De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Daar erger ik me niet aan, tenzij ze dan als een slak rijden en de hele rij ophouden wanneer het weer groen wordt.
Dat is inderdaad niet de bedoeling. De meeste motards die zich van voor zetten zorgen er wel voor dat ze vlot weg zijn zodat ze niemand hinderen.
Wat je als motard ook af en toe hebt, is dat er automobilisten zijn die het niet kunnen verdragen dat je van voor komt staan en alles uit de kast proberen te halen om te laten merken dat je te traag vertrekt. Zitten dus al bijna sprintjes te trekken om hun gelijk te halen 😆.

Soit, ik besef dat het hier het ergernissen topic is, maar ik bespeur toch veel haat richting de motards. Iets wat ik als motard af en toe on the road ook mag ervaren. Voor sommige automobilisten zijn motards precies zoals een rode lap bij een stier.

En ook ik moet toegeven dat er wel echt zotten rond rijden op de motor. Maar die heb je evengoed ook bij de automobilisten. Dus heb het er dan wel lastig mee dat die ene groep meer geviseerd wordt.

Dit dus, so wrong :wallbash: (maar ik heb auto’s al dezelfde toeren zien uithalen, meermaals)
Als laatste nog ne motard met Pikatchu muts over zijn helm, die over de 3 vakken heen slalomde tussen al het verkeer. Reed mij ook tussen vak 2 en 3 voorbij terwijl ik zelf al 120 reed.


Een beetje meer verdraagzaamheid in het verkeer zou wonderen doen!
 
Is het dan zo erg dat een motorrijder zich vooraan zet bij een rood licht?
Nee, lijkt mij ook helemaal niet erg. Zeker omdat ik zelf met de moto rijd, zorg ik ervoor dat andere motards goed naar voor kunnen als ze willen als ik met de auto aan een rood licht sta. Maar 't is zoals je zelf hier ergens zei, dat er automobilisten zijn die motards niet kunnen verdragen, ook als we niks mis doen. Met de ervaring merk je al snel welke auto je gezien heeft en van goeie wil is, en welke niet. Je hebt er die het totaal niet kunnen verdragen als je naast stilstaande auto's naar voor filtert. En in zo'n gevallen blijf ik gewoon in het rijtje aanschuiven
 
Nee, lijkt mij ook helemaal niet erg. Zeker omdat ik zelf met de moto rijd, zorg ik ervoor dat andere motards goed naar voor kunnen als ze willen als ik met de auto aan een rood licht sta. Maar 't is zoals je zelf hier ergens zei, dat er automobilisten zijn die motards niet kunnen verdragen, ook als we niks mis doen. Met de ervaring merk je al snel welke auto je gezien heeft en van goeie wil is, en welke niet. Je hebt er die het totaal niet kunnen verdragen als je naast stilstaande auto's naar voor filtert. En in zo'n gevallen blijf ik gewoon in het rijtje aanschuiven
Inderdaad, bij mij werkt de ervaring ook al goed. Je merkt aan het gedrag van de auto’s een soort van lichaamstaal van de automobilist. Daaraan weet je meestal genoeg om te beslissen wat je kan doen.
Eens op de motor staan je zintuigen toch altijd net wat scherper dan in de auto.
 
Dat is inderdaad niet de bedoeling. De meeste motards die zich van voor zetten zorgen er wel voor dat ze vlot weg zijn zodat ze niemand hinderen.
Wat je als motard ook af en toe hebt, is dat er automobilisten zijn die het niet kunnen verdragen dat je van voor komt staan en alles uit de kast proberen te halen om te laten merken dat je te traag vertrekt. Zitten dus al bijna sprintjes te trekken om hun gelijk te halen 😆.

...

Een beetje meer verdraagzaamheid in het verkeer zou wonderen doen!

Exact, daarom dat ik me daar totaal niet aan erger, buiten de uitzonderlijke slak eens. 99% van de moto's is zonder moeite te doen veel sneller weg dan 99% van de auto's aan de lichten - optimistische chauffeurs die daartegen een sprintje willen trekken...

En 100% eens met wat meer verdraagzaamheid (behalve dan tegenover al die zotten in het verkeer :mad: 😋 )
 
Als laatste nog ne motard met Pikatchu muts over zijn helm, die over de 3 vakken heen slalomde tussen al het verkeer. Reed mij ook tussen vak 2 en 3 voorbij terwijl ik zelf al 120 reed.


