Gisteren nog eens woonwerkverkeer met de fiets kunnen doen.
Samen met mijn vrouw, zij reed op het fietspad achter mij op deze plaats. Link
Fietspad in 2 richtingen.
Al in de verte zag ik een auto links uit de éénrichtingstraat komen aanrijden.
Ik werd al zeer waakzaam, en inderdaad.
Vrouw met kinderen op de achterbank, en maar kijken naar links of niets afkomt, niet stoppen aan de stopstreep en maar doorrijden.
Wij alles dicht smijten om frontale aanrijding te voorkomen.
Enerzijds gefrustreerd over de gebrekkige fietsinfrastructuur met fietspaden in 2 richtingen, anderzijds gefrustreerd over een bestuurster die duidelijk gehaast en onoplettend was.
Op dit fietspad kan je met moeite een andere fietser kruisen die recht op jouw afkomt.
Dit fietspad heeft zelfs een echt pareltje 1km verder. Link
Probeer hier maar eens als fietser veilig die bocht te nemen zonder tegen een tegenligger op te rijden die op hetzelfde moment uit de andere richting die bocht zou nemen.
Voor de volledigheid nog een ergernis die enkele kilometers verder ligt. Link
Huizen die in een bocht eigenlijk net over het fietspad liggen.
Als voetganger uit de andere richting heb je onmogelijk zicht op de fietsers die afkomen.
Je moet al bijna met het hoofd even om de hoek kijken om zeker te zijn dat er geen fietser afkomt.
Het is niet helemaal duidelijk op deze google maps, maar als je daar links op het fietspad wandelt merk je het wel.
Idem aan hier link waar 3 huizen tot op straat staan en het voetpad eigenlijk volledig verdwijnt.
Samen met mijn vrouw, zij reed op het fietspad achter mij op deze plaats. Link
Fietspad in 2 richtingen.
Al in de verte zag ik een auto links uit de éénrichtingstraat komen aanrijden.
Ik werd al zeer waakzaam, en inderdaad.
Vrouw met kinderen op de achterbank, en maar kijken naar links of niets afkomt, niet stoppen aan de stopstreep en maar doorrijden.
Wij alles dicht smijten om frontale aanrijding te voorkomen.
Enerzijds gefrustreerd over de gebrekkige fietsinfrastructuur met fietspaden in 2 richtingen, anderzijds gefrustreerd over een bestuurster die duidelijk gehaast en onoplettend was.
Op dit fietspad kan je met moeite een andere fietser kruisen die recht op jouw afkomt.
Dit fietspad heeft zelfs een echt pareltje 1km verder. Link
Probeer hier maar eens als fietser veilig die bocht te nemen zonder tegen een tegenligger op te rijden die op hetzelfde moment uit de andere richting die bocht zou nemen.
Voor de volledigheid nog een ergernis die enkele kilometers verder ligt. Link
Huizen die in een bocht eigenlijk net over het fietspad liggen.
Als voetganger uit de andere richting heb je onmogelijk zicht op de fietsers die afkomen.
Je moet al bijna met het hoofd even om de hoek kijken om zeker te zijn dat er geen fietser afkomt.
Het is niet helemaal duidelijk op deze google maps, maar als je daar links op het fietspad wandelt merk je het wel.
Idem aan hier link waar 3 huizen tot op straat staan en het voetpad eigenlijk volledig verdwijnt.

) wouden; dus hebben ze maar wat bordjes geplaatst tot het centrum en daarna niks meer...

Want bord staat erachter + geen fietspad door wegmarkeringen: