De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Not sure if serious.
toch wel, als ik je verhaal lees ga ik uit van allemaal straten zonder fietspad en met voetpad. Dat lijkt me vooral in de bebouwde kom voor te komen en daar is algemene voorrang van rechts. Tenzij die fietser vanuit de T een voorrangsweg opreed dan is het wel zijn tweede dickmove. Maar dat is er nergens uit op te maken.
 
toch wel, als ik je verhaal lees ga ik uit van allemaal straten zonder fietspad en met voetpad. Dat lijkt me vooral in de bebouwde kom voor te komen en daar is algemene voorrang van rechts. Tenzij die fietser vanuit de T een voorrangsweg opreed dan is het wel zijn tweede dickmove. Maar dat is er nergens uit op te maken.
Hij reed een voorrangsweg op inderdaad. Anders zou ik er me niet aan ergeren hé.
 
Verdekke. Morgen moet ik in Wiekevorst zijn, vertrekken vanuit Mechelen. Ik wist dat er daar wegenwerken waren op de Herentalsesteenweg. Staat nu wel op de site:

Ik dacht dat de omleiding via Booischot en Hulshout ging maar blijkbaar kan ik dan toch vanuit Heist-centrum via Broekstraat richting Herentalsesteenweg en zo naar Wiekevorst (en omgekeerd ook). Mensen van die kanten die dat kunnen bevestigen? :unsure:
Kan bevestigen dat die omleiding zo loopt. :)
Ging vlot nu maar 't is natuurlijk wel verlofperiode.
 
Deze ochtend mijn auto teruggevonden met een diepe kras van aan het achterlicht tot aan het voorlicht en nog een extra kras op de motorkap.
(Kant voetpad)
Wie doet nu zoiets?
 
Deze ochtend mijn auto teruggevonden met een diepe kras van aan het achterlicht tot aan het voorlicht en nog een extra kras op de motorkap.
(Kant voetpad)
Wie doet nu zoiets?
Mensen zoals deze? 🤷‍♂️


Geen ambitie en verveling.
 
Dat zijn diezelfde mensen die u met een rotvaart voorbijsteken om als eerste aan het rood te zijn.
Niet helemaal waar. Blijven opschuiven bij rood licht doe ik niet, inhalen voor lichten zeer dikwijls. :tongue:

De plaatsen waar je mag inhalen in Vlaanderen worden steeds zeldzamer, dus als er ergens een plaats is waar het mag en kan, doe ik het. Anders is de kans groot dat je na de lichten niet meer mag of kan inhalen en achter de taffelaar moet blijven hangen. Ik begrijp sowieso niet goed waarom het vreemder is om voor lichten in te halen dan na lichten. Dan is dat maneuver voor de lichten toch alvast gebeurd en moet het na de lichten niet meer gebeuren?
 
Niet helemaal waar. Blijven opschuiven bij rood licht doe ik niet, inhalen voor lichten zeer dikwijls. :tongue:

De plaatsen waar je mag inhalen in Vlaanderen worden steeds zeldzamer, dus als er ergens een plaats is waar het mag en kan, doe ik het. Anders is de kans groot dat je na de lichten niet meer mag of kan inhalen en achter de taffelaar moet blijven hangen. Ik begrijp sowieso niet goed waarom het vreemder is om voor lichten in te halen dan na lichten. Dan is dat maneuver voor de lichten toch alvast gebeurd en moet het na de lichten niet meer gebeuren?
Het ziet er inderdaad soms lullig uit, maar dit dus. En voor hetzelfde geld zorgt het inhalen ervoor dat je nog die laatste seconden van het groen (of lichtjes oranje :shy: ) licht haalt.

Waar ik mij ook aan erger is dat niemand in Vlaanderen nog durft inhalen. Gisteren nog hier (wordt lokaal wel eens het Spa-Francorchamps genoemd) een tractor die aan 40-50 rijdt, geen tegenliggers te zien en toch nog 3 auto's die daar als zombies achter blijven rijden. Zo wordt het voor mij al een moeilijker in te schatten manoeuver.
 
