De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Een bestuurder die op vrijdagavond (dronken ??) plots met zijn wagen op het voetgangerspad reed net toen ik bezig was met een intervalloop (waardoor ik moest uitwijken) :frown:

Misschien is het beter om in het vervolg op vrijdagochtend te lopen.
 
Daarnet een i5 M60 op garageplaten die werkelijk totaal onverantwoorde inhaalrisico's nam op een 70km tweevaksweg op een drukke zaterdag. OK dat ding is bloedjesnel en inhaalmaneuvers gaan in no time maar als tegenliggers op een bepaald moment moeten remmen en uitwijken dan ben je toch echt niet goed bezig.
Spijtig dat ik niet kon zien van welke garage het was of anders had ik die zeker eens een belletje gegeven. Ofwel een werknemer van hun ofwel een potentiële klant die een testrit deed (al denk ik dat dit niet meer mag op garageplaten?).
 
Misschien is het beter om in het vervolg op vrijdagochtend te lopen.
Neen, want blijkbaar ook op donderdagnacht/vrijdagmorgen veel zatte kloten.
 
Daarnet een i5 M60 op garageplaten die werkelijk totaal onverantwoorde inhaalrisico's nam op een 70km tweevaksweg op een drukke zaterdag. OK dat ding is bloedjesnel en inhaalmaneuvers gaan in no time maar als tegenliggers op een bepaald moment moeten remmen en uitwijken dan ben je toch echt niet goed bezig.
Spijtig dat ik niet kon zien van welke garage het was of anders had ik die zeker eens een belletje gegeven. Ofwel een werknemer van hun ofwel een potentiële klant die een testrit deed (al denk ik dat dit niet meer mag op garageplaten?).
Lokale dealer waarschijnlijk?
 
Hier in 't dorp is aan het lokaal politiebureau is een soort van weggetje van pakweg een dikke 100 meter dat o.a. uitkomt op hun parking maar waar je als wandelaar ook verder door kunt naar een pleintje en andere wandel-/fietspaden.

Ik ben daar dus aan 't wandelen met de hond en ik zie in de verte een auto op die parking vertrekken. Er is daar ook een bocht waar we bijna waren. Die auto was ondertussen vertrokken en trok zeer snel op waardoor hij zeer breed zijn bocht nam en mijn hond en mezelf bijna aanreed. Hij kon zich op het laatste moment nog wat corrigeren en ik had ondertussen mijn hond ook al half de haag in geduwd met mijn been als een soort van ontwijkingsmanoeuvre voor onzelf :unsure: Not sure of hij zonder zijn corrigeren ons effectief had aangereden, maar het zal quasi niks gescheeld hebben.

Ik draai me vervolgens om en ik gebaar wat met m'n armen, maar meneer of mevrouw vond het blijkbaar niet nodig om ff te stoppen en zich te excuseren. :sarcastic: Politie uw vriend natuurlijk! Nee, geen idee of het effectief iemand van de politie was. Doorgaans staat daar enkel personeel maar 't is een open parking dus in theorie kon het eender wie geweest zijn.
 
Lokale dealer waarschijnlijk?
Ik heb nog eens mijn dashcam bekeken maar geen naam van garage o.i.d. gezien. Heb natuurlijk wel de nummerplaat maar gezien er niet echt iets gebeurd is...
Kan even goed een steenweg marchand zijn die deze te koop heeft staan i.p.v. een dealer.
 
Gisteren weer wat toestanden gezien van mensen die hun rijbewijs beter zouden inleveren:
- Op een nationale baan plots stilstaan zonder pinken omdat ze zoeken naar de oprit van de supermarkt. Je moet al je best doen om ernaast te kijken, als je weet dat je gaan afslaan is pinken geen overbodige luxe en er was naast de baan dan nog eens een compleet lege parkeerstrook om in alle rust te zoeken naar dat metersgrote supermarkt logo. Maar dan wel de tijd vinden om terug te claxonneren als die achter hen toetert omdat ze de baan blokkeren...
- In een dorp 1 van de 2 rijrichtingen van de hoofdbaan blokkeren omdat je in de zijstraat koffieklets houdt met een andere auto. En een meter doorrijden zodat je niet meer op de baan staat, is natuurlijk te lastig...
- Corsa die minstens 40 km/u te snel (lees: ~90 in een zone 50) komt aangestoven naar een rond punt. Als de auto die toen op het rond punt reed niet wat ingehouden had, zat die Corsa zo zijn flank binnen.
 
