De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Hij was zelf met de fiets, en haalde een auto langs links in.
Ik reageerde op Li1quid en ik dacht dat hij het had over de autobestuurder. (die links inhaalde voor dat Au79 om zelfs ook terug links inhaalde)
Ik reageerde niet op Au79.
 
Camionette die waar je 70 mag (duidelijk aangegeven) kilometers lang tussen de 55 en 60 rijdt. Op cruise-control steek ik hem voorbij waar de baan 2x2 wordt (nog altijd aan 70). Ineens vindt hij wel zijn gaspedaal om te komen bumperkleven (niet mijn probleem dat hij zijn snelheid maar kan aanhouden als een jojo en het verkeersinzicht heeft van de gemiddelde hamster). Om dan na 2 minuten weer achter te blijven en 15 km/u onder de toegelaten snelheid te zakken.
 
Zoals ik al zei: wat in verwarring met die vluchtheuvel. Ik dacht niet meteen aan een stop plaats maar een plek waar de passagier de baan over moest. Het fietspad was daar bij niet in me opgekomen.

Anyway, grootste les: discussieër niet op Facebook. Normaal hou ik me van zo'n dingen weg maar ik wist oprecht niet dat dat in de wegcode stond. Altijd vriendelijk gebleven, deftig m'n punt gemaakt. Maar de bagger die terug komt..
Iemand had een screenshot gedeeld van een pdf waar dat in stond. Ik vroeg waar in de wegcode het stond want ik vond het niet en dat dit geen link nr het juiste artikel was. Reactie: "leer berijpend lezen, vertragen en STOPPEN indien nodig STOPPEN".
Beleefd geantwoord dat begrijpend lezen eerder haar zwak punt was aangezien ik het niet had over de inhoud van de pdf maar over de wegcode.
Krijgt ik weer nen hoop terug zonder leestekens maar wel kots emoji's. En dat zijn dan mensen van meer dan 50 jaar.

Sorry voor de offtopic :)

Nogmaals dank aan jouw en @Didymus voor de verduidelijking.
Maar het is toch ook logisch dat iemand die op- en afstapt op de bus voorrang heeft op ander verkeer. Dat is nu toch zo een moment waar het logisch is.
Er stappen oudere mensen op en af of mensen met kinderwagens en of een of meerdere kinderen.
 
Aaargh, de gemiddelde chauffeur is toch extreem egoïstisch hier in België

Met die werken in Ranst waar je een stuk voor de splitsing E313/E34 naar 2 rijvakken wordt gereduceerd.

Langs links gaat het traag omdat daar die twee links vakken in moeten ritsen naar vak nummer twee, is normaal uiteraard.
Maar dat rechtse vak dat net na de afrit in het Q8 benzinestation helemaal begint te stroppen omdat ongeveer de helft van de chauffeurs dat benzinestation als een opportuniteit zien om een wagen of twintig naar voor te schieten door volle vitesse die parking door te vliegen.

Daardoor is dat rechtse vak natuurlijk ook weer een kluwen van invoegende wagens die helemaal niets op die parking te zoeken hadden...

Als het wat druk is heb je hetzelfde aan de Fastned in Peutie, E19 richting Brussel....
 
Als ik van 't werk naar huis rijd, passeer ik telkens langs het kanaal Bossuit-Kortrijk.
Vanmiddag reed er voor mij nen auto met een vrouw achter 't stuur die overduidelijk in gesprek was me hare passagier én haar kinderen die op de achterbank zaten. (Allez, "zaten"... Ze sprongen heen en weer.) Ook ging haar aandacht vaak naar onderen, mogelijk naar ne gsm.

Maar ze was terwijl duidelijk niet op haar baan aan het letten en week continu uit naar links en rechts "binnen" haar rijvak.
Der waren al enkele tegenliggers die nog meer ruimte moesten geven omdat madam over de middellijn aan het rijden was.
En de keren dat ik haar achterom zag kijken (niet via de achteruitkijkspiegel), week ze me ne snok nog extra uit naar rechts.
Zo heeft ze ook meermaals met haar banden in het gras tussen 't asfalt en de vangrail gereden. En dat aan 90km/h.
(Waar ge 70 moogt, maar da's daar zowa de gangbare snelheid.)

Da gaat er bij mij echt nie in, hoe ge u zó nonchalant in 't verkeer kunt begeven.
En zeker al nie langs een kanaal terwijl uw kinderen mee in de wagen zitten.
 
Als ik van 't werk naar huis rijd, passeer ik telkens langs het kanaal Bossuit-Kortrijk.
Vanmiddag reed er voor mij nen auto met een vrouw achter 't stuur die overduidelijk in gesprek was me hare passagier én haar kinderen die op de achterbank zaten. (Allez, "zaten"... Ze sprongen heen en weer.) Ook ging haar aandacht vaak naar onderen, mogelijk naar ne gsm.

