De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ge zegt letterlijk dit :
Jammer dat ik niet wist dat hij daar af moest, anders had ik hem graag ophouden zodat hij de volgende kon pakken :biglaugh:

Hoe ging ge hem ophouden ? Door bananen schillen af te schieten ?!


Als ge links rijdt en vrije baan hebt ge geen enkele reden om af te remmen behalve als ge een absolute eikel zijt. (Tenzij ge onbewust over de max snelheid gaat, maar dan remt ge veronderstel ik gewoon)
Dude, dat tweede is puur hypothetisch he vriend. Ik zeg letterlijk "als ik bruut moet remmen voor iets". Als eens gedacht dat er mss nog auto's voor u kunnen rijden? Of denk je dat bumperkleven alleen gebeurt bij auto's die daarvoor vrije baan hebben? :wtf: Als er niemand voor mij rijdt, ga ik niet bruut moeten remmen he. Jongens toch.

En als ik 100 km/u had gereden ipv 120 (wat perfect legaal is) had hij weldegelijk zijn afslag gemist. Je hoeft niet bewust te remmen om iemand langer op te houden.

Je kan hier de bumperklevers ook zo eruit halen zeg. :biglaugh:
 
Ge zegt letterlijk dit :
Jammer dat ik niet wist dat hij daar af moest, anders had ik hem graag ophouden zodat hij de volgende kon pakken :biglaugh:

Hoe ging ge hem ophouden ? Door bananen schillen af te schieten ?!
Zeg nu eens hoe je zou kunnen weten dat hij daar af moet. Zo'n uitspraak is imo dezelfde als zeggen dat als @Silence ooit naast mij rijd laat ik hem niet invoegen. Dat is een leuke stoere uitspraak maar daar blijft het ook bij gezien ik er toch maar het raden naar heb hoe @Silence Er uit ziet.
 
Ja?
Ik ben totaal geen klever, maar toch erger ik me aan chauffeurs die zich politie wanen.
Ik kan mij hier nochtans een discussie herinneren waarin jij nochtans eerlijk toegeeft dat je je soms al een schuldig maakt aan het fenomeen bumperkleven of alleszins dergelijk gedrag aanmoedigt.

Nu dat is uiteraard uw eigen keuze, maar om hier dan posts gaan liken van mensen die vinden dat "uw gas loslatten" kinderachtig is vind ik trouwens wel hypocriet.
 
Ik kan mij hier nochtans een discussie herinneren waarin jij nochtans eerlijk toegeeft dat je je soms al een schuldig maakt aan het fenomeen bumperkleven of alleszins dergelijk gedrag aanmoedigt.
Kan gerust zijn, want hoewel ik nooit ga kleven bij iemand ie zijn weg vervolgt, ga ik dat idd doen bij iemand die plots vertraagt.

Nu dat is uiteraard uw eigen keuze, maar om hier dan posts gaan liken van mensen die vinden dat "uw gas loslatten" kinderachtig is vind ik trouwens wel hypocriet.
Daar is niets hypocriet aan. Als je mijn posts echt zou lezen en niet enkel het gedeelte zou herinneren waarin ik ooit ergens zeg dat ik bepaalde onnozelaars ga bumperkleven, zou je weten dat ik nog nooit opgekomen ben voor iemand die belachelijk doet. Bumperkleven is belachelijk, maar vertragen of remmen omdat iemand naar uw mening te dicht rijdt, is dat ook.

Ale, ik ben vrij zeker dat er hier op het forum niemand meer km's per jaar doet dan ik ('t is namelijk mijn job om te rijden). Ik heb ook nog nooit een ongeval in fout gehad. Maar ik moet me hier wel komen verantwoorden bij mensen die reageren op een ergernis in het verkeer. Komaan zeg, doe een serieus. Vertragen of remmen is gewoon extra ergernis uitlokken bij iemand die al nerveus is, denk je nu zelf dat dat de veiligheid ten goede komt?
 
Ik kan mij hier nochtans een discussie herinneren waarin jij nochtans eerlijk toegeeft dat je je soms al een schuldig maakt aan het fenomeen bumperkleven of alleszins dergelijk gedrag aanmoedigt.

Nu dat is uiteraard uw eigen keuze, maar om hier dan posts gaan liken van mensen die vinden dat "uw gas loslatten" kinderachtig is vind ik trouwens wel hypocriet.
Uw gas loslaten vind ik niet kinderachtig. De reden waarom je je gas zou loslaten, die vind ik kinderachtig. Dat is een groot verschil.
 
Kan gerust zijn, want hoewel ik nooit ga kleven bij iemand ie zijn weg vervolgt, ga ik dat idd doen bij iemand die plots vertraagt.


