De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dat is precies populair tegenwoordig. Vandaag ook zo één gehad. En het moment dat de snelheidslimiet van 50 naar 70 gaat, zie je hem niet meer en blijft hij achter.
Ik kan mij daar serieus in opjagen.

Dat zijn mensen die totaal geen afstand kunnen inschatten. Ik heb al met verschillende van zo mensen meegereden, vaak vrouwen ook. Dat is regelrecht hallucinant bij momenten.
Als ik erover nadenk heb ik ook al meegereden met mensen die heel dicht op de voorligger rijden, maar totaal niet opgejaagd achter het stuur zitten.

Van sommige is 't precies of ik een remor mee trek.
 
Vanmorgen iemand die vindt dat 55 km/u de ideale snelheid is om in te voegen op een oprit naar de E40, vlak voor mijn voorligger - chance dat die snel reageerde en remde... Daarna voegt hij/zij in aan 80 km/u - ook perfect om de autostrade op te rijden natuurlijk.
Om kort daarna aan 80 km/u naar het middenvak op te schuiven, vlak voor verkeer dat aan 110-120 rijdt, want over 100 meter rijdt er een camion, never mind dat die zeker 90 km/u reed.

Dat zijn van die mensen die op hun eentje files kunnen veroorzaken, of door remgolven van 30 km/u te creëren of door een accident te veroorzaken door hun debiele manier van rijden.
 
Terugrit naar huis daarstraks over E40/E314:

Ik ben uiterst rechts aan het rijden tot opeens iedereen voor mij (inclusief wat camions) een stuk trager begint te rijden en één voor één verandert naar het middenvak. Ik vroeg mij al af: "allez, wat zal het nu weer zijn?" Blijkt dus dat er een bompa op het rechtste vak aan het rijden is tegen 60 a 70 km/h :wtf: Sorry meneer, maar op die manier hoor jij niet thuis op een autostrade met alle respect.

Wat later ben ik enkele camions aan het voorbijsteken (niet aan de absolute maximumsnelheid, pakt 115 km of zo) tot er een auto in mijn gat komt boren. Ik negeer dat deze keer (soms durf ik al eens bewust mijn gas los te laten) en van zodra we de camions gepasseerd zijn en ik mooi naar rechts ga vlamt hij mij voorbij recht naar den afrit, die we al zelfs bijna voorbij waren. Jammer dat ik niet wist dat hij daar af moest, anders had ik hem graag ophouden zodat hij de volgende kon pakken :biglaugh: Ga gewoon tijdig rechts rijden idioot, welken dwaas wil er nu nog een rij camions inhalen als je vlakbij een afrit bent.

Dan nog het strafste van al: ik werd op mijn eigen vak links(!!) ingehaald door een motorrijder, ook nog eens aan een veel te hoge snelheid. Ik was ondertussen al half op de pechstrook aan het rijden aangezien ik gelukkig die dwaas zag afkomen. Wat bezielt die vent? Daarna steekt die nog een resem auto's voorbij langs rechts aan diezelfde veel te hoge snelheid :wtf:
 
Amai. Mijn eerste echte WTF moment.

Nabij Parijs. Vrouw in grote SUV rijdt ~120 op middelste vak, alle andere vakken rijden ~135 as usual. Ik zit rechts, en schuif twee baanvakken op naar links, haal in, en schuif terug helemaal op naar rechts.

Paar minuten verder zat ik op midden baanvak en voegt die gewoon los voor mij in met halve meter ruimte - bijna tegen mijn voorlicht als ik niet had afgeremd. En dan begint die wat te brake checken!? Ik werd gek. Zo snel mogelijk rechts ingevoegd en aan 110 verder getuft tot ik ze niet meer kon zien.

Jeezes man. Moest er echt even van bekomen erna. Zo kwaad. Zit ge daar met een kleine vanachter na een kei toffe vakantie. Bijna vakantie om zeep omdat iemand zit in zijn hoofd is.
 
