De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dat is dan ook een veldweg waar je in principe niet toegelaten bent om met de auto te komen...
Oke, slecht voorbeeld :p (had op Google maps gewoon de taalgrens afgelopen op zoek naar dat soort kleine wegen). Maar er zijn daar in de buurt in elk geval ook meer dan genoeg wegen waar je wel met de wagen mag rijden zonder borden ...

Motorrijders in het algemeen denken dat ze altijd en overal sneller mogen rijden dan anderen.
Ik hou mij altijd goed aan de regels op de moto.. Meestal blijf ik ook gewoon aanschuiven aan een rood licht ook als er plaats is om tot vooraan te rijden. Zoals bij veel dingen int leven zijn het de enkelen die het verpesten voor de meerderheid 😅

Ik hou mij altijd goed aan de regels op de moto.. Meestal blijf ik ook gewoon aanschuiven aan een rood licht ook als er plaats is om tot vooraan te rijden. Zoals bij veel dingen int leven zijn het de enkelen die het verpesten voor de meerderheid 😅
Dat laatste is zeker waar en op die groep is mijn frustratie dan ook gericht :tongue:

Zag daarstraks een ambulance in de achtergrond afkomen op de E40. 4 rijstrokken en geen file of zo dus je zou denken dat moet vlot gaan. Zie je toch dat het keilang duurt vooraleer chauffeurs die op dezelfde rijstrook rijden aan de kant gaan. Het toppunt vond ik nog dat er dan nog twee chauffeurs waren die het dan presteren om van een andere rijkstrook naar de rijstrook te gaan waar de ambulance aan het rijden is. :unsure:

Also bij de overgang van de E40 naar de Ring van Brussel rijdt er bij het ritsen bijna een buitenlandse chauffeur tegen mijn auto. :wtf: Uit je doppen kijken alstublieft. Al tweede keer op amper een goei week dat ik daar bijna een hartverzakking krijg.

Motorrijders die aan 100+ per uur op de Brusselse ring tussen auto’s op het tweede en derde vak voorbijsteken :s
Vandaag op de E17 ook ene. De laatste tijd toch al regelmatig gezien. Goed gek. Ik ben zelf een motard en ik begrijp echt niet dat mensen voor die paar minuten winst zo'n risico's nemen. Hebben die dan thuis niemand die hen graag heelhuids zien thuiskomen of zo?

De "ik zet mijn pinker op en dan heb ik voorrang" mentaliteit.
Gisteren vertraagd verkeer op de ring van Antwerpen, richting Nederland, aansluiting met Craeybeckxtunnel. Om god weet welke reden wil 90% van het verkeer dat van de Craeybeckx komt altijd zo snel mogelijk naar links, de ring op van zodra de doorlopende witte lijn stopt.
Gisteren weer ene: komt aan't uiteinde van de volle lijn, pinker op en beginnen schuiven. Maar meneer zat z'n koffer nog aan mijn motorkap.
Als ge nu op tijd uwe pinker aan zet, wil ik gerust een gat laten waar ge tussen kunt. Maar wacht tot er een gat is.

Dus fuck deze kerel, ik los geen gas. Uiteindelijk eindigen we zij aan zij. Verkeer stopt en we staan stil. Zit hij te roepen en gebaren dat ik hem er maar tussen moest laten. For fuck sake: gij wisselt van vak, gij moet maar zien dat er gat is en leren u er ni tussen te wringen.

Tweede ergernis: als ge op schuift van vak en het eerste wat ge op dat andere vak moet doen is remmen, dan had ge beter ni opgeschoven.
Hebben mensen nu echt zo weinig inzicht? Ge ziet toch dat het vak links van u ook begint te remmen, wat is het nut van nog rap op te schuiven? Het enige wat ge bereikt is dat mijne remweg ineens een pak korter wordt.

Gisteren ook weer een leuke.

Rechts vrachtwagen met 2 auto's achter dus rond de 90-92 km/u (ruimte zat om voorbij te steken, maar ze bleven hangen)
Ik zet me links en natuurlijk iets voor dat ik erbij ben, de achterste richtingaanwijzer aan en hupla naar links aan 90
Dat was ergernis 1

Maar ipv dat die randdebiel dan gas bij geeft remt die opeens nog verder af. Aahja want de auto voor hem wou ook naar links dus ging hij die nog even tussen laten
Zuinig rijden hoor, van 120 naar 85 naar 120.

Als ge nu op tijd uwe pinker aan zet, wil ik gerust een gat laten waar ge tussen kunt. Maar wacht tot er een gat is.
Hier erger ik mij echt heel vaak aan. Zet gewoon uw pinker op tijd aan, zodat ik kan anticiperen en een gat laten.
Maar nee, wachten tot het allerlaatste moment en pas pinken als je effectief gaat opschuiven... :angry:

Hier erger ik mij echt heel vaak aan. Zet gewoon uw pinker op tijd aan, zodat ik kan anticiperen en een gat laten.
Maar nee, wachten tot het allerlaatste moment en pas pinken als je effectief gaat opschuiven... :angry:
Het is nu eenmaal zo dat een hoop mensen begint te besparen op het vervangen van het knipperlicht. Hoe minder je dat gebruikt, hoe minder vaak je dat moet vervangen . :unsure:

Vanmorgen weer ene die voor mij op een 70 baan last minute alles dicht smijt om een fietser over te laten waar die geen voorrang had
STOP DAAR NU EENS GEWOON MEE

Is het dan zo erg dat een motorrijder zich vooraan zet bij een rood licht?

Is het dan zo erg dat een motorrijder zich vooraan zet bij een rood licht?

Daar erger ik me niet aan, tenzij ze dan als een slak rijden en de hele rij ophouden wanneer het weer groen wordt.

Vandaag weer remgolven van 120 --> 70 en erger op het derde rijvak van de E17. Meestal dezelfde reden: vrachtwagen wil een andere voorsteken, schuift op naar het tweede vak. Auto's op het tweede vak hebben nul geduld en zwieren zich aan 100 km/u of minder op het derde vak, of er daar nu ruimte voor is of niet.

Gisterenavond nog eens op de autostrade moeten rijden. Wat een fossielen weer. In de trajectcontrole op het 1e vak mensen voorbij kunnen rijden omdat iedereen persé links en in het midden wilt rijden. Maar dan wel aan 110 he.
Dan ook constant mensen die zich in het kleinste gat wurmen. Ik probeer ruimte te laten met die voor mij, en alle keren ene die er zich tussen moet gooien waardoor ik weer moet vertragen zodat het veilig blijft.

Als laatste nog ne motard met Pikatchu muts over zijn helm, die over de 3 vakken heen slalomde tussen al het verkeer. Reed mij ook tussen vak 2 en 3 voorbij terwijl ik zelf al 120 reed.

Terug
Bovenaan