De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dat van die busstrook is logisch dat dit niet mag.

En het andere geval? Op band 1 (helemaal rechts) rijden en iemand 'rechts' voorbijsteken die zich op band 3 of 4 begeeft?
Excuses, ik had het dus idd enkel over de busstrook.

ivm dat 'inhalen': volgens mij is het zo, zolang je rechts blijft, ga je in principe niet inhalen. Maar vanaf dat je dan terug naar links gaat, ben je in overtreding. Maar ik denk dat dit ook beetje naar de zin is van de agenten op dat moment.
 
Excuses, ik had het dus idd enkel over de busstrook.

ivm dat 'inhalen': volgens mij is het zo, zolang je rechts blijft, ga je in principe niet inhalen. Maar vanaf dat je dan terug naar links gaat, ben je in overtreding. Maar ik denk dat dit ook beetje naar de zin is van de agenten op dat moment.
De volledig correcte manier zou zijn: van band 1 naar band 4 om die wagen op band 3 voorbij te steken en dan terug helemaal naar band 1.
Maar dit is krankzinnig en maakt de situatie onnodig erg gevaarlijk.

Ik hoop dus dat agenten mij met rust laten als ik op band 1 tegen 120km/h een wagen op band 3 voorbij steek, die 110 km/h aan het rijden is. --> en dit komt heel vaak voor op die plek na de Craeybeckxtunnel richting Brussel.
In een ideale wereld richten de agenten zich op die wagen op band 3, die daar niets te zoeken heeft.:sarcastic:
 
De volledig correcte manier zou zijn: van band 1 naar band 4 om die wagen op band 3 voorbij te steken en dan terug helemaal naar band 1.
Maar dit is krankzinnig en maakt de situatie onnodig erg gevaarlijk.

Ik hoop dus dat agenten mij met rust laten als ik op band 1 tegen 120km/h een wagen op band 3 voorbij steek, die 110 km/h aan het rijden is. --> en dit komt heel vaak voor op die plek na de Craeybeckxtunnel richting Brussel.
In een ideale wereld richten de agenten zich op die wagen op band 3, die daar niets te zoeken heeft.:sarcastic:
Die heeft het excuus dat hij niet naar rechts kon omdat hij langs daar werd ingehaald :p
 
Die heeft het excuus dat hij niet naar rechts kon omdat hij langs daar werd ingehaald :p
I see what you did there :)
In bepaalde situaties heb je gelijk.
Maar het komt toch wel vaak voor dat ze daar al in heel de Craeybeckxtunnel 100km/h op band 3 aan het tuffen zijn.
Ik tuf dan 100km/h op band 1, tientallen meters schuin achter die wagen. Die heeft dus meer dan tijd genoeg om van band 3 naar 1 te gaan.
Na de Craebeckxtunnel trek ik op naar 120 km/h en steek ik dus die wagen op band 3 voorbij..
 
Mezelf, tegen een auto aangereden. Stond al stil, maar wou mijn tas rechtzetten en mijn auto is vooruit gegleden. Weet niet hoe ik zo stom kon zijn 😭
Mijn auto heeft zover ik kan zien niks, die voor mij toch wel een scheur in de bumper. Dan maar papiertje invullen..
 
Factuur ondertussen gekregen van de herstelling auto nadat er Diesel in de tank was geraakt vorige week vrijdag.
Enkel de bougies waren kapot en zelfs dan nog een factuur van 640 euro. Gelukkig moet ik het niet zelf betalen.

Een bevriende advocaat zegt me wel dat ik blijkbaar 20 euro per dag derving mag eisen en nog eens 100 euro voor de rompslomp. Is blijkbaar standaard bij een verkeersongeval ook.
 
Egoïstische fuckers op de weg.

Grote ring in Hasselt, file om de autostrade op te rijden. Al van 1 verkeerslicht voordien

Iedereen zet zich rechts, braaf aanschuiven.
En toch hebt ge er nog meerdere die alles voorbij rijden en zich last minute ertussen willen gooien.
En geen oude wrakken hè

Nuja mij nie gelaten, ik laat niemand ertussen, desnoods rijden ze er tegen en staan we er nog n uur langer, ben toch nie in fout.

