De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dat er geen reservewiel meer in mijn leasing zit. Ik sta al bijna 2u te schimmelen terwijl ze hem herstellen, terwijl ik dat op een kwartier zelf zou kunnen. Is nu 2e keer op 6 maand, reservewiel ging dus al winstgevend zijn voor de baas.
Is dat een keuze van de baas? Een reservewiel is ondertussen quasi altijd een optie én dan nog eens afhankelijk van evt. andere optiepakketten (omdat er dan bv een extra versterker op die plaats komt, die je dan nog eens verplicht bent om te nemen wanneer je de betere gps wil etc...).
 
Is dat een keuze van de baas? Een reservewiel is ondertussen quasi altijd een optie én dan nog eens afhankelijk van evt. andere optiepakketten (omdat er dan bv een extra versterker op die plaats komt, die je dan nog eens verplicht bent om te nemen wanneer je de betere gps wil etc...).
Zou kunnen. Zowat full option uitgerust en onder de koffervloer zit er zo te zien zelfs geen plaats voor een thuiskomertje. Dat reservewiel optioneel is tegenwoordig wist ik, maar is toch eerste keer dat ik zie dat er zelfs geen in kan. :laugh:
 
Zou kunnen. Zowat full option uitgerust en onder de koffervloer zit er zo te zien zelfs geen plaats voor een thuiskomertje. Dat reservewiel optioneel is tegenwoordig wist ik, maar is toch eerste keer dat ik zie dat er zelfs geen in kan. :laugh:
Ik neem zelf altijd een volwaardig reservewiel als optie bij m'n bedrijfswagens zodat ik me zelf uit de nood kan helpen bij een platte band. Is één van de eerste opties die ik aanvink. Natuurlijk nog niet nodig gehad in al die jaren. De keren dat ik platte band had, was dat toen ik al thuis was (na een nachtje stilstaan) en dan draaide ik er gewoon zelf een veter in. Die heb ik trouwens ook altijd in de wagen liggen.
 
Ik neem zelf altijd een volwaardig reservewiel als optie bij m'n bedrijfswagens zodat ik me zelf uit de nood kan helpen bij een platte band. Is één van de eerste opties die ik aanvink. Natuurlijk nog niet nodig gehad in al die jaren. De keren dat ik platte band had, was dat toen ik al thuis was (na een nachtje stilstaan) en dan draaide ik er gewoon zelf een veter in. Die heb ik trouwens ook altijd in de wagen liggen.
Onze wagens komen per 30 en worden aangepast om als leswagen te gebruiken, dus veel keuze daarin heb ik niet. Als er op die 30 maar 5 eens een herstelling nodig hebben, gaan ze niet investeren daarin vrees ik.
 
Ik probeer mij op de parking van de supermarkt (en andere winkels ook) vaak ergens achteraan en liefst alleen te parkeren.
Tot gisteren:
Ik rij de parking op, tot halverwege (vrij kalm dus echt meer dan plaats genoeg). Het contact nog niet afgezet of er staat al iemand langs mij

Ik denk dat ze mij heeft horen grommelen aan haar gezicht te zien :) Ben dan maar blijven zitten tot de passagier was uitgestapt want ik zag die nog de deur open gooien op het moment dat ik wou uitstappen en ja hoor. Babbel babbel en terwijl de deur open doen, al een geluk
Peuter links achter kan "zelf" uitstappen. Allé hij smijt zijn deur gewoon open - alle geluk dat daar geen auto stond.
Kleuter rechts zit in een kinderstoel dus mevrouw moet die eruit halen terwijl ze de deur maar half kan open doen. Aahja ik sta langs haar geparkeerd. Friemel friemel friemel en veel gezucht later is de kleine eruit, uiteraard moet mevrouw nog zelf half over de kinderstoel kruipen want haar handtas staat in het midden.

Ik weet dat een auto voor vele gewoon een hoop lomp metaal is om u van punt A naar punt B te begeven en dat het voor vele geen hol uitmaakt of die nu vol krassen en blutsen staat. Maar let toch een beetje op en denk gewoon eens 2x na voor ge iets doet.