Niet helemaal waar. Blijven opschuiven bij rood licht doe ik niet, inhalen voor lichten zeer dikwijls. :tongue:

De plaatsen waar je mag inhalen in Vlaanderen worden steeds zeldzamer, dus als er ergens een plaats is waar het mag en kan, doe ik het. Anders is de kans groot dat je na de lichten niet meer mag of kan inhalen en achter de taffelaar moet blijven hangen. Ik begrijp sowieso niet goed waarom het vreemder is om voor lichten in te halen dan na lichten. Dan is dat maneuver voor de lichten toch alvast gebeurd en moet het na de lichten niet meer gebeuren?
Ge ziet het ook genoeg op een tweevaksbaan hoor. Gas (bij)geven om dan alles dicht te moeten slaan omdat het rood is. En dan beland je weer naast elkaar. Nul winst dus.
Zelfde met afritten. Gas bijgeven op de oprit waardoor ze je langs rechts voorbij gaan om dan 10 meter verder los in de ankers te moeten gaan want scherpe bocht van de afrit. Waardoor ze dikwijls dan nog tot lagere snelheid afremmen dan nodig.
Das gewoon dwaas rijgedrag waarbij je totaal niks wint.
 
Het ziet er inderdaad soms lullig uit, maar dit dus. En voor hetzelfde geld zorgt het inhalen ervoor dat je nog die laatste seconden van het groen (of lichtjes oranje :shy: ) licht haalt.

Waar ik mij ook aan erger is dat niemand in Vlaanderen nog durft inhalen. Gisteren nog hier (wordt lokaal wel eens het Spa-Francorchamps genoemd) een tractor die aan 40-50 rijdt, geen tegenliggers te zien en toch nog 3 auto's die daar als zombies achter blijven rijden. Zo wordt het voor mij al een moeilijker in te schatten manoeuver.
Deze morgen zo ene tegen gekomen in de andere richting. Minstens 2 km vrije baan achter mij en ik zag die al zitten als een zombie achter haar stuur.
Daar achter reed een vrachtwagen, het heeft niet lang geduurd tot ie beide in haalde
 
Ge ziet het ook genoeg op een tweevaksbaan hoor. Gas (bij)geven om dan alles dicht te moeten slaan omdat het rood is. En dan beland je weer naast elkaar. Nul winst dus.
Dan sta je toch alvast links vooraan aan de lichten en word je na de lichten niet meteen gehinderd door linksplakkers om in te halen?
Ik hou echt geen rekening meer met lichten om in te halen, want daarvoor is ons verkeer te druk geworden en zijn er veel te veel inhaalverboden. En zoals @Letsken aanhaalt heb ik genoeg situaties waarbij ik nog net door het groen ben door mijn inhaalmaneuver. Er zijn hier in de buurt enkele lichten die zéér lang op rood blijven staan, dus dat geeft mij dan toch een klein geluksmomentje als ik daar nog net door het groen kan rijden.

Waar ik mij ook aan erger is dat niemand in Vlaanderen nog durft inhalen. Gisteren nog hier (wordt lokaal wel eens het Spa-Francorchamps genoemd) een tractor die aan 40-50 rijdt, geen tegenliggers te zien en toch nog 3 auto's die daar als zombies achter blijven rijden. Zo wordt het voor mij al een moeilijker in te schatten manoeuver.
Idd, stoor ik me ook aan. Hoe dikwijls ik een heel treintje voorbij moet (dikwijls zelfs een pak meer dan 3 auto's) omdat niemand bvb. een tractor durft in te halen. Soms moet ik dan in het treintje terug invoegen omdat er tegenliggers aankomen en dan krijg ik soms ook fahren van de persoon waarvóór ik invoeg of nog erger, mensen die ineens gaan bumperkleven zodat je er niet tussenkan. Dat begrijp ik dus al helemaal niet. Zorg gewoon dat er voldoende afstand is en dan kan ik ertussen zonder dat je hoeft te remmen. Jij bent deel van het probleem dat ik in een treintje moet invoegen, want als je zelf had ingehaald was het treintje al korter geweest. Trajectcontrole maakt het probleem nog erger, daar durft helemaal niemand meer in te halen.
 