Daar is niets hypocriet aan. Als je mijn posts echt zou lezen en niet enkel het gedeelte zou herinneren waarin ik ooit ergens zeg dat ik bepaalde onnozelaars ga bumperkleven, zou je weten dat ik nog nooit opgekomen ben voor iemand die belachelijk doet. Bumperkleven is belachelijk, maar vertragen of remmen omdat iemand naar uw mening te dicht rijdt, is dat ook.

Ale, ik ben vrij zeker dat er hier op het forum niemand meer km's per jaar doet dan ik ('t is namelijk mijn job om te rijden). Ik heb ook nog nooit een ongeval in fout gehad. Maar ik moet me hier wel komen verantwoorden bij mensen die reageren op een ergernis in het verkeer. Komaan zeg, doe een serieus. Vertragen of remmen is gewoon extra ergernis uitlokken bij iemand die al nerveus is, denk je nu zelf dat dat de veiligheid ten goede komt?
Ik heb nergens gezegd dat gij u hier moet komen verantwoorden hoor.

Net zoals ik mij hier eigenlijk niet zou moeten komen verantwoorden voor iets wat ik niet eens gedaan heb, maar enkel in mijn gedachte speelde. Ik heb het niet eens gedaan, dus ik ben gewoon verantwoordelijk door sommige reacties hier.

Het is inderdaad gewoon beide not done, maar als iemand bij u komt bumperkleven komt de veiligheid sowieso al in het gedrang. Dus dan kan je a) doorrijden en hopen dat je nergens bruut voor moet remmen of b) uw gas loslaten of in mijn geval CC afzetten (niet remmen voor de duidelijkheid) waardoor je een signaal geeft naar uw bumperklever.

Ik heb het in het verleden vaker gedaan dan nu, want ik hou mij nu zo vaak mogelijk op het rechtse vak en ik haal vaak in pas er niemand afkomt, maar ik heb toch zo al genoeg mensen duidelijk gemaakt dat ze meer afstand moesten houden. Wat volgens mij de veiligheid alleen maar ten goede komt. Er zijn er die blijven kleven, soit ja weinig aan te doen, maar als je gewoon blijft doorrijden dan blijven die allemaal in uw gat hangen.

Uw gas loslaten vind ik niet kinderachtig. De reden waarom je je gas zou loslaten, die vind ik kinderachtig. Dat is een groot verschil.
Ja, dat gaat samen hè. Ik bedoelde dus met "uw gas loslaten" als er iemand achter u rijdt die in uw gat zit. Lijkt me nogal logisch dat "uw gas loslaten" zonder dat er iemand achter u rijdt nogal moeilijk als kinderachtig bestempeld kan worden.
 
Ja, dat gaat samen hè. Ik bedoelde dus met "uw gas loslaten" als er iemand achter u rijdt die in uw gat zit. Lijkt me nogal logisch dat "uw gas loslaten" zonder dat er iemand achter u rijdt nogal moeilijk als kinderachtig bestempeld kan worden.
Ik denk dat je mijn punt mist.
 
Gisteren reed ik in Sint-Truiden op de N80 richting Gingelom, ik reed op het rechter vak opdat ik richting Tienen moest (rechter vak gaat rechtsaf richting Tienen, linker vak gaat rechtdoor richting Gingelom).
Er is een auto die mij links voorbij rijd en terwijl hij met zijn achterdeur ter hoogte van de voorkant van mijn auto zit, zijn pinker opzet en plots naar rechts begint te komen, ik claxoneer, maar geen enkele reactie, hij blijft naar rechts komen, dus ik kon bruusk remmen terwijl er ook nog een auto achter mij reed (gelukkig had die het ook al zien gebeuren en was die ook al beginnen remmen). Even later, net voor de weg richting Tienen afsplitst is er nog iemand die naar rechts wilt invoegen, smijten die voor mij ineens alles dicht op die er nog tussen te laten.
Ik ben een rustige chauffeur, ale, toch rustiger geworden met de jaren, maar op die moment was het mij toch even te veel. Mijn claxon werkt nog altijd heel goed.

Bij de terugrit ter hoogte van de lichten aan de BFV zet een zware pick-up (Dodge Ram) zich op het linker vak, om links af te slaan, maar rijd gewoon rechtdoor, gelukkig stond er aan de overkant geen auto om linksaf te slaan.
 
Gehaaste bumperklevers (aka de mannen die die laatste camion beter niet hadden proberen inhalen) stellen iemand anders bloot aan een gevaarlijke situatie, hetgeen niet hun recht is. Wie vindt dat ze dit toch mogen doen, nodig ik dan ook uit om dit vol overtuiging aan de rechter te proberen uitleggen bij een eventuele zaak.

