De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Past ook wel een beetje hier:

Instant Karma. I love it.
Die met de dashcam is voor mij toch echt het stereotype van een Waal hé. Bijna aangereden worden, vertragen, raampje open, "çava?" vragen en doorrijden.

Bwa zo impressionnant is dit toch niet? Dat knooppunt in Doornik al 100en keren gedaan en als je uw snelheid aanpast aan de limieten is dat een zeer rustig baantje zonder meer. Hoe er daar in korte tijd zoveel ongevallen gebeuren begrijp ik echt niet. Gewoon onaangepast rijgedrag. Punt.
Die met de dashcam is voor mij toch echt het stereotype van een Waal hé. Bijna aangereden worden, vertragen, raampje open, "çava?" vragen en doorrijden.
Zou je dan hetzelfde niet doen?

Ik rij dan echt vooruit tot ze zelf nog amper kunnen doorrijden.
Heb zo eens een hele tijd neus aan neus gestaan en in plaats van effe achteruit te rijden is die dus blijven manoevreren om er net tussendoor te kunnen. 🤦‍♂️ Je kan altijd eens iets verkeerd inschatten, maar verontschuldig je dan en rij gewoon effe achteruit...

Hoe ge zoiets doet op een droge baan begrijp ik echt niet...

Is de enige correcte manier om te reageren imo. Beginnen vloeken en schelden heeft geen nut. Kijk of die mensen in orde zijn, indien ja, rij gewoon door want ze weten zelf ook wel dat ze iets gedaan hebben wat niet oké is en zullen hun lesje wel geleerd hebben.

Is de enige correcte manier om te reageren imo. Beginnen vloeken en schelden heeft geen nut. Kijk of die mensen in orde zijn, indien ja, rij gewoon door want ze weten zelf ook wel dat ze iets gedaan hebben wat niet oké is en zullen hun lesje wel geleerd hebben.
Bwah, die kerel heeft in dat geval net mijn leven in gevaar gebracht. Ik zou dan gewoon doorrijden als die kerel zijn leven wil riskeren in 't verkeer is dat zijn keuze, daar ga ik me dan niet mee moeien.

Bon mijn ergernis sinds weken. 500 m van mijn woning staat het slechts afgestelde verkeerslicht ever.
We spreken over een kruispunt met een nationale baan (waar ik op rijd) en een straat van een een gehucht waar geen 1500 man woont.

Ik ben deze week 8 keer dat licht gepasseerd, 6 keer voor mogen stoppen. Het zijn intelligente lichten die vreselijk slecht ingesteld zijn. Ik let vooral wanneer ik met de fiets naar 't werk ga hoe vaak ik er moet stoppen (en met mij meerdere auto's), vier weken geleden was dat in 100% van de gevallen, drie weken geleden in 50% van de gevallen.

Bwah, die kerel heeft in dat geval net mijn leven in gevaar gebracht. Ik zou dan gewoon doorrijden als die kerel zijn leven wil riskeren in 't verkeer is dat zijn keuze, daar ga ik me dan niet mee moeien.
Kan je doen, maar als die dan een letsel heeft kan je wel aangeklaagd worden voor schuldig verzuim volgens mij.
Het is niet dat die persoon je leven bewust in gevaar bracht, het was door een foute inschatting. En die maakt iedereen weleens.

Het zou iets anders zijn als iemand bijvoorbeeld begint te versnellen terwijl je aan het inhalen bent en die persoon daardoor ergens opknalt. Dan heeft die persoon je bewust in gevaar gebracht. Maar dan nog ben je in principe verplicht om die persoon te gaan helpen.

Kan je doen, maar als die dan een letsel heeft kan je wel aangeklaagd worden voor schuldig verzuim volgens mij.
Het is niet dat die persoon je leven bewust in gevaar bracht, het was door een foute inschatting. En die maakt iedereen weleens.

Het zou iets anders zijn als iemand bijvoorbeeld begint te versnellen terwijl je aan het inhalen bent en die persoon daardoor ergens opknalt. Dan heeft die persoon je bewust in gevaar gebracht. Maar dan nog ben je in principe verplicht om die persoon te gaan helpen.
Kan ook door ziekte zijn of door in slaap te vallen... Het zou niet de eerste keer zijn er iemand een infarct krijgt achter 't stuur.

Oh, ik dacht dat hij op een bepaald punt zou beginnen stuiteren en 10x over de kop zou gaan. Jammer.

De redenering die vorige keer werd gebruikt was "dan is het 2 seconden minder groen dus kunnen er minder wagens door".

