Ik heb ook de indruk dat de verkeersregels vaak nodeloos complex worden gemaakt. Rotonde vs rond punt iemand? En zo zijn er volgens mij hopen details, die soms zeldzaam zijn, waardoor veel mensen "ongeveer" rijden. Combineer dat dan nog met ons rijbewijssysteem, waarbij mensen nooit nog eens opnieuw iets moeten opfrissen terwijl het verkeer continue verandert.Is heel die discussie niet gewoon het bewijs dat men de verkeersregels nodeloos complex maakt? Hetzelfde met voorrang voor fietsers op een rondpunt, wanneer maakt een fietspad deel uit van het rondpunt en wanneer niet?
Maak het nu toch gewoonweg simpeler. Ofwel fietsers altijd voorrang op zo'n locaties ofwel nooit. Dan is het ook in één keer gedaan met die situaties waar een auto moet stoppen aan een zebrapad voor een voetganger maar dat de fietser die komt aangereden op de naast gelegen fietsoversteekplaats voorrang moet geven aan diezelfde auto.
Net zoals anderen hier vind ik dat veel gemeenten daar ook een rol in spelen, door voortduren kleine zaken aan te passen naar eigen goeddunken, soms zelfs met allerhande amper of niet reglementaire ingrepen.
Ach ja, ik weet nu wel het verschil in de praktijk en dat is het belangrijkste denk ik.

B1 borden stonden niet op plan dus geen idee.
.
Wel chapeau van zo te parkeren zonder enig krasje op mijn deur achter te laten.
.