De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ergernis vanochtend: in de ochtendspits op de R9 een kalf dat zo druk bezig was op haar smartphone dat ze in haar eentje remgolven veroorzaakte en vanop het linkervak zo zwalpte dat ze bijna een vrachtwagen op het rechtervak ramde. En toch blijven verder tokkelen.

Hashtag "you only die once" zeker?
 
Ergernis en dan even later toch een zekere genoegdoening: gehaaste bumperklevende BMW 5 touring op R0 ter hoogte van Machelen die meerdere voorliggers het leven zuur maakt.

Beetje verder die wagen dan pertotal zien aan het Leonard kruispunt (afslag richting Jezus-Eik) na een aanrijding met vrachtwagen. Jammer voor de vrachtwagen, dat wel.
 
Ergernis en dan even later toch een zekere genoegdoening: gehaaste bumperklevende BMW 5 touring op R0 ter hoogte van Machelen die meerdere voorliggers het leven zuur maakt.

Beetje verder die wagen dan pertotal zien aan het Leonard kruispunt (afslag richting Jezus-Eik) na een aanrijding met vrachtwagen. Jammer voor de vrachtwagen, dat wel.
Toch even gestopt om te vragen of alles ok is? Om dan een sticker te geven dat haast en spoed zelden goed zijn.
 
Toch even gestopt om te vragen of alles ok is? Om dan een sticker te geven dat haast en spoed zelden goed zijn.
Zag de wagen pas in mijn achteruitkijkspiegel, dus was reeds te ver, en sowieso ook een gevaarlijk punt. In andere omstandigheden was ik misschien wel gestopt om tov de politie te getuigen over diens eerder rijgedrag eerlijk gezegd!
 
Is ook gewoon een raar stuk weg daar. Als je daar (zoals het hoort) op de N9 tot het einde doorrijdt om daar in te ritsen, zal de helft je er niet tussen laten. Gewoon omdat je aan de lichten ook al links stond, word je al rap gebrandmerkt als een voorkruiper, zeker als je dan ook nog eens veel vlotter het kruispunt oversteekt dan die die rechts staan te schuiven. Er is ook totaal geen wegmarkering die verder duidelijk maakt dat de 2 rijstroken van de Ring om naar links te gaan, ook aansluiten met die 2 rijstroken op de N9 (en ja, het is de logica zelve, maar voor veel mensen blijkbaar niet dus).
Wat een verschil bvb met Steenbrugge, waar je ook 2 stroken hebt die moeten ritsen, maar waar het ritsen super vlot gebeurt omdat het ook 2 rijstroken zijn die van een verschillende kant komen. Maar om dan ook maar eens mijn ergernis te uiten daar: van die pipo's die komende van de Baron Ruzettelaan, linkshouden om dan via de rotonde vooralsnog toch rechtdoor te rijden om zo de file te omzeilen...

Mja, voorkruiper. Ik vind dat echt hatelijk om vanaf de kanten van Sint-Pieters te komen en dan te zien dat rechts in een ellenlange rij staat te wachten om over te steken, terwijl er links meestal maar 1 iemand staat.
Uw ergernis is ook enorm herkenbaar! Ik probeer de Baron Ruzettelaan sowieso altijd te vermijden rond de drukste momenten haha.
 
Mensen die als een slak tegen 60 a 70 km/h zitten te rijden op een expressweg / autoweg waar je 120 km/h mag rijden.
In dit geval de N80 Sint-Truiden - Hasselt.
Dan kunnen ze toch beter de parallel lopende steenweg nemen waar de max snelheid 70 km/h is.
 
Iemand met een bmw met in grote letters BRANDWEER op de achteruit, maar die zich wel als een eikel gedroeg door zich o.a. vlak voor andere auto's te smijten. Ge zou verwachten dat zo iemand al het een of ander van accidenten heeft gezien en wel beter weet.
 
Iemand met een bmw met in grote letters BRANDWEER op de achteruit, maar die zich wel als een eikel gedroeg door zich o.a. vlak voor andere auto's te smijten. Ge zou verwachten dat zo iemand al het een of ander van accidenten heeft gezien en wel beter weet.
Misschien gehaast want opgeroepen voor een interventie?

Oh sorry, niet gezien dat het om een bmw ging, dus het móet wel gewoon een eikel geweest zijn :sarcastic:
 
geen idee waarom je vooringenomen probeert te doen :unsure:
Waarom denk je dat ik vooringenomen ben? Zeg ik 'het is iemand met een bmw dus het moet wel een eikel zijn' of verwijs ik vooral naar het rijgedrag en het contrast met het brandweer zijn?
Al wat ik doe is de situatie beschrijven, als jij daaruit concludeert dat ik alle bmw-chauffeurs eikels vind, dan is er maar 1 persoon vooringenomen en ik kan u al verklappen dat ik het niet ben
 
Waarom denk je dat ik vooringenomen ben? Zeg ik 'het is iemand met een bmw dus het moet wel een eikel zijn' of verwijs ik vooral naar het rijgedrag en het contrast met het brandweer zijn?
Al wat ik doe is de situatie beschrijven, als jij daaruit concludeert dat ik alle bmw-chauffeurs eikels vind, dan is er maar 1 persoon vooringenomen en ik kan u al verklappen dat ik het niet ben
Volgens mij rijdt Cattadelic met een BMW en daarvan is geweten dat die allemaal een klein pietje hebben.



:oi22:
Kijk, dat is vooringenomen. Die post van Tonerider was dat in de verste verte niet.


@Cattadelic voor de goede orde: dat was gewoon om een punt te maken. Ik denk dat jij op zijn minst normaal geschapen bent hoor.
 