Maar denkt dat klootvolk nu echt dat de evenaar door hun Reet loopt omdat ze n auto krijgen van hun baas
 
Vandaag een of andere kloefkapper die werkelijk op de allerlaatste moment voor mijn neus schiet op de afrit. Tegen 50 a 60 per uur in fucking regenweer(!!). Ik heb serieus mogen zien dat ik op een veilige manier kon remmen zonder dat ik begon te slippen. Voor hetzelfde geld steek ik in zijn gat of ergens in de railing. En dan blijft die pipo ondanks mijn overdreven geflash gewoon verder tuffen tegen 60 per uur op het volgende stuk :sarcastic:

Nochtans vat ik dergelijke afritten altijd aan met de gedachte dat er nog een of andere zot op het laatste voor mijn neus kan schieten, ik dacht dus dat ik vrije baan zou hebben vanaf een bepaald punt, niet dus.
 
Factuur ondertussen gekregen van de herstelling auto nadat er Diesel in de tank was geraakt vorige week vrijdag.
Enkel de bougies waren kapot en zelfs dan nog een factuur van 640 euro. Gelukkig moet ik het niet zelf betalen.
Ge moogt het altijd zelf eens doen. Achteras volledig verwijderen , tank onderuit, gemende vloeistof opvangen om te laten verwerken.
Boel reinigen, leidingen doorspoelen, bougies vervangen, storingen lezen en wissen, initialiseren, brandstofsysteem opstarten...
640€ is fucking goedkoop.
 
Ge moogt het altijd zelf eens doen. Achteras volledig verwijderen , tank onderuit, gemende vloeistof opvangen om te laten verwerken.
Boel reinigen, leidingen doorspoelen, bougies vervangen, storingen lezen en wissen, initialiseren, brandstofsysteem opstarten...
640€ is fucking goedkoop.
Lol was niet slecht bedoeld he, ik ken er zelf niks van.

Ik bedoelde eerder wat moet het dan niet kosten als er eens echt iets kapot is zoals de brandstofpomp of je motor.
 
Lol was niet slecht bedoeld he, ik ken er zelf niks van.

Ik bedoelde eerder wat moet het dan niet kosten als er eens echt iets kapot is zoals de brandstofpomp of je motor.
Daarmee dat ik je het even uitleg, er zit veel meer werk achter dan enkel nieuwe bougies wat al makkelijk bijna 1/3e van je factuur is. (afhankelijk van type en aantal bougies.)
Een moderne opvoer benzinepomp/tankvlotter die duty-cycle gestuurd wordt ben je snel 400-500€ extra kwijt.
Als je wagen een hogedruk benzinepomp heeft ook snel 900-1500€ excl werkuren.
 
daarseffes op de binnenring Brussel, op dat punt waar de E40 erop komt. ik kom dus vanop die E40, ik rij rechts. links vóór mij rijdt er zo'n bestelwagen, naar rechts te pinken. die blijft daar dus rijden, dus ik ga dan maar achter hem rijden, om duidelijker te maken dat hij kàn invoegen (en ik wou inhalen, want hij reed nog geen 90).
die blijft dus tot voorbij de afslag Jette links rijden met zijn pinker op. dan beweegt hij eindelijk, en blijft dan nog eens een heel stuk over die gestreepte lijn rijden.
zit hij eindelijk correct in zijn vak, kan ik er voorbij, werp de standaard "wat voor idioot zit daar aan het stuur"-blik, zit die kerel gewoon naar zijn schoot te kijken.

't is dus al een hele dag aan't gieten, redelijk druk op de baan, op wat sowieso al een moeilijk punt is op de Belgische snelwegen, en meneer is naar zijn spel aan't kijken, ipv op de baan. (ik hoop tenminste dat het een spel op een tablet was of zo).
 
