De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

7 a 8 jaar een snelheidslimiet van 50km/u op de viaduct van Vilvoorde voor renovatiewerken.
Ze zouden er beter een nieuwe brug naast bouwen. Meer capaciteit en zou nog sneller klaar zijn ook.

Die voorgestelde omleidingsroutes zijn ook één grote grap. Maak eerst de Brusselse ring is rond zonder langs zuidelijke kant 40km omweg te moeten rijden.

Een beetje motregen en allen aan 100 ipv 120. Wtf was me dat vanavond.
Mede veroorzaakt door de slimmeriken die het nodig vinden om bij regen hun achtermistlichten aan te zetten op de autostrade, waardoor remlichten niet meer opvallen en je automatisch meer afstand gaat houden. De gemiddelde moderne auto heeft op zich al achterlichten die fel genoeg zijn en bij enige drukte zit er geen grote afstand tussen de auto's. Ik zette vroeger al eens mijn pharen op tot m'n voorligger het doorhad en die klote mistlichten afzet, maar ben ooit eens gebrakechecked door enen die dacht dat ik gewoon geen geduld had, dus maar mee gestopt.

Mede veroorzaakt door de slimmeriken die het nodig vinden om bij regen hun achtermistlichten aan te zetten op de autostrade, waardoor remlichten niet meer opvallen en je automatisch meer afstand gaat houden. De gemiddelde moderne auto heeft op zich al achterlichten die fel genoeg zijn en bij enige drukte zit er geen grote afstand tussen de auto's. Ik zette vroeger al eens mijn pharen op tot m'n voorligger het doorhad en die klote mistlichten afzet, maar ben ooit eens gebrakechecked door enen die dacht dat ik gewoon geen geduld had, dus maar mee gestopt.
Dat inderdaad ook vandaag. MOTREGEN.

MOTREGEN

En mistlichten aan. Als ik dan die mensen passeeer, precies robots die van hun werk.naar huis rijden... Doelloos voor zich heen starend.

Je moet dat nu niet doen bij motregen, maar bij felle regen is het verplicht om uw mistachterlichten aan te steken volgens de wegcode.

Je moet dat nu niet doen bij motregen, maar bij felle regen is het verplicht om uw mistachterlichten aan te steken volgens de wegcode.
Dat is vrij dubbelzinnig omschreven. Het is "bij mist met zicht van minder dan 100m alsook bij hevige regen". Dus niet zeker of die 100m ook geldt bij hevige regen.
Maar het feit dat datzelfde gewoon verboden is in andere landen, zegt nogal veel over onze wetgeving ...

Conflictvrije kruispunten werken enkel als iedereen het rode licht respecteert. Vanochtend alles mogen toegooien als ik naar rechts afsloeg voor ene op zijn speed pedelec die er nog kwam doorgereden. Zelfs niet vertraagd maar aan volle snelheid.

Dat is vrij dubbelzinnig omschreven. Het is "bij mist met zicht van minder dan 100m alsook bij hevige regen". Dus niet zeker of die 100m ook geldt bij hevige regen.
Maar het feit dat datzelfde gewoon verboden is in andere landen, zegt nogal veel over onze wetgeving ...
Het is enkel verboden in Nederland, in onze andere buurlanden moet of mag het dan weer wel bij regen.

De volgorde van onze verkeerslichten. Groen, oranje, rood, groen. Dan rij je 2 weken in Denemarken (waar het groen, oranje, rood, oranje (2 seconden) groen) is, en die verkeersdoorstroming is gewoon veel beter. Bij het oranje gaat iedereen van zijn rem en begint al wat te bollen.

Oh, en in Denemarken heb je geen voorrang van rechts. Allé, je hebt het wel, maar de-facto alle straten die op een T-kruispunt uitkomen zijn onderheving aan voorang voor verkeer dat op de doorgaande weg rijdt. Gelijkwaardige kruispunten heb je daar eigenlijk ook niet, er is altijd wel doorgaande weg die voorrang heeft. Geen verwarring, superduidelijk,...

De volgorde van onze verkeerslichten. Groen, oranje, rood, groen. Dan rij je 2 weken in Denemarken (waar het groen, oranje, rood, oranje (2 seconden) groen) is, en die verkeersdoorstroming is gewoon veel beter. Bij het oranje gaat iedereen van zijn rem en begint al wat te bollen.

Tjah, hier vinden ze dat dit straatracen zou aanmoedigen.

Hoe is het mogelijk dat je op de Singel in Antwerpen echt overal voor het rode licht staat? Zijn dat slimme lichten? Waarom is het nooit overal groen? Belachelijk! :biglaugh:

Als ik dan die mensen passeeer, precies robots die van hun werk.naar huis rijden... Doelloos voor zich heen starend.
Amai ja, ik heb dat ook altijd als ik van mijn werk naar huis rij. Ik rijd gewoon 50 waar ik 50 mag, en 70 waar ik 70 mag (op mijn GPS). Ik passeer dan echt een hele rij met mensen die gewoon 5 kilometer lang 40 rijden in een hele rij achter elkaar aan. 'k Voel me dan gelijk de zot op de baan of de ongeduldigaard maar ik zit daar gewoon 50 te rijden :D

Er zijn toch echt egoïstische passief aggressieve chauffeurs hé... ongeval op de E17, van twee borden op voorhand wordt er aangegeven om in te voegen want een rijstrook is versperd. Blijven er velen rijden tot ze aan het ongeval komen om dan bruusk in te voegen. Voor 't zelfde geld zit jij dan in hun achterste.

Er zijn toch echt egoïstische passief aggressieve chauffeurs hé... ongeval op de E17, van twee borden op voorhand wordt er aangegeven om in te voegen want een rijstrook is versperd. Blijven er velen rijden tot ze aan het ongeval komen om dan bruusk in te voegen. Voor 't zelfde geld zit jij dan in hun achterste.
Dat is handig, want zo zijn alle ongevallen gecentraliseerd en moet de politie/takeldienst/ziekenwagern slechts op een plek zijn. Puik werk!

Handig van die camion(ette)s die rechts van je staan aan rode lichten (tweevaksbaan) en naar voor rijden in anticipatie van het groen zodat je het licht rechts niet meer ziet... En dan nog ne claxon van diene achter u omdat ge niet direct beweegt alst groen wordt omdat ge het niet kunt zien. Ja gast kga mij hier niet laten flitsen door te vroeg te rijden ze!

Misschien dat ik de situatie niet goed snap, en 'bruusk' is sowieso fout.

Maar de juiste manier van invoegen of ritsen is in een normale situatie wel degelijk op het einde.

Misschien dat ik de situatie niet goed snap, en 'bruusk' is sowieso fout.

Maar de juiste manier van invoegen of ritsen is in een normale situatie wel degelijk op het einde.
Bij file hebt ge gelijk en moet m'n u er zelf tussen laten volgens het rits-principe. Bij vlot verkeer moet ge op tijd invoegen

Terug
Bovenaan