De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik heb er alle begrip voor dat je daar uitzonderlijk toch uw wagen een minuutje plaatst maar laat dan dat getoeter achterwege.
Waarom zou je daar begrip voor hebben? Hij mag er ten eerste niet parkeren en ten tweede mag hij zijn vier pinkers én toeter niet gebruiken.

Waarom zou je daar begrip voor hebben? Hij mag er ten eerste niet parkeren en ten tweede mag hij zijn vier pinkers én toeter niet gebruiken.
Ik ben ne gemakkelijke mens. :) Maar je hebt natuurlijk volkomen gelijk.

Echter dat getoeter was voor mij er ook echt te veel aan. Die kerel (het kan ook een dame geweest zijn sorry) deed wettelijk letterlijk alles fout wat je maar kan fout doen he.

Ik rijd de bakker op en parkeer. De parking is 1 rij schuine vakken waar je dus gewoon rechtstreeks van de baan je vak in rijdt, en dan uit je vak via een strook voor de plekken weg rijdt. Op zich is dat al té moeilijk voor sommigen, want je ziet er bijna dagelijks die die logica niet snappen.

Gisteren parkeer ik, en was ik de enige die daar stond. Al de andere vakken (een 10-tal) leeg. Ik kom buiten, staat er een auto te wachten op haar kleine die achter mij binnen kwam, OP die strook die dient om door te rijden. Gelukkig kon ik er langs, maar hoe debiel moet je zijn om niet 1 van de andere lege vakken te nemen om stil te staan.

Ik rijd de baan op tussen 2 auto's waar ruim plaats tussen was. De voorste rijdt blijkbaar 50 waar we 70 moeten dus ik tuf verder mee. Hij pinkt 200 meter verder en remt af om een straat in te slaan. Ik rem dus mee af. Slaagt dienen achter mij er toch niet in om een inhaalmanoeuvre te beginnen als ik al terug aan her versnellen ben zeker :doh:
Omdat ik al aan het versnellen was bleef die dus gewoon schuin naast mij hangen, want sneller versnellen dan mij zat er blijkbaar niet in. Terwijl ik op 't gemak reed. Uiteindelijk is hij toch maar achter mij terug ingevoegd. Maar wat een idioot manoeuvre.
Ah, Aernoudt op de Hundelgemsesteenweg. Ik heb daar eens ene vastgezet in haar auto. Ze riep nog naar mij ‘ge staat wel veel te dicht é’, waarop ik heb teruggeroepen dat ze veel te scheef staat é. Niemand parkeert zich daar precies deftig..

Veel mensen kennen hun voorrangsregels niet. Van een parking van een supermarkt of ziekenhuis rijden en denken dat ze voorrang hebben omdat ze toch "van rechts" komen. Hilarisch.

Ja maar 't was de parkeergarage van mijn werk (in centrum Antwerpen) :D

'k Heb dus één keer gehad dat ik daar echt heel traag uitreed en iemand daar gewoon 50 reed en die schampte net nog mijn auto (was ook enkel lakschade). En ja na alle formulieren blabla was dat natuurlijk mijn fout, dat betwist ik ook niet. 't Is gewoon tja, als je auto in die garage staat, moet je er toch uit hé. Het was dus bedoeld op die "Ik blijf het raar vinden dan men het geen probleem vind om blind op een voorrangsweg te rijden, zelfs al is het traag." Ik denk niet dat er dat iemand geen probleem vindt.

Als iedereen vind dat het een probleem is, waarom gebeurd het dan nog zo veel? Alternatieven kunnen zijn om de situatie aan te passen zodat je wel iets ziet, eventueel andersom de garage uitrijden, spiegels of camera´s plaatsen, iemand laten kijken, ... .

Ik heb al eens tegen een camionette gereden die uit een parking kwam, en volgens hem was ik in fout omdat hij wel traag achteruit reed en me niet kon zien komen. Ik had dus maar moeten zien dat hij achteruit over het fietspad wou rijden en had maar moeten stoppen.

Gisteravond in in het donker kom ik van de kiné. Ik rij langs zo een typische smalle West-Vlaamse boerenweg van 2.5mbreed en grachten langs weerszijden. ja ik reed wat vlot want ik ken ze op mijn broekzak en ik had een ver zicht voor mij. De weg liep kronkelend maar je kon gemakkelijk 70km/h rijden. Wat ik ongeveer deed denk ik. Plots zie ik daar een schim voor me. Ik vol in de remmen en zie 2 lopers zonder verlichting teken doen om kalmer te rijden. Amai zo verschoten. Ik herkende in een fractie van een seconde zijn gezicht toen ik passeerde het wat de plaatselijke politieagent aan het lopen met zijn zoon. Levensgevaarlijk gewoon. Pff ik ben er gisteren lang niet goed van geweest. Stel je maait ze mee was ik de grote boeman geweest.

Amai zo verschoten. Ik herkende in een fractie van een seconde zijn gezicht toen ik passeerde het wat de plaatselijke politieagent aan het lopen met zijn zoon. Levensgevaarlijk gewoon. Pff ik ben er gisteren lang niet goed van geweest. Stel je maait ze mee was ik de grote boeman geweest.

