De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Jezus...
Ik ben zo paranoia geworden dat als ik mij op een parking zet ik mij niet parkeer in de buurt van auto's met krassen of zware deuken omdat je al weet wat voor soort chauffeurs dat kunnen zijn. Die pakken nog de volledige straat mee als ze ergens uitrijden...
Heeft dat mens geen parkeersensoren?
Vriendin wordt gek wanneer ik voorbij een plaats dichtbij de ingang van een winkel rij om iets verder te parkeren :laugh:
Ik wil helemaal geen krassen in mijn deur.
 
Vriendin wordt gek wanneer ik voorbij een plaats dichtbij de ingang van een winkel rij om iets verder te parkeren :laugh:
Ik wil helemaal geen krassen in mijn deur.
Je moet eens opletten op een grote parking. Vaak staan de iets duurdere auto's helemaal ergens vanachter... met een reden :smile:
Na een week toen we onze auto pas hadden, had iemand al een mooie witte vlek op onze deur gezet met zijn eigen deur. Gelukkig enkel paar mm lakschade maar dan nog...nog niet eens het fatsoen om een briefje achter te laten.
Once seen cannot be unseen...
 
Laatst bewerkt:
Bumperklevers. Het blijft toch het meest idiote wat je kan doen op de weg. Geen enkel besef van het gevaar dat ze betekenen voor andere weggebruikers, of gewoon geen enkele interesse daarin.
Vandaag had ik er een achter die het duidelijk wel besefte. Leerling reed perfect 70kmh op de 70 weg (en zelfs als ze 50 zou rijden, tis een fucking leswagen, hou uw verstand), met achter ons een gehaast figuur op 2m afstand. Plots in de tegengestelde richting een opvallende politiewagen => achterligger houdt meteen voldoende afstand. Politiewagen uit het zicht => komt weer kleven. In zo'n geval hoop ik altijd wel ergens dat de leerling nog 37x stilvalt aan het volgend kruispunt.
 
Bumperklevers. Het blijft toch het meest idiote wat je kan doen op de weg. Geen enkel besef van het gevaar dat ze betekenen voor andere weggebruikers, of gewoon geen enkele interesse daarin.
Vandaag had ik er een achter die het duidelijk wel besefte. Leerling reed perfect 70kmh op de 70 weg (en zelfs als ze 50 zou rijden, tis een fucking leswagen, hou uw verstand), met achter ons een gehaast figuur op 2m afstand. Plots in de tegengestelde richting een opvallende politiewagen => achterligger houdt meteen voldoende afstand. Politiewagen uit het zicht => komt weer kleven. In zo'n geval hoop ik altijd wel ergens dat de leerling nog 37x stilvalt aan het volgend kruispunt.
Als ik zo een bumperklever zie dan valt mijn tolerantiemarge automatisch weg en zet ik mijn cc aan op de limiet. Die zitten dan meestal hun stuur kapot te pitsen.
 
Als ik zo een bumperklever zie dan valt mijn tolerantiemarge automatisch weg en zet ik mijn cc aan op de limiet. Die zitten dan meestal hun stuur kapot te pitsen.
Met mijn eigen auto ook, op de km op teller correct, geen agressie vertonen, gewoon 100% volgens boekje rijden.
Met de leswagen is vooral het probleem dat de leerling kan panikeren of gewoon een fout maken. Met links remmen omdat ze de koppeling willen induwen gebeurt toch regelmatig, of gewoon schrikken van iets, een situatie fout inschatten en bruusk reageren, ... We hebben bij ons quasi wekelijks iemand die naar de baas moet bellen na een kop-staart aanrijding. Nul kans dat je dat wint als achterliggende bestuurder bij dergelijke wagens. Ik had vorig jaar zelf nog een, leerling stopt aan haaientanden want van links komt een auto, achterligger op gsm bezig en rijdt met 40-50kmh los op ons in. Op aanrijdingsformulier zette ze dat wij bruusk remden. :laugh: Zelfs al zou dat waar zijn, succes bij de rechter.
 
Bumperklevers. Het blijft toch het meest idiote wat je kan doen op de weg. Geen enkel besef van het gevaar dat ze betekenen voor andere weggebruikers, of gewoon geen enkele interesse daarin.
Vandaag had ik er een achter die het duidelijk wel besefte. Leerling reed perfect 70kmh op de 70 weg (en zelfs als ze 50 zou rijden, tis een fucking leswagen, hou uw verstand), met achter ons een gehaast figuur op 2m afstand. Plots in de tegengestelde richting een opvallende politiewagen => achterligger houdt meteen voldoende afstand. Politiewagen uit het zicht => komt weer kleven. In zo'n geval hoop ik altijd wel ergens dat de leerling nog 37x stilvalt aan het volgend kruispunt.
Ik kan daar echt niet bij met mijn verstand. En dan nog minder als je achter een leswagen rijdt. Die zitten dan misschien al met meer zenuwen achter het stuur dan u en dan ga je daar nog eens als een onnozelaar zitten bumperkleven.


Gisteren zelf een fietser met een doodswens gezien, denk ik. Op de ring rond Mechelen op weg naar huis met de fiets. Een twintigtal meter voor mij rijdt die fietser en komt hij bijna aan verkeerslichten. Het is al zeker enkele seconden rood en toch rijdt die pipo nog op zijn gemak door het rood. De straat die er op uitkomt, komen de auto's natuurlijk uitgereden. De eerste kon echt maar op het nippertje die fietser nog ontwijken. En daarna rijdt die gewoon op zijn gemak verder alsof er niks gebeurd is.
 