Maar ze was terwijl duidelijk niet op haar baan aan het letten en week continu uit naar links en rechts "binnen" haar rijvak.
Der waren al enkele tegenliggers die nog meer ruimte moesten geven omdat madam over de middellijn aan het rijden was.
En de keren dat ik haar achterom zag kijken (niet via de achteruitkijkspiegel), week ze me ne snok nog extra uit naar rechts.
Zo heeft ze ook meermaals met haar banden in het gras tussen 't asfalt en de vangrail gereden. En dat aan 90km/h.
(Waar ge 70 moogt, maar da's daar zowa de gangbare snelheid.)

Da gaat er bij mij echt nie in, hoe ge u zó nonchalant in 't verkeer kunt begeven.
En zeker al nie langs een kanaal terwijl uw kinderen mee in de wagen zitten.
Klinkt als de gemiddelde Belgische chauffeur.
 
E34, waar je tussen Cadzand en Gent nog eens deftig kan doorduwen want hele stukken nog zonder trajectcontrole.

Paar onnozelaars die ostentatief op het linkerbaanvak bleven rijden aan 130 per uur waardoor toch enkele “sportieve” chauffeurs wat pret ontnomen werd.

Balen!!
Dus eigenlijk klagen over iemand die te lang links rijdt, want dat mag niet, omdat die je daardoor de kans ontneemt om te snel te rijden, wat ook niet mag? En dat terwijl ze eigenlijk zelf ook al te snel rijden.

Trollpost?
 
Dus eigenlijk klagen over iemand die te lang links rijdt, want dat mag niet, omdat die je daardoor de kans ontneemt om te snel te rijden, wat ook niet mag? En dat terwijl ze eigenlijk zelf ook al te snel rijden.

Trollpost?

Neen geen trollpost.

Zijn zo van die chauffeurs die het linkerbaanvak blokkeren omdat geen oog hebben voor het verkeer, wellicht omdat ze bezig zijn op gsm of radio of babbelen met de passagiers?
 
Neen geen trollpost.

Zijn zo van die chauffeurs die het linkerbaanvak blokkeren omdat geen oog hebben voor het verkeer, wellicht omdat ze bezig zijn op gsm of radio of babbelen met de passagiers?
Op welke manier wil je nu in godsnaam goedpraten dat je 130kmh op links te traag vindt? Dat het niet mag? Maar jouw overdreven snelheid mag ook niet toch?

Wat wil je eigenlijk? "Eens goed doorduwen". Wat wil dat zeggen? 140? 200? Vanaf wanneer wordt iemand die al 10kmh te snel rijdt gezien als "het verkeer ophouden" bij de snelrijders?
 
E34, waar je tussen Cadzand en Gent nog eens deftig kan doorduwen want hele stukken nog zonder trajectcontrole.

Paar onnozelaars die ostentatief op het linkerbaanvak bleven rijden aan 130 per uur waardoor toch enkele “sportieve” chauffeurs wat pret ontnomen werd.

Balen!!
Inderdaad een van de weinig overgebleven mooie stukken autostrade om nog eens lekker door te rijden, wat daar dan ook regelmatig gebeurt: altijd rustig, brede vakken en quasi geen plekken waar ze ongemerkt kunnen staan flitsen 🤩

Heb destijds gevloekt toen de trajectcontrole tussen Stekene en Zelzate er kwam, maar intussen is het verkeer op dat stuk zo toegenomen dat het toch niet meer opbrengt en/of veilig is.
 
Op welke manier wil je nu in godsnaam goedpraten dat je 130kmh op links te traag vindt? Dat het niet mag? Maar jouw overdreven snelheid mag ook niet toch?

Wat wil je eigenlijk? "Eens goed doorduwen". Wat wil dat zeggen? 140? 200? Vanaf wanneer wordt iemand die al 10kmh te snel rijdt gezien als "het verkeer ophouden" bij de snelrijders?
Linksplakken is andere mensen hinderen, met eens goed doorrijden hinder je niemand. @Biljart heeft dus gewoon een punt.
Ik ga zo'n mensen gewoon langs rechts voorbij als ze zelf te tam zijn om op te schuiven (of te druk bezig zijn met anderen zaken). Me er druk in maken brengt toch niet op.
 