Laatst bewerkt:
Niet helemaal waar. Blijven opschuiven bij rood licht doe ik niet, inhalen voor lichten zeer dikwijls. :tongue:

De plaatsen waar je mag inhalen in Vlaanderen worden steeds zeldzamer, dus als er ergens een plaats is waar het mag en kan, doe ik het. Anders is de kans groot dat je na de lichten niet meer mag of kan inhalen en achter de taffelaar moet blijven hangen. Ik begrijp sowieso niet goed waarom het vreemder is om voor lichten in te halen dan na lichten. Dan is dat maneuver voor de lichten toch alvast gebeurd en moet het na de lichten niet meer gebeuren?
Het valt mij altijd op dat diegene die mij voor de lichten inhalen om toch maar als eerste voor dat rode licht te kunnen staan, terwijl ik mij rustig laat uitbollen (want waarom zou ik gelijk een zot blijven doorrijden en vol in de ankers gaan wanneer het toch rood is? Dat is enkel meer verbruik en meer slijtage van de remmen), dat het net die mensen zijn die wanneer het licht weer op groen springt als een slak optrekken en die max toegelaten snelheid maar niet kunnen halen, waardoor ik hen dan weer moet voorbij gaan na die lichten.
Uiteindelijk is dat inhalen dus totaal nutteloos geweest en hadden ze beter gewoon achteraan kunnen aansluiten aan de lichten.
 
Ik vind mijn vraag nochtans niet zo dom zoals je laat uitschijnen, eerlijk gezegd. Als hij herkenbaar is op zijn ingebouwde camera, maakt het niet uit of hij hem als gestolen aangeeft of niet. Hij kan zich bijvoorbeeld omgedraaid hebben toen hij zijn middelvinger uitstak. Vandaar mijn vraag ... :unsure:

Ik vind je vraag ook niet dom hoor, het mopje kwam gewoon in me op. Ik had er niet de bedoeling mee om jouw vraag in het belachelijke te trekken, want als hij herkenbaar is zal het zeker helpen om hem zijn idioot gedrag te laten inzien.

Niet als je die beelden enkel gebruikt om aan de politie te geven. Sowieso not done om dat op het internet te gaan zetten natuurlijk.

Kijk naar dat voorval met dat kind en die fietser in de Ardennen tijdens Kerstmis een paar jaar terug. De 'slachtoffers' hadden toen nooit die beelden op internet mogen gooien, maar wel gebruiken om de zaak aan te kaarten bij de politie.

Enkel "gestalte" zou herkenbaar zijn, plus de fietskleding.
Het was vroeg (nog schemering), koud, rond het vriespunt, dus hij had een soort van bandana/sleeve aan samen met zijn fietshelm, dus quasi enkel de ogen vaag zichtbaar in een flits tijdens zijn "vinger" gebaar.
Nummerplaat wel superduidelijk daar de reflecterende achtergrond ervan nogal heel fel oplichtte in mijn lichten.

Politie heeft me trouwens heel duidelijk gewaarschuwd dat de beelden online zetten echt niet mag!

Ze hebben hem trouwens al, verfresten op de fietstas bewijzen het ongevalletje, via politie nu rechtstreeks in contact met zijn verzekering.

Politie vervolgt hem voor vluchtmisdrijf (onttrekking aan de nodige vaststellingen), gezien de schade moet hij het zeker gemerkt hebben.
Minimum boete 1600€...
Verzekering zal zeker betalen, maar mogelijks smijten ze hem buiten en zetten ze hem op de "zwarte lijst" die de verzekeraars aanhouden...
 
Mensen die optrekken wanneer je op de autostrade aan het voorbijrijden bent,
je haalt die mensen over kilometers in.
Maar oh nee, iemand steekt mij voorbij, kunnen bepaalde mensen echt niet hebben.
Dan gaan ze ineens 2km/h sneller rijden om langszij te blijven rijden.
 
