikt kan hier ook worden toegepast. Hetzelfde met markeringen die deftig zichtbaar blijft en beter wordt onderhouden. Kost allemaal gewoon meer geld en we betalen daarvoor in België blijkbaar niet genoeg belastingen. :unsure:
Die ZOAB gaat ook wel een stuk sneller kapot. Al genoeg Nederlanders over horen klagen.
Zo zaligmakend is dat dus niet. En het is een pak gevaarlijker als er eens ijs zou liggen, dat in combinatie met de gemiddelde Belgische chauffeur...
 
Er gaan hier nog ongelukken gebeuren op straat

Eigenlijk een gewone dorpsstraat met een zijstraat (met voorrang van rechts)
één van de bewoners van de woning net achter het kruispunt parkeert zijn auto op straat net achter het kruispunt
Bijgevolg moet je dus, om die auto te passeren, op het linkse rijvak rijden op het kruispunt

Er gaat toch eens een moment komen dat er ene te vlot uit die zijstraat komt (want aahja voorrang) en zich niet verwacht aan een auto uit de andere richting op het verkeerde vak

Kan je daarvoor eigenlijk de politie laten komen als die zo kort op het kruispunt staat?
Aanspreken is geen optie blijkbaar, buren hebben het al gedaan en dan gaat het 2 a 3 dagen goed (allé parkeert hij aan de overzijde) en dan is het terug vandat
 
Wat was dat gisteren op de weg:
  • E17 van Antw richting Gent. Een CLA was op de linker rijstrook met een goede snelheid wagens aan het inhalen. Komt daar plots een C300 break in zijn gat gereden. Faren, van links naar rechts gaan en bij de minste mogelijkheid meteen rechts proberen inhalen waar dat niet kon. Ik dacht op een bepaald moment echt dat hij van plan was de CLA van de baan te rijden, terwijl die CLA echt totaal niets verkeerd deed.
  • Ring van Antwerpen richting Nederland. Opnieuw een CLA die voor mij aan het rijden was op de middenstrook. Soort van trage accordeon file. Toen we rustig +-30km/h aan het tuffen waren, zie ik plots uit mijn ooghoek een lichte vrachtwagen (zoiets: https://valko.be/bestelwagen-huren/type-b/) langs rechts heel snel toekomen en die CLA voor mij de pas afsnijden. Hij had de spiegel mee van de CLA.. Wtf zelfs?! Mocht ik nog getuige gaan spelen ook.
  • Rond middernacht in de bocht van de ring van Antwerpen richting de Craeybeckxtunnel, iemand die zichzelf overschatte en met veel onderstuur in den decors belandde en een onschuldige auto met zich mee nam. Mocht ik weer getuige spelen..

Man man man, wat is dat toch met die incompetente chauffeurs? Gewoon rijbewijs afnemen en hen het openbaar vervoer laten nemen. Dan kunnen ze geen verdere schade meer aanrichten met hun debiel gedrag.
 
Heb al een paar keer iets over Mechelen en hun nieuw circulatieplan zien passeren, maar wat in godsnaam hebben ze daar nu gedaan?
Als je van de zone "Telenet/gevangenis" naar zone "Nekkerspoel" zou willen rijden, dan moet je ofwel heel Mechelen rond, ofwel helemaal richting Sint-Katelijne-Waver/R6.
Dat is een 1.8 km/2 minuten rit die een rit van 5 keer langer km gewijze, 7 keer langer tijdsgewijze wordt.
En geen enkele GPS, ook Waze en Google Maps niet, zijn op de hoogte van alle knips die men heeft gemaakt om aan de andfere kant van de spoorweg te geraken, ik ben deze ochtend letterlijk drie kwartier in cirkels aan het rijden geweest.
Daarna even online gechecked, en het was inderdaad niet mezelf die de weg kwijt was, er is echt geen andere weg om daar te geraken, het zijn de heren die dit circulatieplan hebben uitgevonden.

Ocharme die Telenet mensen die toevallig kanten pasbrug of in Bonheiden wonen, dat wordt een stevig ellendige rit huiswaarts!



Net nog een natrappertje mogen ontvangen.

Blijkbaar bij mijn omzwervingen toen mijn GPS me in gekke cirkels liet rijden, ergens waar je perfect rechtdoor kan (en altijd hebt gemogen) hebben ze nu een bord D1 (blauw bord met witte pijl) gezet zodat je verplicht moet afslaan.
Geen bord met "veranderde verkeerssituatie), niets van dat, wel een agent achter de hoek om boetes te schrijven, denk eerder dat het foto's nemen om te volgen was want ik reed gewoon mee met de verkeersstroom.
67 Eurootjes te sponsoren...
 
Net nog een natrappertje mogen ontvangen.

