De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Een mogelijk probleem is dat de file vanuit kant ArcelorMittal soms echt wel lang kan zijn en (tenzij er al vroeger borden hangen tegenwoordig) al kan starten nog voor je de borden tegenkomt die info over het voorsorteren geven.
 
Gisterenavond aan het wandelen met de hond op het fietspad, ik zie in de tegenovergestelde richting twee mannekes met hun fiets afkomen, dus ik wijk braaf uit naar de berm links ervan. Enfin ja berm, zo van die steentjes tussen de opritten/fietspad liggen. In plaats van dat die mannekes achterelkaar gaan fietsen, of zelfs naast elkaar ging op zich ook wel want dat fietspad is vrij breed, gaat één van die twee ook uitwijken naar de berm? :unsure: Geen idee wat de bedoeling was, maar ik blijf dus mooi doorwandelen en ik had gedacht dat die op een gegeven moment wel terug zou invoegen op het fietspad, blijft die ook doorfietsen. :wtf:

Vervolgens moet die dus flink in de remmen en trekt een serieuze streep in de steentjes van het remmen en begint daar te zeggen dat ik aan de kant moest gaan. NAAR WAAR MISSCHIEN? :rofl::rofl::rofl: Moet ik in de haag gaan duiken met m'n hond of zo? Achterlijk kind. Ik zeg 'm dus dat ik moeilijk nog meer kan uitwijken dan ik al gedaan had en dat hijzelf gemakkelijk op het fietspad kon blijven. Vervolgens nog een paar kinderlijke scheldwoorden en m'n hond had dat duidelijk ook begrepen want die werd ineens kwaad en begon vlak voor z'n neus te blaffen tot en met. Kindje kreeg opeens veel schrik en fietste bijna al blijtend weg.

Nog nooit meegemaakt zoiets. Hopelijk heeft die nu van elke hond schrik. :coolbrows:
 
Daarstraks in Brussel rijd ik achter iemand, en het licht springt net voor ons op rood. Blijkbaar was het ne enorm belangrijke zakenman of zo, want hij pakte meteen zijn GSM. Time is money! Het wordt groen, en er beweegt niet veel. Beseffende dat mijn voorganger na 5 seconden waarschijnlijk al enorm diep in de verslavende wereld van katten die van het dak vallen is gezonken, druk ik maar op mijne claxon. Meneer schiet wakker, zoekt zijn versnellingen, en kan nog net door het oranje doorrijden, terwijl ik voor het volgende rood moet wachten.

Ik heb dan maar mijn middelvinger eens opgestoken. Ik schaam er mij niet eens voor, nu uren later nog altijd niet. Wie weet sta ik er wel mee op ne selfie op Instagram of zo. Dan kan hij meteen aan zijn vrienden uitleggen waarom dat zo is.
 
Op weg naar huis met de fiets, druk kruispunt overgestoken, voor mij een ouder koppel.
Aan de overkant worden ze ei zo na aangereden door een oudere vw polo, die toch weer per se haar passagier wil laten uitstappen daar waar er geen plaats voor is. Gewoon de vier richtingsaanwijzers aan en voor 2/3 op het fietspad gaan staan. Gelukkig was het koppel voor mij wakker en konden ze uitwijken. Ik kon mij echter niet bedwingen en riep ter hoogte van de passagiersdeur "ben je gek geworden of zo!?".
De nieuwe Belgische reageerde nog niet eens, zelfs geen excuses. Zo een mensen mogen ze van mij levenslang rijverbod opleggen, per direct.
 
- Staat een dude een meter van een zebrapad af. Auto's voor mij rijden door. Ik stop. Kerel blijft staan. Een tegenligger rijdt nog gewoon door. Ik zoek oogcontact en doe teken met mijn hand om over te steken. Dude staart verder into the void. Ben dan ook maar doorgereden.

- Verschillende auto's die van de oprit of het rechtervak op de autostrad voor mij inschieten op het linkervak waardoor ik moet remmen en ineens minder dan 100 rij.

- Auto's die op een quasi lege autostrade een inhaalmanoeuvre gaan maken met nauwelijk 1km/u verschil en daardoor de hele boel doen opstroppen.

- Ik stop voor een aankomende fietser waar het fietspad de rijbaan dwars kruist (fietsers in voorrang). Tiener met de fiets remt en geeft teken om door te rijden. Ik schud nee en doe teken met mijn hand. Tiener blijft volharden dat ik moet doorrijden en staat quasi stil. Ik doe dan maar teken naar een andere aankomende fietser die voorrang heeft op mij. Uiteindelijk is hij dan toch die andere fietser gevolgd en voor mij doorgereden.
 
