De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Politie er bij gehaald dan? Zo een met teveel papieren moet je ook niet vertrouwen anders. :p

Ongeval op zich kan wel gebeuren natuurlijk, maar wel weer ongeloofwaardig dat er een professionele Spaanse chauffeur hier rijdt zonder geldige verzekering. Of die kerel probeerde vanalles te doen om niet te moeten opdraaien, of hij was werkelijk idioot om zo ver te rijden zonder geldige papieren.
En dat faken van enkel de moedertaal te spreken is ook zoiets. Die spreekt sowieso wel wat Frans of Engels, anders gaat die geen lange carrière hebben als internationaal chauffeur. Heel makkelijke truc van truckers om de taal zogezegd niet te spreken.
Gewoon hem zijn planning laten bellen, zullen wel Engels kunnen.
Ofwel is dat bij ons dat ze voor elke scheet bellen :unsure: .
 
Op dinsdag 23/5/2024 was de politie al volop de geparkeerde wagens aan het opschrijven.
Ter info, er is effectief van dinsdag tot vrijdag een parkeerverbod aangevraagd, maar dat kunnen de chauffeurs natuurlijk niet met zekerheid opmaken uit het bord!
Enige kans om boete aan te vechten?

Ik stond er bijna omdat ik vanuit mijn ooghoeken die donderdag en vrijdag zag staan, maar ben maar ergens anders gaan staan omdat de agenten me nogal héél vuil bekeken toen ik aanstalten maakte om er te parkeren...

Perfect recept voor onterechte boetes, en/of geparkeerde wagens wanneer men de zone wagen vrij wil hebben!

mech.jpg


Edit, hoor net van de buren dat er gisteren reeds wagens weggesleept zijn, vermoedelijk op vraag van degene die het parkeerverbod had aangevraagd en in de problemen zat door de geparkeerde wagens...
Als ze die borden komen zetten noteren ze normaal de nummerplaten van de auto’s die daar al geparkeerd staan .
Daarom ook dat ze die borden een paar dagen op voorhand zetten zodat je uwe wagen kan verplaatsen moest je dit gezien hebben .
Echter als blijkt dat die wagen daar al stond en nog steeds staat als dat verbod ingaat kunnen ze die inderdaad weg slepen op vraag van de politie maar is zoals hier al gezegd geweest een administratieve sleping en je zal dus niets moeten betalen van sleepkosten of boete,s .

Heb dat hier zelf al eens voorgehad met mijne privé wagen . Deze staat soms voor langere tijd geparkeerd en omdat toen die 10 Miles door die straat ging moest dus de straat vrij gemaakt worden en hadden ze er platen gezet en ook een papiertje onder de ruitenwisser gestoken .
Ik ben echter niet bij die auto geweest en had ook de platen niet zien staan in die straat omdat ik er niet vaak kom en dus hebben ze de wagen getakeld . (Ze zijn zelfs voorbij mijn deur gereden denk ik )
Toen ik wel eens per toeval door de straat reed viel mij op dat ik mijne privé wagen niet zien staan heb en ben dan nog eens rond gaan kijken maar dus niet gevonden .
heb dan naar de politie gebeld met de vraag of ze die hadden getakeld en dat bleek dus zo te zijn maar die stelde mij direkt gerust dat ik hem kon gaan halen bij dep2000 en dat ik niets moest betalen maar moest wel dat proces verbaal nr laten zien dat ik dan gekregen heb .

Al een geluk dat ik de auto toen wel ging gebruiken want anders kon het zijn dat hem een week bij dep2000 had gestaan want door de week staat die meestal stil .
 
Heeft hij het volgehouden? De Oost-Europese vrachtwagenchauffeur die mij een tijd geleden had aangetikt op de E17 sprak ineens wel een beetje Engels toen de wegpolitie opdaagde en hem de les spelde. Vond ook eerst zijn juiste papieren niet, heeft meer dan een uur geduurd.

Als een buitenlandse chauffeur (doet alsof hij) geen Engels, Frans of Duits spreekt na een aanrijding, dan haal ik er sowieso de politie bij.
Ja bleef het volhouden, ik had ook de indruk dat het echt zo was.
Hij tekende direct het aanrijdingsformulier ook, zei wel 10 keer sorry in zijn eigen taal, dus was niet de kwaadste, alleen bijzonder moeilijk om samen die papieren in te vullen... zelfs met de politie erbij.
 
