Mr.Anderson
Well-known member
Not sure if serious.als je op een T splitsing naar rechts moet is de kans wel groot dat je voorrang hebt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Not sure if serious.als je op een T splitsing naar rechts moet is de kans wel groot dat je voorrang hebt
toch wel, als ik je verhaal lees ga ik uit van allemaal straten zonder fietspad en met voetpad. Dat lijkt me vooral in de bebouwde kom voor te komen en daar is algemene voorrang van rechts. Tenzij die fietser vanuit de T een voorrangsweg opreed dan is het wel zijn tweede dickmove. Maar dat is er nergens uit op te maken.Not sure if serious.
Hij reed een voorrangsweg op inderdaad. Anders zou ik er me niet aan ergeren hé.toch wel, als ik je verhaal lees ga ik uit van allemaal straten zonder fietspad en met voetpad. Dat lijkt me vooral in de bebouwde kom voor te komen en daar is algemene voorrang van rechts. Tenzij die fietser vanuit de T een voorrangsweg opreed dan is het wel zijn tweede dickmove. Maar dat is er nergens uit op te maken.
Kan bevestigen dat die omleiding zo loopt.Verdekke. Morgen moet ik in Wiekevorst zijn, vertrekken vanuit Mechelen. Ik wist dat er daar wegenwerken waren op de Herentalsesteenweg. Staat nu wel op de site:
Ik dacht dat de omleiding via Booischot en Hulshout ging maar blijkbaar kan ik dan toch vanuit Heist-centrum via Broekstraat richting Herentalsesteenweg en zo naar Wiekevorst (en omgekeerd ook). Mensen van die kanten die dat kunnen bevestigen?
Tja, op drukke momenten zijn er inderdaad soms opstoppingen om van de parking af te geraken.Straks nog eens naar Antwerpen. En dan zie ik de reistijden, met dank aan wéér een ongeval. #fml
Mensen zoals deze?Deze ochtend mijn auto teruggevonden met een diepe kras van aan het achterlicht tot aan het voorlicht en nog een extra kras op de motorkap.
(Kant voetpad)
Wie doet nu zoiets?
Niet helemaal waar. Blijven opschuiven bij rood licht doe ik niet, inhalen voor lichten zeer dikwijls.Dat zijn diezelfde mensen die u met een rotvaart voorbijsteken om als eerste aan het rood te zijn.
Het ziet er inderdaad soms lullig uit, maar dit dus. En voor hetzelfde geld zorgt het inhalen ervoor dat je nog die laatste seconden van het groen (of lichtjes oranje ) licht haalt.Niet helemaal waar. Blijven opschuiven bij rood licht doe ik niet, inhalen voor lichten zeer dikwijls.
De plaatsen waar je mag inhalen in Vlaanderen worden steeds zeldzamer, dus als er ergens een plaats is waar het mag en kan, doe ik het. Anders is de kans groot dat je na de lichten niet meer mag of kan inhalen en achter de taffelaar moet blijven hangen. Ik begrijp sowieso niet goed waarom het vreemder is om voor lichten in te halen dan na lichten. Dan is dat maneuver voor de lichten toch alvast gebeurd en moet het na de lichten niet meer gebeuren?
Ge ziet het ook genoeg op een tweevaksbaan hoor. Gas (bij)geven om dan alles dicht te moeten slaan omdat het rood is. En dan beland je weer naast elkaar. Nul winst dus.Niet helemaal waar. Blijven opschuiven bij rood licht doe ik niet, inhalen voor lichten zeer dikwijls.
De plaatsen waar je mag inhalen in Vlaanderen worden steeds zeldzamer, dus als er ergens een plaats is waar het mag en kan, doe ik het. Anders is de kans groot dat je na de lichten niet meer mag of kan inhalen en achter de taffelaar moet blijven hangen. Ik begrijp sowieso niet goed waarom het vreemder is om voor lichten in te halen dan na lichten. Dan is dat maneuver voor de lichten toch alvast gebeurd en moet het na de lichten niet meer gebeuren?