Een beetje meer verdraagzaamheid in het verkeer zou wonderen doen!
Sorry maar dat is absoluut not done om als motard tussen de auto's te gaan rijden aan zo'n snelheden.
Als automobilist moet je dan maar geluk hebben dat je niet per ongeluk tegen zo'n idioot aanzit.
 
2 rijvakken op de ring in Hasselt
Op het linkse vak : een Berlingo en daarachter een Polo.

Uiteraard trekt dat langs geen kanten op, maar ze moeten aan de volgende lichten natuurlijk wel rechtsaf. En bijgevolg zich er - trager dan rechts - moeten tussenwringen of smijten.

Verkeersinzicht 0
Zelfskennis 0
Rijvaardigheden 0
Ego 10
 
Ik hou mij altijd goed aan de regels op de moto.. Meestal blijf ik ook gewoon aanschuiven aan een rood licht ook als er plaats is om tot vooraan te rijden. Zoals bij veel dingen int leven zijn het de enkelen die het verpesten voor de meerderheid 😅
Onlangs nog voorgehad. Ik stond (alleen) voor een rood licht. Komt er achter mij iemand aangereden met een moto en die zet zich op het zebrapad voor mij.
Als het groen werd trok die verschrikkelijk traag op, ik moest me zelfs inhouden met m'n Peugeot. Die bleef dan ruim 10km/h onder de limiet te blijven rijden. Gelukkig kon ik er gemakkelijk voorbij.

Om dan aan de volgende rode lichten godverdomme knal hetzelfde te doen...
Toch eens getoeterd als ik hem toen voorbijreed.
 
Vandaag weer remgolven van 120 --> 70 en erger op het derde rijvak van de E17. Meestal dezelfde reden: vrachtwagen wil een andere voorsteken, schuift op naar het tweede vak. Auto's op het tweede vak hebben nul geduld en zwieren zich aan 100 km/u of minder op het derde vak, of er daar nu ruimte voor is of niet.
Hatelijk. Nooit gesnapt waarom ze dat doen en waarom in zo'n situatie het rijtje wagens links aan +-100km/h die vrachtwagen in het midden willen voorbijsteken.
--> Je bent langer blootgesteld aan de vrachtwagen, die naar links kan uitwijken of een klapband kan krijgen. Ge er gewoon vlot aan 120km/h voorbij (zonder iemand op het linkervak te storen) of blijf achter die vrachtwagen rijden tot je naar links kan wanneer er in de verte geen wagen aankomt.
2 rijvakken op de ring in Hasselt
Op het linkse vak : een Berlingo en daarachter een Polo.

Uiteraard trekt dat langs geen kanten op, maar ze moeten aan de volgende lichten natuurlijk wel rechtsaf. En bijgevolg zich er - trager dan rechts - moeten tussenwringen of smijten.

Verkeersinzicht 0
Zelfskennis 0
Rijvaardigheden 0
Ego 10
Ik snap gewoon al niet wat een Berlingo en een Polo links staan te doen. Chauffeurs moeten eens wat meer naar hun type wagen handelen en hun egoïsme aan de kant schuiven.
Wanneer ik eens met een trage wagen moet rijden, hou ik zoveel mogelijk rechts en ga ik niet inhalen of staan op plaatsen waar ik anderen kan storen door mijn trage wagen.
 
Sorry maar dat is absoluut not done om als motard tussen de auto's te gaan rijden aan zo'n snelheden.
Als automobilist moet je dan maar geluk hebben dat je niet per ongeluk tegen zo'n idioot aanzit.
Dat zeg ik toch zelf ook?

Dit dus, so wrong :wallbash: (maar ik heb auto’s al dezelfde toeren zien uithalen, meermaals)
 
Sommigen willen ook alles riskeren om indruk te maken op hun vriendjes...

Daarnet rij ik van het rondpunt aan den Albatros in de richting van Aalst. Ik rij op het vak om rechtdoor te rijden, ik zie in mijn spiegel een Audi aan hoge snelheid op het vak voor de E40 richting Brussel naderen. Het was duidelijk zijn bedoeling om mij vlug nog langs rechts in te halen, want hij begint mij rechts over het verdrijvingsvlak in te halen. Hij moet bruusk remmen en achter mij invoegen omwille van verkeer dat iets verder van de E40 invoegt.

