De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Hopen op karma. Op een dag komen ze de verkeerde tegen en is het gedaan met spelletjes spelen in het verkeer...
Vraag ik me constant af. Waarom zou je überhaupt met andermans leven spelen in het verkeer of in een vlaag van razernij uit je wagen stappen?
Genoeg mensen met een schroef los of even weg van de wereld na slecht nieuws.
Je kan supergemakkelijk iemands nummerplaat noteren op een papiertje en iemand met wat doorzettingsvermogen...
Zeker in de zomer, tijdens deze dagen, dan zit iedereen wat op zijn tandvlees.
Een heleboel hebben klaarblijkelijk last van 'het-zal-mij-niet-overkomen'.
 
Eens hier vragen want niet helemaal zeker...
5 mensen steken zebrapad over met fiets aan de hand, lopen op fietspad waar ik kom aangereden, wie moet er stoppen?
Ik dacht zij en vice versa...
 
Eens hier vragen want niet helemaal zeker...
5 mensen steken zebrapad over met fiets aan de hand, lopen op fietspad waar ik kom aangereden, wie moet er stoppen?
Ik dacht zij en vice versa...
Met de fiets aan de hand zijn het voetgangers, en die hebben voorrang op jou als ze een zebrapad oversteken, lijkt me?
 
Eens hier vragen want niet helemaal zeker...
5 mensen steken zebrapad over met fiets aan de hand, lopen op fietspad waar ik kom aangereden, wie moet er stoppen?
Ik dacht zij en vice versa...
Als het zebrapad doorloopt over het fietspad, zijn het gewoon voetgangers op een zebrapad en hebben die voorrang (tenzij verkeerslichten anders aanduiden natuurlijk).
 
Als het zebrapad doorloopt over het fietspad, zijn het gewoon voetgangers op een zebrapad en hebben die voorrang (tenzij verkeerslichten anders aanduiden natuurlijk).
Idd.
Zie ook:

 
Allright, thanks voor de antwoorden. Int vervolg rekening mee houden.
Zebrapad stopte wel voor het fietspad maar bon, voetgangers gaan dus voor.
 
Ik draai een baan op waar je 50 mag.
Er kwam een wagen aangereden, maar ik had zeker nog voldoende marge.
Ik trek vlot op naar 58km/u.
100m verder komt die wagen in mijn gat plakken.
Ik trek eens goed door naar +70km/u en laat me terug uitbollen naar 58km/u (als er één echt in mijn gat plakt doe ik dat wel vaker)
Niet veel later plakt die weer in mijn gat, wacht 5 seconden, steekt me dan voorbij en verlaat 200m verder de weg door rechts af te slaan.
Zijn dit gewoon ongeduldige mensen in hun wagen?
Het was natuurlijk wel zo'n 50 baan die vroeger 70 was en die uitnodigt om sneller te rijden...

Edit: om maar te zeggen hier in de buurt is een zone 30. In heel juni op 800 gecontroleerde voertuigen een goeie 200 PV (1 op 4). En dan hou je nog rekening met het feit dat velen de controle zien of dat het in whatsappgroepjes snel gecommuniceerd wordt.
Volgend mij toch vele wegen hier in de buurt (plattelandsgemeente) waarbij de snelheidslimiet sterk beperkt wordt tot frustratie van velen…
 
Laatst bewerkt:
Als het zebrapad niet over het fietspad loopt, dan dan heeft de fietser voorrang 😉
Beetje rare situatie wel. Als je gaat oversteken (eerst fietspad kruisen en dan zebrapad volgen) ok, dan wacht je ff op het voetpad. Maar dan aan de overkant? Stel dat er een hele groep fietsers aan komt, moet je dan op die ene boordsteen tussen rijweg en fietspad staan wachten (bvb zo'n boordsteen als in het krantenartikel hierboven)? Lekker veilig 😬
 
Ik haat mensen die extreem komen gatplakken terwijl je mag inhalen, maar dus niet inhalen.

Wat gaat er dan om in zo iemand zijne kop?
Geen flauw idee van hun tussenafstand denk ik. Ze willen eigenlijk niet voorbij, maar denken ook dat ze genoeg afstand hebben.
 
Misschien. Maar ene die links begint te 'hangen' terwijl hij bijna bij mij op de achterbank zit...

Niet durven inhalen maar wel een heel gevaarlijke situatie creëren.

Dat is precies populair tegenwoordig. Vandaag ook zo één gehad. En het moment dat de snelheidslimiet van 50 naar 70 gaat, zie je hem niet meer en blijft hij achter.
 
Deze morgen een ware hartverzakking gekend op de Ring rond Brussel, nog nooit zo geschrokken in het verkeer denk ik.

Ik kom van de E40 en pakte dus de overgang naar de Ring en daar voeg ik eigenlijk zo snel mogelijk mee in achter camion X. Diezelfde camion wordt luttele seconden laten bijna de pas afgesneden door camion Y, die op dat moment dus op de middelste strook aan het rijden was.

Ik ga vervolgens zelf naar de middelste strook zodat ik al die camions kan inhalen en daar reed toch niet zo overdreven veel volk op dat moment. Ondertussen ben ik camion X al voorbij gereden en ik kom in de buurt van camion Y. Ik kom ter hoogte van de achterkant van zijn opligger en juist op dat moment stuurt die chauffeur HEEL BRUUT naar links om te veranderen naar mijn rijstrook. Uit een reflex rem en wijk ik tegelijkertijd uit naar links en thank god dat daar op dat moment niemand reed. Ik wist nu wel dat daar niet al te veel verkeer aan het rijden was, maar op het exacte moment van dat manoeuvre had ik gewoon de tijd niet om nog in mijn spiegel te kijken, want anders had die camion mij gewoon van de baan gemaaid.

Ik was bijna in shock en dit had véél erger kunnen aflopen. Ik reageer meestal niet meer op domme manoeuvres in het verkeer, maar deze chauffeur heb ik zonder nadenken wel getrakteerd op een serieus lichtfestival. Wtf zeg. Ik ben daarna ook maar wijselijk achter die camion gebleven want ik vertrouwde het niet meer. En blijkbaar terecht. Ik heb hem daarna nog een paar keer zomaar van rijstrook zien veranderen, zonder eerst te pinken (Wat hij in mijn geval ook dus totaal niet gedaan heeft).

Het wordt misschien eens tijd om een dashcam aan te schaffen.
 
Laatst bewerkt:
Een collega heeft een boete binnengekregen vanuit Nederland voor te snel rijden in een woonerf.
Hij reed 19km/u en vanaf 4km/u te veel word je daar beboet.

Blijkbaar mag je daar maar 15km/u rijden (tov 20km/u in België).

We hebben alweer iets bijgeleerd. :tongue:
 
Misschien. Maar ene die links begint te 'hangen' terwijl hij bijna bij mij op de achterbank zit...

Niet durven inhalen maar wel een heel gevaarlijke situatie creëren.
Dat zijn mensen die totaal geen afstand kunnen inschatten. Ik heb al met verschillende van zo mensen meegereden, vaak vrouwen ook. Dat is regelrecht hallucinant bij momenten.
 
Terug
Bovenaan