Ik rij deze ochtend naar de winkel en ze waren op één baanvak aan het werk, met een kleine omleiding door de aanpalende wijk. In het terugkeren kom ik net uit de werken wanneer ik uit de andere richting een oudere vrouw zie komen die aan het bellen is. Ik zeg ik ga nu eens vertragen en in mijn achteruitkijkspiegel in het oog houden wat je ze doet. En inderdaad, ze negeert gewoon het verbodsbord, de pijlen van de wegomlegging en op de koop toe kwam er nog net een andere auto uit de werken. Stonden ze daar neus aan neus op het vrije baanvak. Toen zal ze haar gsm wel moeten neerleggen hebben om achteruit te rijden 🙈.
 
Als je denkt dat de lichten op de vesten in Mechelen niet slechter konden afgesteld worden, denk je verkeerd. Sinds de werken op de Liersesteenweg is het nog slechter. Je vraagt u toch echt af hoe je uw verkeersstroom compleet zo naar de kl*ten kan helpen maar dan zijn daar stad Mechelen + AWV om u het voorbeeld te geven.
 
Gisteren op de e403 hoorde ik ineens een erg luid ratelend en schurend geluid. Steekt er mij een camionette voorbij, met daarachter een dubbelas-aanhangwagen met een grote stroomgroep op én zonder band op één van de velgen :oink:. Die was dus lustig 120 aan het bollen op één van zijn velgen.

Paar kilometer verder reed ie rechts en ben ik er naast gaan rijden en heb ik teken kunnen doen dat er iets niet pluis was waarop hij zich aan de kant heeft gezet. Niet te geloven dat die dat zelf niet kon horen.
 
De ring van Hasselt tegenwoordig is een ramp. Oost-Europese toestanden... gaten in wegdek, omhoogkomend wegdek en dan maar 90 aanhouden op de borden. Met zo een wegdek zou 70 of op sommige plaatsen zelfs 50 een verplichting moeten zijn. Ipv die onnozele EV premie zouden ze beter eens zorgen voor een betere verkeersinfrastructuur.
 
ttps://www.google.com/maps/@50.8939133,4.4582784,3a,75y,242.01h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2zsBbt57NRGrTD9BRHasew!2e0!7i16384!8i8192?authuser=0&entry=ttu

Daarstraks een of andere hollander die hier op dit exacte punt van uiterst rechts ineens naar mijn vak (waar de auto zich bevindt) komt zonder kijken. Bijna alles mogen dichtgooien want er was een serieus snelheidsverschil. Uit reflex dan ook een paar keer geflasht en geclaxonneerd van het verschieten. Meneer rijdt dan enkele tellen vlak voor mijn neus tegen sterk verminderde snelheid, om dan vervolgens illegaal over dat middenstuk richting BXL/Vilvoorde te gaan. :sarcastic:

En als ik dan even snel nog evenwijdig ermee ga rijden gaat hij nog kwaad gesticuleren naar mij. Jongens toch. Ik zie daar vaak auto's die last minute nog van rijvak veranderen, maar dit was toch wel een vrij extreem geval hoor.
 
Iemand heeft precies een slechte ochtend gehad tijdens deze mooie zonnige dag.
Rondpunt in Kuringen tijdens de spits:
Iemand is tegen een gevangenentransport gereden (transport zelf + 1 of 2 politieauto's). Stonden ze daar allemaal aan de kant de papieren in te vullen. Beter dan koffie zo vroeg in de ochtend.

Gisteren tijdens de spits op de snelweg tussen Diepenbeek en Hasselt-Zuid:
Leek precies zo een consultancy BMW dat mooi loodrecht tegen de vangrails zat op de pechstrook. Het begon een halve minuut ervoor te hagelen. Waarschijnlijk te snel, geen ervaring en controle verloren?

Waarom is iedereen toch altijd zo gehaast...
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor. Vanochtend even met de fiets naar de bakker een kleine 1 km verderop. Kom aan een kruispunt waar ik gewoon het fietspad naar rechts kan volgen. Op de hoek staat wel een kapel en langs het fietspad een haag dus je ziet niet of er iemand van rechts komt. In principe zou dat niet moeten kunnen, want dan is die fietser aan het spookrijden en aan de overkant is ook een fietspad.
Zoals altijd rem ik daar af en normaal bel ik ook eens altijd. Die ene keer dat ik het nu vergeet komt er van om de hoek iemand met zijn koersfiets die alles kon dicht gooien, beetje schoof en onderuit ging. Even gestopt om te helpen maar hij had gelukkig niks.
 
What the Fuck is dat op de E17 man? Deze ochtend een ongeval en pokke veel file rond Lokeren (als ik he Me goed herinner) en dan nu bij het terugkeren WEER. Ongeval rond de op- en afrit Waasmunster een ongeval en dan in de richting van Antwerpen OOK in de buurt van Lokeren.
 
Terug
Bovenaan