Het complete gebrek aan verkeersinzicht van mensen die de autostrade willen oprijden, zodra er iets van verkeer op het rechter vak rijdt.
In plaats van wat gas bij te geven of te lossen zodat ze vlot tussen auto's / vrachtwagens kunnen invoegen, plakken ze liever als een trein aaneen, dan krampachtig proberen zich tussen de auto's op het rechtervak te wringen, liefst ineens ook opschuiven aan 80 km/u naar het middenvak zodat iedereen daar zich zonder kijken op het linkervak gooit --> instant remgolf op alle 3 de vakken terwijl dat perfect kon vermeden worden.
Omgekeerd ook, mensen die al op de autostrade rijden en idiote dingen beginnen doen zoals hard remmen omdat ze iemand op de invoegstrook zien verschijnen. Ik maak ook plaats als het kan, maar als dat het andere verkeer op de autostrade zou hinderen dan moeten die op de invoegstrook het maar zelf zien op te lossen.
 
Op dinsdag 23/5/2024 was de politie al volop de geparkeerde wagens aan het opschrijven.
Ter info, er is effectief van dinsdag tot vrijdag een parkeerverbod aangevraagd, maar dat kunnen de chauffeurs natuurlijk niet met zekerheid opmaken uit het bord!
Enige kans om boete aan te vechten?

Ik stond er bijna omdat ik vanuit mijn ooghoeken die donderdag en vrijdag zag staan, maar ben maar ergens anders gaan staan omdat de agenten me nogal héél vuil bekeken toen ik aanstalten maakte om er te parkeren...

Perfect recept voor onterechte boetes, en/of geparkeerde wagens wanneer men de zone wagen vrij wil hebben!

mech.jpg


Edit, hoor net van de buren dat er gisteren reeds wagens weggesleept zijn, vermoedelijk op vraag van degene die het parkeerverbod had aangevraagd en in de problemen zat door de geparkeerde wagens...
 
Laatst bewerkt:
Da's wel ne moeilijke.
Hoe weet je dat het verbod eigenlijk op dinsdag al van kracht was?

Toen ik vroeger in Mechelen woonde wel een paar voor gehad dat m'n auto werd gesleept.
Wanneer er een verbod weg aangevraagd werd er genoteerd en gefotografeerd welke wagens er stonden. Stond je er nog op de dag van het verbod, werd je weggesleept maar uiteraard was dat kosteloos. Dat dus een paar keer voor gehad. Misschien hier gelijkaardig? Al zouden dan die wagens nu al ni gesleept zijn.
 
Ik ben ook wel benieuwd wat de wet hier over zegt.
Het is eigenlijk heel simpel:

Artikel 5. Bindende kracht van de verkeerstekens​

De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.
Verkeerd bord, bord niet zichtbaar, foute datum, etc. => geen overtreding. Probleem is meestal de bewijslast. Gemeentes/betrokken partijen durven soms achteraf de situatie gaan regulariseren om daarna een foto nemen die moet bewijzen dat het wel in orde was.
 
Laatst bewerkt:
Het is eigenlijk heel simpel:

Verkeerd bord, bord niet zichtbaar, foute datum, etc. => geen overtreding. Probleem is meestal de bewijslast. Gemeentes/betrokken partijen durven soms achteraf de situatie gaan regulariseren om daarna een foto nemen die moet bewijzen dat het wel in orde was.
Is het enkel onderbord in dit geval ongeldig, of de combinatie van het bord met het onleesbare onderbord?

In het eerste geval is er gewoon een geldig parkeerverbod lijkt me (want geen onderbord), en in het tweede geval niet.
 
Is het enkel onderbord in dit geval ongeldig, of de combinatie van het bord met het onleesbare onderbord?

In het eerste geval is er gewoon een geldig parkeerverbod lijkt me (want geen onderbord), en in het tweede geval niet.
Ik denk dat het hier om combinatie van beiden gaat.
 
Onderbord moet blauw met witte letters zijn en de datum/dagen kloppen niet. Vrij makkelijk aan te vechten lijkt mij.
Klopt niet, onderborden die een tijdsbeperking aanduiden mogen ook wit met zwarte letters zijn (art. 65.2 KB van 1 december 1975).

Maar de incorrecte datum aanduiding is hier doorslaggevend hoor. Ik denk dat iedere politierechter hier niet zal twijfelen en een beroep gegrond zal verklaren.
 
Da's wel ne moeilijke.
Hoe weet je dat het verbod eigenlijk op dinsdag al van kracht was?
22/04 is maandag, niet donderdag, dus was al van maandag van kracht.

lijkt mij idd aan te vechten, want dat is gewoon verwarring zaaien door de verkeerde dag te gebruiken.
22/01 is een donderdag. dus vermoedelijk ergens gewoon copy-paste gedaan en enkel de maand aangepast.
 
22/04 is maandag, niet donderdag, dus was al van maandag van kracht.

lijkt mij idd aan te vechten, want dat is gewoon verwarring zaaien door de verkeerde dag te gebruiken.
22/01 is een donderdag. dus vermoedelijk ergens gewoon copy-paste gedaan en enkel de maand aangepast.
Amai, brainfart :D
Nevermind dan.
 
Terug
Bovenaan