Met de fiets op het fietspad aan het rijden. Iets verder op die weg staan lichten en kan je rechts een industrieterrein inslaan. Het is groen en op ongeveer 30 meter voor de lichten rijdt een vrachtwagen mij in dezelfde rijrichting voorbij, dus hij kan niet anders dan mij gezien hebben.

Als ze dat doen weet ik al hoe laat het is en jawel hoor, met de tientonner slaat hij gewoon rechts af. Ik heb daar voorrang maar als ik niet afrem lig ik er onder. En als ik doodgereden zou worden zou de veestapel op HLN.be zeggen dat je als fietser maar niet in de dode hoek van een vrachtwagen moet kruipen en dat fietsers echt wel zotten zijn tegenwoordig.
Als ik eens met een verkeerder been uit bed stap trek ik een sprintje om te zien waar in het industrieterrein hij moet leveren en scheld ik zo'n chauffeur de huid vol.
 
Ah fietsers, doet me denken aan een voorval gisteren.

Ik sta op een voorrangsweg te wachten om mijn straat in te rijden, maar moest halt houden omdat er tegenliggers afkomen. Rechts van mij zijn ook fietsers aan het wachten om eveneens mijn straat in te rijden. Op het moment dat de laatste tegenligger is gepasseerd en ik dus mijn straat wil inrijden en ik net aan mijn manoeuvre begin (ah ja, want ik heb voorrang) schieten die fietsers (drie in totaal) vlak voor mijn neus in. Ik moest alles dichtsmijten en was dus ook redelijk geïrriteerd.

Eenmaal in mijn straat (een fietsstraat btw) hebben die fietsers door dat ik achter hun rijd en gaan ze tergend traag aan de kant rijden om mij voor te willen laten??? :confused: Wat niet eens nodig was want onze oprit is in het begin van de straat.

Dus op het moment dat ze geen voorrang hebben, gaan ze voor mijn neus inschieten en dan in een fietsstraat als ze wel voorrang hebben willen ze mij voorbij laten? :unsure: Idiote mensen.
 
Ah fietsers, doet me denken aan een voorval gisteren.

Ik sta op een voorrangsweg te wachten om mijn straat in te rijden, maar moest halt houden omdat er tegenliggers afkomen. Rechts van mij zijn ook fietsers aan het wachten om eveneens mijn straat in te rijden. Op het moment dat de laatste tegenligger is gepasseerd en ik dus mijn straat wil inrijden en ik net aan mijn manoeuvre begin (ah ja, want ik heb voorrang) schieten die fietsers (drie in totaal) vlak voor mijn neus in. Ik moest alles dichtsmijten en was dus ook redelijk geïrriteerd.

Eenmaal in mijn straat (een fietsstraat btw) hebben die fietsers door dat ik achter hun rijd en gaan ze tergend traag aan de kant rijden om mij voor te willen laten??? :confused: Wat niet eens nodig was want onze oprit is in het begin van de straat.

Dus op het moment dat ze geen voorrang hebben, gaan ze voor mijn neus inschieten en dan in een fietsstraat als ze wel voorrang hebben willen ze mij voorbij laten? :unsure: Idiote mensen.
Slim is het niet van die fietsers maar ik begrijp de situatie niet 100% denk ik, jij wacht om ergens links in te slaan, en die fietsers ook, waarna ze jou de pas afsnijden om voor jou te rijden? Waarom zou jij voorrang hebben?
 
Slim is het niet van die fietsers maar ik begrijp de situatie niet 100% denk ik, jij wacht om ergens links in te slaan, en die fietsers ook, waarna ze jou de pas afsnijden om voor jou te rijden? Waarom zou jij voorrang hebben?
Volgens mij zit hij op de hoofdweg/Voorrangsweg en komen de fietsers uit de straat rechts van hem en moeten rechtover (in dezelfde richting als hem)

Dan hebben ze geen voorrang
 
Dit weekend naar een winkel in de buurt gereden. Het was zoeken naar een parkeerplaats maar ergens achterin zijn er nog twee plaatsen naast elkaar vrij.

Beetje achter mij reed er nog iemand met een SUV ook op zoek naar plaats.

Ik rij dus naar de eerste parkeerplaats, de geparkeerde wagen links staat echter op de witte parkeerlijn dus moest wel wat plaats laten om (aangenaam) te kunnen uitstappen in de smalle parkeerplaatsen. Ik stond echter wel nog (nipt) tussen de lijnen.

