De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Hopla,
Halve voormiddag bij de politie verscheten.
Fietsstraat in Antwerpen, sta stil, linkse pinker aan, om links af te slagen, moet wachten want er zijn tegenliggers (andere fietsers, geen wagens).

Net op het ogenblik dat ik wil aanzetten wordt ik door een fietser (speed pedelec) voorbijgestoken aan een rotvaart, hij heeft nog net mijn linkse zijflank mee met zijn fietstas, grandioos diepe kras tot op het metaal.
Niet zozeer omdat ik begon af te slagen, maar vooral wegens de fietsers die van de andere kant kwamen, wat nogal weinig plaats liet om zich tussen de tegenliggers en mijn wagen te wringen.
Steekt zijn middelvinger op al terugkijkend en rijdt door.

Pech voor hem, heb ingebouwde camera's/recorder, zijn nummerplaatje is leesbaar (en zijn middelvinger gebaar is duidelijk).

Fietsstraat wil niet zeggen dat ze alles mogen (en al zekers geen 45 km/u fietsen)...en al zeker geen vluchtmisdrijf plegen, in fout of niet...
Wegmarkring is als volgt, hij zat dus volledig op het linkse stuk...
MG.png


Hij zal een van de dagen een uitnodigingeske in zijn bus krijgen om een en ander te gaan uitleggen bij de agenten in het blauw.
Ik vrees alleen dat hij hem misschien nog rap als gestolen gaat melden of zo...
Maakt dat uit? Is hij niet herkenbaar op tape?
 
In stilstaande file voor een ongeval op E19, op linker en midden rijvak staat iedereen netjes uit elkaar om de hulpdiensten door te laten. Komt daar een gewone auto de file voorbijsteken.
Gevolg: iedereen schuift terug op zodat er niemand meer door kan.
 
Ze gaan 5 personen in een line-up naast elkaar hun middelvinger laten opsteken, en @berenod gaat vanuit een donkere kamer moeten aanwijzen welke middelvinger het was. :unsure:
Ik vind mijn vraag nochtans niet zo dom zoals je laat uitschijnen, eerlijk gezegd. Als hij herkenbaar is op zijn ingebouwde camera, maakt het niet uit of hij hem als gestolen aangeeft of niet. Hij kan zich bijvoorbeeld omgedraaid hebben toen hij zijn middelvinger uitstak. Vandaar mijn vraag ... :unsure:
 
Gisteren ene op zijne velo die de baan opgaat vanaf het voetpad. Begint dus te rijden op het voetpad om dan, zonder kijken, de baan op te vlammen. Ik blijf er netjes achter. We komen aan een T-splitsing en meneer moet naar rechts. Vlamt zonder kijken de baan op. Hindert daarbij andere fietsers en een wagen. Meneer rijdt op 't gemak verder.

Meneer had een zijspiegel en een fluohelm aan. Safety first!

Als ik kinderen zo'n toeren zie uitsteken kan ik dat nog begrijpen. Maar een volwassen vent van 50 jaar, kom zeg.
 
Ik vind mijn vraag nochtans niet zo dom zoals je laat uitschijnen, eerlijk gezegd. Als hij herkenbaar is op zijn ingebouwde camera, maakt het niet uit of hij hem als gestolen aangeeft of niet. Hij kan zich bijvoorbeeld omgedraaid hebben toen hij zijn middelvinger uitstak. Vandaar mijn vraag ... :unsure:
Ik vind je vraag ook niet dom hoor, het mopje kwam gewoon in me op. Ik had er niet de bedoeling mee om jouw vraag in het belachelijke te trekken, want als hij herkenbaar is zal het zeker helpen om hem zijn idioot gedrag te laten inzien.
 
Ik vind je vraag ook niet dom hoor, het mopje kwam gewoon in me op. Ik had er niet de bedoeling mee om jouw vraag in het belachelijke te trekken, want als hij herkenbaar is zal het zeker helpen om hem zijn idioot gedrag te laten inzien.
Kwam zo over omwille van de emoticon voor mij. Geen probleem dan! :thumb:
 
Gisteren ene op zijne velo die de baan opgaat vanaf het voetpad. Begint dus te rijden op het voetpad om dan, zonder kijken, de baan op te vlammen. Ik blijf er netjes achter. We komen aan een T-splitsing en meneer moet naar rechts. Vlamt zonder kijken de baan op. Hindert daarbij andere fietsers en een wagen. Meneer rijdt op 't gemak verder.

