De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Zondagavond rond 23h op de E19 van Mechelen naar Antwerpen. Een oudere Mazda met nederlandse nummerplaat.
Die was aan het zwalpen op de rechterrijstrook. Toen ik hem voorbijstak (op veilige afstand) en in mijn achteruitkijkspiegel keek, week die uit en reed die volledig op de pechstrook. Daarna verder zwalpen, naar links en naar rechts. Echt een gevaar op de baan.

Toen ik er voorbij reed, leek die me geen 'aanval' (epilepsie of iets dergelijks) te hebben. Vermoeidheid? Dronken?
Het zal gissen blijven, maar dat het een gevaar op de baan was, is duidelijk. Gelukkig zeer weinig verkeer en ik lees niets op HLN, dus ik vermoed dat die thuisgeraakt is zonder brokken.

Nummerplaat kon ik niet lezen, ook niet naar de politie gebeld. Moet ik volgende keer best wel doen.
 
Ik heb onlangs ook achter zo iemand gereden op een gewestweg. Een oude Renault Espace volgeladen met personen en gerief. Franse nummerplaat. Enorm zwalpen, remmen, optrekken, pinken en dan weer niet,...
Op een goed breed stuk er in een ruime bocht voorbij gegaan. Bestuurder met lange baard was heel druk aan het uitleggen en gesticuleren naar de gesluierde dame naast zich. Toen ik er voorbij was week hij heel langzaam uit naar links, over het fietspad zelfs en toen hij de graskant raakte vloog hij met een ruk terug naar z'n eigen rijvak. Heel veel geluk dat daar geen tegenliggers afkwamen toen.




En daarnet rond 21:30 een fietser met een zware doodswens. Had ik hem een seconde later gezien, hij lag op mijn motorkap.
Hier reed die rechts op de baan, volledig in het zwart zonder licht. Net in die bocht. Met toch wel een deftig fietspad dat hij straal negeerde.
 
1) Wegenwerken die al maanden bezig zijn. Ze zetten gisteravond 1 rijrichting af op een drukke N-baan, maar om 8u30 de volgende ochtend nog geen beweging te zien van effectieve wegenwerken. Natuurlijk moet heel de ochtendspits wel alternerend met lichten voorbij dat stuk.

2) 2 rijvakken die een eind verder samenvoegen. Ik rij links, rechts van mij een camionette die max. 55 haalt waar je 70 mag. Ik steek die nog voorbij, ineens vindt hij zijn gaspedaal en probeert het gat met zijn voorganger dicht te rijden. Om dan 1 minuut later weer richting de 55 à 60 te zakken en aan die snelheid te blijven tuffen. Weer zo'n pipo die enkel zijn gaspedaal weet zijn als hij er een gevaarlijke situatie mee kan veroorzaken.
 
Sommige mensen geven toch geen hol om hun eigen welzijn.

Vanmorgen een voetganger met kap op die gewoon los de baan oversteekt zonder ook maar 1 keer naar links of rechts te kijken. Niet voor het beginnen aan het maneuver en ook niet tijdens het oversteken zelf. Het is daar dan wel zone 30, maar het was niet eens over een zebrapad.

Ik zou niet weten hoe oud hij/zij was, want door de kap en het niet links/rechts kijken kon ik het gezicht niet zien, maar aan de lengte te zien schat ik een 14-15 jaar. Toch oud genoeg om een beetje verkeersinzicht te hebben denk ik dan. Door de kap kon die sowieso enkel recht voor zich uit kijken. Maar om de 1 of andere reden had die zoiets van "F*ck dees allemaal, ofwel geraak ik aan de overkant, ofwel lig ik straks in het ziekenhuis - I don't care"
 
Dankzij die geweldige heraanleg van de ring in Mechelen is de inrichting op dit kruispunt echt compleet achterlijk geworden. Vooral voor die daar van links komen, die van de overkant komen en van waar je op die foto uitkijkt op het kruispunt. Gecombineerd met slechte regeling van verkeerslichten, eigenlijk te weinig ruimte voor wat men wil doen en heel veel chauffeurs die de borden niet deftig kunnen lezen gaan er daar nog eens accidenten gebeuren.
En zoals ik zei 4 maand geleden:
 
Brandend voertuig in Wetteren en iedereen die de N9 over moet mag 20-30min extra schuiven.

Sta ik eindelijk eerst in mijn baan om het rond punt op te rijden. Ik probeer te gesticuleren dat ik een andere, vrije afslag nodig heb. Krijg ik een middelvinger van de truckbestuurder die vervolgens 5min voor mij stil staat omdat zijn afslag (de N9) block staat. Some people...
 
Daarstraks op de E19 Brussel --> Antwerpen, beginnende file vanaf Kontich, komt er ene met een Renault met Z-plaat mij langs rechts voorbij gestoken, en wil voor mijn neus invoegen maar daar is geen plaats meer. Komt dan helemaal over de lijn mee op mijn vak rijden, om dan te remmen, achter mij terug in te voegen, het versnellende linker vak te nemen en dan rakelings (je kreeg er nog amper je hand tussen) vlak naast mijn auto te komen rijden. Wat een irritante klootzakjes toch op de weg.
 
Daarstraks op de E19 Brussel --> Antwerpen, beginnende file vanaf Kontich, komt er ene met een Renault met Z-plaat mij langs rechts voorbij gestoken, en wil voor mijn neus invoegen maar daar is geen plaats meer. Komt dan helemaal over de lijn mee op mijn vak rijden, om dan te remmen, achter mij terug in te voegen, het versnellende linker vak te nemen en dan rakelings (je kreeg er nog amper je hand tussen) vlak naast mijn auto te komen rijden. Wat een irritante klootzakjes toch op de weg.
het was echt erg vandaag. ook zo'n geval voor mij gezien.

en het was heel de dag 'hoe hinder ik iemand anders'-dag had ik de indruk. Begon deze morgen met een madam die haar kleine uit de auto liet, maar dan gewoon dwars op het kruispunt. (en zelfs die kleine snotter die uitstapte keek eens arrogant naar mij). En ook bijna een fietser omvergereden die gewoon vanuit tegenliggende richting ineens gewoon links voor mijn auto oversteekt. twas de moeite vandaag.
 