Begint die kerel mij daar vanuit zijn raampje uit te schelden en te roepen dat ik geen plaats voor hem heb gelaten etc. In de winkel zelf sprak hij me er ook (kalmer) nog over aan.

Wat bezielde die gast zelfs? Was er toch even van aangedaan en ben zelf niet van de mondigste dus bleef vooral gefrustreerd achter.
 
Mensen die geen besef hebben van snelheidslimieten.
Porsche Panamera haalt me langzaam in op een tweebaansweg waar je 90 km/h mag. Op 't moment dat de snelheidslimiet vertraagt naar 70 km/h gaat hij me voorbij, zonder te vertragen. Na een "scherpe" bocht mag je terug 90 km/h en iets verderop 120 km/h.
En ja hoor, wie kom ik tegen op het linkerbaanvak? Diezelfde Panamera die tegen 105 km/h op het linkervlak kleeft voor de volgende 4-5km. Moest aan het volgende verkeerslicht ook links, en natuurlijk bleef hij ook daar keurig op het linkervak rijden, nu opnieuw wat te snel want je mocht er maar 90km/h...
 
niet echt een ergernis maar wil het toch vermelden. mijn panamera vandaag nog eens buiten gelaten. ik haal langzaam tegen 95/u een ander in langs het linkervak. snelheid gaat naar 70 maar ik rij op cc dus trek er mij geen zak van aan. na een flauwe bocht beslis ik mijn cc rustig te verhogen naar 110. je mag verderop 120 maar met de huidige brandstofprijzen probeer ik wat zuiniger te rijden. ik moest bij het volgende verkeerslicht naar links en aangezien van rijvak wisselen brandstof kost beslis ik, puur om het milieu te sparen, links te blijven rijden. terwijl ik in mijn neus peuter zie ik in mijn achteruitkijkspiegel iemand die er precies niet mee gediend was. wie dat was, totaal geen idee van
 
Net het hele inhaal-debacle gelezen. Ik word ook heel chagrijnig wanneer ik in de bebouwde kom wordt ingehaald door iemand die te snel rijdt. Er is daar meestal wel een reële kans dat er een zwakke weggebruiker opduikt waar je het niet verwacht.

Dat je in bepaalde omstandigheden sneller rijdt dan toegelaten kan perfect ongevaarlijk zijn. Maar iemand die de maximale snelheid aanhoudt koste wat het kost willen inhalen om misschien een halve minuut sneller op uw bestemming te zijn is gewoon debiel, en ik zie het op mijn pendeltraject vaak meerdere keren per dag gebeuren. Ik ben zo wel eens een snotneus in een GTI tot z'n oprit gevolgd (ttz de oprit van z'n ouders...) om hem mijn gedacht te zeggen.

Een gerelateerde ergernis die ook gewoon bijna dagelijkse kost is: eikels die op de aansluiting van de E411 naar buitenring thv Jezus-Eik vinden dat ze de volle lijn niet moeten respecteren om R0 op te rijden. Meestal zijn dat dezelfde eikels die vinden dat zij op het stuk ervoor niet moeten ritsen.
 

Ik snap die mensen niet, het gemak hebben om een autokeuring te boeken op afspraak en dan urenlang gaan aanschuiven :laugh:
 

Ik snap die mensen niet, het gemak hebben om een autokeuring te boeken op afspraak en dan urenlang gaan aanschuiven :laugh:

Door de oorlog in Oekraïne en de coronacrisis is alles duurder geworden. In het pretpark moet je ook uren aanschuiven voor wat pret. Deze wachtrij is initieel gratis. Betalen hoeft pas op het einde.

/s
 
Net het hele inhaal-debacle gelezen. Ik word ook heel chagrijnig wanneer ik in de bebouwde kom wordt ingehaald door iemand die te snel rijdt. Er is daar meestal wel een reële kans dat er een zwakke weggebruiker opduikt waar je het niet verwacht.
Ik ben vorig jaar voorbijgestoken toen ik, in de bebouwde kom, afremde om te stoppen aan een zebrapad om iemand over te laten...
 
Ik ben vorig jaar voorbijgestoken toen ik, in de bebouwde kom, afremde om te stoppen aan een zebrapad om iemand over te laten...
Hier niet zo lang geleden een bestuurder gezien die niet kon wachten tot z'n voorligger links kon afslaan, en dan dus maar beslisten om rechts over het fietspad in te halen. Ik vrees dat het in België gewoon dagelijkse kost is.

Hoeveel voorliggers ik in mijn straat gewoon niet zie vertragen (of zelfs accelereren) bij kruispunten met voorrang van rechts, het is eerlijk gezegd schrikbarend.
 
Terug
Bovenaan