De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dan stuur ik toch gewoon de dashcambeelden door naar de politie. Dat soort debielen hoort niet thuis op de weg, en al zeker niet in een vrachtwagen
Ja die had ik dus niet. En het waren zo'n ongure types (2 Marokkaanse types en no offense maar in zo'n geval voel ik mij diegene die gediscrimineerd word en voel ik mij bedreigd).

Zonder schade en zonder dashcam heb ik toen het toch gewoon zo gelaten.
Uitstappen was toen al helemaal geen goed idee, dan had ik vermoedelijk slaag gekregen se.

In Brussel rijdt er trouwens veel gek volk rond. Ik rijd daar niet graag. Zeker niet in die randgemeenten.
 
Laatst bewerkt:
Dat er niemand een klacht heeft ingediend is ook niet abnormaal. Meestal als je zo wordt voortgeduwd is er niet altijd schade aan je wagen.
(Dat komt omdat er geen echte botsing is en als je dan niks van ijzer / metaal raakt dan is er aldus geen schade)
De flexibele achterkant van je bumper heeft toch minimaal 3 contactpunten waar de verf eraf gewreven zal worden hoor.
Dat hoeft niet groot te zijn, 3x 4-8mm² en een minimale vervorming van je bumper.

Afhankelijk van hoe duur je wagen is dien je daar toch een schadedclaim voor in hoor.
 
Gisteren mijn eerste "ongeval" in 12 jaar rijbewijs gehad.
Rij rustig naar huis zoals elke avond. Baantje is eigenlijk vrij gevaarlijk omdat er boompjes langs de zijkant staan waardoor de zichtbaarheid niet super groot is. Zit er een of andere klojo op zijn gsm in het midden van de weg te rijden, ik claxonneer nog, maar moet uitwijken om er niet frontaal tegen te knallen.
Volledige rechterflank zwaar beschadigd. En dat door iets waar ik zelf niet voor in fout ben :sop:

De baan in kwestie:
Naamloos.png


Uiteraard ben ik in dit geval zelf in fout, andere wagen heeft mij niet geraakt en is doorgereden dus kan helemaal niets bewijzen.
Volgende keer er dus beter gewoon frontaal opknallen, met god weet welke gevolgen, maar dan ben ik tenminste niet in fout voor iets waar ik geen hol aan kan doen. Kuthommels met hun gsm achter het stuur.
Volgende cadeau voor mezelf zal een dashcam worden.
 
Uiteraard ben ik in dit geval zelf in fout, andere wagen heeft mij niet geraakt en is doorgereden dus kan helemaal niets bewijzen.
Volgende keer er dus beter gewoon frontaal opknallen, met god weet welke gevolgen, maar dan ben ik tenminste niet in fout voor iets waar ik geen hol aan kan doen. Kuthommels met hun gsm achter het stuur.
Volgende cadeau voor mezelf zal een dashcam worden.
Je bent niet in fout en de tegenpartij heeft vluchtmisdrijf gepleegd. Het is niet omdat je elkaar niet raakte dat dat plots verandert. Sowieso naar de politie stappen. Kan belangrijk zijn voor afhandeling met de verzekering.
 
Als je zijn nummerplaat hebt zou ik toch ook aangifte gaan doen.
Kunnen ze tegenwoordig zijn gsm niet uitlezen om te zien of hij er op bezig was op die plaats en dat moment?
 
Gisteren mijn eerste "ongeval" in 12 jaar rijbewijs gehad.
Rij rustig naar huis zoals elke avond. Baantje is eigenlijk vrij gevaarlijk omdat er boompjes langs de zijkant staan waardoor de zichtbaarheid niet super groot is. Zit er een of andere klojo op zijn gsm in het midden van de weg te rijden, ik claxonneer nog, maar moet uitwijken om er niet frontaal tegen te knallen.
Dat gsm gebruik aan het stuur is toch het nieuwe dronken rijden. Hoeveel mensen ik zie met hun gsm in hun handen aan het stuur is echt ongelooflijk... Het kan bijna niet anders dan dat dat voor ongelooflijk veel ongevallen zorgt?
Helaas blijft men hier altijd maar hameren op snelheid, maar dat gsm'en achter het stuur is volgens mij veel erger... Ik vind het al héél moeilijk om tegelijk handsfree te bellen en te rijden en vermijd dat dan ook (ik doe alleen heel korte belletjes, als het lang gaat duren zeg ik wel dat ik terugbel of ik zet me aan de kant). Ik zou er nooit aan denken om mijn gsm in mijn handen te nemen als ik aan het rijden ben, maar anderen denken daar duidelijk anders over...
Kleine nuance:
Ik heb er minder problemen mee dat er iemand zijn gsm neemt terwijl hij voor het rood licht staat. Daar zal hij niemand rechtstreeks mee in gevaar brengen. Als er eens controle is op gsm-gebruik, is het helaas vaak net aan de verkeerslichten... Wat mij betreft zou dat anders gesanctioneerd mogen worden dan gsm-gebruik tijdens het rijden (dat moet echt zwaar bestraft worden)
 