Deze morgen zo ene tegen gekomen in de andere richting. Minstens 2 km vrije baan achter mij en ik zag die al zitten als een zombie achter haar stuur.Het ziet er inderdaad soms lullig uit, maar dit dus. En voor hetzelfde geld zorgt het inhalen ervoor dat je nog die laatste seconden van het groen (of lichtjes oranje ) licht haalt.
Waar ik mij ook aan erger is dat niemand in Vlaanderen nog durft inhalen. Gisteren nog hier (wordt lokaal wel eens het Spa-Francorchamps genoemd) een tractor die aan 40-50 rijdt, geen tegenliggers te zien en toch nog 3 auto's die daar als zombies achter blijven rijden. Zo wordt het voor mij al een moeilijker in te schatten manoeuver.
Dan sta je toch alvast links vooraan aan de lichten en word je na de lichten niet meteen gehinderd door linksplakkers om in te halen?Ge ziet het ook genoeg op een tweevaksbaan hoor. Gas (bij)geven om dan alles dicht te moeten slaan omdat het rood is. En dan beland je weer naast elkaar. Nul winst dus.
Idd, stoor ik me ook aan. Hoe dikwijls ik een heel treintje voorbij moet (dikwijls zelfs een pak meer dan 3 auto's) omdat niemand bvb. een tractor durft in te halen. Soms moet ik dan in het treintje terug invoegen omdat er tegenliggers aankomen en dan krijg ik soms ook fahren van de persoon waarvóór ik invoeg of nog erger, mensen die ineens gaan bumperkleven zodat je er niet tussenkan. Dat begrijp ik dus al helemaal niet. Zorg gewoon dat er voldoende afstand is en dan kan ik ertussen zonder dat je hoeft te remmen. Jij bent deel van het probleem dat ik in een treintje moet invoegen, want als je zelf had ingehaald was het treintje al korter geweest. Trajectcontrole maakt het probleem nog erger, daar durft helemaal niemand meer in te halen.Waar ik mij ook aan erger is dat niemand in Vlaanderen nog durft inhalen. Gisteren nog hier (wordt lokaal wel eens het Spa-Francorchamps genoemd) een tractor die aan 40-50 rijdt, geen tegenliggers te zien en toch nog 3 auto's die daar als zombies achter blijven rijden. Zo wordt het voor mij al een moeilijker in te schatten manoeuver.
Het valt mij altijd op dat diegene die mij voor de lichten inhalen om toch maar als eerste voor dat rode licht te kunnen staan, terwijl ik mij rustig laat uitbollen (want waarom zou ik gelijk een zot blijven doorrijden en vol in de ankers gaan wanneer het toch rood is? Dat is enkel meer verbruik en meer slijtage van de remmen), dat het net die mensen zijn die wanneer het licht weer op groen springt als een slak optrekken en die max toegelaten snelheid maar niet kunnen halen, waardoor ik hen dan weer moet voorbij gaan na die lichten.Niet helemaal waar. Blijven opschuiven bij rood licht doe ik niet, inhalen voor lichten zeer dikwijls.
De plaatsen waar je mag inhalen in Vlaanderen worden steeds zeldzamer, dus als er ergens een plaats is waar het mag en kan, doe ik het. Anders is de kans groot dat je na de lichten niet meer mag of kan inhalen en achter de taffelaar moet blijven hangen. Ik begrijp sowieso niet goed waarom het vreemder is om voor lichten in te halen dan na lichten. Dan is dat maneuver voor de lichten toch alvast gebeurd en moet het na de lichten niet meer gebeuren?
Ik vind mijn vraag nochtans niet zo dom zoals je laat uitschijnen, eerlijk gezegd. Als hij herkenbaar is op zijn ingebouwde camera, maakt het niet uit of hij hem als gestolen aangeeft of niet. Hij kan zich bijvoorbeeld omgedraaid hebben toen hij zijn middelvinger uitstak. Vandaar mijn vraag ...