  • Haha
Waarderingen: math
Vandaag een of andere kloefkapper die werkelijk op de allerlaatste moment voor mijn neus schiet op de afrit. Tegen 50 a 60 per uur in fucking regenweer(!!). Ik heb serieus mogen zien dat ik op een veilige manier kon remmen zonder dat ik begon te slippen. Voor hetzelfde geld steek ik in zijn gat of ergens in de railing. En dan blijft die pipo ondanks mijn overdreven geflash gewoon verder tuffen tegen 60 per uur op het volgende stuk :sarcastic:

Nochtans vat ik dergelijke afritten altijd aan met de gedachte dat er nog een of andere zot op het laatste voor mijn neus kan schieten, ik dacht dus dat ik vrije baan zou hebben vanaf een bepaald punt, niet dus.
Zaterdagavond hetzelfde meegemaakt.

Op de brug van Gentbrugge haal ik opt gemak een oudere grijze BMW in. (Die ong 85km/h reed). Wat verder aan de verkeerswisselaar Zwijnaarde moest ik de R4 op, en op de allerlaatste moment vliegt die me voorbij en voegt die vlak voor m'n neus ook op die afrit. Niets of niemand achter mij, en ik reed heel vlot, lichtjes over de toegestane limiet.
Om dan op die afrit te remmen (niet gewoon uitbollen, maar effectief remmen) tot 50km/h, en dan aan dezelfde 50km/h op die R4 in te voegen. Ik mocht er mooi achter blijven hangen tot de 5 auto's die al op de R4 reden gepasseerd waren.
 
Aan de lichten aan het wachten, springt het op groen en voor mij zo'n pipo die tegen zijn duizendste gemak vertrekt. Een stuk verder haalt hij amper 70 en je mag er 90. Toen ik de kans had hem voorbij te steken was het weer duidelijk: zat hij heel die tijd naar onder te kijken op zijn gsm. Ongelooflijk. Het ergste is dan dat zo'n pipo's 10 km verder aan de lichten gewoon weer naast u staan.
 
Niet echt op de weg maar mijn schoonzus heeft een nieuwe wagen nodig. Ik stuur een paar advertenties door naar mijn broer en 't is altijd veel te veel km's.
Ik krijg het maar niet in zijn kop dat 100-125000 km's op 5-6 jaar tijd niet veel is, dat is gewoon goed gebold. Zolang daar wat deftig onderhoud is op gedaan, kunnen die zeker nog eens zolang mee. :wallbash:

Eigenlijk heeft zij als huishoudhulp het ideale profiel voor een EV maar dat krijg ik helemaal niet verkocht.
 
Mensen die niet ritsen als ze hier de linkerrijstrook nemen om de N9 op te rijden, maar zich na het indraaien al meteen naar rechts begeven.

Is ook gewoon een raar stuk weg daar. Als je daar (zoals het hoort) op de N9 tot het einde doorrijdt om daar in te ritsen, zal de helft je er niet tussen laten. Gewoon omdat je aan de lichten ook al links stond, word je al rap gebrandmerkt als een voorkruiper, zeker als je dan ook nog eens veel vlotter het kruispunt oversteekt dan die die rechts staan te schuiven. Er is ook totaal geen wegmarkering die verder duidelijk maakt dat de 2 rijstroken van de Ring om naar links te gaan, ook aansluiten met die 2 rijstroken op de N9 (en ja, het is de logica zelve, maar voor veel mensen blijkbaar niet dus).
Wat een verschil bvb met Steenbrugge, waar je ook 2 stroken hebt die moeten ritsen, maar waar het ritsen super vlot gebeurt omdat het ook 2 rijstroken zijn die van een verschillende kant komen. Maar om dan ook maar eens mijn ergernis te uiten daar: van die pipo's die komende van de Baron Ruzettelaan, linkshouden om dan via de rotonde vooralsnog toch rechtdoor te rijden om zo de file te omzeilen...
 
... Maar om dan ook maar eens mijn ergernis te uiten daar: van die pipo's die komende van de Baron Ruzettelaan, linkshouden om dan via de rotonde vooralsnog toch rechtdoor te rijden om zo de file te omzeilen...

Ja, dat is absoluut een klassieker. Helemaal fantastisch als het aanschuiven is wanneer de brug omhoog staat en ze dan nog eens de rotonde beginnen te blokkeren voor het verkeer dat daar wél over moet.
 
Terug
Bovenaan