Ik heb er minder problemen mee dat er iemand zijn gsm neemt terwijl hij voor het rood licht staat. Daar zal hij niemand rechtstreeks mee in gevaar brengen. Als er eens controle is op gsm-gebruik, is het helaas vaak net aan de verkeerslichten... Wat mij betreft zou dat anders gesanctioneerd mogen worden dan gsm-gebruik tijdens het rijden (dat moet echt zwaar bestraft worden)
Iedereen die zijn gsm gebruikt aan het rode licht langer dan 2 seconden verdient een djoef op zijn muile.
Er wordt gigantisch veel tijd verspild aan rode lichten omdat mensen niet opletten.
 
Iedereen die zijn gsm gebruikt aan het rode licht langer dan 2 seconden verdient een djoef op zijn muile.
Er wordt gigantisch veel tijd verspild aan rode lichten omdat mensen niet opletten.
Inderdaad, bij een wat oudere of verstrooide mens kan ik nog wat geduld opbrengen als die niet direct aanzet als het groen wordt.
Als ik echter het kopje naar beneden zie hangen, dus 99% zeker met de gsm bezig, dan claxonneer ik na 1 seconde
 
Dat gsm gebruik aan het stuur is toch het nieuwe dronken rijden. Hoeveel mensen ik zie met hun gsm in hun handen aan het stuur is echt ongelooflijk... Het kan bijna niet anders dan dat dat voor ongelooflijk veel ongevallen zorgt?
Ik was het afgelopen jaar zonder overdrijven al een paar keer dood of zwaargewond geweest als ik als 'loper' blindelings mijn voorrang had genomen (tov auto's)

En meestal (tot op heden voor zover ik het kon zien eigenlijk altijd) is men dan inderdaad op de smartphone aan het tokkelen.

Wat mij betreft zou dat anders gesanctioneerd mogen worden dan gsm-gebruik tijdens het rijden (dat moet echt zwaar bestraft worden)
Als ik moet bellen dan parkeer ik langs de kant.
 
Laatst bewerkt:
Dat gsm gebruik aan het stuur is toch het nieuwe dronken rijden. Hoeveel mensen ik zie met hun gsm in hun handen aan het stuur is echt ongelooflijk... Het kan bijna niet anders dan dat dat voor ongelooflijk veel ongevallen zorgt?
Helaas blijft men hier altijd maar hameren op snelheid, maar dat gsm'en achter het stuur is volgens mij veel erger... Ik vind het al héél moeilijk om tegelijk handsfree te bellen en te rijden en vermijd dat dan ook (ik doe alleen heel korte belletjes, als het lang gaat duren zeg ik wel dat ik terugbel of ik zet me aan de kant). Ik zou er nooit aan denken om mijn gsm in mijn handen te nemen als ik aan het rijden ben, maar anderen denken daar duidelijk anders over...
Kleine nuance:
Ik heb er minder problemen mee dat er iemand zijn gsm neemt terwijl hij voor het rood licht staat. Daar zal hij niemand rechtstreeks mee in gevaar brengen. Als er eens controle is op gsm-gebruik, is het helaas vaak net aan de verkeerslichten... Wat mij betreft zou dat anders gesanctioneerd mogen worden dan gsm-gebruik tijdens het rijden (dat moet echt zwaar bestraft worden)
Er is wel wat bewustmaking, ik denk dat men een tijd terug eens een hoop mensen heeft beboet, maar ik heb ook wel de indruk dat het redelijk "tam" is allemaal. Ik bedoel, waar je ook rijdt, je komt dat toch dagelijks tegen zowat? Ofwel heb ik een voorligger die vreemde dingen doet, het verkeer niet volgt, uitwijkt, enz. om dan te zien dat zijn hoofd altijd naar beneden gaat, of ik zie het naast me op de R0, of ...