🥲
Dat klopt toch niet, want die extra fase oranje valt dan op de laatste 2 seconden dat het anders nig rood is, dus die pakt niks af van de tijd dat het groen is.
In tegendeel ga je daardoor dus net een beter doorstroming creëren.

Ik ben mijn eigen ergernis denk ik, aangezien ik op dit punt (hoek van Orangewinkel naar verkeersbord met die 3.5ton) voetgangers niet heb laten oversteken. Hebben die voetgangers daar voorrang? Er is geen zebrapad en haaientanden is enkel voor bestuurders, toch?

Dat klopt toch niet, want die extra fase oranje valt dan op de laatste 2 seconden dat het anders nig rood is, dus die pakt niks af van de tijd dat het groen is.
In tegendeel ga je daardoor dus net een beter doorstroming creëren.

Vandaar dat zijn redenering zo achterlijk en absurd was 🙂

Ik ben mijn eigen ergernis denk ik, aangezien ik op dit punt (hoek van Orangewinkel naar verkeersbord met die 3.5ton) voetgangers niet heb laten oversteken. Hebben die voetgangers daar voorrang? Er is geen zebrapad en haaientanden is enkel voor bestuurders, toch?

19.5. De bestuurder die van richting verandert moet voorrang verlenen aan de voetgangers die de rijbaan oversteken die hij gaat oprijden.

Stond voor een dichte spoorweg met nog enkele auto's voor mij.
Slagboom gaat open (is nog naar boven aan het gaan) en diegene achter mij laat al horen dmv zijn toerental dat hij haast heeft.

Auto voor mij geeft aan dat hij naar links moet (direct na spoorweg).
Aangezien dat er langs de andere kant ook een file staat, schat ik in dat die daar even gaat staan en ik wacht om de spoorweg over te steken tot de baan vrij is. (ik ga mij niet in het midden van de overweg parkeren)

Niet naar de zin van de persoon achter mij. Zijn toerental gaat nog hoger en een hoop gebaren.

Een vriendelijke bestuurder laat mijn voorganger een gaatje om in te slaan.
Ik zet mij op zijn plek, moet immers ook links afslaan.

Achterligger kleeft natuurlijk op mij.....ding-ding-ding-ding, volgende trein is daar en toen was het paniek.
Meneer stond midden de overweg. Claxonneren, op zijn stuur kloppen)

Ben dan na een paar seconden maar rechtdoor gereden zodat hij kon volgen.
Paar seconden die voor hem wsl een eeuwigheid leken, maar misschien lesson learned.

Hoe ge zoiets doet op een droge baan begrijp ik echt niet...

Te snel rijden (De Walen zijn een stuk erger dan de Vlamingen op dat vlak.) en niet kijken naar de baan.
=>
Verschieten omdat er één correct 70 rijdt , stevige snok aan het stuur, controle kwijt.

Dat is eigenlijk een heel klassieke geval wat toch met regelmaat gebeurt. Snelweg, twee voertuigen met groot onderling snelheidsverschil, controle verloren omdat er één niet aan het opletten is.

Slagboom gaat open (is nog naar boven aan het gaan) en diegene achter mij laat al horen dmv zijn toerental dat hij haast heeft.

Aangezien dat er langs de andere kant ook een file staat, schat ik in dat die daar even gaat staan en ik wacht om de spoorweg over te steken tot de baan vrij is. (ik ga mij niet in het midden van de overweg parkeren)

Niet naar de zin van de persoon achter mij. Zijn toerental gaat nog hoger en een hoop gebaren.

Achterligger kleeft natuurlijk op mij.....ding-ding-ding-ding, volgende trein is daar en toen was het paniek.

Paar seconden die voor hem wsl een eeuwigheid leken, maar misschien lesson learned.
Aan de Muide in Gent hebt ge ook zo'n punt waar het dikwijls aanschuiven is en dat ge dan toch van die idioten hebt die aansluiten ondanks dat ze dan op het spoor staan en het echt niks wil zeggen dat er net een trein gepasseerd is want een paar minuten later kan er al weer een komen.

Welke stad/gemeente laat het ook toe dat je linksaf mag slaan na een overweg?

Hier is dat gewoon verboden, stuk doorrijden en keren

Zoveel middenvakplakkers gisteren. Niet normaal.
Het was erg rustig door de feestdag dus meer dan plek genoeg om rechts te rijden, zelfs aan 120. Maar nee, met z'n 3en achter elkaar in het midden.

Terug
Bovenaan