Wat later ben ik enkele camions aan het voorbijsteken (niet aan de absolute maximumsnelheid, pakt 115 km of zo) tot er een auto in mijn gat komt boren. Ik negeer dat deze keer (soms durf ik al eens bewust mijn gas los te laten) en van zodra we de camions gepasseerd zijn en ik mooi naar rechts ga vlamt hij mij voorbij recht naar den afrit, die we al zelfs bijna voorbij waren. Jammer dat ik niet wist dat hij daar af moest, anders had ik hem graag ophouden zodat hij de volgende kon pakken :biglaugh: Ga gewoon tijdig rechts rijden idioot, welken dwaas wil er nu nog een rij camions inhalen als je vlakbij een afrit bent.
Dus fout rijgedrag van een ander rechtvaardigt nog een zwaarder fout rijgedrag van jou. Topmentaliteit :thumb:
 
Dus fout rijgedrag van een ander rechtvaardigt nog een zwaarder fout rijgedrag van jou. Topmentaliteit :thumb:
Wat is er daar fout rijgedrag aan en hoezo zwaarder? Hij heeft alle recht om onder de topsnelheid te rijden hoor. Ethisch is misschien een ander verhaal, maar wettelijk gezien is er helemaal niets mis mee.
En mogelijks leert die gatplakker dan wel om in het vervolg wat eerder naar de rechter rijbaan te gaan als je de afrit moet hebben ipv tot op het allerlaatste moment iedereen proberen in te halen.
 
Wat is er daar fout rijgedrag aan en hoezo zwaarder? Hij heeft alle recht om onder de topsnelheid te rijden hoor. Ethisch is misschien een ander verhaal, maar wettelijk gezien is er helemaal niets mis mee.
Met opzet vertragen om iemand een lesje te leren is wettelijk niks mis mee?
 
Zoals ik het begrijp heeft hij niet vertraagd.
Maar na het incident heeft hij/zij even aan 110 op het eerste rijvak gereden tot die gek uit het zicht was?
 
Met opzet vertragen om iemand een lesje te leren is wettelijk niks mis mee?
Zijn er dan wetten die zeggen dat je niet mag vertragen? Zolang je geen onaangepast rijgedrag vertoont (je gas lossen om wat trager te rijden, lijkt mij daar absoluut niet onder te vallen), ben je toch helemaal niet illegaal bezig?
 
Hij heeft toch niet vertraagd. Hij zegt 'had ik het geweten' en dan nog is het geen brakecheck maar gewoon uw gas wat lossen. Dat is iets wat mag (zolang hij niet even traag of trager als de camions zou rijden). Misschien irritant voor degenen die volgen en ik zou het ook niet graag hebben moest die voor mij dat doen. Maar het is niet onwettelijk.

Allez, die gatplakker is toch duidelijk de rotte appel in het verkeer. Die doet gewoon gevaarlijk om toch maar enkele seconden winst te hebben. Om u dan te gaan focussen op OP die gewoon iets had van 'had ik het geweten' is er ook wel zwaar over.
 
Er reed gisteren een compleet witte dubbeldekker bus mét aanhangwagen op E40 en ring van Brussel. Amai, nog nooit van mijn leven een bus zo hard zien vlammen. Moest zeker ergens dringend een groep gaan ophalen ofzo want zijn bus was leeg.
Wat die uitspookte was levensgevaarlijk. Constant vlammen van 1e naar 2e naar 3e rijvak en omgekeerd. En die gebruikte precies zeer bewust zijn aanhangwagen om mensen van de baan te rijden, ik had het zelf ook vlaggen. We moesten ergens ritsen en het was aan mij om in te voegen, maar meneerken komt zich er tussen proppen en die aanhangwagen duwde mijn auto bijna van de baan. Bij anderen exact hetzelfde, die voegde gewoon in vanaf er plaats was voor zijn bus, maar dacht niet aan zijn aanhangsel waardoor andere auto's heel erg moesten uitwijken.