Mijn auto is ook geen goudklomp of iets speciaal, maar ik zou die wel graag in goede staat houden.
Sta ik er 2 minuten vroeger en ben ik al binnen heb ik wat deuken bij
Toch altijd een kleine stresske wanneer je terug komt bij je wagen en er een afgeleefde Dacia naast geparkeerd staat :laugh:
 
Ik was gisteren bijna thuis en vlak voor ik aan mij straat komt schiet er ene vlak voor mij de baan op :sarcastic:

Grote steenweg en ik zie dat er ene klaarstaat om van een parking af te rijden: ik kom eraan gereden en ik zie dat hij tergend traag vertrekt, dus ik veronderstel dat hij zich klaarmaakt om vlak na mij op de baan te rijden. Neen hoor, hij rijdt vervolgens door en rijdt dus vlak voor mijn neus de baan op waardoor ik serieus in de remmen moet. Dat terwijl er achter mij helemaal niemand reed, zelfs niet in de verte. Uiteraard in dit geval uitermate gebruik gemaakt van mijn claxon.

Wtf bezielen sommige mensen toch?
 
Ik was gisteren bijna thuis en vlak voor ik aan mij straat komt schiet er ene vlak voor mij de baan op :sarcastic:

Grote steenweg en ik zie dat er ene klaarstaat om van een parking af te rijden: ik kom eraan gereden en ik zie dat hij tergend traag vertrekt, dus ik veronderstel dat hij zich klaarmaakt om vlak na mij op de baan te rijden. Neen hoor, hij rijdt vervolgens door en rijdt dus vlak voor mijn neus de baan op waardoor ik serieus in de remmen moet. Dat terwijl er achter mij helemaal niemand reed, zelfs niet in de verte. Uiteraard in dit geval uitermate gebruik gemaakt van mijn claxon.

Wtf bezielen sommige mensen toch?
Zoals velen is het van 'ik begeef mij in het verkeer en al de rest moet zich maar aanpassen aan mij'.

Deze middag gaan wandelen tijdens mijn middagpauze. Komt er daar een kind van 10 jaar of zo op haar fiets aangereden. Quasi net voor haar loopt er iemand van het fietspad over om naar de bushalte te gaan. Zat de hele tijd op zijn gsm te zien. Dat kind hard moeten afremmen en verschieten en durft niks te zeggen. Die kerel had niet eens iets door, geloof ik.
 
Ik was gisteren bijna thuis en vlak voor ik aan mij straat komt schiet er ene vlak voor mij de baan op :sarcastic:

Grote steenweg en ik zie dat er ene klaarstaat om van een parking af te rijden: ik kom eraan gereden en ik zie dat hij tergend traag vertrekt, dus ik veronderstel dat hij zich klaarmaakt om vlak na mij op de baan te rijden. Neen hoor, hij rijdt vervolgens door en rijdt dus vlak voor mijn neus de baan op waardoor ik serieus in de remmen moet. Dat terwijl er achter mij helemaal niemand reed, zelfs niet in de verte. Uiteraard in dit geval uitermate gebruik gemaakt van mijn claxon.

Wtf bezielen sommige mensen toch?
Dit zo hard.

Elke fucking dag zijn er zo wel sukkels die nog snel snel voor mij de steenweg oprijden.
Bonuspunten als ze daarna taffelen aan 20km/u minder dan de maximum snelheid.
 
Dit zo hard.

Elke fucking dag zijn er zo wel sukkels die nog snel snel voor mij de steenweg oprijden.
Bonuspunten als ze daarna taffelen aan 20km/u minder dan de maximum snelheid.
Vandaag de koningin van dat type tegengekomen.
3 voorsorteerstroken, links verplicht naar links, midden verplicht rechtdoor en rechts verplicht recht. Simpel. Dat was buiten de meest marginale, er als typisch alcoholieker uitziende, Marina gerekend. Ik rij natuurlijk met een auto met "rijschool" op, dus daar moet je voor zijn. Ik sta op de middelste strook, dus voor rechtdoor, zij zet zich op de strook voor rechtsaf.
Haar tandenloze glimlach naar mij gaf al aan dat ze niet naar rechts zou gaan. Effectief, eens groen ging dat marginaal wijf mij gewoon van de weg duwen om rechtdoor te gaan. Bad luck voor de lokale heroïne-verslaafde-met-een-dacia, want deze leswagen werd niet bestuurd door een tamme leerling, maar een ervaren lesgever. Ze kon nog net een aanrijding met een geparkeerd voertuig vermijden, maar aan het lichtconcert achter mij, leid ik af dat ze niets geleerd heeft.
 
