Eens 37km/h aantikken wel, maar constant die snelheid blijven rijden zal zelfs meewind te hoog gegrepen zijn voor de meeste op de koersfiets.Met wind mee is het op een koersfiets wel echt geen moeite om dat aan te tikken.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eens 37km/h aantikken wel, maar constant die snelheid blijven rijden zal zelfs meewind te hoog gegrepen zijn voor de meeste op de koersfiets.Met wind mee is het op een koersfiets wel echt geen moeite om dat aan te tikken.
Hoe weet je of ze niks meer kunnen zien? Ik kan mijn arm zelfs niet zo leggen dat ik niks kan zien, dan moet ik hem opheffen ipv neerleggen...Ergernis van vandaag: autochauffeurs die hun armen en ellebogen zodanig leggen dat ze niets meer zien in hun linker zijspiegel, geen idee of dat de nieuwste trend is maar ik ben er vandaag meerdere gepasseerd.
Die technische marge is eigenlijk maar 3km/u, de rest krijgen we kado van de overheid.En zelfs als ze kunnen flitsen is er een technische marge. Met de marge moet je al 37 km/h rijden voordat je geflitst wordt. Dan blijven enkel de betere speed pedelecs over om deze snelheid constant te rijden.
Hoe weet je of ze niks meer kunnen zien? Ik kan mijn arm zelfs niet zo leggen dat ik niks kan zien, dan moet ik hem opheffen ipv neerleggen...

Dat is ook in praktijk quasi onmogelijk he. Uw spiegel hangt te hoogte van de onderkant van uw zijruit, maar dan een halve meter verder naar voor. Bij gevolg kijk je altijd over uw arm...Mijn arm ligt bijna constant op de onderrand van de ruit en dat verspert mijn zicht niet hoor.
Zo zie ik er nog veel rijden. En dan soms nog het hoofd helemaal naar achter tegen de hoofdsteun aan, alsof ze geen nekspieren hebbenDat is ook in praktijk quasi onmogelijk he. Uw spiegel hangt te hoogte van de onderkant van uw zijruit, maar dan een halve meter verder naar voor. Bij gevolg kijk je altijd over uw arm...
De enige mogelijkheid die ik kan bedenken is dit:
![]()
En dan heb je véél grotere problemen dan die arm op het raam hoor.

Dat is ook in praktijk quasi onmogelijk he. Uw spiegel hangt te hoogte van de onderkant van uw zijruit, maar dan een halve meter verder naar voor. Bij gevolg kijk je altijd over uw arm...
De enige mogelijkheid die ik kan bedenken is dit:
...
En dan heb je véél grotere problemen dan die arm op het raam hoor.

Die snelheidslimiet vind ik ergens logisch. Op een jaagpad mogen er ook wagens rijden. Bijvoorbeeld van schippers die daar aanmeren en met hun wagen weg moeten kunnen. Dus is de algemene regel: heel het jaagpad = 30km/u.En nu komt mijn frustratie; bij het inventariseren werden op veel plekken ook de jaagpaden meegenomen. Ergens logisch want, dat zijn veilige fietspaden die recht op doel afgaan. Maar, de snelheid op die paden is wel beperkt tot 30 km/h. Er zou ook actieve controle op komen (dat vind ik dan weer wel logisch, wetten invoeren zonder handhaving is ronduit belachtelijk)

Maar waarom heb je dan een regel? Als iemand die zo'n regel breekt geen negatieve gevolgen ondervindt, en er tijdswinst uithaalt, duurt het volgens mij niet lang voor iedereen dat doet.De controle daar op vind ik wel flauw. Iemand die te snel fietst maar zonder daar bij anderen te hinderen of in gevaar brengt, laat die toch doen?
Da's waar. Maar ik snap Ugar's punt ook wel. Het voelt zowat aan als flitsen in een zone 30 aan een school, tijdens een schoolvakantie.Maar waarom heb je dan een regel? Als iemand die zo'n regel breekt geen negatieve gevolgen ondervindt, en er tijdswinst uithaalt, duurt het volgens mij niet lang voor iedereen dat doet.
Ja, over het nut of gebrek eraan van die regel kan ik mij niet uitspreken eerlijk gezegd, gewoon het principe dat een wet die niet wordt afgedwongen een beetje nutteloos is.Da's waar. Maar ik snap Ugar's punt ook wel. Het voelt zowat aan als flitsen in een zone 30 aan een school, tijdens een schoolvakantie.
Maar ge hebt gelijk: regel is regel en die zou moeten worden aangepast.
Volgens die logica zou je dan overal maar 30km/u mogen rijden in de bebouwde kom, of zelfs daarbuiten?Die snelheidslimiet vind ik ergens logisch. Op een jaagpad mogen er ook wagens rijden. Bijvoorbeeld van schippers die daar aanmeren en met hun wagen weg moeten kunnen. Dus is de algemene regel: heel het jaagpad = 30km/u.
To be fair, hier in de buurt, als de fietsers op de baan rijden, is het meestal zone 30.Volgens die logica zou je dan overal maar 30km/u mogen rijden in de bebouwde kom, of zelfs daarbuiten?
Hier in de buurt zijn er veel wegen waar geen fietspad of voetpad is en mag je 70 rijden...To be fair, hier in de buurt, als de fietsers op de baan rijden, is het meestal zone 30.
Ja, neem maar eens ruilverkavelingswegen waar wagens je gewoon systematisch kruisen aan hoge snelheid, of je gewoon onwettig voorbijrijden (want er is geen 1.5m afstand mogelijk).Hier in de buurt zijn er veel wegen waar geen fietspad of voetpad is en mag je 70 rijden...
maar een koersfiets of een speedpedelec die sneller dan 30 km/h op een jaagpad rijdt, dat is het einde van de wereld.