Ik vind dat toch wel een pak gemakkelijker, en ik doe dat gewoon zonder mijn ogen van de weg te halen. Probeer die letters maar eens slordig te schrijven, als het er in de verste verte wat op lijkt gaat ie het meestal al herkennen. Je moet de letters ook niet achter elkaar schrijven zoals je met normale woorden doet, je kan de letters gewoon over elkaar zetten. Je zal af en toe een letter moeten wissen, maar de "backspace" is gewoon een streepje van rechts naar links trekken. Ik vind dat echt wel het beste invoersysteem wat ik ooit in een auto gebruikt heb. En het is gemakkelijk blind te gebruiken, wat bij een touch toetsenbord niet gaat. In mijn huidige wagen is het trouwens wat minder gemakkelijk dan in mijn vorige, omdat nu het hoofdscherm gebruikt wordt. Bij mijn vorige kon ik schrijven op het scherm voor de bediening van de airco, wat ideaal geplaatst stond in combinatie met de polssteun.Trouwens nog een kleine ergernis: bij Audi vinden ze blijkbaar dat letters schrijven op een touchscreen gewoon ok is tijdens het rijden - terwijl letters tikken dan weer niet mogelijk is. Vreemde keuze: mijn verstand heeft het moeilijker met schrijven dan tikken (het feit dat het touchscreen hoog geplaatst staat help ook niet echt) - maar datzelfde verstand zegt ook dat in feite geen van beiden veilig zijn.
Bij Audi weten ze wel hoe ze een deftig interieur moeten maken, hoewel ik zeker niet wil beweren dat al hun keuzes goed uitvallen.
(Alles gebeurde op enkele seconden tijd he)
)