@Cattadelic voor de goede orde: dat was gewoon om een punt te maken. Ik denk dat jij op zijn minst normaal geschapen bent hoor.
giphy.gif
 
Ik zie tegenwoordig zoooooo veel mensen die niet meer pinken als ze voorgesorteerd staan aan een licht, of van rijvak veranderen, of gewoon ergens afslaan. Bij BMW's valt dat gewoon harder op omdat we allemaal zoiets hebben van "aja das weer nen BMW". Maar het valt mij echt op dat dit precies enorm toegenomen is bij iedereen de laatste tijd.

Langs de andere kant: dikke hoera voor lane assist. Mensen op mijn werk waren er over aan het klagen dat die lane assist op hun auto zo ambetant is want ze worden terug in hun vak gestuurd terwijl ze van rijvak wouden wisselen op de autostrade. Als ge gewoon zou pinken, zou ge dat niet voor hebben he!
 
Gemiddeld om de 6 maanden moet ik 2 weken in Brussel zijn. Het algemeen je m’en fous ‘tisme in het verkeer in en rond Brussel tart echt elke verbeelding.

Chapeau voor mijn vader die destijds 10 jaar aan een stuk de Brusselse ring en binnenstad heeft gedaan..
 
Langs de andere kant: dikke hoera voor lane assist. Mensen op mijn werk waren er over aan het klagen dat die lane assist op hun auto zo ambetant is want ze worden terug in hun vak gestuurd terwijl ze van rijvak wouden wisselen op de autostrade. Als ge gewoon zou pinken, zou ge dat niet voor hebben he!

Dikke hoera indeed! Als 'nieuwere' chauffeur (7j rijbewijs) is lane assist voor mij enkel wat het hoort te zijn, een 'blijf binnen uw rijvak module'. Altijd grappig wanneer anderen erover klagen... pinkt dan toch gewoon?

Mag van mij een standaard worden in elke nieuwe auto!
 
Ik zie tegenwoordig zoooooo veel mensen die niet meer pinken als ze voorgesorteerd staan aan een licht, of van rijvak veranderen, of gewoon ergens afslaan. Bij BMW's valt dat gewoon harder op omdat we allemaal zoiets hebben van "aja das weer nen BMW". Maar het valt mij echt op dat dit precies enorm toegenomen is bij iedereen de laatste tijd.

Langs de andere kant: dikke hoera voor lane assist. Mensen op mijn werk waren er over aan het klagen dat die lane assist op hun auto zo ambetant is want ze worden terug in hun vak gestuurd terwijl ze van rijvak wouden wisselen op de autostrade. Als ge gewoon zou pinken, zou ge dat niet voor hebben he!
Dit. Maakt niet uit of het BMW is of niet. Velen die gewoon hun goesting doen, gecombineerd met 0,0 verkeersinzicht en denken dat een ander wel met hun zal rekening houden. Erg hatelijk als je aan een rotonde staat te wachten en ze gebruiken hun pinker niet als ze de afrit nemen. :angry:
 
Dikke hoera indeed! Als 'nieuwere' chauffeur (7j rijbewijs) is lane assist voor mij enkel wat het hoort te zijn, een 'blijf binnen uw rijvak module'. Altijd grappig wanneer anderen erover klagen... pinkt dan toch gewoon?

Mag van mij een standaard worden in elke nieuwe auto!

In 90% van de gevallen is het nuttig maar af en toe reageert mijn lane assist toch eens wanneer het slechter uitkomt: bv. je moet uitwijken voor een geparkeerde auto die plots zijn deur open zwaait (en links is een verdrijvingsvlak waar je dan over uitwijkt --> lane assist probeert je terug in je rijvak te krijgen) of al die plaatsen waar er nog strepen op de baan staan die niet deftig verwijderd zijn, tijdens werken of gewoon permanent.

Soit, zoals met al die systemen kunnen ze nuttig zijn maar kunnen ze zeker in ons verkeer en met onze wegen niet altijd zalig makend zijn.
 
Langs de andere kant: dikke hoera voor lane assist. Mensen op mijn werk waren er over aan het klagen dat die lane assist op hun auto zo ambetant is want ze worden terug in hun vak gestuurd terwijl ze van rijvak wouden wisselen op de autostrade. Als ge gewoon zou pinken, zou ge dat niet voor hebben he!

Dikke hoera indeed! Als 'nieuwere' chauffeur (7j rijbewijs) is lane assist voor mij enkel wat het hoort te zijn, een 'blijf binnen uw rijvak module'. Altijd grappig wanneer anderen erover klagen... pinkt dan toch gewoon?

Mag van mij een standaard worden in elke nieuwe auto!

2x een vervangwagen gehad met lane assist. 2x bijna een frontale aanrijding door dat kutsysteem.

Smalle baan waar je om te kruisen beiden tot op de rand van de baan moet, als het een vrachtwagen is even tot op het gras.

2x dat die lane assist me terug naar het midden van de baan snokt net als die tegenligger er is.
 
2x een vervangwagen gehad met lane assist. 2x bijna een frontale aanrijding door dat kutsysteem.

Smalle baan waar je om te kruisen beiden tot op de rand van de baan moet, als het een vrachtwagen is even tot op het gras.

2x dat die lane assist me terug naar het midden van de baan snokt net als die tegenligger er is.
Idd, een echt kutsysteem is dat. Dat is het eerste wat ik meteen uitzet bij een nieuwe wagen/vervangwagen. Net zoals die systemen die een noodrem durven triggeren op momenten wanneer het echt niet nodig is.

Systemen die waarschuwen, daar kan ik mee leven. Systemen die zelf ingrijpen (stuurbewegingen maken, noodrem triggeren) hebben me nog nooit gered, maar hebben me al wel in benarde situaties gebracht. Die gaan dus steevast uit hier.
 
Terug
Bovenaan