Ik voeg rechts in om mijn afslag te nemen, doe het rondje, en voeg in om richting ASZ te rijden. Intussen had ik al gezien dat er 4 jongemannen in de auto zitten, wiens vaders wellicht namen hebben zoals Mohammed en Achmed maar bon. Zodra het kan, knalt de Audi op het linkervak (dat bedoeld is om op de E40 richting Gent te geraken). Spijtig genoeg heeft de jongeman het verkeerd ingeschat; hij moet opnieuw bruusk remmen of hij knalt rechtstreeks op een camionette die in de file staat om op de E40 te geraken.

De bestuurder is nu opgefokt want hij komt bumperklegen. Nochtans heb ik op geen enkel punt expres versneld om hem te blokkeren of dergelijke, noch rijdt ik traag (ik rijd ca. 10kph boven de limiet). Ik rij verder richting ASZ en haal meerdere voertuigen op een vlotte manier in. Ik weiger om toe te geven aan asociaal gedrag — maar ik ga zelf ook niet provoceren. Op een gegeven moment is het genoeg geweest voor de jongeman, schakelt hij een versnelling lager, gaat hij naar rechts, en accelereert hij in een gat van hooguit 2m schuin tussen mij en het voertuig dat ik net ging inhalen. Om vervolgens weer eens zijn remmen te verslijten om voor het rode licht te remmen.

Ik steek mijn duim sarcastisch op, maar de bestuurder was te druk bezig met zijn gsm te hanteren om het op te merken. Mogelijks was hij zijn avontuur aan het filmen. Vreemd, hij heeft nochtans vrienden genoeg om cameraman te spelen.

Iets verder zie ik mijn goede vrienden nog een laatste gevaarlijk manoever uitvoeren. Op een gegeven moment splitst de rijbaan: links voor de tunnel, rechts voor het rondpunt. Uiteraard blijft de bestuurder rechts rijden om dan last minute over het verdrijvingsvlak tussen 2 andere voertuigen rechts in te voegen.

Gewoon geschift. Dat soort bestuurders mogen ze gewoon een paar jaar het rijbewijs afpakken. En levenslang bij recidive.
 
2 rijvakken op de ring in Hasselt
Op het linkse vak : een Berlingo en daarachter een Polo.

Uiteraard trekt dat langs geen kanten op, maar ze moeten aan de volgende lichten natuurlijk wel rechtsaf. En bijgevolg zich er - trager dan rechts - moeten tussenwringen of smijten.

Verkeersinzicht 0
Zelfskennis 0
Rijvaardigheden 0
Ego 10
Ja, het zijn bijna altijd de auto's die het minst op dat linker vak houden die je toch iedere keer weer op dat linker vak tegenkomt.

Ik heb trouwens ook een ergernis van op de grote ring in Hasselt. Als je op het kruispunt met de N80 rechtsaf slaat richting N80, dan heb je daar 2 rijvakken gescheiden door een doorlopende streep. Het rechtse vak is om direct de snelweg op te rijden het linker om verder richting N80 te rijden (daar kan je dan 3 rijvakken kiezen).
Toch zijn er op die plek heel vaak bestuurders die van op dat rechter rijvak over die doorlopende streep rijden en zo de auto die links van hun rijd bijna in de flank rijden.
 
Ja, het zijn bijna altijd de auto's die het minst op dat linker vak houden die je toch iedere keer weer op dat linker vak tegenkomt.

Ik heb trouwens ook een ergernis van op de grote ring in Hasselt. Als je op het kruispunt met de N80 rechtsaf slaat richting N80, dan heb je daar 2 rijvakken gescheiden door een doorlopende streep. Het rechtse vak is om direct de snelweg op te rijden het linker om verder richting N80 te rijden (daar kan je dan 3 rijvakken kiezen).
Toch zijn er op die plek heel vaak bestuurders die van op dat rechter rijvak over die doorlopende streep rijden en zo de auto die links van hun rijd bijna in de flank rijden.
Ja dat is een verschrikkelijk punt.

Maar als je rechts staat kan je op de N80 autostrade op richting Luik of toch rechtdoor richting Sint-Truiden/Ikea

Geen idee waarom sommige daar zo'n mavroures uithalen. Kies een vak, volg en staat in your lane. Gewoon de weg volgen. Hoe moeilijk kan het zijn

Edit: ah wacht gij komt van de andere kant (nie van de kant van de CM)
Moogt ge dan ook nie op Sint-Truiden pakken als ge rechtsstaat ? Ik twijfel, lang niemeer geweest langs daar
 
Ja dat is een verschrikkelijk punt.

