De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Het ziet er inderdaad soms lullig uit, maar dit dus. En voor hetzelfde geld zorgt het inhalen ervoor dat je nog die laatste seconden van het groen (of lichtjes oranje :shy: ) licht haalt.

Waar ik mij ook aan erger is dat niemand in Vlaanderen nog durft inhalen. Gisteren nog hier (wordt lokaal wel eens het Spa-Francorchamps genoemd) een tractor die aan 40-50 rijdt, geen tegenliggers te zien en toch nog 3 auto's die daar als zombies achter blijven rijden. Zo wordt het voor mij al een moeilijker in te schatten manoeuver.

Precies meer uitzonderingen in beide richtingen: daarnet ook achter een tractor die 40 reed op een rustige rechte baan waar je 70 mag, bleef er ook iemand gewoon achter die tractor. Dezelfde baan een eind verder rijden we in een treintje van 3 aan 65 (de eerste reed aan de trage kant), schiet er een Q8 aan 90 km/u voorbij de hele rij...
 
Dorpskern, straat met langs ene zijde geparkeerde auto's. Geparkeerde auto's staan aan de andere kant dus ik rij netjes overal op't gemak door. Oude, knalrode Dodge Ram komt in tegenrichting af. Weigert achter zijn obstakel (rij auto's) te blijven. We moeten beiden helemaal afremmen omdat we maar enkele centimeters tussen onze spiegels meer over hebben. Kerel kijkt heel boos naar mij. Eens we elkaar gepasseerd zijn gooit meneer heel zijn spel open. Met piepende banden en zwarte rook vlamt hij door over de vluchtheuvel met zebrapad aan de lokale kleuterschool.

De compensatiedrang was groot bij meneer. Onnozelen tuit.
 
Dit dus. Ik kom regelmatig aan een kruispunt waar het eventjes ervoor van 1 rijvak naar 2 rijvakken gaat. Tot aan het kruispunt is het 70 km/u, er voorbij is het 90. Rechts ligt een industriezone dus regelmatig dat er op het rechtse rijvak wel wat vrachtwagens staan die er moeten zijn. Uiteraard is de eerste reactie bij velen dan maar meteen op het linkse vak te gaan staan. Links staat er dan al een langere rij dan rechts dus blijf ik gewoon achter die vrachtwagens. Eens die uit de weg zijn gaat het vlot en moet ik dan veel keren vaststellen dat er dan 100 meter verder nog altijd op het linkse vak hangen die nog altijd geen 90 rijden. En gewoon als een kieken zonder kop links blijven rijden heel de tijd. :wallbash:
Ofwel blijven ze links wat treuzelen
Ofwel als gij kunt optrekken rechts smijt er zich ene op uw rijvak want achja de camions zijn weg
 
Gisteren mijn eigen ergernis.
Was zelf aan het gatplakken op het linker vak (hele rij op het linker vak omdat er vrachtwagens rijden. Zelfs als er voldoende plaats was om rechts te rijden gaan ze niet opzij. Ik eet mijn stuur daarvan op.)

Plots remmen ze bruut voor mij en moet ik zelf nog harder remmen.
Mijn wagen zag zijn leven voorbij flitsen en trok zelf de gordels strak waardoor ik tegen zetel werd geduwd. Best een raar gevoel. Blij dat die systemen bestaan :p
Gij zijt er dus zo ene die de kansen enorm vergroot - door onvoldoende afstand te houden - op een kettingbotsing op de linker rijstrook met alle gevolgen vandien. Goed bezig!

Dan zijt ge niet enkel uw eigen ergernis, maar ook meteen die van mij ;-)
 
Gij zijt er dus zo ene die de kansen enorm vergroot - door onvoldoende afstand te houden - op een kettingbotsing op de linker rijstrook met alle gevolgen vandien. Goed bezig!

Dan zijt ge niet enkel uw eigen ergernis, maar ook meteen die van mij ;-)
Als iedereen zich netjes aan de regels kan houden, komt er geen kettingbotsing.

Ladidadidaaaa. Terug naar mijn ideale wereld.
 
mezelf als ergernis: vanmorgen bijna twee voetgangers op een zebrapad aangereden omdat ik gefocust was op een autobus die er eerst voor zorgde dat het kruispunt geblokkeerd werd. Ergste is dat die waarschijnlijk uit die bus kwamen en ik dus die kant aan het uitkijken was, maar ik heb die gewoon niet gezien. Nog wel net op tijd geremd doordat ze zo luid aan het babbelen waren dat ik hen toch op het laatste moment nog opmerkte.
 
Als iedereen zich netjes aan de regels kan houden, komt er geen kettingbotsing.

Ladidadidaaaa. Terug naar mijn ideale wereld.
Ik trek zijn statement: "Zelfs als er voldoende plaats was om rechts te rijden gaan ze niet opzij." serieus in twijfel.
Maar goed, als ze tijdig naar rechts waren gegaan, dan had Li1quid kunnen doorrijden.
 