Vandaag de koningin van dat type tegengekomen.
3 voorsorteerstroken, links verplicht naar links, midden verplicht rechtdoor en rechts verplicht recht. Simpel. Dat was buiten de meest marginale, er als typisch alcoholieker uitziende, Marina gerekend. Ik rij natuurlijk met een auto met "rijschool" op, dus daar moet je voor zijn. Ik sta op de middelste strook, dus voor rechtdoor, zij zet zich op de strook voor rechtsaf.
Haar tandenloze glimlach naar mij gaf al aan dat ze niet naar rechts zou gaan. Effectief, eens groen ging dat marginaal wijf mij gewoon van de weg duwen om rechtdoor te gaan. Bad luck voor de lokale heroïne-verslaafde-met-een-dacia, want deze leswagen werd niet bestuurd door een tamme leerling, maar een ervaren lesgever. Ze kon nog net een aanrijding met een geparkeerd voertuig vermijden, maar aan het lichtconcert achter mij, leid ik af dat ze niets geleerd heeft.
Als het echt zo'n marginaal wijf is, zou ik de plaatselijke "Ge zijt van XXXXX" in de gaten houden. Kans is groot dat ze daar een rant gaat posten over dit voorval. Drama. :woohoo:
 
Hier in de boerenbaantjes een tegenligger die ik al van een km ver zie afkomen. Geen probleem, want waar we naar schatting gaan moeten kruisen, is er net een verbreding, speciaal gemaakt om te kruisen. Ik ben mss een meter of 50 van dat punt op het moment dat die tegenligger er al is, en wat doet hij? Uiteraard doorrijden. Komt dan neus aan neus staan en begint van zijn oren te maken omdat ik niet in de berm wil gaan. Ik doe teken dat hij moet leren kijken en er daar een verbreding was, maar dat maakte hem precies nog kwader. Om het helemaal mooi te maken reed hij met een taxi-plaat en vervoerde enkele passagiers, het zal je taxichauffeur maar zijn.
Toen hij uit koppigheid zelf de berm in ging om mij aan 0.02km/h en op 10cm te passeren toch eens mijn raam open gezet en hij het zijne. Hem gewoon vriendelijk gevraagd of hij dat als beroepschauffeur nu een goede actie vond van zichzelf, maar hij antwoordde niet. :(
 
De ring van Tienen is nu een één vak in beide richtingen, je mag er 50km/h. Aan de verkeerslichten heb je twee vakken om rechtdoor te rijden. Een Opel Agila zet zich op het tot dan nog lege linkerrijvak (gaat een 7-8 wagens voorbij) om dan direct in te voegen, en daarna tegen net geen 40km/h verder te rijden...
 
De ring van Tienen is nu een één vak in beide richtingen, je mag er 50km/h. Aan de verkeerslichten heb je twee vakken om rechtdoor te rijden. Een Opel Agila zet zich op het tot dan nog lege linkerrijvak (gaat een 7-8 wagens voorbij) om dan direct in te voegen, en daarna tegen net geen 40km/h verder te rijden...
Dat is toch maar een deel van de ring en dat is ondertussen toch ook al een aantal jaren zo.
 
Ergernis 1:

Ik kom van de E19 en rij er in Mechelen-Noord af, moet richting Willebroek. Aan de lichten wordt het groen en we rijden door, de andere lichten staan uiteraard op rood.
Komt er ene met zijn speedpelec de baan opgeknald, hier van rechts vanuit de Blarenberglaan (notice de haaientanden): https://www.google.com/maps/@51.042...m1nH908PftPBbgOA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

Hij schiet er op vlak achter mij, salvo aan getoeter van de 2 auto's achter mij omdat het centimeters schol of ze knalden er recht op.
Als je dan toch op de baan wil rijden, gelieve dan ook de regels te respecteren. Zo iemand gaat vroeg of laat ergens onder belanden..

Vraag die ik me stel: Mag je op dergelijke baan überhaupt met een speedpedelec rijden? Je mag daar 70, maar het lijkt me absoluut geen locatie om met een veredelde fiets te gaan rijden..

Ergernis 2:

Boven A12 ter hoogte van Boom rij ik richting Willebroek, en vlak voor mijn neus beslist een of andere geit om hier te stoppen en voorrang te verlenen aan de auto's die van links komen:

Gelukkig zag ik het al van ver aankomen, en reden de auto's achter mij op voldoende afstand of het had een mooie kettingbotsing geweest.
Na het toetersalvo keek ze schaapachtig voor zich, niet begrijpend wat ze nu precies fout gedaan had.. ::sarcastic:
 
Terug
Bovenaan