Tonerider
Well-known member
dat is hier ook: bijna heel onze gemeente is zone 30, maar genoeg mensen die zich er geen bal van aantrekken en zelfs zichtbaar geïrriteerd zijn als ze bijv. achter mij rijden, want ik hou me er wel aan. Ze zitten altijd bezig van dat we te veel gecontroleerd worden, maar eigenlijk is het nog te weinig. Zone 30 maar geen regelmatige controles en een groot deel doet maar wat. Voorrang van rechts? Nah, mijn baan is iets breder dan de uwe dus dan geldt dat niet. Als mensen net actief gestraft worden voor foutief (rij)gedrag is er een groot deel dat zich nergens van aantrekt. Zolang zij maar vlot kunnen bewegen. Snelheidsborden, witte volle lijnen, verdrijvingsvlakken, het wordt allemaal genegeerd onder het excuus van sportief rijden en ik heb goede reflexen. En sommigen zijn gewoon slecht in autorijden. Enkel de meter voor hen zien ze, maar wat er rond hen gebeurt daar hebben ze geen besef van.
Mocht ik elke keer dat ik met de honden ga wandelen boetes mogen uitdelen aan chauffeurs (maar evengoed fietsers) die lak hebben aan de regels en ze innen, ik kon al lang gaan rentenieren.
Mocht ik elke keer dat ik met de honden ga wandelen boetes mogen uitdelen aan chauffeurs (maar evengoed fietsers) die lak hebben aan de regels en ze innen, ik kon al lang gaan rentenieren.
Duidelijk dat de enige reden verkeersremmend is.
. Wel één van de zeer weinig keren dat een auto daar niet stopt als ik er fiets. Kon wel zijn dat die buschauffeur mij gewoon niet gezien had of mijn snelheid verkeerd inschatte.