Intussen maar toeteren en flitsen op iedereen, keihard int gat plakken van mensen die 110 doen op de ring van Brussel, terwijl maar 100 toegelaten is. Was echt een surreëel zicht, zo een gevaarte dat op zo'n manier gereden wordt. Eerste keer van mijn leven dat ik op het punt stond om de flikken te bellen voor zoiets op de autostrade.
 
Dus fout rijgedrag van een ander rechtvaardigt nog een zwaarder fout rijgedrag van jou. Topmentaliteit :thumb:
Zagen over hoe irritant een gatplakker is, maar dan wel nog wat willen afremmen zodat hij zeker nog langer achter u blijft.

Zelf maak ik liefst zo snel mogelijk plaats zodat ik zo ene voor mij uit zie rijden ipv achter mij
 
Zijn er dan wetten die zeggen dat je niet mag vertragen? Zolang je geen onaangepast rijgedrag vertoont (je gas lossen om wat trager te rijden, lijkt mij daar absoluut niet onder te vallen), ben je toch helemaal niet illegaal bezig?
Voor mij gaat het hier niet over wettelijk gedoe. Dat is gewoon de kl**tzak terug uithangen. Als iemand opzettelijk de andere zijn afslag wil doen missen omdat die bumperkleeft, fine, maar ik vind het kleinzerig.
Hou je gewoon de normale, wettelijke snelheid aan en mist hij daardoor zijn afslag, dat is iets anders. Maar bewust gaan vertragen zonder reden, dat vind ik kinderachtig. Met zo'n mentaliteit kan je dit topic nog jaren aan een stuk vullen.
 
Ge kunt het ook omdraaien: 't is juist doordat iedereen gas bijgeeft voor zo'n gatplakker of zo snel mogelijk uit de weg gaat dat ze weten dat het hun toch lukt. Laat hun een paar keer hun afslag missen (zonder zelf de gevaarlijke uit te hangen) en misschien gaan ze dan volgende x wel op tijd invoegen.

feit is dat OP niet heeft afgeremd en de gatplakker er wel was en toch verkiezen sommigen om te bashen op OP die enkel een ethisch minder goed idee had maar dit niet heeft uitgevoerd. Goed bezig.
 
Ge kunt het ook omdraaien: 't is juist doordat iedereen gas bijgeeft voor zo'n gatplakker of zo snel mogelijk uit de weg gaat dat ze weten dat het hun toch lukt. Laat hun een paar keer hun afslag missen (zonder zelf de gevaarlijke uit te hangen) en misschien gaan ze dan volgende x wel op tijd invoegen.

feit is dat OP niet heeft afgeremd en de gatplakker er wel was en toch verkiezen sommigen om te bashen op OP die enkel een ethisch minder goed idee had maar dit niet heeft uitgevoerd. Goed bezig.
Je moet geen gas bijgeven, je moet gewoon je weg vervolgen en die plakker negeren.

Vertragen of remmen of dergelijke, zorgt alleen maar voor nog gevaarlijkere situaties en niet zelden worden ook andere weggebruikers hierdoor gehinderd, die eigenlijk niets er mee te maken hadden.
 
Je moet geen gas bijgeven, je moet gewoon je weg vervolgen en die plakker negeren.

Vertragen of remmen of dergelijke, zorgt alleen maar voor nog gevaarlijkere situaties en niet zelden worden ook andere weggebruikers hierdoor gehinderd, die eigenlijk niets er mee te maken hadden.
Maar OP heeft dat niet gedaan. Gewoon hypothetisch gedacht. Heeft dan nog niemand van jullie eenzelfde soort gedachte gehad bij een dwaas manouevre van een ander? Hoeveel keer dat ik al gedacht heb: 'volgende keer blijf ik op het middenvak rijden' omdat een of andere klojo mij verhindert om naar links te komen door aan m'n linkerachterwiel te blijven hangen of rap een gat dicht zodat ik niet kan invoegen waardoor ik in de remmen moet. Ik zou het hier ook schrijven omdat ik gefrustreerd ben door zo'n gedrag, maar de volgende keer ga ik toch weer mooi naar rechts.
Zelfde hier: OP schreef 'had ik geweten' maar heeft het niet gedaan en volgende keer dat hij dat meemaakt weet hij ook niet wat de intentie van de gatplakker is, dus waarschijnlijk gaat hij dat nooit doen, maar is het eerder een frustratie. Ik vind het gewoon zot dat jullie neiger reageren op een hypothetische gedachte dan op de werkelijk gebeurde actie.
 
Maar OP heeft dat niet gedaan. Gewoon hypothetisch gedacht.
Akkoord, we lopen idd wat te snel van stapel.

Heeft dan nog niemand van jullie eenzelfde soort gedachte gehad bij een dwaas manouevre van een ander? Hoeveel keer dat ik al gedacht heb: 'volgende keer blijf ik op het middenvak rijden' omdat een of andere klojo mij verhindert om naar links te komen door aan m'n linkerachterwiel te blijven hangen of rap een gat dicht zodat ik niet kan invoegen waardoor ik in de remmen moet. Ik zou het hier ook schrijven omdat ik gefrustreerd ben door zo'n gedrag, maar de volgende keer ga ik toch weer mooi naar rechts.
Zelfde hier: OP schreef 'had ik geweten' maar heeft het niet gedaan en volgende keer dat hij dat meemaakt weet hij ook niet wat de intentie van de gatplakker is, dus waarschijnlijk gaat hij dat nooit doen, maar is het eerder een frustratie. Ik vind het gewoon zot dat jullie neiger reageren op een hypothetische gedachte dan op de werkelijk gebeurde actie.
Ik denk dat idd ook wel eens, maar buiten mijn eerste jonge jaren als beginnend chauffeur, eigenlijk nooit meer iets gedaan in die trend. Nu, OP beweert natuurlijk dat hij het soms wel nog doet, waarschijnlijk daardoor dat er enkelen (waaronder ik toegegeven) er op hun paard zitten.
 
Zagen over hoe irritant een gatplakker is, maar dan wel nog wat willen afremmen zodat hij zeker nog langer achter u blijft.

Zelf maak ik liefst zo snel mogelijk plaats zodat ik zo ene voor mij uit zie rijden ipv achter mij
Begrijpend lezen te moeilijk voor u? Ik heb nergens iets gezegd over afremmen. Mensen lezen hier precies enkel wat te willen lezen. :laugh: (Ik pik er nu even deze post uit want je bent niet alleen). Ik heb van tijd veel goesting om enkele idioten in het verkeer uit hun wagen te sleuren, doe ik dat? Neen.

Heb ik hier mijn rijgedrag aangepast door die gatplakker volgens mijn post? Neen.

Trouwens 't Is juist dat bumperkleven dat het gevaarlijkste is hier he. Als ik opeens bruut moet remmen voor iets dan zit die wel in mijn gat. Hij is dan wel in fout, maar ik zit dan wel mee in de miserie en ik ben dan te laat op het werk (of ik geraak er zelfs helemaal niet). Dus nee, toch maar liever geen van beiden.