Ook trouwens een hele tijd terug hetzelfde als @Voidski meegemaakt maar dan zonder ongeval. Ik reed op een vrij brede steenweg met goed zicht, en ik zie in de verte een Twingo helemaal uitwijken om op mijn vak te spookrijden. Na wat geflikker met mijn grootlichten en gebruik van de claxon zag ik het hoofd terug omhoog komen, en smeet die zich nog net op tijd terug op het eigen vak.
 
Je bent niet in fout en de tegenpartij heeft vluchtmisdrijf gepleegd. Het is niet omdat je elkaar niet raakte dat dat plots verandert. Sowieso naar de politie stappen. Kan belangrijk zijn voor afhandeling met de verzekering.
Ga dinsdag voor de verzekering inderdaad klacht neerleggen (tegen onbekende) bij de politie.
Als je zijn nummerplaat hebt zou ik toch ook aangifte gaan doen.
Kunnen ze tegenwoordig zijn gsm niet uitlezen om te zien of hij er op bezig was op die plaats en dat moment?
Ging helaas veel te snel allemaal om op een nummerplaat te letten. Komt uit een blinde bocht (door die boompjes) en wou een frontale aanrijding vermijden. Hij heeft het sowieso zien gebeuren want hij heeft eerst geremd en dan versneld zag ik nog in mijn spiegels. Niks aan te doen helaas.
 
@Voidski lijkt op diepenbeek?

Geen idee welke clown die weginrichting heeft gedaan daar.
Klote situatie inderdaad, zou eventueel al een mail sturen naar het lokale kantoor ofzo?

Helaas een populaire manier van wegen aan te leggen tegenwoordig: smal voor het verkeer, natuurlijk niets van middellijn schilderen zodat er nog meer mensen over de helft rijden. En dan nog wat bomen of struiken die binnen de kortste keren over de weg en het fietspad hangen. En binnen een paar jaar met hun wortels de asfalt of beton nog verder naar de *TUUT* helpen. :crazy:
 
Helaas een populaire manier van wegen aan te leggen tegenwoordig: smal voor het verkeer, natuurlijk niets van middellijn schilderen zodat er nog meer mensen over de helft rijden. En dan nog wat bomen of struiken die binnen de kortste keren over de weg en het fietspad hangen. En binnen een paar jaar met hun wortels de asfalt of beton nog verder naar de *TUUT* helpen. :crazy:
Oh het kan nog erger hoor. Wie zegt dat ze alle wegen dusdanig gemaakt hebben dat je elkaar uberhaut wel KAN kruisen? :D

Er zijn hier rond Herenthout / Itegem boerenweggetjes waar je amper om de +- 100 meter een huis / boerderij tegenkomt. Dat is dan ook helemaal niet altijd enkelrichting, net voldoende groot om één wagen er door te laten rijden én aan beiden zijden links en rechts een diepe gracht. (ja je leest dit goed ;))

Een tegenligger? Dat is dan hopen dat je net aan de volgende woning bent en je daar uiterst nipt (véél plaats is daar dan meestal ook niet) elkaar kan kruisen. Worst case? --> Elkaar kruisen kan dan gewoon NIET en dan is het 50-100 meter achteruit rijden (met soms bochtenwerk) en hopen dat je niet de gracht insukkelt én tevens hopen dat er geen achterliggers zijn die het NIET goed begrijpen en van hun tak maken en toeteren omdat je niet vooruit wil rijden (lees KAN rijden).

Maak er dan tenminste enkelrichting van he. Soms begrijp ik de wegbeheerder(s) niet. Je kan ook zeggen: Waarom rijd je door die weggetjes en niet op de hoofdweg want dit is vragen om problemen? Ah omdat .. bij een ongeluk of wegomleiding is 'Waze your friend' en je kan het al raden: Waze stuur u dan net door die kutwegen. En als je als vreemde / nieuwkomer hier in de buurt dat dan niet snel genoeg beseft dan ben je dus bescheten.
 
