De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Die voorliefde voor het linkerrijvak blijft verbazen. Niet alleen op de autostrade maar overal staan mensen toch oh zo graag links.
Daarstraks aan een verkeerslicht eens geteld: 14 wagens links, 2 rechts. En die linkerstrook is niet om af te slagen hé, daar is een extra voorsorteerstrook voor.
 
Mensen die plots nog opdraaien op een 70 km/h baan waarvoor je stevig moet remmen, om dan 200 meter weer af te slaan / oprit op te rijden. Het was ook nog heel rustig, niemand achter mij, maar ja 5 seconden later thuis zijn dat kan niet natuurljk.
 
Die voorliefde voor het linkerrijvak blijft verbazen. Niet alleen op de autostrade maar overal staan mensen toch oh zo graag links.
Daarstraks aan een verkeerslicht eens geteld: 14 wagens links, 2 rechts. En die linkerstrook is niet om af te slagen hé, daar is een extra voorsorteerstrook voor.
Na de Craeybeckxtunnel op de E19 richting Brussel is echt een ramp. Ik hou daar helemaal rechts aan (band 1) en steek mensen voorbij die links van me rijden op band 3 of band 4 (dus soms zelfs 2 lege rijstroken ertussen!!).

Is dit dan nog rechts voorbijsteken?
 
Nu, je hebt wel een punt dat die dat manoeuvre niet als een zot moet uitvoeren en dan flashen en obscene gebaren, etc. moet maken.
Maar in principe was die gewoon verrast dat jij uit het niets zonder ook maar iets aan te geven naar links opschuift.. ;-)

Dat laatste hoeft er niet bij wmb. Voor zo een gedrag is er gewoon geen plaats in het verkeer. Iedereen maakt wel eens een foutje, en je bent daar doorgaans ook wel op voorzien door defensief te rijden.

Reageren op andermans fout, of klagen? Afhankelijk van de zwaarte vind ikd at vaak gewoon misplaatst.
 
Mensen die plots nog opdraaien op een 70 km/h baan waarvoor je stevig moet remmen, om dan 200 meter weer af te slaan / oprit op te rijden. Het was ook nog heel rustig, niemand achter mij, maar ja 5 seconden later thuis zijn dat kan niet natuurljk.
Zo herkenbaar, denk dat dit bij mijn grootste frustratie hooft.
 
Dat laatste hoeft er niet bij wmb. Voor zo een gedrag is er gewoon geen plaats in het verkeer. Iedereen maakt wel eens een foutje, en je bent daar doorgaans ook wel op voorzien door defensief te rijden.

Reageren op andermans fout, of klagen? Afhankelijk van de zwaarte vind ikd at vaak gewoon misplaatst.
Niet altijd akkoord. In deze specifieke situatie wel akkoord.
 
Daarnet auto getankt aan de lokale Gabriëls en nog geen 10 seconden nadat ik vertrokken ben begint de auto te sputteren en heb ik vermogenverlies + een indringende geur van verbranding.

Daarna kreeg ik hem zelfs niet meer gestart, dus moeten laten slepen.

Hoe kan ik in godsnaam bewijzen dat er iets niet in orde moet zijn met die benzine, want dit is toch wel héééél toevallig. Er was niks met de wagen onderweg naar het tankstation.

Het is een benzinewagen en ik heb 10000% zeker benzine getankt, heb ook nog het ticketje dat ik benzine getankt heb.
 
De benzine die je net hebt getankt, heeft volgens mij na 10 seconden de motor nog niet bereikt. Lijkt me dus sterk dat het daaraan zou liggen?
 
Daarnet auto getankt aan de lokale Gabriëls en nog geen 10 seconden nadat ik vertrokken ben begint de auto te sputteren en heb ik vermogenverlies + een indringende geur van verbranding.

Daarna kreeg ik hem zelfs niet meer gestart, dus moeten laten slepen.

Hoe kan ik in godsnaam bewijzen dat er iets niet in orde moet zijn met die benzine, want dit is toch wel héééél toevallig. Er was niks met de wagen onderweg naar het tankstation.

Het is een benzinewagen en ik heb 10000% zeker benzine getankt, heb ook nog het ticketje dat ik benzine getankt heb.
Je zou aan dezelfde pomp een liter in een bidon/jerrycan kunnen tanken (best zo snel mogelijk). Het soort onmiddellijke faling die jij beschrijft, veronderstelt een serieuze afwijking van de kwaliteit indien het inderdaad door de getankte benzine veroorzaakt werd. Bijvoorbeeld water in de benzine en/of vervuiling die de brandstoffilter onmiddellijk verzadigd heeft. Beide ga je visueel zien als je het vanuit de bidon/jerrycan overgiet in een doorzichtig recipiënt.
Was er toevallig net een lossing van een tankwagen bezig vlak voor/tijdens je aan het tanken was?

Het zou ook een foutstorting kunnen zijn (diesel in de benzine tank). Da’s moeilijker te zien met het blote oog en aangezien er altijd nog een hoeveelheid benzine in het station zit, ga je het mss ook niet aan de geur kunnen merken. Sowieso gaat er dan wel heel snel een hele rij gedupeerden stilstaan op de wegen rond het tankstation.
 