Het valt mij altijd op dat diegene die mij voor de lichten inhalen om toch maar als eerste voor dat rode licht te kunnen staan, terwijl ik mij rustig laat uitbollen (want waarom zou ik gelijk een zot blijven doorrijden en vol in de ankers gaan wanneer het toch rood is? Dat is enkel meer verbruik en meer slijtage van de remmen), dat het net die mensen zijn die wanneer het licht weer op groen springt als een slak optrekken en die max toegelaten snelheid maar niet kunnen halen, waardoor ik hen dan weer moet voorbij gaan na die lichten.
Uiteindelijk is dat inhalen dus totaal nutteloos geweest en hadden ze beter gewoon achteraan kunnen aansluiten aan de lichten.
Dit dus. Ik kom regelmatig aan een kruispunt waar het eventjes ervoor van 1 rijvak naar 2 rijvakken gaat. Tot aan het kruispunt is het 70 km/u, er voorbij is het 90. Rechts ligt een industriezone dus regelmatig dat er op het rechtse rijvak wel wat vrachtwagens staan die er moeten zijn. Uiteraard is de eerste reactie bij velen dan maar meteen op het linkse vak te gaan staan. Links staat er dan al een langere rij dan rechts dus blijf ik gewoon achter die vrachtwagens. Eens die uit de weg zijn gaat het vlot en moet ik dan veel keren vaststellen dat er dan 100 meter verder nog altijd op het linkse vak hangen die nog altijd geen 90 rijden. En gewoon als een kieken zonder kop links blijven rijden heel de tijd. :wallbash:
 
Gisteren mijn eigen ergernis.
Was zelf aan het gatplakken op het linker vak (hele rij op het linker vak omdat er vrachtwagens rijden. Zelfs als er voldoende plaats was om rechts te rijden gaan ze niet opzij. Ik eet mijn stuur daarvan op.)

Plots remmen ze bruut voor mij en moet ik zelf nog harder remmen.
Mijn wagen zag zijn leven voorbij flitsen en trok zelf de gordels strak waardoor ik tegen zetel werd geduwd. Best een raar gevoel. Blij dat die systemen bestaan :p
 
Het valt mij altijd op dat diegene die mij voor de lichten inhalen om toch maar als eerste voor dat rode licht te kunnen staan, terwijl ik mij rustig laat uitbollen (want waarom zou ik gelijk een zot blijven doorrijden en vol in de ankers gaan wanneer het toch rood is? Dat is enkel meer verbruik en meer slijtage van de remmen), dat het net die mensen zijn die wanneer het licht weer op groen springt als een slak optrekken en die max toegelaten snelheid maar niet kunnen halen, waardoor ik hen dan weer moet voorbij gaan na die lichten.
Uiteindelijk is dat inhalen dus totaal nutteloos geweest en hadden ze beter gewoon achteraan kunnen aansluiten aan de lichten.
In dat geval is het idd ergerlijk en nutteloos. Als je inhaalt, moet je zien dat je bij groen ook meteen wegbent. Heb dat al enkele keren bij motors gehad. Kruipen ze voor aan het licht, maar als het groen is vinden ze hun gas niet...
 
Daarnet auto getankt aan de lokale Gabriëls en nog geen 10 seconden nadat ik vertrokken ben begint de auto te sputteren en heb ik vermogenverlies + een indringende geur van verbranding.

Daarna kreeg ik hem zelfs niet meer gestart, dus moeten laten slepen.

Hoe kan ik in godsnaam bewijzen dat er iets niet in orde moet zijn met die benzine, want dit is toch wel héééél toevallig. Er was niks met de wagen onderweg naar het tankstation.

Het is een benzinewagen en ik heb 10000% zeker benzine getankt, heb ook nog het ticketje dat ik benzine getankt heb.
Tis precies een epidemie. :unsure:

 
Terug
Bovenaan