De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Twee pubers lopen over het fietspad. Ik moet door, dus gebruik mijn bel. Bij het voorbij rijden hoor ik de ene mompelen iets in de trant 'je kan dat ook vragen, mevrouw'. Uh hallo, ik verwittig toch, daarvoor dient de fietsbel. Los daarvan liepen zij op het verkeerde stuk van de baan (trottoir was even sneeuwvrij als het fietspad, dus daar konden ze evengoed lopen). En ze hebben me ook zien aankomen, ze hadden beleefheidshalve ook direct van het fietspad kunnen gaan.

Dat is hier trouwens een echte plaag op een andere baan waar ik 's avonds op het fietspad rij. In die straat ligt er een action. Naast de baan ligt er een fietspad, maar is er geen trottoir. Dus lopen die dus allemaal op het fietspad als ze naar de action willen. Op zich geen probleem mee, ze kunnen niet anders. Maar dat is altijd met 3 of 4 naast elkaar, en eer die reageren als je verwittigt dat je met je fiets doormoet...
 
Goed zot om zo rond te rijden.
Wanneer die zijn afslag wat kort neemt is de fietser of voetganger er naast gefileerd.
Of de stalen pinnen die over de motorkap recht in de bestuurder schieten.
Is dit zelfs legaal? Ik weet dat er wel wat overhang mag zijn. Maar toch niet met gevaarlijke stalen pinnen denk ik dan?

Final destination

pj8Rgk6.png
 
Goed zot om zo rond te rijden.
Wanneer die zijn afslag wat kort neemt is de fietser of voetganger er naast gefileerd.
Of de stalen pinnen die over de motorkap recht in de bestuurder schieten.
Is dit zelfs legaal? Ik weet dat er wel wat overhang mag zijn. Maar toch niet met gevaarlijke stalen pinnen denk ik dan?

Final destination

pj8Rgk6.png
Als dat vasthangt (wat wel zo lijkt), dan is dat volgens mij gewoon legaal.
 
Als dat vasthangt (wat wel zo lijkt), dan is dat volgens mij gewoon legaal.
Als er meer dan 1m overhang is moet er wel extra signalisatie en mogelijks zelf extra verlichting zijn als ik mij niet vergis, dat zal hier toch nipt zijn.

Daarnaast mag de overhang niet scherp zijn, wat hier toch ten minste discutabel is.
 
Goed zot om zo rond te rijden.
Wanneer die zijn afslag wat kort neemt is de fietser of voetganger er naast gefileerd.
Of de stalen pinnen die over de motorkap recht in de bestuurder schieten.
Is dit zelfs legaal? Ik weet dat er wel wat overhang mag zijn. Maar toch niet met gevaarlijke stalen pinnen denk ik dan?

Final destination

pj8Rgk6.png
kerel was het wsl beu dat ze in zijn gat hingen :biglaugh:
 
Ik hoop dat ik hier de relevante regelgeving te pakken heb:
45.1. De lading van een voertuig moet zodanig geschikt zijn dat ze bij normale wegomstandigheden :
geen gevaar voor de bestuurder, de vervoerde personen en de andere weggebruikers kan vormen;
de lichten, de reflectoren en het inschrijvingsnummer niet onzichtbaar kan maken.

46.4. De lading van een voortbewegingstoestel mag niet meer dan 0,50 meter vooraan en achteraan en 0,30 meter aan elke kant overschrijden.
Dat lijken mij toch al op zijn minst discutabele punten. Ik zou vermoeden dat de puntjes van de lichten en de overhang nog door de vingers gezien kunnen worden, maar omwille van die pinnen zouden ze hem voor mij wel aan de kant mogen zetten.
 
