De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

In theorie kunnen ze alleszins wel agent spelen, ook al zijn ze niet in dienst. In de praktijk is dat wel anders.

Denk dat dat wat semantisch is. Ook buiten hun dienst behouden ze hun rechten als agent, maar ik weet niet of je dat mag zien als 24 op 24 van dienst zijn.
Ik denk dat Skoebiedoe bedoelt dat een politieagent 24/24 7/7 is bevoegd om een pv (voor een verkeersovertreding) op te stellen.
Dat is dus ook zo. In diensttijd of niet, in uniform of niet, alleen of met 2 (of meer).
Eigenlijk hetzelfde als wat jij schrijft.

Vanmorgen klein halfuur file gehad op de E34 Zelzate-Antwerpen, waar ik normaal quasi altijd vrij vlot kan doorrijden. Bleek er op de slechtst mogelijke plaats (net voor de afslag richting de Liefkenshoek, dus het drukste punt van de hele autostrade) een kleine kop-staart aanrijding gebeurd te zijn op het linkervak. In het voorbijrijden zag ik slechts minieme schade aan achter en voorbumper, voor de rest niets. Beide bestuursters zaten op de vangrail te wachten, ik vermoed op de politie? Kunnen die nu in godsnaam niet gewoon foto's en/of filmpjes maken van de situatie en schade en daarna op de pechstrook gaan staan??? In plaats van voor iedereen een mega file te creëren :angry: :wallbash: Of is dat verzekeringstechnisch niet mogelijk?

Veel mensen kennen hun voorrangsregels niet. Van een parking van een supermarkt of ziekenhuis rijden en denken dat ze voorrang hebben omdat ze toch "van rechts" komen. Hilarisch.

Daarnet ook weer zo één gezien: komt achterwaarts vanop de parking van een café gereden, blokkeert al heel het fietspad en blijft dan verder naar achter bollen tot hij 20-30 cm op de baan staat - in een zone 50 terwijl er auto's op dat rijvak rijden.
Precies geen goesting om te wachten tot die 4 auto's voorbij zijn, maar goesting of niet, hij heeft toch moeten wachten want iedereen reed terecht door.

Zonet rijd ik via de snelweg naar huis.
Bij het oprijden is er een middenvaksrijder aan 110km/u. Ik blijf op rechtervak achter hem rijden om ruimte te geven om in te voegen (in het idee dat die opgeschoven is voor de oprit).
Hij voegt niet in en wil hem dus voorbij via linker vak.
Op het moment dat ik er bijna voorbij ben begint die te versnellen.
Ik trek even door maar reed dan toch even 150km/u en schuif weer op naar rechts.
Vervolgens vlamt die mij voorbij en vertraagt dan weer op middenvak naar 100km/u.
Ik ben rechts achter blijven rijden en vertraag ook, zelfde spelletje doe ik geen tweede keer. Hij blijft toch een kilometer lang op middenvlak aan die snelheid.
In achteruitkijkspiegel zie ik wegpolitie met lichten aan afkomen. Bestuurder op middenvak begint ostentatief te pinken naar rechts terwijl de wegpolitie op linkervak snel voorbij komt.
Tegen dat ze voorbij zijn zet de middenvaksrijder zijn pinker weer uit en blijft in zijn middenvak verder rijden.
Gelukkig was daar al mijn afrit…

Wat een idioten toch soms op de baan…

Laatst bewerkt:
Vanmorgen klein halfuur file gehad op de E34 Zelzate-Antwerpen, waar ik normaal quasi altijd vrij vlot kan doorrijden. Bleek er op de slechtst mogelijke plaats (net voor de afslag richting de Liefkenshoek, dus het drukste punt van de hele autostrade) een kleine kop-staart aanrijding gebeurd te zijn op het linkervak. In het voorbijrijden zag ik slechts minieme schade aan achter en voorbumper, voor de rest niets. Beide bestuursters zaten op de vangrail te wachten, ik vermoed op de politie? Kunnen die nu in godsnaam niet gewoon foto's en/of filmpjes maken van de situatie en schade en daarna op de pechstrook gaan staan??? In plaats van voor iedereen een mega file te creëren :angry: :wallbash: Of is dat verzekeringstechnisch niet mogelijk?
Indien geen gewonden en de auto's nog kunnen rijden, is het idd gewoon foto's maken, auto's aan de kant en daar formulier invullen.
Als er een van de twee daar echter niet mee vertrouwd is en dat niet durft, bellen ze dan de politie en staan ze daar in de weg tot die aankomen.

Indien geen gewonden en de auto's nog kunnen rijden, is het idd gewoon foto's maken, auto's aan de kant en daar formulier invullen.
Als er een van de twee daar echter niet mee vertrouwd is en dat niet durft, bellen ze dan de politie en staan ze daar in de weg tot die aankomen.
Idd..