Ik begin stilaan te denken dat op het linkervak muntjes liggen gelijk in Mario Kart en dat ik ze gewoon niet zie.

Ongelofelijk hoe essentieel het voor sommige blijkt om links te rijden. Nee het boeit niet dat er 15km verder een vrachtwagen rechts is en dat gij die over 29 uur wilt inhalen, GA NAAR RECHTS!!!

Ik vlieg er nu gewoon langs rechts voorbij. Heb het er echt mee gehad.
 
Aan het fietsen op een fietspad op de hoofdweg. Schiet er enen uit een zijstraat, uiteraard zonder te kijken. Alles mogen dichtgooien, nog een geluk dat ik maar 20 km/u reed omdat ik de straat moest kruisen of 't was prijs. Een roodgeschilderd fietspad mét voorrang op een voorrangsweg is toch zo moeilijk te zien hé.

Een paar dagen eerder ook bijna op één geknald die uit een parkeervak geschoten kwam aan totaal onaangepaste snelheid, zonder kijken en zonder pinker te gebruiken. Ook hier weer: Een geluk dat ik niet vollen bak aan het vlammen was.

Maar hé, 't zal wel weer aan de "gevaarlijke speedpedelec" liggen als er accidenten gebeuren. Daarmee dus dat ik ferm op het gemak rij op zo'n stukken en altijd fluo draag, te veel idioten op de baan. Het vlammen hou ik wel voor de fietssnelweg of het jaagpad. (ja, ik pas mijn snelheid aan wanneer er fietsers of wandelaars zijn)
 
De bingo van gisteravond en vanmorgen - welke klassiekers mis ik nog? :rolleyes:
- Druk bezig met de gsm zodat je op een kaarsrechte baan toch zigzaggend bijna in het decor belandt
- (andere chauffeur): druk bezig met de gsm zodat je continu remgolven veroorzaakt terwijl de auto voor jou aan een constant tempo rijdt. Bonuspunten om zonder pinker naar het linker vak op te schuiven en dan 15 km/u trager te rijden dan het rechtervak
- (derde chauffeur): druk bezig met de gsm zodat je 5-10 seconden nadat het licht op rood springt, er gewoon door rijdt. Bonuspunten om zonder pinker af te slaan.
- Volwaardige 2-vaksbaan maar er staat een camionet in de andere richting naast de baan geparkeerd = reden om van 40 km/u af te remmen tot stilstand en te blijven staan. Want met een Polo heb je toch niet genoeg aan 2 vakken min 10 centimeter
- Een gat van 10m tussen 2 auto's is meer dan genoeg om in te duiken, want je wil toch geen 10 seconden verliezen nadat je de autostrade op rijdt
- Bumperkleven terwijl je voorganger op een 1-vaksweg achter een vrachtwagen rijdt die zich keurig aan de snelheidsbeperking houdt. Maar op het moment dat je kan voorsteken, is dat gaspedaal opeens verdwenen
 
Gisteren een toerke gaan lopen toen het pikkedonker was. Het was relatief druk en ik ben zeker 10 andere lopers tegengekomen.
Hoeveel er verlichting had? Me myself and I. :confused: Allemaal zonder enige verlichting uitgezonderd ikzelf. Dat kan toch niet ???

Ook een paar fietsers tegengekomen, de helft daarvan had verlichting, de andere helft niet. Daar was het al wat beter maar ook niet zoals het zou moeten zijn.

Gelukkig hadden 'alle chauffeurs' die ik tegenkwam wel hun verlichting aanstaan.

Maar serieus. Dan schrikken ze dat er zoveel ongelukken gebeuren met de 'zwakke' weggebruiker.
 
