De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

What the Fuck is dat op de E17 man? Deze ochtend een ongeval en pokke veel file rond Lokeren (als ik he Me goed herinner) en dan nu bij het terugkeren WEER. Ongeval rond de op- en afrit Waasmunster een ongeval en dan in de richting van Antwerpen OOK in de buurt van Lokeren.
Het is echt absurd hoeveel ongevallen er rond Lokeren gebeuren op de E17. En de meeste niet eens thv een op/afrit of zo.
 
What the Fuck is dat op de E17 man? Deze ochtend een ongeval en pokke veel file rond Lokeren (als ik he Me goed herinner) en dan nu bij het terugkeren WEER. Ongeval rond de op- en afrit Waasmunster een ongeval en dan in de richting van Antwerpen OOK in de buurt van Lokeren.

Aan de andere kant van de E17 ook, vanochtend door een ongeval ergens rond Kortrijk zware file richting Frankrijk en gisterenmorgen ook al.
En in de andere richting zeer regelmatig ongevallen, vooral op het linker rijvak op lange rechte stukken zonder enige op- of afrit...
 
Deze avond op de Expressweg rond Melsele het meest gestoorde uit mijn rijcarrière meegemaakt. Ik rij achter een auto die redelijk traag een vrachtwagen voorbijsteekt, limiet is 90 dus niet zo onlogisch. Plots duikt achter mij een bumperklever op, die extreem dicht blijft rijden tot die voor mij voorbij de vrachtwagen is en ervoor invoegt. Ikzelf begin nog iets sneller te rijden zodat ik die voorbij kan om ook uit zijn weg te gaan (reed 105 zowat, denk ik, meer op teller). Terwijl ik invoeg, wurmt die zich nog naast mij voor ik helemaal opgeschoven ben. Ik doe een handgebaar van "rustig" (ja, fout, i know now).

Chauffeur loopt uit voor mij, terwijl ik me wat laat zakken. Km verder (ondertussen mochten we 120) blijft hij wat hangen en schuif ik op naar links en zodra ik naast hem rij, maakt hij een enorme uithaal naar mijn rijstrook om te proberen mij tegen de middenberm te duwen. Na wat in mijn dode hoek rechts te hangen, vlamt hij plots langs rechts voorbij om weer extreem kort de pas af te snijden.

Gewoon 2 maal iemand van de weg proberen rijden omdat hij teken doet van wat rustiger te zijn :wtf: die rijdt ooit iemand dood...
 
Te voet naar school met de zoon. Wegversmalling waar een fietser door rijdt, de auto achter hem begint te toeteren en ambetant te doen omdat die fietser niet opzij gaat. Er is daar helemaal geen plaats om opzij te gaan, daarom is het ook een wegversmalling. Had geen tijd zeker? Fietser maakt terecht van zijn oren. Die chauffeur gaat dan 100 meter verder nog verhaal halen bij de fietser, daar had hij dan wél weer de tijd voor.

Toch één bende opgefokte idioten op de baan hoor.

Nog een leukerd was de speedpedelec die hier een N-weg (maximumsnelheid 70 km/u) naar beneden sjeest, midden op de weg terwijl er een heel goed fietspad naast ligt. Meneer mag de verkeersregels nog eens lezen, tot een maximumsnelheid van 50 km/u mag je kiezen: Fietspad of weg. Ligt die hoger, dan moet je op het fietspad. Maar kijk, als je liever tussen de vrachtwagens laveert op een weg die gekend staat om zijn dodelijke ongelukken...

De E17 hier in Zuid-West-Vlaanderen is ook weer één feestje van accidenten.
 
Laatst bewerkt:
Linksplakken is andere mensen hinderen, met eens goed doorrijden hinder je niemand. @Biljart heeft dus gewoon een punt.
Ik ga zo'n mensen gewoon langs rechts voorbij als ze zelf te tam zijn om op te schuiven (of te druk bezig zijn met anderen zaken). Me er druk in maken brengt toch niet op.
Te snel rijden mag niet.
Onnodig lang links rijden mag niet

Wie mij het meeste ergert? Inderdaad toch die laatste groep als ik mag kiezen.
 
Middenvakrijders op den E17... En telkens ne jonge chauffeur/chauffeuse ofwel iemand uit Frankrijk.
Ik snap die aantrekkingskracht van da middenvak nie als er veel plek op de snelweg is.
 