Of een PV in uw bus.
Agent kan die opmaken ook al was hij niet in functie dacht ik?

Of een PV in uw bus.
Agent kan die opmaken ook al was hij niet in functie dacht ik?
Ja klopt. Maar ik deed minder mis dan hij allesinds. Je mag daar 70kmh he! Ik reed gewoon voor zo een weg misschien iets te rap maar zeker niet sneller dan 70. Zonder licht lopen op straat die niet verlicht is dat is pas extreem dom en dan nog met een kind mee.
Nu ja als puntje bij paaltje komt zou het woord tegen woord geweest zijn en ik de boeman en ermee moeten leven dat ik iemand omver reed en hij of zijn zoon het niet meer kunnen na vertellen.

Lopers zouden toch ook verlicht moeten zijn vind ik. Je ziet een loper/wandelaar niet altijd goed lopen in het donker.

Ik denk me gewoon in de wintermaanden een Basic fit abonnement te nemen en op de loopband / crosstrainer te trainen om in vorm te blijven.

Laatst bewerkt:
Ah, Aernoudt op de Hundelgemsesteenweg. Ik heb daar eens ene vastgezet in haar auto. Ze riep nog naar mij ‘ge staat wel veel te dicht é’, waarop ik heb teruggeroepen dat ze veel te scheef staat é. Niemand parkeert zich daar precies deftig..
Hahaha ge kent de struggles ook. Onverstaanbaar hoeveel er zich daar niet goed parkeren. Of ze parkeren op die strook achter de parkeervakken waardoor ge niks ziet van wat er af komt uit de richting Gent.

Maar ik deed minder mis dan hij allesinds.
Wat deed die agent dan mis volgens het verkeersreglement?
Ik vind met donkere/zwarte kleding in den donker zonder fluo/reflect/licht ook niet echt slim, maar het verkeersreglement verbiedt dat niet.

Je mag daar 70kmh he! Ik reed gewoon voor zo een weg misschien iets te rap maar zeker niet sneller dan 70.
Die 70 is de maximum snelheid. Je bent helemaal niet verplicht om die snelheid zoveel mogelijk te benaderen in alle omstandigheden.

Je hebt ook nog:
"10.1.1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
...
3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien."

Finaal zal de (politie)rechter beslissen.

Nu ja als puntje bij paaltje komt zou het woord tegen woord geweest zijn
Niet bij oa verkeersovertredingen. Daar geldt de bijzondere bewijswaarde van het pv door een agent, tot (jouw) bewijs van tegendeel.

Maar niet als de agent zelf betrokken partij is denk ik.
Toch wel. Ik heb ooit in mijn jonge jaren een boete gekregen omdat ik een auto rechts inhaalde die met 70kmh op de linkerrijstrook reed. Bleek een agent buiten dienst, alleen in zijn auto. Heb toch mogen betalen hoor.
Daar zat dan een paginalang verslag bij van wat er precies gebeurd was ipv een droge boete.

Toch wel. Ik heb ooit in mijn jonge jaren een boete gekregen omdat ik een auto rechts inhaalde die met 70kmh op de linkerrijstrook reed. Bleek een agent buiten dienst, alleen in zijn auto. Heb toch mogen betalen hoor.
Daar zat dan een paginalang verslag bij van wat er precies gebeurd was ipv een droge boete.
Zou hij zichzelf dan ook een boete gegeven hebben omwille van het onnodig linksrijden?

Zou hij zichzelf dan ook een boete gegeven hebben omwille van het onnodig linksrijden?
Dat was destijds ook mijn frustratie natuurlijk, dat kwam heel oneerlijk over. Toen was de boete voor links rijden lager dan die voor rechts inhalen, dus waarschijnlijk is zijn fout zogezegd niet nodig te bekeuren omdat de ander erger was. Tegenwoordig is dat gelijk dacht ik.
Maar ik heb niet gebeld om dat te vragen. :unsure:

Ik bedoelde eigenlijk mocht polar bear tegen de agent en/of zijn zoon hebben gereden, dus betrokken partij bij ongeluk.
In uw geval was dat dus eigenlijk een vaststelling buiten zijn uren.

Ik bedoelde eigenlijk mocht polar bear tegen de agent en/of zijn zoon hebben gereden, dus betrokken partij bij ongeluk.
In uw geval was dat dus eigenlijk een vaststelling buiten zijn uren.
Als polar nu een boete krijgt, zal dat ook vaststelling buiten de uren zijn. Moest er een ongeval van komen zou dat idd anders liggen.

Dacht dat een agent 24 op 24 in functie was …dus die mogen in hunne “vrije tijd “ ook,boetes uitschrijven .
Denk dat dat wat semantisch is. Ook buiten hun dienst behouden ze hun rechten als agent, maar ik weet niet of je dat mag zien als 24 op 24 van dienst zijn.

Terug
Bovenaan