Vandaag eens een leerling voor het eerst door de spits gestuurd in een stadscentrum. Ze zal het in elk geval niet meer vergeten. Onwaarschijnlijk hoeveel van die zwakzinnige wegmisbruikers zich ongenaakbaar wanen en nog een grote muil opzetten omdat je ze geen voorrang verleent terwijl ze 3 overtredingen ineens begaan.
 
Op de autostrade (linkse rijvak) vol in de remmen tot 85km/u omdat er op het rechtse ene zijn richtingaanwijzer aan had en mijnheer/mevrouw die er tussen wou laten.

Sterk bezig!

Voorrang van links lijkt tegenwoordig ook wel een dingetje geworden
 
Wat is dat toch met mensen die zich voor uw neus op de weg schieten als ze van een zijstraat, parking, ... komen terwijl er niemand achter mij komt. Op 2 weken tijd al 3x mijn remmen mogen toesmijten voor zo'n situaties. Gisteren was het ene die take away was gaan halen en blijkbaar geen 2 sec kon wachten tot ik gepasseerd was. En dan nog op hun dooie gemak oversteken natuurlijk...
 
Wat is dat toch met mensen die zich voor uw neus op de weg schieten als ze van een zijstraat, parking, ... komen terwijl er niemand achter mij komt. Op 2 weken tijd al 3x mijn remmen mogen toesmijten voor zo'n situaties. Gisteren was het ene die take away was gaan halen en blijkbaar geen 2 sec kon wachten tot ik gepasseerd was. En dan nog op hun dooie gemak oversteken natuurlijk...
Tis overal zo, absurd. Gisterenavond ook op een praktisch lege snelweg, vrachtwagen rechts, klein bestelbusje rechts, ik links. Ik rij pak 125, vrachtwagen 100 gok ik. Plots gooit dat bestelbusje zich voor me, om die vrachtwagen dan tegen 101 voorbij te steken. Letterlijk 3 seconden wachten, niemand hinderen en dan op je dooie gemak inhalen? Nee. Snel er tussen vliegen waardoor je mogelijks een ongeval veroorzaak voor praktisch geen tijdswinst? YES!
 
Gisteren weer spijt gehad dat ik de fiets genomen heb.

Ik kom aant het einde van het fietspad, wat overgaat naar een fietssuggestiestrook. De vrouw die achter mij naderde had geen zin even te vertragen en mist mij met 2cm speling tussen mij en haar voertuig. Zelfs niet omgekeken in haar spiegels terwijl ze 2 grove fouten begaat!

Later die avond/nacht vervolgens over mijn stuur gevlogen en lelijke schaafwonden en gekneusde ribben en zeer in mijn dij aan overgehouden. Bleek er zo een bumper/omgekeerde kabelgoot te liggen om leidingen/pijpen te beschermen als die over de fietspad loopt. Maar dan 1 met een zeer scherpe hoek waar je zeer traag over moet rijden. 's Nachts zie je dat dus niet zo gemakkelijk liggen, echt levensgevaarlijk!
 
Tis overal zo, absurd. Gisterenavond ook op een praktisch lege snelweg, vrachtwagen rechts, klein bestelbusje rechts, ik links. Ik rij pak 125, vrachtwagen 100 gok ik. Plots gooit dat bestelbusje zich voor me, om die vrachtwagen dan tegen 101 voorbij te steken. Letterlijk 3 seconden wachten, niemand hinderen en dan op je dooie gemak inhalen? Nee. Snel er tussen vliegen waardoor je mogelijks een ongeval veroorzaak voor praktisch geen tijdswinst? YES!

Absurd is het goeie woord!

Gisteren ook weer een goeie:
- rustig rechtervak, geen opritten, geen auto of camion die aanstalten maakt om naar het middenvak te gaan
- volledig leeg middenvak, zo ver als je kon zien geen verkeer te bespeuren
- pipo op het middenvak schuift aan <115 km/u op naar het linkervak: WHY? :wallbash:
 
Terug
Bovenaan