Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Leg dat eens uit?In theorie kunnen ze alleszins wel agent spelen, ook al zijn ze niet in dienst. In de praktijk is dat wel anders.
Ik denk dat Skoebiedoe bedoelt dat een politieagent 24/24 7/7 is bevoegd om een pv (voor een verkeersovertreding) op te stellen.Denk dat dat wat semantisch is. Ook buiten hun dienst behouden ze hun rechten als agent, maar ik weet niet of je dat mag zien als 24 op 24 van dienst zijn.
Dat een agent die geen dienst heeft, toch boetes kan uitschrijven. Niet alle agenten doen dat echter voor eender welke overtreding.Leg dat eens uit?
Of is dat verzekeringstechnisch niet mogelijk?Veel mensen kennen hun voorrangsregels niet. Van een parking van een supermarkt of ziekenhuis rijden en denken dat ze voorrang hebben omdat ze toch "van rechts" komen. Hilarisch.
Indien geen gewonden en de auto's nog kunnen rijden, is het idd gewoon foto's maken, auto's aan de kant en daar formulier invullen.Vanmorgen klein halfuur file gehad op de E34 Zelzate-Antwerpen, waar ik normaal quasi altijd vrij vlot kan doorrijden. Bleek er op de slechtst mogelijke plaats (net voor de afslag richting de Liefkenshoek, dus het drukste punt van de hele autostrade) een kleine kop-staart aanrijding gebeurd te zijn op het linkervak. In het voorbijrijden zag ik slechts minieme schade aan achter en voorbumper, voor de rest niets. Beide bestuursters zaten op de vangrail te wachten, ik vermoed op de politie? Kunnen die nu in godsnaam niet gewoon foto's en/of filmpjes maken van de situatie en schade en daarna op de pechstrook gaan staan??? In plaats van voor iedereen een mega file te creëren![]()
Of is dat verzekeringstechnisch niet mogelijk?
Idd..Indien geen gewonden en de auto's nog kunnen rijden, is het idd gewoon foto's maken, auto's aan de kant en daar formulier invullen.
Als er een van de twee daar echter niet mee vertrouwd is en dat niet durft, bellen ze dan de politie en staan ze daar in de weg tot die aankomen.
Mijn vriendin heeft eens 112 gebeld omdat de tegenpartij na ongeval haar kinderen had gebeld en die mijn vriendin wat probeerden te intimideren bij het invullen. De politie stond daar toch ook in sneltempo toen.Idd..
En, bij een ongeval zonder gewonden en waar de auto's nog kunnen rijden hoeft de politie zelfs niet eens af te komen. Dat is gewoon samen Europees aanrijdingsformulier invullen en de verzekering regelt de rest.
Enige dat de politie dan ter plaatse doet is aanmanen om zo snel mogelijk de weg vrij te maken, het formulier eventueel helpen invullen en omdat ze er dan toch zijn beide chauffeurs eens laten blazen + basic drugstest. De politie is in zo een gevallen ook alles behalve gehaast om af te komen.
Enkele uitzonderingen:
- Men komt niet overeen bij het invullen van het Europees aanrijdingsformulier (of zoals jij zegt, dat een van de twee niet vertrouwd is).
- Er is vermoeden dat 1 van de chauffeurs onder invloed is, of niet verzekerd is.
- Moeilijke communicatie, 1 van de chauffeurs spreekt bvb geen Nederlands en Engels lukt ook niet goed.
- 1 van de chauffeurs is een buitenlander en er is vrees dat het niet in orde gaat komen met buitenlandse verzekeringsmaatschappije'.
- ...

Iets gelijkaardig voorgehad met een koppel toeristen, maar toen ben ik afgekomen samen met mijn broer en was het ook rap gedaan met intimideren toen ze ons zagenMijn vriendin heeft eens 112 gebeld omdat de tegenpartij na ongeval haar kinderen had gebeld en die mijn vriendin wat probeerden te intimideren bij het invullen. De politie stond daar toch ook in sneltempo toen.![]()
.M'n ex was eens in iemand hun gat gevlogen, onoplettendheid bij het uit stilstand weer doorrijden, waarbij de bestuurder voor haar los op de remmen ging om onbekende redenen. Ze belde me al wenend dat ze niet wist wat te doen en dat die mensen agressief waren enz.Mijn vriendin heeft eens 112 gebeld omdat de tegenpartij na ongeval haar kinderen had gebeld en die mijn vriendin wat probeerden te intimideren bij het invullen. De politie stond daar toch ook in sneltempo toen.![]()
Gewoon inhalen dan? Ik zie het probleem niet echt hoor.Mensen in die op de autobaan in hun ev 85 a 90 rijden om hun batterij te sparen, niets zo irritant om daar met een vrachtwagen achter te hangen...
De meeste vrachtwagenchauffeurs proberen inhalen zoveel mogelijk te vermijden, bijkomend zijn er best wel wat tweevaks autostrades met een inhaalverbod voor vrachtwagens.Gewoon inhalen dan? Ik zie het probleem niet echt hoor.
Gewoon inhalen dan? Ik zie het probleem niet echt hoor.
Omdat het merendeel van die bestuurders, eenmaal ik aan het inhalen ben (zelf gelimiteerd op 90) dan plots gas bijgeven en ik terug naar rechts kan... om er dan soms na 1 km terug achter te hangen...Gewoon inhalen dan? Ik zie het probleem niet echt hoor.
Wordt dat inhaalverbod ooit gerespecteerd dan? Het zal alleszins niet op de E34 zijn, ondanks dat het daar expliciet aangegeven staat.De meeste vrachtwagenchauffeurs proberen inhalen zoveel mogelijk te vermijden, bijkomend zijn er best wel wat tweevaks autostrades met een inhaalverbod voor vrachtwagens.
Als het snelheidsverschil groot is, haal ik ook vlug in. Als je 50km achter een apostel hangt die op zijn gemak 80 bolt...Wordt dat inhaalverbod ooit gerespecteerd dan? Het zal alleszins niet op de E34 zijn, ondanks dat het daar expliciet aangegeven staat.
En neen het zijn niet enkel 'de buitenlanders'