En, bij een ongeval zonder gewonden en waar de auto's nog kunnen rijden hoeft de politie zelfs niet eens af te komen. Dat is gewoon samen Europees aanrijdingsformulier invullen en de verzekering regelt de rest.
Enige dat de politie dan ter plaatse doet is aanmanen om zo snel mogelijk de weg vrij te maken, het formulier eventueel helpen invullen en omdat ze er dan toch zijn beide chauffeurs eens laten blazen + basic drugstest. De politie is in zo een gevallen ook alles behalve gehaast om af te komen.

Enkele uitzonderingen:
- Men komt niet overeen bij het invullen van het Europees aanrijdingsformulier (of zoals jij zegt, dat een van de twee niet vertrouwd is).
- Er is vermoeden dat 1 van de chauffeurs onder invloed is, of niet verzekerd is.
- Moeilijke communicatie, 1 van de chauffeurs spreekt bvb geen Nederlands en Engels lukt ook niet goed.
- 1 van de chauffeurs is een buitenlander en er is vrees dat het niet in orde gaat komen met buitenlandse verzekeringsmaatschappije'.
- ...

Idd..

En, bij een ongeval zonder gewonden en waar de auto's nog kunnen rijden hoeft de politie zelfs niet eens af te komen. Dat is gewoon samen Europees aanrijdingsformulier invullen en de verzekering regelt de rest.
Enige dat de politie dan ter plaatse doet is aanmanen om zo snel mogelijk de weg vrij te maken, het formulier eventueel helpen invullen en omdat ze er dan toch zijn beide chauffeurs eens laten blazen + basic drugstest. De politie is in zo een gevallen ook alles behalve gehaast om af te komen.

Enkele uitzonderingen:
- Men komt niet overeen bij het invullen van het Europees aanrijdingsformulier (of zoals jij zegt, dat een van de twee niet vertrouwd is).
- Er is vermoeden dat 1 van de chauffeurs onder invloed is, of niet verzekerd is.
- Moeilijke communicatie, 1 van de chauffeurs spreekt bvb geen Nederlands en Engels lukt ook niet goed.
- 1 van de chauffeurs is een buitenlander en er is vrees dat het niet in orde gaat komen met buitenlandse verzekeringsmaatschappije'.
- ...
Mijn vriendin heeft eens 112 gebeld omdat de tegenpartij na ongeval haar kinderen had gebeld en die mijn vriendin wat probeerden te intimideren bij het invullen. De politie stond daar toch ook in sneltempo toen. :D

Mijn vriendin heeft eens 112 gebeld omdat de tegenpartij na ongeval haar kinderen had gebeld en die mijn vriendin wat probeerden te intimideren bij het invullen. De politie stond daar toch ook in sneltempo toen. :D
Iets gelijkaardig voorgehad met een koppel toeristen, maar toen ben ik afgekomen samen met mijn broer en was het ook rap gedaan met intimideren toen ze ons zagen :LOL: .
Meestal is politie er idd. wel vrij snel bij, toch zeker overdag als er meerdere ploegen op interventie zijn in de zone.

M'n ex was eens in iemand hun gat gevlogen, onoplettendheid bij het uit stilstand weer doorrijden, waarbij de bestuurder voor haar los op de remmen ging om onbekende redenen. Ze belde me al wenend dat ze niet wist wat te doen en dat die mensen agressief waren enz.

Bleek dat die andere bestuurster en haar dochter op weg waren naar het praktijkexamen voor de dochter en dus te laat gingen zijn.
Die moeder was dus verbaal super agressief en m'n ex kon daar niet mee om. Toen ik ter plaatse was madam op haar plaats gezet en het formulier ingevuld. Ipv agressief te zijn en mij speciaal te doen komen had ze beter haar helft al ingevuld, sommige mensen zijn toch onbegrijpelijk.

Mensen in die op de autobaan in hun ev 85 a 90 rijden om hun batterij te sparen, niets zo irritant om daar met een vrachtwagen achter te hangen...

De meeste vrachtwagenchauffeurs proberen inhalen zoveel mogelijk te vermijden, bijkomend zijn er best wel wat tweevaks autostrades met een inhaalverbod voor vrachtwagens.
Wordt dat inhaalverbod ooit gerespecteerd dan? Het zal alleszins niet op de E34 zijn, ondanks dat het daar expliciet aangegeven staat.
En neen het zijn niet enkel 'de buitenlanders'

Wordt dat inhaalverbod ooit gerespecteerd dan? Het zal alleszins niet op de E34 zijn, ondanks dat het daar expliciet aangegeven staat.
En neen het zijn niet enkel 'de buitenlanders'
Als het snelheidsverschil groot is, haal ik ook vlug in. Als je 50km achter een apostel hangt die op zijn gemak 80 bolt...

De ochtendspits verloopt weer in het donker, dus de fietsers die zonder licht onterecht voorrang nemen zijn er ook weer.

Terug
Bovenaan