Hoewel ik zeker niet de gewoonte heb om expres wat trager te gaan rijden (en zeker niet voor de chille "klever" die enkel duidelijk maakt dat ie echt wel wat sneller kan en wilt), kan een persoon die echt een gevaarlijke situatie creërt zich hier mogelijks aan verwachten. Ik corrigeer jouw dwaas gedrag door een lagere snelheid aan te nemen, om gevolgen van een botsing beperkter te houden. Perfect wettelijk en ethisch te verantwoorden, in tegenstelling tot bumperkleven...
 
vandaag toerke gedaan met de moto, ik kom ergens op een kruispunt waar voorrang van rechts geld, ik kijk naar rechts en is vrij, ik kijk naar links en ineens zoeft daar ne camionet voorbij aan ijzingwekkende snelheid. Had ik 10 seconden eerder daar geweest kon ik het nietmeer navertellen denk ik.
Daarna paar auto’s die naar links pinken en rechts afslaan…. Anyways in de walen ist zalig rijden 😐
 
Gisteren de meest irritante linksplakker ooit tegengekomen denk ik.

Op de E313 richting Antwerpen vanaf afrit 26 tot tot halverwege afrit 23-22, links tegen 95km/u.
Ondertussen genoeg momenten waar hij naar rechts kon gaan, maar njet.

En toen hij eindelijk toch naar rechts ging en ik hem voorbij wou, mee optrekken tot we aan een 140km/u zaten.
Ik los gas om dan achter hem te gaan, vertraagt hij ook om gelijk te blijven.

Dan maar volle gas erop om er voorbij te geraken, wat afstand nemen en cc op 130.
Komt die gewoon in mijn gat plakken.
 
Gisteren de meest irritante linksplakker ooit tegengekomen denk ik.

Op de E313 richting Antwerpen vanaf afrit 26 tot tot halverwege afrit 23-22, links tegen 95km/u.
Ondertussen genoeg momenten waar hij naar rechts kon gaan, maar njet.

En toen hij eindelijk toch naar rechts ging en ik hem voorbij wou, mee optrekken tot we aan een 140km/u zaten.
Ik los gas om dan achter hem te gaan, vertraagt hij ook om gelijk te blijven.

Dan maar volle gas erop om er voorbij te geraken, wat afstand nemen en cc op 130.
Komt die gewoon in mijn gat plakken.
Ik vraag me dan altijd af, wat vertel je ons niet? Waarom heeft die persoon net jou er uit gekozen om je te irriteren?
 
Nu een aantal keren in de buurt van de taalgrens gaan rijden. En het valt me daar op dat daar nergens op de binnenwegen iets staat aangegeven. Hoe moet je in godsnaam weten dat je in Vlaanderen bent terecht gekomen en dat de snelheidslimiet anders is??
 
Als twee vakken naar links of rechts gaan is het de bedoeling dat je je lijn volgt, verdomme. Waar ik geregeld de autostrade oprijd heb je twee voorsorteervakken om links af te gaan naar de twee vakken van de oprit, die voor je parallel rijdt met de autostrade overgaan in één vak.

Het aantal mensen dat uiterst links blijft rijden om dan de bocht te nemen en bijna je snuit afrijden omdat ze in de verte zien dat ze gaan moeten invoegen/ritsen is ongeloofelijk hoog. Spiegels gebruiken? Neen hoor.
 
Nu een aantal keren in de buurt van de taalgrens gaan rijden. En het valt me daar op dat daar nergens op de binnenwegen iets staat aangegeven. Hoe moet je in godsnaam weten dat je in Vlaanderen bent terecht gekomen en dat de snelheidslimiet anders is??
Raar, als ik hier in de buurt van de taalgrens zit, en staan die borden daar dus wel en is alles heel duidelijk aangegeven.
 
Op de grote steenwegen? Maar ook op alle binnenwegen? (was in regio rond Sint-Truiden trouwens).
Als je zegt regio Sint-Truiden, dan denk ik aan Gingelom dat op de taalgrens ligt en daar weet ik toch heel wat plaatsen waar er zeker borden staan op gewone wegen.
Het is wel al lang geleden dat ik nog heb zitten rondrijden door de hogere brandstofprijzen.
Maar een tijdje terug zat ik in Tongeren en ook daar zijn er op heel wat plaatsen de nodige borden.
 
Als je zegt regio Sint-Truiden, dan denk ik aan Gingelom dat op de taalgrens ligt en daar weet ik toch heel wat plaatsen waar er zeker borden staan op gewone wegen.
Het is wel al lang geleden dat ik nog heb zitten rondrijden door de hogere brandstofprijzen.
Maar een tijdje terug zat ik in Tongeren en ook daar zijn er op heel wat plaatsen de nodige borden.
Om voorbeeldje te geven:
 
Terug
Bovenaan