Enkel jij weet hoe snel je reed, en het was niet mijn bedoeling te insinueren dat je te snel ging. Maar in het filmpje is het wel duidelijk te zien dat je al eerder de intentie had om in te halen (nog in die zone 30), alleen lukte dat niet omdat er tegenliggers waren.
Als het druk is, moet je gewoon wat vroeger vertrekken. En als het druk is zal die éne trage chauffeur je gemiddelde snelheid juist minder beïnvloeden, dat is toch pure logica? De individuele tijdswinst die men kan boeken door illegale inhaalmanoeuvres in druk verkeer wordt over het algemeen enorm overschat. Enfin, bereken gerust eens het verschil in gemiddelde snelheid die je moet aanhouden om 5 minuten vroeger aan te komen op een kort/middellang traject.
Je zegt letterlijk dat ik te snel rij. Terwijl ik al 3x gezegd had dat we 20km/h onder de toegelaten limiet reden.
Toen ik iets eerder wat naar links ging was dat niet om in te halen. Op die plaats is da gewoon onmogelijk. Dat was om voorbij die blauwe auto te kunnen kijken. Om te zien of er evt een fietser voor die Yaris reed waardoor hij zo traag bleef rijden. Dan wist ik dat een inhaalmanoeuvre waar ik het deed niet mogelijk ging zijn. Ik was de situatie aan het inschatten.
DaN mOeT jE mAaR vRoEgEr VeRtReKkEn!
Ik kan maar vertrekken op m'n werk als m'n aflos er is e.
En het was niet echt druk, gewoon 1 slak die onnodig de boel ophield.
Ik rij een 30km van/naar m'n werk elke dag. Op een kutbaan (50-70-50-30-...) waar er weinig inhaalopties zijn. Zulke mensen zorgen ervoor dat ik op dat traject dikwijls 10 minuten langer onderweg ben. De individuele tijdswinst is echt wel significant.
En na een drukke werkdag wil je gewoon naar huis.
Wat ging je doen als die daar - net voor je inhaalactie - toch besloot te versnellen van 25 > 50km/h? Achter hem aansluiten of toch >50km/h rijden om die in te halen?
Ik vind het persoonlijk ook niet de plaats om zo'n inhaalactie uit te voeren. Zelfs al zou het al wettelijk mogen. Ik ga er ook vanuit dat je met een Peugeot Partner onderweg was. Dan heb je ook niet zoveel marge moest de situatie plots veranderen.
Inhalen doe ik in zo'n situaties op >70km/h banen en enkel wanneer ik een goed overzicht heb en met de juiste wagen onderweg ben. Niet in bochten of waar het steil is of waar er plots auto's uit een zijstraatje zouden kunnen komen.
Dan ging ik idd even >50km/h gereden hebben. Want als ik terug achter hem zou aangesloten hebben was die allicht terug tot 25km/h vertraagd. Als het niet nog trager zou geweest zijn, puur om mij te kloten.
Ik was onderweg met m'n Ford Focus, die toch wat potenter is. (En de Partner, eens hoog in toeren kan nog verassend snel zijn).
Ik hing al een kleine 10 minuten achter hem. Als ik hem daar niet had ingehaald hing ik er nog 10 minuten achter vooraleer ik terug een mogelijkheid had om in te halen.
Iets verder is een bochtig stuk waar je 70 mag, waar er veel maar 50 rijden. Terwijl 70 perfect lukt, zelfs met m'n lompe Peugeot. Die gast ging dat ongetwijfeld ook aan 30 doen.