Ge ziet het ook genoeg op een tweevaksbaan hoor. Gas (bij)geven om dan alles dicht te moeten slaan omdat het rood is. En dan beland je weer naast elkaar. Nul winst dus.
Zelfde met afritten. Gas bijgeven op de oprit waardoor ze je langs rechts voorbij gaan om dan 10 meter verder los in de ankers te moeten gaan want scherpe bocht van de afrit. Waardoor ze dikwijls dan nog tot lagere snelheid afremmen dan nodig.
Das gewoon dwaas rijgedrag waarbij je totaal niks wint.
Ik haal niet in om minuten te winnen of om eerder over het kruispunt te willen dan jij. Ik haal in omdat ik graag mijn snelheid rij en 't is ambetant als je dan de hele tijd moet afremmen of mensen aan een heel ander tempo optrekken/afremmen dan jij.

Heel vaak op weg naar huis zijn er hele volksstammen die in een soort trance naar huis rijden, een rij van weet ik veel hoe lang die allemaal 40 rijden waar je 50 mag, en 50 rijden waar je 70 mag. Dan rij ik daar gewoon graag 50 en 70, dus dan steek ik die voorbij. Dat ik daarna aan 't zelfde rood licht staat te wachten maakt mij niks uit hoor, dat was mijn bedoeling ook niet?

Mensen die optrekken wanneer je op de autostrade aan het voorbijrijden bent,
je haalt die mensen over kilometers in.
Maar oh nee, iemand steekt mij voorbij, kunnen bepaalde mensen echt niet hebben.
Dan gaan ze ineens 2km/h sneller rijden om langszij te blijven rijden.
Volgens mij zijn dat diezelfde mensen die opschrikken omdat ze ingehaald worden en dan denken "oei, nogal gezakt in snelheid zonder dat ik het door had." Zelden moedwillig denk ik hoor (maar niet handig idd).
 
Volgens mij zijn dat diezelfde mensen die opschrikken omdat ze ingehaald worden en dan denken "oei, nogal gezakt in snelheid zonder dat ik het door had." Zelden moedwillig denk ik hoor (maar niet handig idd).
Echt niet handig nee, en zelfs illegaal.
Maar indien het niet moedwillig is kunnen ze ook even vertragen als je terug wil invoegen, ipv met hun neus naast je achterbumper te blijven kleven. 🤔
 
Vandaag met de fiets van het werk naar huis aan het rijden en weer een mooi exemplaar tegengekomen. Ik zie haar van wat verder afkomen, aan de verkeerde kant dus tegen de richting in, heel de tijd met de gsm bezig en vanachter een peuter bij op. Enkele keren bellen en ze had nog niks door tot ik dan maar 'pas op' riep en ze verschiet en opzij gaat. F*cking hell serieus.
 
Vrijdagmiddag, veel mensen stoppen wat vroeger en dan zijn er maar 3 vd 4 rijstroken open op de E40 :unsure: Ik passeer daar dagelijks en vanaf 14u zijn die normaal altijd alle vier open in de week.

En op de E314 is die "spitsstrook" nu ook al regelmatig buiten gebruik de laatste tijd.
 
Van die geweldige chauffeurs die eens ze stilstaan voor een rood licht toch nog een meter vooruit bollen zodat mijn start/stop systeem terug aanschiet. Deze week tijdens woon/werk minstens 5 keer voorgehad.:rolleyes:
 
Alé, de zondagsrijders maakten hun naam weer waar vandaag. Drie keer achter iemand gestaan aan de rode lichten, springt op groen en ze vertrekken maar niet. Eens claxonneren en ze schieten wakker.
 
Alé, de zondagsrijders maakten hun naam weer waar vandaag. Drie keer achter iemand gestaan aan de rode lichten, springt op groen en ze vertrekken maar niet. Eens claxonneren en ze schieten wakker.

Toevallig niet op de E34? Deze middag ook achter zo iemand gestaan, bij het 2e licht moest ik gelukkig eraf. Bij het 1e licht slaagde ze er zelfs in van 1 meter vooruit te rijden na het groen, te remmen tot stilstand :wallbash: en dan pas nadat de auto achter haar claxonneerde, te vertrekken.
Te druk bezig met het viswijf uit te hangen...
 
Toevallig niet op de E34? Deze middag ook achter zo iemand gestaan, bij het 2e licht moest ik gelukkig eraf. Bij het 1e licht slaagde ze er zelfs in van 1 meter vooruit te rijden na het groen, te remmen tot stilstand :wallbash: en dan pas nadat de auto achter haar claxonneerde, te vertrekken.
Te druk bezig met het viswijf uit te hangen...
Nee, in en rond Mechelen.
 
Terug
Bovenaan