Nog een leukerd was de speedpedelec die hier een N-weg (maximumsnelheid 70 km/u) naar beneden sjeest, midden op de weg terwijl er een heel goed fietspad naast ligt. Meneer mag de verkeersregels nog eens lezen, tot een maximumsnelheid van 50 km/u mag je kiezen: Fietspad of weg. Ligt die hoger, dan moet je op het fietspad. Maar kijk, als je liever tussen de vrachtwagens laveert op een weg die gekend staat om zijn dodelijke ongelukken...
Correct. Enige shit, voor de speedpelec bestuurder, alsook de duidelijkheid, is als het toevallig een gedeeld fiets-voetpad zou zijn. Als dit aangegeven is, dan mag je als speedpelec niet hierop fietsen en moet je toch op de rijbaan. Wat zeker in situaties waarbij dit een weg is van 50+, terrecht voor frustraties zorgt. Voor beide partijen natuurlijk.

Dat er genoeg, zoals bij elk vervoersmiddel, wegpiraten tussenzitten, dat is nog iets anders. Dus ik doe ook geen uitspraken over deze concrete situatie voor alle duidelijkheid.
 

Hier een eenzame wielertoerist op de rijbaan. Iedereen die ooit al op die weg reed, weet hoe onvoorstelbaar dom dat is. Dat rijdt daar vol zwaar verkeer en er is geen ruimte om die in te halen met de constante tegenliggers die er daar zijn. Zelfmoordneigingen gewoon. Uiteraard ook strak voor hem uit starend met een hangende onderlip als je er voorbij gaat en eens goed kijkt.
 
https://maps.app.goo.gl/F4vb4LjxRNK7tsc28

Vorige week was er een georganiseerde rit en 100m voor mij rijdt een groepje van 5 man. We komen op dit punt en die mannen gaan gewoon op straat rijden. Jaren geleden hebben ze die baan aangepast, slechts 1 baanvak voor de auto's en kleine strookjes om uit te wijken. Voor de fietsers een dubbel fietspad achter een vangrail. En nog gaan die gasten op straat rijden 🙄. Het zijn dat soort gasten die elke fietser een slechte naam geven.
 

Hier een eenzame wielertoerist op de rijbaan. Iedereen die ooit al op die weg reed, weet hoe onvoorstelbaar dom dat is. Dat rijdt daar vol zwaar verkeer en er is geen ruimte om die in te halen met de constante tegenliggers die er daar zijn. Zelfmoordneigingen gewoon. Uiteraard ook strak voor hem uit starend met een hangende onderlip als je er voorbij gaat en eens goed kijkt.
Afhankelijk van aan welke kant hij reedt... Of het slim is, dat is iets anders, maar mij lijkt niet aangegeven te zijn dat het een twee-richtingsfietspad is, dan zou je er zelfs niet op mogen rijden in de "foute" richting.

Kben eens snel gaan kijken, in "Sleihage" (volgens Maps), daar is het vrij duidelijk een tweerichtings fietspad. Maar bij de daaropvolgende kruispunten waar je op die weg uitkomt, vind ik daar toch niets duidelijk aangegeven. Er staat zo één verdwaald bordje dat aangeeft dat het "een fietspad" is. Maar normaal moet dit aangegeven zijn dat dit een tweerichtingsfietspad is als het de bedoeling is dat je er ook in de tegengestelde op mag & moet.
 
Afhankelijk van aan welke kant hij reedt... Of het slim is, dat is iets anders, maar mij lijkt niet aangegeven te zijn dat het een twee-richtingsfietspad is, dan zou je er zelfs niet op mogen rijden in de "foute" richting.
Is wel degelijk 2 richtingen, onderstaande link is begin van het fietspad:


Er staat een D7, verplicht het fietspad te gebruiken.
 
Is wel degelijk 2 richtingen, onderstaande link is begin van het fietspad:


Er staat een D7, verplicht het fietspad te gebruiken.
Zie edit, ik ga akkoord dat dit duidelijk is aan het begin. Maar daarna?

Edit: Blijkbaar was ik niet goed op de hoogte van de concrete wetgeving. De aanduiding bij de latere kruispunten is blijkbaar ook voldoende.
Al vind ik dat wel weer een gevalletjes van triestige infrastructuur (Lijkt een zeer smal fietspad) & verwarrende singalisering (aangezien er zeer vaak zo'n bord gebruikt wordt waarbij er dan duidelijk twee pijlen opstaan die expliciet maken dat het tweerichtingsverkeer is).
 
