De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Deze ochtend reed ik op een baan, links van mij komen 2 fietsers af. De 1e schiet hem voor mij nog over het zebrapad en dat was al nipt. Schiet die 2e zich er ook nog bij zeker. Ik smijt mijn boel toe en toeter... heeft ze nog het lef van teken te doen dat ze over een zebrapad rijdt. Ik was echt woest en kon het toch niet laten van efkes mijn raam open te doen en haar duidelijk te maken dat een fietser GEEN voorrang heeft op een zebrapad. Kutwijf :angry:
Net zoals die bij ronde punten of fiets overgangen waar de fietsers driehoeken hebben.
Blijft mij een raadsel waarom fietsers zonder verpinken hun voorrang daar op nemen alsook auto's die er altijd voor stoppen terwijl ze voorrang hebben.
Hier moet echt eens iets aan gedaan worden, ik heb toch al meerdere close calls gehad.
Zowel met fietsers als met auto's die plots stoppen die daar niet moeten stoppen.
 
Het is niet op de weg, maar mag ik hier toch even mekkeren?

We hebben een auto gekocht in januari. Nu na 10 maanden is die EINDELIJK vorige week in België geleverd. Wij stonden ondertussen op het punt van een bedrijfswagen van een collega van de verkoper over te nemen omdat we niet meer wilden wachten. Een paar dagen voor we daarmee gingen rijden kwam het bericht dat onze auto in productie was. Vorige week dus in België geland.

Zijn ze er bij de verzekering toch niet in geslaagd van die auto in te schrijven OP DE VERKEERDE KLANT????? :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

De persoon die ons dossier daar kent is blijkbaar langdurig afwezig, en iemand anders pakt dus over. De garage heeft al onze gegevens perfect doorgegeven, ze moesten maar bellen als er iets niet duidelijk was. Dat kieken van de bank belde mij dan nog gisteren "Ik vind u niet in ons systeem. Uw voornaam is toch XXX en achternaam YYY?". En dan ineens vond hij mij wel 'in het systeem'. Echt hoe achterlijk kan je zijn gvd. Ik heb dan nog een voornaam die ik nog nooit elders heb gehoord in België.
 
- gisteren in de mist mensen die zonder enig licht rondrijden
- gisterenavond enen in den donker die overstak in de mist. Ik had hem maar gezien toen hij de lichten van mijn tegenligger blokkeerde. Al een geluk dat het in een zone 30 was. Kerel was volledig in het zwart gekleed.
 
- gisteren in de mist mensen die zonder enig licht rondrijden
- gisterenavond enen in den donker die overstak in de mist. Ik had hem maar gezien toen hij de lichten van mijn tegenligger blokkeerde. Al een geluk dat het in een zone 30 was. Kerel was volledig in het zwart gekleed.
Op een traject van ongeveer een 10km. 2 auto's zonder licht , een vrachtwagen met enkel zo'n oranje flikkerlamp op z'n cabine.
Blij dat ik 2 dashcams heb. Je moet er maar eens tegen kletsen.

Gisterenochtend +- 4h30 , 2 dwazen met zo'n step. Nul verlichting , nul reflecterende kledij , nul verstand.
Daar rijden ze beter ns ne keer over. Stel u voor dat dat kinderen krijgt/heeft.
 
Laatst bewerkt:
Op een traject van ongeveer een 10km. 2 auto's zonder licht , een vrachtwagen met enkel zo'n oranje flikkerlamp op z'n cabine.
Bij dat ik 2 dashcams heb. Je moet er maar eens tegen kletsen.

Gisterenochtend +- 4h30 , 2 dwazen met zo'n step. Nul verlichting , nul reflecterende kledij , nul verstand.
Daar rijden ze beter ns ne keer over. Stel u voor dat dat kinderen krijgt/heeft.
Ik zou nooit nog 1 meter zonder dashcam rijden. De nieuwe dashcam voor onze nieuwe auto is onderweg. Deze keer met camera achteraan ook. Ik heb mij zelfs een set plastieken tools gekocht om de kabel te helpen wegwerken.
 
- gisteren in de mist mensen die zonder enig licht rondrijden
En meestal nog witte of lichtgrijze auto's die dus zelf de kleur van de lucht/mist hebben..


En aan het andere uiteinde hebt ge dan mensen die met hun hele Kerstboom blijven aanrijden.
Gisterenavond achter een Mercedes gereden die z'n achtermistlicht aan liet staan. Een uur later zag ik nog constant rode strepen... (Gelijk ge recht in een straffe ledlamp of 'aar de zon gekeken hebt).
 
Gisteravond mensen die met hun mistlicht rondrijden terwijl het gewoon perfect helder, droog weer is.


Deze voormiddag verschillende camions die op de linkerrijstrook van de autosnelweg (2 rijstroken per richting) beginnen voorbij te steken. En gegeven de vele camions op de rechterrijstrook, duurt het dan KI-LO-ME-TERS vooraleer ze aan de kant gaan. Dit doen ze dan terwijl er verkeersborden staan die aanduiden dat het tussen 5u en 20u verboden is voor camions om in te halen.
Als ik passeer, dan toeter ik altijd eens goed. Sommigen denken nog dat ze goed bezig zijn ook, door eens met hun lichten te flashen.
 
Deze voormiddag verschillende camions die op de linkerrijstrook van de autosnelweg (2 rijstroken per richting) beginnen voorbij te steken. En gegeven de vele camions op de rechterrijstrook, duurt het dan KI-LO-ME-TERS vooraleer ze aan de kant gaan. Dit doen ze dan terwijl er verkeersborden staan die aanduiden dat het tussen 5u en 20u verboden is voor camions om in te halen.
Als ik passeer, dan toeter ik altijd eens goed. Sommigen denken nog dat ze goed bezig zijn ook, door eens met hun lichten te
Flitsen is makkelijker hè
 
En meestal nog witte of lichtgrijze auto's die dus zelf de kleur van de lucht/mist hebben..