2 situaties meegemaakt:
  • 's Ochtends Ring van Brussel; komende van Zaventem en waar je op een bepaald punt naar rechts moet opschuiven richting de splitsing Leuven of richting Brussel centrum.
    • Ik schuif rustig en correct naar rechts op (pinker tijdig aan) en plots begint daar een auto ineens naar links op te schuiven (zonder pinker).
    • Ik heb serieus zitten toeteren (er kwam links achter me een auto aan, dus kon niet zonder risico terug naar links opschuiven) en gelukkig had die het net tijdig door en zette ze haar manoeuvre stop.
    • Als ik ze dan aankijk, lijkt het of ze totaal niet beseft dat ze daar serieus in de fout gaat en bijna in mijn flank zat..
  • 's Avonds Ring van Brussel; komende van Wezembeek-Oppem in de bocht richting de E19 naar Antwerpen. 2 baansvak daar in die bocht. Rechtervak gaat een kilometer na de bocht richting afrit Vilvoorde Luchthaven (Brucargo) en het linkervak wordt dan verderop het rechtervak van de E19.
    • Ik zit op dat linkervak en net na de bocht steek ik een camionnette voorbij. Niets aan de hand dus. Rustige snelweg, amper verkeer en er was voldoende snelheidsverschil.
    • Net ter hoogte van die camionette, zet die zijn pinker naar links op en begint op te schuiven naar links.
    • Ik begin zwaar te toeteren, maar deze meneer kon het niets schelen en negeerde mij straal.
    • Ik moest dus - over een volle witte lijn - naar links opschuiven (gelukkig reed niemand daar of ik kon enkel nog kiezen om serieus te remmen of plankgas geven en dat was heel nipt geweest...).
    • Die camionette had nog 700m de tijd om naar links op te schuiven, er was niemand achter mij. Maar net als ik die inhaal, moet die per se naar links opschuiven?
Wat bezielt die mensen toch?!
 
Laatst bewerkt:
Voor mij een Porsche Taycan 4S, met daarnaast model S P100D, samen als eerste aan de stoplichten... En ze deden gvd geen sprintje :angry:
 
Voor mij een Porsche Taycan 4S, met daarnaast model S P100D, samen als eerste aan de stoplichten... En ze deden gvd geen sprintje :angry:
Had wa in hun kont geduwd.
Die moet je toch vlotjes kunnen volgen , nee ?

Edit : voor er een een grapjas opmerkingen maakt. De kont van de auto's.
 
2 situaties meegemaakt:
  • 's Ochtends Ring van Brussel; komende van Zaventem en waar je op een bepaald punt naar rechts moet opschuiven richting de splitsing Leuven of richting Brussel centrum.
    • Ik schuif rustig en correct naar rechts op (pinker tijdig aan) en plots begint daar een auto ineens naar links op te schuiven (zonder pinker).
    • Ik heb serieus zitten toeteren (er kwam links achter me een auto aan, dus kon niet zonder risico terug naar links opschuiven) en gelukkig had die het net tijdig door en zette ze haar manoeuvre stop.
    • Als ik ze dan aankijk, lijkt het of ze totaal niet beseft dat ze daar serieus in de fout gaat en bijna in mijn flank zat..
Blinde hoek?
 
't Is een plaag de laatsten tijd. In mijn gat hangen en terwijl op de smartphone tokkelen. Vanmiddag weer ene. Had ik dan moeten afremmen om iemand over te laten of gelijk wat, ze vlamde in m'n gat.
 
Dat stuk tussen de Beverentunnel tot de aansluiting op de E34, in beide richtingen.

Hoe waanzinnig slecht ligt baan er daar niet bij ? Zo veel diepe putten :eek:
 
Zwak excuus. Het ging om gewone personenwagens, geen vrachtwagens (en dan nog). Je moet dat gewoon gezien hebben. Het is niet zo dat ik veel verderop zat en express gas bijgaf, toen ik merkte dat ze wilde opschuiven. Als je met het verkeer bezig bent, dan moet je een zeer goed idee van de situatie rondom je hebben.
Het is mij alleszins nog nooit overkomen, maar ik let dan ook op het verkeer en hang niet de egoïst uit..

Je zet toch niet je pinker op, meteen opschuiven naar links en er zomaar vanuit gaan dat daar niemand zit?
 
Het verbaast me elke dag hoeveel mensen met de gsm bezig zijn achter het stuur, ik zou durven zeggen dat het 1 op 10 is.
Niet alleen auto's. Vanmiddag bijna een fietsende student op mijne capot.
Gastje met rugzak , oortjes in , zonder handen aan z'n stuur op zijn telefoon aan't tokkelen.
Chance dat ik em al wat in mot had want plots week die dus helemaal naar links uit.
Ik kon nog net uitwijken.
Stak wel z'n hand uit nadien om zich te verontschuldigen maar daar was em vet mee geweest als hij onder mijn voiture sukkelde.

Some people , eigenlijk vreemd dat er niet meer accidenten gebeuren als je ziet wat er zich op de openbare weg afspeelt.
 


33l/100km, het zou moeten verboden zijn om met dergelijke wagens te rijden. Dat is een regelrechte verspilling voor 1persoonsverplaatsingen.
 
Terug
Bovenaan