Zie edit, ik ga akkoord dat dit duidelijk is aan het begin. Maar daarna?

Edit: Blijkbaar was ik niet goed op de hoogte van de concrete wetgeving. De aanduiding bij de latere kruispunten is blijkbaar ook voldoende.
Al vind ik dat wel weer een gevalletjes van triestige infrastructuur (Lijkt een zeer smal fietspad) & verwarrende singalisering (aangezien er zeer vaak zo'n bord gebruikt wordt waarbij er dan duidelijk twee pijlen opstaan die expliciet maken dat het tweerichtingsverkeer is).
Edit had ik nog niet gezien.

Voor elk bord geldt dat het genoeg is om te herhalen na elk kruispunt natuurlijk. Stel dat die mens nu van zijn oprit komt afgereden aan de rechterkant, en de eerstvolgende straat rechts moet nemen, mag hij volgens de wegcode wel het fietspad negeren, maar aangezien ik door tegenliggers er een tijdje achter heb gereden en minstens 1 kruispunt passeerde, was dit niet het geval.
 
Correct. Enige shit, voor de speedpelec bestuurder, alsook de duidelijkheid, is als het toevallig een gedeeld fiets-voetpad zou zijn. Als dit aangegeven is, dan mag je als speedpelec niet hierop fietsen en moet je toch op de rijbaan. Wat zeker in situaties waarbij dit een weg is van 50+, terrecht voor frustraties zorgt. Voor beide partijen natuurlijk.
Gewoon fietspad hoor, ik fiets er zelf regelmatig met mijn speedpedelec.
 
Deze ochtend gifgroene G63 met persoonlijke nummerplaat (XNNX ofzoiets) die bijna tegen een S-max die van rechts komt rijdt omdat hij maar niet wil stoppen om voorrang te geven. Die van rechts heeft voorrang en wilt doorrijden maar toch bijft die G-wagon vooruitkruipen tot bijna tegen de Ford. Uiteindelijk gestopt zodat de Ford er net door kan. Wat een ongeduldige kloot was me dat.
 
Zonet op de E40 thv Zwijnaarde, je mag daar maar 90km/u door de werken aan de afrit daar, op het punt waar je weer 120km/u mag ga ik van het 2de naar het 3de vak en trek langzaam op naar 120, komt er een X5 aan hoge snelheid in mijn gat geplakt, met zijn lichten knipperen, middelvinger uitsteken, the whole shebang.

Ik natuurlijk lekker langzaam terug naar het 2de vak, bij het passeren nog eens over de schoot van zijn madam naar mij vloeken en zijn middelvinger tonen, sterk.

En dan, zie ik op die zijn achterruit in koeien van letters de naam van zijn IT consulting bedrijf. Het is sowieso al idioot gedrag, maar dat nog eens doen met de naam van je bedrijf duidelijk zichtbaar, hoe stoem kan je zijn.

Natuurlijk heb ik die opgezocht, zijn gsm nr staat op zijn website, ik heb echt sterk getwijfeld om die te bellen en efkes mijn gedacht te zeggen.

Enneuh, met de vele IT zelfstandigen hier op BG, mocht je meelezen, you're a douche.
 
Laatst bewerkt:
Zonet op de E40 thv Zwijnaarde, je mag daar maar 90km/u door de werken aan de afrit daar, op het punt waar je weer 120km/u mag ga ik van het 2de naar het 3de vak en trek langzaam op naar 120, komt er een X5 aan hoge snelheid in mijn gat geplakt, met zijn lichten knipperen, middelvinger uitsteken, the whole shebang.

Ik natuurlijk lekker langzaam terug naar het 2de vak, bij het passeren nog eens over de schoot van zijn madam naar mij vloeken en zijn middelvinger tonen, sterk.

En dan, zie ik op die zijn achterruit in koeien van letters de naam van zijn IT consulting bedrijf. Het is sowieso al idioot gedrag, maar dat nog eens doen met de naam van je bedrijf duidelijk zichtbaar, hoe stoem kan je zijn.

Natuurlijk heb ik die opgezocht, zijn gsm nr staat op zijn website, ik heb echt sterk getwijfeld om die te bellen en efkes mijn gedacht te zeggen.

Enneuh, met de vele IT zelfstandigen hier op BG, mocht je meelezen, you're a douche. :sarcastic:
Waarom?
 
Terug
Bovenaan