Hahaha ja die indruk had ik ook, volgens mij heeft het te maken met het goed weer dat men voorspeld had en er niet echt van lijkt te komen ;-)
Of al die coke in het drinkwater, wie weet, everyone fucked up :rofl:
 
Traktoren op een drukke weg (70km/u) aan max 35km/u.
15 auto's, 2 bussen erachter.. nie voorbij kunnen.

Dan gaat die nog een expressweg op van 90km/u. Een ploeg die 2-2,5m uitsteekt met een oranje lampje op met de grote van een fietslampje. Met de zon tegen en snelheidsverschil, levensgevaarlijk

Maar als ik op een veldweg rij krijg ik een proces
 
Een fietser van een jaar of 12-15 die zich vlak voor mijn voorganger over de baan schiet, terwijl het duidelijk was dat er na mij voor zeker 50 meter geen enkele auto kwam. Gelukkig had die chauffeur voor mij zeer snelle reflexen, het scheelde nu met bruusk remmen maar 1 meter of hij had die fietser opgeschept.
En dan gaat die fietser nog een beetje onnozel lachen alsof er niets gebeurd is. Sommige mensen willen precies graag opgedweild worden.
 
Een fietser van een jaar of 12-15 die zich vlak voor mijn voorganger over de baan schiet, terwijl het duidelijk was dat er na mij voor zeker 50 meter geen enkele auto kwam. Gelukkig had die chauffeur voor mij zeer snelle reflexen, het scheelde nu met bruusk remmen maar 1 meter of hij had die fietser opgeschept.
En dan gaat die fietser nog een beetje onnozel lachen alsof er niets gebeurd is. Sommige mensen willen precies graag opgedweild worden.
Woensdagmiddag was ik in Nijlen, school was net uit en dus erg druk daar. Wat je daar allemaal ziet van toeren. Nu ja, dat is overal wel zo op zulke hectische momenten, denk ik. Maar toch zoals jij beschrijft gevallen die gewoon oversteken zonder boe of ba. Ook met de vele overwegen daar.

Ik herinner mij dat wij met school vroeger toen ik 8 of 9 jaar was of zo naar de verkeerstuin gingen in Mechelen (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230222_95585735) en daar oefenden met de fiets of als voetganger en waar je allemaal moest op letten. Ik weet niet of dat op veel plaatsen gedaan wordt.
 
De laadklep van mijn CLA is deze ochtend in Parking Albertina (BXL) door iemand afgebroken.

Ben wel eens benieuwd hoe ze dat heeft klaargespeeld.. Heb al eens proberen bellen, de voicemail geeft gelukkig de juiste naam op. Even afwachten.


9UOMqfF.jpg
 
Hoe doe je dat? Benieuwd hoe dit zal aflopen.
Handschrift lijkt me op dat van een jongedame. Dus misschien groeit er nog iets moois uit !
 
Auto voor mij stopte niet meteen voor een voetganger.

Begint die voetganger ruzie te zoeken met die bestuurder (die ondertussen wel gestopt was, waarop die voetganger terugwandelt en op het voetpad blijft staan roepen en tieren), waardoor ik geblokkeerd ben en ik niet door kan. :unsure:
 
Deze week 2x voorgehad dat ik op weg naar huis ben met mijn elektrische fiets, gewoon 25 km/u rij en er komt zo'n jong gastje die van school komt mij vlot voorbijgevlogen met zijn elektrische fiets. Moet toch ook één zijn dat opgevoerd is want de fiets zag er eigenlijk al redelijk oud uit, redelijk wat tegenwind en die moest niks moeite doen. Ook weer zonder helm.
 
Deze week 2x voorgehad dat ik op weg naar huis ben met mijn elektrische fiets, gewoon 25 km/u rij en er komt zo'n jong gastje die van school komt mij vlot voorbijgevlogen met zijn elektrische fiets. Moet toch ook één zijn dat opgevoerd is want de fiets zag er eigenlijk al redelijk oud uit, redelijk wat tegenwind en die moest niks moeite doen. Ook weer zonder helm.
Is dat dan echt zo erg? :p Hier ook twee onbegrensde elektrische fietsen (van mij en m'n vriendin) en ik fiets zelfs enkel maar in m'n vrije tijd als plezierritje. Een limiet van 25 km/h is gewoon te laag, ik reed vroeger tegen 30 km/h naar school op een gewone fiets en deed dat ook gewoon zonder helm. Een onbegrensde stadsfiets met 250W motor zonder verdere aanpassingen en zonder al te hard te hoeven trappen kan +- 32 km/h. Dat is nu niet echt een gevaarlijke snelheid.
 
Off-road ergernis:

Mtb tocht door de singletracks van onze gemeente, voorbehouden voor mtb's, duidelijk aangegeven, duidelijk zichtbaar aan de bandensporen. Duidelijk Nu waren er van die typische viesgezinde hondenmensen die er niks beter op hadden gevonden om daar met hun hond te wandelen, midden in het pad, tegen de rijrichting. Ik moet uitwijken door het duinengras en ik maak duidelijk dat het geen wandelpad is. Nog geen 5 seconden later hoor ik ze allebei roepen en schelden in het plat Antwerps...
 
Terug
Bovenaan