Maar als je rechts staat kan je op de N80 autostrade op richting Luik of toch rechtdoor richting Sint-Truiden/Ikea

Geen idee waarom sommige daar zo'n mavroures uithalen. Kies een vak, volg en staat in your lane. Gewoon de weg volgen. Hoe moeilijk kan het zijn

Edit: ah wacht gij komt van de andere kant (nie van de kant van de CM)
Moogt ge dan ook nie op Sint-Truiden pakken als ge rechtsstaat ? Ik twijfel, lang niemeer geweest langs daar
Ja, inderdaad, van de andere kant.
Het rechtse vak is daar enkel om direct de snelweg op te rijden.
Wanneer je van de kant van de CM komt heb je 3 rijvakken om linksaf te slaan richting de N80. Vanuit die kant vind ik het eigenlijk nog wel meevallen.
 
Ja, inderdaad, van de andere kant.
Het rechtse vak is daar enkel om direct de snelweg op te rijden.
Wanneer je van de kant van de CM komt heb je 3 rijvakken om linksaf te slaan richting de N80. Vanuit die kant vind ik het eigenlijk nog wel meevallen.
Aah oké ja ik zeg het, al lang niemeer geweest. Vriendin heeft nog op de CM gewerkt, ik ging die soms afzetten. Op die parking vertrekken, 5 rijvakken over om me aan de lichten om te gooien want ik moet de andere kant op.

Spannende momenten gehad.

De infrastructuur is wel duidelijk, gewoon teveel randdebielen op de baan. Niemand is perfect, maar ge ziet toch stunten hoor
 
Gisteren nog een leuke gezien, het valt op dat ik weer meer naar het werk rijd, dus meer ergernissen op de weg...

File tussen een afrit en een secundaire weg, dat is daar al maanden zo wegens werken. Het gaat niet snel genoeg voor madam, dus besluit ze om te keren. Tot daar toe, begrijpelijk.
Alleen doet ze het wanneer er verkeer uit de andere richting aan komt, en in plaats van 5 meter verder te draaien in de T met een zijstraat of een zeer ruime en lege parking, kan ze geen seconde langer wachten en draait ze waar ze op dat moment staat. Resultaat: ze boort de neus van haar auto in de heg aan de andere kant, staat dan dwars op de baan het verkeer in de andere richting te blokkeren. En was de graskant voor die heg nog 5 cm hoger geweest, is de kans groot dat ze zich vastgereden had en in die positie gestrand was. :rolleyes:
 
Ik snap gewoon al niet wat een Berlingo en een Polo links staan te doen. Chauffeurs moeten eens wat meer naar hun type wagen handelen en hun egoïsme aan de kant schuiven.
Wanneer ik eens met een trage wagen moet rijden, hou ik zoveel mogelijk rechts en ga ik niet inhalen of staan op plaatsen waar ik anderen kan storen door mijn trage wagen.
Veel hangt van de chauffeur af. Ik heb al Polo's op het linkervak vlotter weten vertrekken dan een A6 op het rechter puur omdat ze aan het opletten waren en goed op het gas gingen. En soms kunt ge er ook gewoon ni aan doen: al meermaals gehad dat het rood werd terwijl ik iemand aan het inhalen was. Dan ga ik er ni voor schieten om vol in de remmen te gaan. Of al gehad dat die rechts van me gewoon door het oranje/rood knalt en dan staat ge daar links te koekeloeren.

Ik snap wel de liefde voor het linkervak niet. Hoe dikwijls dat ge niet ziet dat mensen zich liever als elfde links zetten in plaats van vierde rechts.
In heel veel gevallen valt er een gat op't linkervak en kunt ge toch opschuiven als ge wilt.
 
Ik snap wel de liefde voor het linkervak niet. Hoe dikwijls dat ge niet ziet dat mensen zich liever als elfde links zetten in plaats van vierde rechts.
In heel veel gevallen valt er een gat op't linkervak en kunt ge toch opschuiven als ge wilt.
Volgens mij is dat omdat mensen gewoon simpelweg denken: rechts = traag, links = snel :p
 
Ik fiets en voetgangers roepen me na dat ik dat ik daar niet mag fietsen.
Ik mag er wel fietsen, wat ik hen na roep.
Dan roepen ze nog iets. Maar ik was al weg.

Leer de fucking regels!
 
Ik fiets en voetgangers roepen me na dat ik dat ik daar niet mag fietsen.
Ik mag er wel fietsen, wat ik hen na roep.
Dan roepen ze nog iets. Maar ik was al weg.

Leer de fucking regels!
Zonder locatie kunnen we niet beslissen of je juist bent he. :unsure:
 
Terug
Bovenaan