Laatst bewerkt:
Oh het kan nog erger hoor. Wie zegt dat ze alle wegen dusdanig gemaakt hebben dat je elkaar uberhaut wel KAN kruisen? :D

Er zijn hier rond Herenthout / Itegem boerenweggetjes waar je amper om de +- 100 meter een huis / boerderij tegenkomt. Dat is dan ook helemaal niet altijd enkelrichting, net voldoende groot om één wagen er door te laten rijden én aan beiden zijden links en rechts een diepe gracht. (ja je leest dit goed ;))

Een tegenligger? Dat is dan hopen dat je net aan de volgende woning bent en je daar uiterst nipt (véél plaats is daar dan meestal ook niet) elkaar kan kruisen. Worst case? --> Elkaar kruisen kan dan gewoon NIET en dan is het 50-100 meter achteruit rijden (met soms bochtenwerk) en hopen dat je niet de gracht insukkelt én tevens hopen dat er geen achterliggers zijn die het NIET goed begrijpen en van hun tak maken en toeteren omdat je niet vooruit wil rijden (lees KAN rijden).

Maak er dan tenminste enkelrichting van he. Soms begrijp ik de wegbeheerder(s) niet. Je kan ook zeggen: Waarom rijd je door die weggetjes en niet op de hoofdweg want dit is vragen om problemen? Ah omdat .. bij een ongeluk of wegomleiding is 'Waze your friend' en je kan het al raden: Waze stuur u dan net door die kutwegen. En als je als vreemde / nieuwkomer hier in de buurt dat dan niet snel genoeg beseft dan ben je dus bescheten.
Die wegen zijn dus perfect aangelegd door de wegbeheerder. Anders worden dat gewoon sluipwegen voor extra verkeer. Dat jij Waze gebruikt en dan over die wegen rijdt, is jouw keuze.
 
Die wegen zijn dus perfect aangelegd door de wegbeheerder. Anders worden dat gewoon sluipwegen voor extra verkeer. Dat jij Waze gebruikt en dan over die wegen rijdt, is jouw keuze.
Dus je vindt een weg die zo aangelegd is dat er wel elke paar weken mogelijks iemand in de gracht sukkelt PERFECT beheer? Mmm ok dan. :support:

Ergens kan ik je wel volgen maar je spreekt echt gewoon van 'perfect' beheer. Daar deel ik toch niet volledig je mening.
Een wegbeheerder maakt het daar terecht lastig om te kruisen maar het probleem is dat je daar helemaal niet kan kruisen.

TE is nooit goed en dat is hier dus wel het geval.
 
Dus je vindt een weg die zo aangelegd is dat er wel elke paar weken mogelijks iemand in de gracht sukkelt PERFECT beheer? Mmm ok dan. :support:

Ergens kan ik je wel volgen maar je spreekt echt gewoon van 'perfect' beheer. Daar deel ik toch niet volledig je mening.
Een wegbeheerder maakt het daar terecht lastig om te kruisen maar het probleem is dat je daar helemaal niet kan kruisen.

TE is nooit goed en dat is hier dus wel het geval.
Omdat die weg ook niet is bedoeld en dus ook niet is ingericht daarvoor natuurlijk. In dat opzicht heeft @ugar gewoon gelijk.
 
Dus je vindt een weg die zo aangelegd is dat er wel elke paar weken mogelijks iemand in de gracht sukkelt PERFECT beheer? Mmm ok dan. :support:
Je belandt daar alleen in de gracht als je niet met de wagen kan rijden volgens mij. 150 m achteruitrijden is nu toch niet zo moeilijk? In het buitenverblijf in de Ardeche moet ik af en toe 500 m achteruit op een bochtige, smalle asfaltweg wanneer ik iemand tegenkom. Dat is dan langs een afgrond van 50 m diep. Ik heb daar nog niemand zien naar beneden storten, maar vooral, alleen de bewoners van die straat (een hondertal) gebruiken die weg, er zijn geen passanten die die weg benutten (die wel 3-4 km korter is dan de grote weg te volgen).
En die bewoners kennen de situatie ook, je probeert uit te kijken of er iemand aankomt van de andere kant.
Ergens kan ik je wel volgen maar je spreekt echt gewoon van 'perfect' beheer. Daar deel ik toch niet volledig je mening.
Een wegbeheerder maakt het daar terecht lastig om te kruisen maar het probleem is dat je daar helemaal niet kan kruisen.
denk nu eens na. Die grachten liggen op de meeste van die wegen al jaren op die plek, zo'n gracht verleggen kost gewoon een fortuin (en gaat gepaard gaan met onteigeningsprocedures). Gewoon omdat een aantal mensen een weg die absoluut niet dient voor doorgaand verkeer daar wel voor willen gebruiken.
Neen, dat is dus perfect beheer.
Mijn roots liggen in die regio, ik ken dat soort kleine wegen wel.
 
Terug
Bovenaan