Blijkbaar bij mijn omzwervingen toen mijn GPS me in gekke cirkels liet rijden, ergens waar je perfect rechtdoor kan (en altijd hebt gemogen) hebben ze nu een bord D1 (blauw bord met witte pijl) gezet zodat je verplicht moet afslaan.
Geen bord met "veranderde verkeerssituatie), niets van dat, wel een agent achter de hoek om boetes te schrijven, denk eerder dat het foto's nemen om te volgen was want ik reed gewoon mee met de verkeersstroom.
67 Eurootjes te sponsoren...
Ik was ook nog eens in Mechelen vorige week. Wat is dat daar allemaal zeg? Compleet belachelijke situaties daar.

Ik reed van de Thomas More campus richting de Mc Donalds/Brouwerij Het Anker. Dit ging bijna niet meer. Bepaalde zone's enkel toegelaten voor prioritair verkeer. Van de Mc Donalds richting de UGC is ook een hele affaire. Enfin, ik zal Mechelen de komende jaren zoveel mogelijk vermijden.
 
Er gaan hier nog ongelukken gebeuren op straat

Eigenlijk een gewone dorpsstraat met een zijstraat (met voorrang van rechts)
één van de bewoners van de woning net achter het kruispunt parkeert zijn auto op straat net achter het kruispunt
Bijgevolg moet je dus, om die auto te passeren, op het linkse rijvak rijden op het kruispunt

Er gaat toch eens een moment komen dat er ene te vlot uit die zijstraat komt (want aahja voorrang) en zich niet verwacht aan een auto uit de andere richting op het verkeerde vak

Kan je daarvoor eigenlijk de politie laten komen als die zo kort op het kruispunt staat?
Aanspreken is geen optie blijkbaar, buren hebben het al gedaan en dan gaat het 2 a 3 dagen goed (allé parkeert hij aan de overzijde) en dan is het terug vandat
Hier iets gelijkaardigs waar ik dagelijks een paar keer moet passeren.
Zijstraat van rechts in een (lichte) bocht naar rechts. Links van "mijn" baan staat een spiegel.
Rechts in die zijstraat staat altijd een auto geparkeerd. Wel mooi op (allicht) reglementaire afstand van het kruispunt, maar elke keer je daar aan komt gereden zie je die auto in die spiegel. Op den duur vertraag je niet echt meer "omdat die daar toch altijd staat". Maar ik heb al geregeld serieus moeten remmen omdat er toch effectief een auto uit die straat kwam afgereden. Die zijstraat is de enige in/uitrit naar een kleine woonwijk en daar is heel weinig verkeer.
 
Zaterdag of enkele cm's na ontsnapt aan een dikke crash:

Op de N71 Mol-Geel rij ik links.
Ik rijd achter mijn schoonzus, auto's voorbijstekend die rechts 50-60 rijden ipv de toegestane 90 (het regent, je weet wel).

Op een moment gaat, zonder aanwijzing, 1 van het rechter treintje vlot naar links.
Om dan alles dicht te smijten en U-turn te maken over de middenberm.

Beide vol in de ankers en schuiven tot we elkaar net niet aanreden.
 
Hier iets gelijkaardigs waar ik dagelijks een paar keer moet passeren.
Zijstraat van rechts in een (lichte) bocht naar rechts. Links van "mijn" baan staat een spiegel.
Rechts in die zijstraat staat altijd een auto geparkeerd. Wel mooi op (allicht) reglementaire afstand van het kruispunt, maar elke keer je daar aan komt gereden zie je die auto in die spiegel. Op den duur vertraag je niet echt meer "omdat die daar toch altijd staat". Maar ik heb al geregeld serieus moeten remmen omdat er toch effectief een auto uit die straat kwam afgereden. Die zijstraat is de enige in/uitrit naar een kleine woonwijk en daar is heel weinig verkeer.

Eekstraat ?
 
Deze ochtend een fietser met een ulta felle stroboscoop als voorlicht.

Zichtbaar was hij wel, de rest niet. Ik was verblind tot en met.
 
Deze ochtend een fietser met een ulta felle stroboscoop als voorlicht.

Zichtbaar was hij wel, de rest niet. Ik was verblind tot en met.
Dat is toch echt altijd 1 van deze 3 categoriën:
- geen licht
- 1 LED'je dat op sterven na dood is en je later ziet dan de fietser zelf
- 1 of ander te hoog gericht en te fel licht waardoor je niks anders meer ziet

Idd, onbegrijpelijk dat we technologisch blijkbaar nog niet op een punt zitten dat we er in slagen om witte lijnen te schilderen die ten allen tijde zichtbaar zijn. Er rijden buggy's rond op Mars, maar deftige verf is te moeilijk...
Ik ben blij dat ik niet alleen ben. 's Nachts in de regen is het meer gokken of de sporen volgen dan wat anders.
Ik weet dat glow in the dark verf ook bestaat voor op straat. Dat zou ook nog een deftig alternatief zijn, of een soort combinatie van.
 
Terug
Bovenaan