Kan ook aan (halve) minuut zijn, tegen dat ik aan de volgende lichten was bedoel ik.

Je zou aan dezelfde pomp een liter in een bidon/jerrycan kunnen tanken (best zo snel mogelijk). Het soort onmiddellijke faling die jij beschrijft, veronderstelt een serieuze afwijking van de kwaliteit indien het inderdaad door de getankte benzine veroorzaakt werd. Bijvoorbeeld water in de benzine en/of vervuiling die de brandstoffilter onmiddellijk verzadigd heeft. Beide ga je visueel zien als je het vanuit de bidon/jerrycan overgiet in een doorzichtig recipiënt.
Was er toevallig net een lossing van een tankwagen bezig vlak voor/tijdens je aan het tanken was?

Het zou ook een foutstorting kunnen zijn (diesel in de benzine tank). Da’s moeilijker te zien met het blote oog en aangezien er altijd nog een hoeveelheid benzine in het station zit, ga je het mss ook niet aan de geur kunnen merken. Sowieso gaat er dan wel heel snel een hele rij gedupeerden stilstaan op de wegen rond het tankstation.
Er stond inderdaad een tankwagen die net de pomp gevuld had, nadat hij twee dagen leeg gestaan had.

We zijn nu ondertussen een tweetal uur verder dus vrees dat ik te laat ben om nog een jerrycan te gaan vullen.
 
Er stond inderdaad een tankwagen die net de pomp gevuld had, nadat hij twee dagen leeg gestaan had.

We zijn nu ondertussen een tweetal uur verder dus vrees dat ik te laat ben om nog een jerrycan te gaan vullen.
Mogelijk is er tijdens de lossing water en/of microbiologische groei (= smurrie) van op de bodem opgewoeld dat vervolgens opgezogen werd terwijl jij tankte. Smurrie zal de garagist vrij snel zien aan de brandstoffilter.
 
Gisteren was toch even de omgekeerde wereld.

Speed pedelec, visor, handschoenen, spiegels, nummerplaat, kortom alles erop en eraan. Mevrouw rijdt 50 km/u. Ik haal ze in. Verderop fietsstraat en dorpskern waar je 30 km/u mag. Mevrouw komt na een tijdje terug tot bij mij en begint van haar kloten te maken dat ze me niet kan inhalen.

Die 30 per uur geldt toch ook voor haar? Of ben ik nu zo mis.

Verderop vlamt ze een kruispunt, volledig voorrang van rechts, over zonder kijken. Auto's tuuten, mevrouw maakt van haar tak.

TLDR: er heeft ne fiets in m'n gat zitten plakken.

Ik heb getwijfeld om alles toe te gooien. Trut.
 
Na de Craeybeckxtunnel op de E19 richting Brussel is echt een ramp. Ik hou daar helemaal rechts aan (band 1) en steek mensen voorbij die links van me rijden op band 3 of band 4 (dus soms zelfs 2 lege rijstroken ertussen!!).

Is dit dan nog rechts voorbijsteken?
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik haal ook rechts in (als het rechts inhalen is) als er minstens een lege rijstrook tussen zit.

Nog een ander vraagje, mag je eigenlijk een busstrook gebruiken om in te halen? Ik kom vaak op een baan waar het 70km/u is, maar pakweg 9 vd 10 keren rijden ze 50 voor mij. En ik gebruik soms die busstrook om te voorbij te steken als ik het beu ben. Maar ik weet niet of dit eigenlijk mag.
Er is jammer genoeg geen andere manier om voorbij te steken en het gaat om een echt heel lange weg.
 
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik haal ook rechts in (als het rechts inhalen is) als er minstens een lege rijstrook tussen zit.

Nog een ander vraagje, mag je eigenlijk een busstrook gebruiken om in te halen? Ik kom vaak op een baan waar het 70km/u is, maar pakweg 9 vd 10 keren rijden ze 50 voor mij. En ik gebruik soms die busstrook om te voorbij te steken als ik het beu ben. Maar ik weet niet of dit eigenlijk mag.
Er is jammer genoeg geen andere manier om voorbij te steken en het gaat om een echt heel lange weg.
Helaas. Dus ben je in fout als ze u erop betrappen.

Een speciale rijstrook is de busstrook. Daarop mag je met je auto: niet rijden niet parkeren Of je op een busstrook mag stilstaan, is iets waarover al heel wat gediscussieerd is. Sommigen beweren dat, vermits je er niet mag op rijden, je er ook niet geraakt om er te gaan stilstaan. Volgens de Overheidsdienst Mobiliteit is het niet expliciet verboden en zij gaan ervan uit dat het dus wel mag. De enige uitzondering wanneer je wel op een busstrook mag op rijden, is de laatste meters voor een kruispunt, wanneer je naar links of rechts wil afslaan. Als andere bestuurders op een busstrook mogen rijden, staat het op onderborden of op de busstrook vermeld.
Bron: Gratis Rijbewijs Online - https://www.gratisrijbewijsonline.b...js-b/de-rijstroken-busstrook-verdrijvingsvlak
 
Terug
Bovenaan