Noctilucus
Well-known member
Nee, in en rond Mechelen.
Oh nee, ze verspreiden zich
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee, in en rond Mechelen.
Yep, bij mij waren het dan nog 3 verschillende chauffeurs. Een wijdverspreid fenomeen.Oh nee, ze verspreiden zich
Is het niet altijd dat op de boerenbuiten minder naar de regels wordt gezien aangezien er gewoonweg minder controle en minder verkeer is?Er wordt nogal snel gedaan alsof Brussel het wilde westen is wat betreft verkeersregels en dat daar dringend iets moet aan gedaan.
Daar zal ongetwijfeld wel waarheid in zitten, maar bij ons op de boerenbuiten kunnen ze er ook iets van...
Situatieschets:
Een week geleden zijn er werken gestart op een kruispunt in het centrum, een putdeksel op de hoofdbaan zat los waardoor er schade aan de weg was, dit werd hersteld. Hierdoor was er op de hoofdbaan (Oost-West) maar 1 rijvak beschikbaar, lichten regelen het verkeer op de hoofdbaan.
1 van de zijstraten is normaliter éénrichtingsverkeer (zuid), omdat het putdeksel net aan die straat is werd die straat afgesloten voor gemotoriseerde voertuigen en is de straat dus doodlopend en tijdelijk niet éénrichting.
De andere zijstraat (noord) die normaliter tweerichtingsverkeer is werd éénrichtingsverkeer, rijrichting weg van het kruispunt. Dit omdat dit ook wel een smalle weg is, het busverkeer werd omgeleid naar die straat en bussen niet kunnen inrijden als er ook nog mensen willen uitrijden. Moest de bus van de richting komen waar die wagens naartoe moeten staat alles vast.
Ik passeer daar geregeld met de hond (4-5 keer per dag) en ik kon op een week tijd gemakkelijk 100 inbreuken vaststellen. De 'beste' was afgelopen zondagavond, op 2 minuten zag ik een brommer door het rood rijden, een fietser door het rood rijden, fietser zonder lichten rijden, fietser die niet op het fietspad rijdt en een auto die uit de noordelijke straat kwam tegen de rijrichting in.
Maar in Brussel moet de politie strenger optreden!
Vanmorgen kom ik aan een T-punt om naar rechts te gaan. Ik zie in de verte weliswaar een auto komen, maar ik had nog voldoende tijd en ruimte om die nog voor te zijn. Ik heb ook meer PKs dan de gemiddelde auto, dus voor de zekerheid trok ik direct goed door.
Vanaf het moment dat ik die weg opdraai begint die pipo van in de verte al direct te fahren naar mij én ik merkte heel duidelijk dat die gas bijgaf om dan vervolgens serieus in mijn gat te komen hangen op minder dan een meter. Het is dat ik op mijn werk moest zijn, anders misschien toch eens aanstalten gemaakt om uit te stappen. Wtf zeg.
Natuurlijk waren die er, maar zoals ik al zei: ik had nog meer dan voldoende tijd en ruimte om daar de baan op te draaien. Ik trok meteen goed door tot aan de toegelaten snelheid en vervolgens zit die in een mum van tijd in mijn gat onnozel te doen. Met andere woorden: die kerel heeft daar duidelijk de snelheidslimiet overschreden om daar wat belachelijk te komen doen. Dan moet je niet van uw tak beginnen maken.Er waren dan haaientanden of een volle streep voor jou? Want anders zou je bij rechts afslaan voorrang moeten hebben op een T-splitsing (korte bocht OF komend van rechts).
Allezja, ge geeft toe da ge ook gas hebt bijgegeven om eerst te zijn. Pot verwijt de ketel hier lijkt meNatuurlijk waren die er, maar zoals ik al zei: ik had nog meer dan voldoende tijd en ruimte om daar de baan op te draaien. Ik trok meteen goed door tot aan de toegelaten snelheid en vervolgens zit die in een mum van tijd in mijn gat onnozel te doen. Met andere woorden: die kerel heeft daar duidelijk de snelheidslimiet overschreden om daar wat belachelijk te komen doen. Dan moet je niet van uw tak beginnen maken.