Meneer had een zijspiegel en een fluohelm aan. Safety first!

Als ik kinderen zo'n toeren zie uitsteken kan ik dat nog begrijpen. Maar een volwassen vent van 50 jaar, kom zeg.
Zo eentje? :unsure:

Flanders-Puddle-Cycle-Crash.gif
 
Gisteren ene op zijne velo die de baan opgaat vanaf het voetpad. Begint dus te rijden op het voetpad om dan, zonder kijken, de baan op te vlammen. Ik blijf er netjes achter. We komen aan een T-splitsing en meneer moet naar rechts. Vlamt zonder kijken de baan op. Hindert daarbij andere fietsers en een wagen. Meneer rijdt op 't gemak verder.

Meneer had een zijspiegel en een fluohelm aan. Safety first!

Als ik kinderen zo'n toeren zie uitsteken kan ik dat nog begrijpen. Maar een volwassen vent van 50 jaar, kom zeg.
als je op een T splitsing naar rechts moet is de kans wel groot dat je voorrang hebt
 
Ik vind je vraag ook niet dom hoor, het mopje kwam gewoon in me op. Ik had er niet de bedoeling mee om jouw vraag in het belachelijke te trekken, want als hij herkenbaar is zal het zeker helpen om hem zijn idioot gedrag te laten inzien.
ik vraag mij dan al af of die kerel niet kan gaan klagen over privacy als die herkenbaar gefilmd wordt.
 
ik vraag mij dan al af of die kerel niet kan gaan klagen over privacy als die herkenbaar gefilmd wordt.
Niet als je die beelden enkel gebruikt om aan de politie te geven. Sowieso not done om dat op het internet te gaan zetten natuurlijk.

Kijk naar dat voorval met dat kind en die fietser in de Ardennen tijdens Kerstmis een paar jaar terug. De 'slachtoffers' hadden toen nooit die beelden op internet mogen gooien, maar wel gebruiken om de zaak aan te kaarten bij de politie.
 
Verdekke. Morgen moet ik in Wiekevorst zijn, vertrekken vanuit Mechelen. Ik wist dat er daar wegenwerken waren op de Herentalsesteenweg. Staat nu wel op de site:
De Herentalsesteenweg richting Heist-centrum is onderbroken.
Verkeer is mogelijk in beide richtingen tussen de Broekstraat en Wiekevorst.
Ik dacht dat de omleiding via Booischot en Hulshout ging maar blijkbaar kan ik dan toch vanuit Heist-centrum via Broekstraat richting Herentalsesteenweg en zo naar Wiekevorst (en omgekeerd ook). Mensen van die kanten die dat kunnen bevestigen? :unsure:
 
Verdekke. Morgen moet ik in Wiekevorst zijn, vertrekken vanuit Mechelen. Ik wist dat er daar wegenwerken waren op de Herentalsesteenweg. Staat nu wel op de site:

Ik dacht dat de omleiding via Booischot en Hulshout ging maar blijkbaar kan ik dan toch vanuit Heist-centrum via Broekstraat richting Herentalsesteenweg en zo naar Wiekevorst (en omgekeerd ook). Mensen van die kanten die dat kunnen bevestigen? :unsure:
ik ben niet van die kanten, dus kan niet bevestigen

want als ik 1 ding geleerd heb van social media en werkmails, is dat je ook moet reageren als je geen nuttige bijdrage kan leveren
 
Mensen die bij een rood licht ongeduldig zijn en telkens wat opschuiven om uiteindelijk een halve autolengte over de stopstreep te staan om dan als het dan groen wordt niet te reageren. Why?
 
Mensen die bij een rood licht ongeduldig zijn en telkens wat opschuiven om uiteindelijk een halve autolengte over de stopstreep te staan om dan als het dan groen wordt niet te reageren. Why?
Dat zijn diezelfde mensen die u met een rotvaart voorbijsteken om als eerste aan het rood te zijn.
 
Mensen die bij een rood licht ongeduldig zijn en telkens wat opschuiven om uiteindelijk een halve autolengte over de stopstreep te staan om dan als het dan groen wordt niet te reageren. Why?
Liever dat dan te staan taffelen op hun gsm.

Of mensen die voor de sensors onder het wegdek stoppen waardoor het rood blijft. pipos
 
Terug
Bovenaan