Lees mijn betoog over die fietsostrades eens. Er zijn er maar enkele die af zijn, de meeste zijn wat opgekalefater van stukken die al goed waren met nog steeds zwarte punten op de verbindingen die niet af zijn. Ik heb er drie die ik zou kunnen gebruiken om naar mijn werk te gaan, maar de stukken die af zijn (en die 10 jaar geleden al perfect bruikbaar en goed waren, maar dus ondertussen nog verder aangepast zijn) zijn nutteloos voor me, wegens geen onderlinge verbindingen tussen die goede stukken (waar men nog altijd niet aan begonnen is).
Fietsstraten en verkeersvrije centra zijn voor heel veel mensen die woon-werkverkeer doen niet zo heel belangrijk. Veel mensen rijden van bij hun thuis naar een industriegebied, of naar een administratief centrum aan de stadsrand, niet naar het centrum van een stad. Er zijn nu in theorie goede fietspaden op bijna alle grote steenwegen (alhoewel er meestal nog wel een stukje moordstrook overblijft op die banen), maar die zijn niet echt veilig in de bebouwde kom door onze ruimtelijke ordening.