Nederlanders op de Duitse Autobahn zijn toch een ras apart…
2 vakken, rechts vrachtwagens aan 100 km/u, links auto’s aan 140 (onbegrensd stuk). Smijt zo’n Nederlander zich links vlak voor een andere auto, om dan aan 105 die vrachtwagens voor te steken, een paar minuten lang. In plaats van 30 seconden te wachten tot er niemand af kwam op het linkervak.

Maar o nee, stel dat hij een paar seconden verliest op zijn speedrun aan 105 km/u.
Kruising tussen een kalf en een slak 😈
 
Ik rijd op een weg waar je 70km/h mag. Chauffeur voor me rijdt 60 km/h . Dan passeren we een bord dat aangeeft dat de toegelaten snelheid 50km/h wordt. Chauffeur voor me blijft gewoon verder karren aan dezelfde snelheid.
Zal te moeilijk zijn voor mijnheer, vermoed ik?
 
Ik rijd op een weg waar je 70km/h mag. Chauffeur voor me rijdt 60 km/h . Dan passeren we een bord dat aangeeft dat de toegelaten snelheid 50km/h wordt. Chauffeur voor me blijft gewoon verder karren aan dezelfde snelheid.
Zal te moeilijk zijn voor mijnheer, vermoed ik?
Eerste keer dat je met de auto rijdt? :D
 
Eerste keer dat je met de auto rijdt? :D
Neen vroeger reden die paljassen 70 waar je 90 en 50 mocht, maar hier was 't echt wel onwaarschijnlijk duidelijk, die 50 km/h, met twee grote borden tupe 'wijziging verkeerssituatie" extra er bij
 
Ja bleef het volhouden, ik had ook de indruk dat het echt zo was.
Hij tekende direct het aanrijdingsformulier ook, zei wel 10 keer sorry in zijn eigen taal, dus was niet de kwaadste, alleen bijzonder moeilijk om samen die papieren in te vullen... zelfs met de politie erbij.
Een Spanjaard die enkel Spaans kan is ook echt niet vreemd hoor.

Op de luchthaven bij ons passeren ook geregeld Spanjaarden, da's werkelijk verschrikkelijk om mee te communiceren als die enkel Spaans spreken. Gebarentaal, DeepL en wat goed geluk en hopen dat ze alles goed begrepen hebben... Wij hebben een Spaanse collega en als die aan het werk is wordt die er soms fysiek bijgehaald ofwel via telefoon omdat het anders veel te veel tijd en moeite kost.
 
Ik rijd op een weg waar je 70km/h mag. Chauffeur voor me rijdt 60 km/h . Dan passeren we een bord dat aangeeft dat de toegelaten snelheid 50km/h wordt. Chauffeur voor me blijft gewoon verder karren aan dezelfde snelheid.
Zal te moeilijk zijn voor mijnheer, vermoed ik?
Ik noem die zestigers. Slaat zowel op de leeftijd (en alles daarboven) als de snelheid.
 
geen boete voor wie niet te snel rijdt

Is het wel 100% zeker dat je dan geen boete krijgt? Als dat allemaal geautomatiseerd is dan komt er toch helemaal geen mens meer aan de pas? En dan kan men toch ook niet zomaar boetes uit het systeem verwijderen moest de automatische filtering 'foutlopen'? Of mis ik iets?
 
geen boete voor wie niet te snel rijdt

Is het wel 100% zeker dat je dan geen boete krijgt? Als dat allemaal geautomatiseerd is dan komt er toch helemaal geen mens meer aan de pas? En dan kan men toch ook niet zomaar boetes uit het systeem verwijderen moest de automatische filtering 'foutlopen'? Of mis ik iets?
Het was gewoon zo dat alle wagens geregistreerd werden die er passeerden.
Nu hebben ze gewoon achteraf een filter op die xcel file gezet zodat enkel degenen die sneller dan X reden een boete zullen krijgen.
 