Ik heb even mijn vorige post drie keer opnieuw gelezen om te kijken waar ik dat heb gezegd, maar ik kan het niet zo direct terugvinden. Conclusie: nergens.Allezja, ge geeft toe da ge ook gas hebt bijgegeven om eerst te zijn. Pot verwijt de ketel hier lijkt me
Dit dus. De enige reden waarom die nog de mogelijkheid had om onnozel te komen doen in mijn gat, is omdat die bewust gas bijgaf om toch maar de stoere jan te kunnen uithangen. Even later vlamde die trouwens als een zot een rondpunt op.Als iemand nog voor u de baan op schiet, maar u langs geen kanten hindert door snel op te trekken, dan is dat toch raar dat die onnozel in uw gat gaat beginnen hangen? Wat is daar nu pot-ketel aan.
Vanmorgen kom ik aan een T-punt om naar rechts te gaan. Ik zie in de verte weliswaar een auto komen, maar ik had nog voldoende tijd en ruimte om die nog voor te zijn. Ik heb ook meer PKs dan de gemiddelde auto, dus voor de zekerheid trok ik direct goed door.
Ik heb even mijn vorige post drie keer opnieuw gelezen om te kijken waar ik dat heb gezegd, maar ik kan het niet zo direct terugvinden. Conclusie: nergens.
Zoals eerder gezegd: ik had ruim voldoende tijd om daar te baan op te komen. Ik heb zo'n manoeuvres al tientallen keren gedaan en nog nooit zo'n onnozelaar gehad die van z'n tak kwam maken. Logisch ergens, want als ze een normale snelheid aanhouden kunnen ze nooit last van mij hebben aangezien ik zelf snel optrek.
Als iemand nog voor u de baan op schiet, maar u langs geen kanten hindert door snel op te trekken, dan is dat toch raar dat die onnozel in uw gat gaat beginnen hangen? Wat is daar nu pot-ketel aan.
Er is wel een groot verschil hè. Ik trek meteen op tot aan de toegelaten snelheid, terwijl meneer (of mevrouw) gas bijgeeft om over de limiet te gaan om vervolgens in mijn gat te kunnen komen hangen. Misschien klein detail dat je graag had geweten, maar ik zat ondertussen al even aan de toegelaten snelheid vooraleer die nog maar in mijn buurt kwam. Vandaar dat ik dus eerst zei dat ik ruim voldoende tijd en ruimte had om mijn manoeuvre te maken.Zie het gemarkeerde. Gij zijt beginnen doortrekken naar eigen zeggen, maar verwijt het de tegenpartij dat hij zelf ook bijgas geeft. Op dat punt zijn jullie beide exact hetzelfde aan't doen. Dat fahren en gatplakken is nog de kers erbovenop voor de tegenpartij.
Dat Pinkman zelf ook is beginnen optrekken om eerst te zijn tiens.
Er is wel een groot verschil hè. Ik trek meteen op tot aan de toegelaten snelheid, terwijl meneer (of mevrouw) gas bijgeeft om over de limiet te gaan om vervolgens in mijn gat te kunnen komen hangen. Misschien klein detail dat je graag had geweten, maar ik zat ondertussen al even aan de toegelaten snelheid vooraleer die nog maar in mijn buurt kwam. Vandaar dat ik dus eerst zei dat ik ruim voldoende tijd en ruimte had om mijn manoeuvre te maken.
Natuurlijk jammer dat ik dit niet kan staven aan de hand van beelden, dus je zal het met mijn uitleg moeten doen. Of je het daar nu mee eens bent of niet.
Als ik nu voor die mens was gekomen om vervolgens onder de toegelaten snelheid te rijden, kan ik zijn frustraties nog begrijpen, maar in dit geval was het duidelijk een opgefokt figuur dat zich eens wou laten gelden.