Ik vind je vraag ook niet dom hoor, het mopje kwam gewoon in me op. Ik had er niet de bedoeling mee om jouw vraag in het belachelijke te trekken, want als hij herkenbaar is zal het zeker helpen om hem zijn idioot gedrag te laten inzien.
Niet als je die beelden enkel gebruikt om aan de politie te geven. Sowieso not done om dat op het internet te gaan zetten natuurlijk.
Kijk naar dat voorval met dat kind en die fietser in de Ardennen tijdens Kerstmis een paar jaar terug. De 'slachtoffers' hadden toen nooit die beelden op internet mogen gooien, maar wel gebruiken om de zaak aan te kaarten bij de politie.
Dit dus. Ik kom regelmatig aan een kruispunt waar het eventjes ervoor van 1 rijvak naar 2 rijvakken gaat. Tot aan het kruispunt is het 70 km/u, er voorbij is het 90. Rechts ligt een industriezone dus regelmatig dat er op het rechtse rijvak wel wat vrachtwagens staan die er moeten zijn. Uiteraard is de eerste reactie bij velen dan maar meteen op het linkse vak te gaan staan. Links staat er dan al een langere rij dan rechts dus blijf ik gewoon achter die vrachtwagens. Eens die uit de weg zijn gaat het vlot en moet ik dan veel keren vaststellen dat er dan 100 meter verder nog altijd op het linkse vak hangen die nog altijd geen 90 rijden. En gewoon als een kieken zonder kop links blijven rijden heel de tijd.Het valt mij altijd op dat diegene die mij voor de lichten inhalen om toch maar als eerste voor dat rode licht te kunnen staan, terwijl ik mij rustig laat uitbollen (want waarom zou ik gelijk een zot blijven doorrijden en vol in de ankers gaan wanneer het toch rood is? Dat is enkel meer verbruik en meer slijtage van de remmen), dat het net die mensen zijn die wanneer het licht weer op groen springt als een slak optrekken en die max toegelaten snelheid maar niet kunnen halen, waardoor ik hen dan weer moet voorbij gaan na die lichten.
Uiteindelijk is dat inhalen dus totaal nutteloos geweest en hadden ze beter gewoon achteraan kunnen aansluiten aan de lichten.
In dat geval is het idd ergerlijk en nutteloos. Als je inhaalt, moet je zien dat je bij groen ook meteen wegbent. Heb dat al enkele keren bij motors gehad. Kruipen ze voor aan het licht, maar als het groen is vinden ze hun gas niet...Het valt mij altijd op dat diegene die mij voor de lichten inhalen om toch maar als eerste voor dat rode licht te kunnen staan, terwijl ik mij rustig laat uitbollen (want waarom zou ik gelijk een zot blijven doorrijden en vol in de ankers gaan wanneer het toch rood is? Dat is enkel meer verbruik en meer slijtage van de remmen), dat het net die mensen zijn die wanneer het licht weer op groen springt als een slak optrekken en die max toegelaten snelheid maar niet kunnen halen, waardoor ik hen dan weer moet voorbij gaan na die lichten.
Uiteindelijk is dat inhalen dus totaal nutteloos geweest en hadden ze beter gewoon achteraan kunnen aansluiten aan de lichten.
Tis precies een epidemie.Daarnet auto getankt aan de lokale Gabriëls en nog geen 10 seconden nadat ik vertrokken ben begint de auto te sputteren en heb ik vermogenverlies + een indringende geur van verbranding.
Daarna kreeg ik hem zelfs niet meer gestart, dus moeten laten slepen.
Hoe kan ik in godsnaam bewijzen dat er iets niet in orde moet zijn met die benzine, want dit is toch wel héééél toevallig. Er was niks met de wagen onderweg naar het tankstation.
Het is een benzinewagen en ik heb 10000% zeker benzine getankt, heb ook nog het ticketje dat ik benzine getankt heb.