Het was gewoon zo dat alle wagens geregistreerd werden die er passeerden.
Nu hebben ze gewoon achteraf een filter op die xcel file gezet zodat enkel degenen die sneller dan X reden een boete zullen krijgen.
Ik geloof dat niet, volgens mij kieperen ze alles wat geflitst is in die periode gewoon in de vuilbak.
 
geen boete voor wie niet te snel rijdt

Is het wel 100% zeker dat je dan geen boete krijgt? Als dat allemaal geautomatiseerd is dan komt er toch helemaal geen mens meer aan de pas? En dan kan men toch ook niet zomaar boetes uit het systeem verwijderen moest de automatische filtering 'foutlopen'? Of mis ik iets?
zal er vanaf hangen denk ik, ofwel niemand een boete in die periode, ofwel enkel diegene die effectief te snel reden.
kan zijn dat de 'flitsen vanaf' snelheid op 0 stond ofzo.
 
Een Spanjaard die enkel Spaans kan is ook echt niet vreemd hoor.

Op de luchthaven bij ons passeren ook geregeld Spanjaarden, da's werkelijk verschrikkelijk om mee te communiceren als die enkel Spaans spreken. Gebarentaal, DeepL en wat goed geluk en hopen dat ze alles goed begrepen hebben... Wij hebben een Spaanse collega en als die aan het werk is wordt die er soms fysiek bijgehaald ofwel via telefoon omdat het anders veel te veel tijd en moeite kost.
Zo was het inderdaad... Gebarentaal, Translator app, dat laatste heb ik opgegeven toen hij maar bleef denken dat ik een Duitser was...
 
Zat vandaag weer met een extreme klever. Ok, leerling trok wat langzaam op, maar hield dan wel netjes de toegelaten 70. In de achteruitkijkspiegel zag je nog enkel de gril met het peugeotlogo van zijn camionette. Raam open gedaan, teken gedaan dat hij mocht dimmen en plots hield hij afstand.
Wat is dat dan precies? Een die plots beseft dat hij achter een van de rijschool zit en doorheeft dat het mss wel zot is wat hij doet, of ene die schrikt dat er reactie komt op zijn idioot gedrag?
 
Zat vandaag weer met een extreme klever. Ok, leerling trok wat langzaam op, maar hield dan wel netjes de toegelaten 70. In de achteruitkijkspiegel zag je nog enkel de gril met het peugeotlogo van zijn camionette. Raam open gedaan, teken gedaan dat hij mocht dimmen en plots hield hij afstand.
Wat is dat dan precies? Een die plots beseft dat hij achter een van de rijschool zit en doorheeft dat het mss wel zot is wat hij doet, of ene die schrikt dat er reactie komt op zijn idioot gedrag?
Het eerste lijkt mij onwaarschijnlijk, dus het tweede :unsure:
 
Ongeduldige trucker duwt wagen zonder pardon opzij in Brussel

Dat is niks speciaals in Brussel en dit gebeurt (jammer genoeg) erg dikwijls in onze hoofdstad. Ik ben zelf ook al eens voortgeduwd door een ongeduldige chauffeur aan stoplichten in Brussel toen het op groen sprong en ik niet snel genoeg (binnen de halve sec) vertrok.

Dat er niemand een klacht heeft ingediend is ook niet abnormaal. Meestal als je zo wordt voortgeduwd is er niet altijd schade aan je wagen.
(Dat komt omdat er geen echte botsing is en als je dan niks van ijzer / metaal raakt dan is er aldus geen schade)

En dan kan je het beter zo laten.
 
Ongeduldige trucker duwt wagen zonder pardon opzij in Brussel

Dat is niks speciaals in Brussel en dit gebeurt (jammer genoeg) erg dikwijls in onze hoofdstad. Ik ben zelf ook al eens voortgeduwd door een ongeduldige chauffeur aan stoplichten in Brussel toen het op groen sprong en ik niet snel genoeg (binnen de halve sec) vertrok.

Dat er niemand een klacht heeft ingediend is ook niet abnormaal. Meestal als je zo wordt voortgeduwd is er niet altijd schade aan je wagen.
En dan kan je het beter zo laten.
Dan stuur ik toch gewoon de dashcambeelden door naar de politie. Dat soort debielen hoort niet thuis op de weg, en al zeker niet in een vrachtwagen
 
Terug
Bovenaan