Maar OP heeft dat niet gedaan. Gewoon hypothetisch gedacht. Heeft dan nog niemand van jullie eenzelfde soort gedachte gehad bij een dwaas manouevre van een ander? Hoeveel keer dat ik al gedacht heb: 'volgende keer blijf ik op het middenvak rijden' omdat een of andere klojo mij verhindert om naar links te komen door aan m'n linkerachterwiel te blijven hangen of rap een gat dicht zodat ik niet kan invoegen waardoor ik in de remmen moet. Ik zou het hier ook schrijven omdat ik gefrustreerd ben door zo'n gedrag, maar de volgende keer ga ik toch weer mooi naar rechts.
Zelfde hier: OP schreef 'had ik geweten' maar heeft het niet gedaan en volgende keer dat hij dat meemaakt weet hij ook niet wat de intentie van de gatplakker is, dus waarschijnlijk gaat hij dat nooit doen, maar is het eerder een frustratie. Ik vind het gewoon zot dat jullie neiger reageren op een hypothetische gedachte dan op de werkelijk gebeurde actie.
Dit dus ook hè. Geen idee waar die paar verontwaardigde reacties vandaan komen, want als mensen mijn post zouden lezen zoals jij, kan je duidelijk afleiden dat ik niet heb gereageerd op dat bumperkleven.

Trouwens met uw gas wat loslaten is inderdaad niks mis hè. Geen idee wat daar gevaarlijk aan is, dat is letterlijk afremmen op de motor. Brakechecken doe ik niet aan mee. Dat is strafbaar. Uw gas loslaten daarentegen niet. Asociaal? Wellicht, maar dat is het bumperkleven evenzeer.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat ik niet wist dat hij daar af moest, anders had ik hem graag ophouden zodat hij de volgende kon pakken :biglaugh:

Of het nu hypothetisch is of niet, ik blijf het kinderachtig vinden. Dat is trouwens gewoon mijn mening, verre van bashen op OP. Dan had ik gezegd: jij bent kinderachtig.

Zelfde hier: OP schreef 'had ik geweten' maar heeft het niet gedaan en volgende keer dat hij dat meemaakt weet hij ook niet wat de intentie van de gatplakker is, dus waarschijnlijk gaat hij dat nooit doen, maar is het eerder een frustratie. Ik vind het gewoon zot dat jullie neiger reageren op een hypothetische gedachte dan op de werkelijk gebeurde actie.
Dat het een frustratie is, leid ik ook af. Maar aan zijn zin interpreteer ik het toch eerder dat hij effectief de gatplakker zijn afslag had doen missen indien hij wist dat hij er af moest.


Ik vind dat er vooral ook zeer veel tegengas wordt gegeven hier soms. Ja, er is veel frustratie, en ja, iedereen denkt 90% van de tijd dat hij in zijn recht is. Maar de realiteit is dat ons wegennetwerk te verzadigd is en veel frustratie met zich meebrengt. Dus we blijven hier ons gal spuwen en we geven al eens tegengas op een situatie hier beschreven. Ik heb daar geen probleem mee, maar laat het ons inhoudelijk houden. Zelfs hier merk je dat er graag springen op iets wat wordt geschreven gewoon maar om een knuppel in het hoenderhok te kunnen gooien.
 
Begrijpend lezen te moeilijk voor u? Ik heb nergens iets gezegd over afremmen. Mensen lezen hier precies enkel wat te willen lezen. :laugh: (Ik pik er nu even deze post uit want je bent niet alleen).
Ge zegt letterlijk dit :
Jammer dat ik niet wist dat hij daar af moest, anders had ik hem graag ophouden zodat hij de volgende kon pakken :biglaugh:

Hoe ging ge hem ophouden ? Door bananen schillen af te schieten ?!

Trouwens met uw gas wat loslaten is inderdaad niks mis hè. Geen idee wat daar gevaarlijk aan is, dat is letterlijk afremmen op de motor. Brakechecken doe ik niet aan mee. Dat is strafbaar. Uw gas loslaten daarentegen niet. Asociaal? Wellicht, maar dat is het bumperkleven evenzeer.
Als ge links rijdt en vrije baan hebt ge geen enkele reden om af te remmen behalve als ge een absolute eikel zijt. (Tenzij ge onbewust over de max snelheid gaat, maar dan remt ge veronderstel ik gewoon)
 
Terug
Bovenaan