En aan het andere uiteinde hebt ge dan mensen die met hun hele Kerstboom blijven aanrijden.
Inderdaad en inderdaad. ZO moeilijk is het niet om uw mistlicht uit te zetten als het niet meer nodig is volgens mij, maar de meesten vinden dat blijkbaar wel.

Nog een ergernis van gisteren trouwens: op de R4 stond een auto met 4 pinkers aan op de vluchtstrook, ik denk iets voor de afrit naar het Technologiepark. Ik was efkes afgeleid daardoor en kijk weer voor mij, tot ik ineens opmerk dat ik die voor mij wel héél snel naderde. Ik heb nog wel kunnen uitwijken maar verschoot toch efkes. Die reed 60, max 70 km/h. Echt gestoord.
 
Deze voormiddag nog goed gemist en komt er daar op de E19 zo'n foemp op het linkervak alles en iedereen voorbij gevlamd tegen te hoge snelheid zonder iets van lichten aan. Hopelijk zag hij door de mist ook de flitspaal in Waarloos niet.
 
Ik zou nooit nog 1 meter zonder dashcam rijden. De nieuwe dashcam voor onze nieuwe auto is onderweg. Deze keer met camera achteraan ook. Ik heb mij zelfs een set plastieken tools gekocht om de kabel te helpen wegwerken.
Nee idd , same here. Enkel m'n achterdashcam geeft soms wat kopzorgen. Ruit van de achterklep van m'n G31 is zeer snel vuil .
Als je dan effe sproeit en 't is terug droog heb je zo van die vervelende strepen van de achterwisser.
En natuurlijk net voor de lens van die camera. Maar das een probleem met elke touring die ik al gehad heb.
Deze voormiddag nog goed gemist en komt er daar op de E19 zo'n foemp op het linkervak alles en iedereen voorbij gevlamd tegen te hoge snelheid zonder iets van lichten aan. Hopelijk zag hij door de mist ook de flitspaal in Waarloos niet.
Zou zo'n flitser effectief nog kunnen flitsen bij zware mist ?
Als ik m'n fahren bij mist opzet zie je net minder door de reflecties op de mistdruppels.
Maar mss met die nieuwe flitsers dat dat wel moet gaan omdat die geen lichtflits meer gebruiken.
 
En meestal nog witte of lichtgrijze auto's die dus zelf de kleur van de lucht/mist hebben..


En aan het andere uiteinde hebt ge dan mensen die met hun hele Kerstboom blijven aanrijden.
Gisterenavond achter een Mercedes gereden die z'n achtermistlicht aan liet staan. Een uur later zag ik nog constant rode strepen... (Gelijk ge recht in een straffe ledlamp of 'aar de zon gekeken hebt).
Exact hetzelfde idee de laatste tijd gehad.
 
Zou zo'n flitser effectief nog kunnen flitsen bij zware mist ?
Als ik m'n fahren bij mist opzet zie je net minder door de reflecties op de mistdruppels.
Maar mss met die nieuwe flitsers dat dat wel moet gaan omdat die geen lichtflits meer gebruiken.
Had ik zelf ook nog niet bij nagedacht. Die in Waarloos is in iedere geval nog zo'n klassieke flitspaal, dacht ik.
 
Ik zou nooit nog 1 meter zonder dashcam rijden. De nieuwe dashcam voor onze nieuwe auto is onderweg. Deze keer met camera achteraan ook. Ik heb mij zelfs een set plastieken tools gekocht om de kabel te helpen wegwerken.
Ik heb ook al jaren een dashcam, ik vind het zelfs raar dat dat nog niet massaal in nieuwe auto's ingebouwd word (desnoods als optie).
Nee idd , same here. Enkel m'n achterdashcam geeft soms wat kopzorgen. Ruit van de achterklep van m'n G31 is zeer snel vuil .
Als je dan effe sproeit en 't is terug droog heb je zo van die vervelende strepen van de achterwisser.
En natuurlijk net voor de lens van die camera. Maar das een probleem met elke touring die ik al gehad heb.
Ik heb niet echt een probleem met de beelden van de camera achteraan.
De ruitenwisser achteraan gebruik ik eigenlijk nooit en de sproeier al zeker niet.
 
Ik heb ook al jaren een dashcam, ik vind het zelfs raar dat dat nog niet massaal in nieuwe auto's ingebouwd word (desnoods als optie).

Ik heb niet echt een probleem met de beelden van de camera achteraan.
De ruitenwisser achteraan gebruik ik eigenlijk nooit en de sproeier al zeker niet.
Ik ben begin dit jaar gaan kijken naar een paar auto's en ik denk dat de Toyota Corolla geen dashcam heeft, maar wel een USB poort vlak aan de spiegel om hem in te pluggen, wat ook wel cool is. De Citroën C3 heeft een ingebouwde dashcam zag ik. Het is idd wel raar dat niet meer merken dit aanbieden, zeker premium merken.
 
Ik vind die dashcams ergens ook wel een vergif. Ca va dat dat gebruikt wordt om je onschuld te bewijzen bij een ongeval, maar het kan niet de bedoeling zijn om zelf politieagent te gaan spelen en overtredingen van anderen te gaan filmen en deze dan online te zwieren of naar de politie te sturen. Heb zelf ook dashcams en heb zeer veel beelden van fouten die anderen (en ikzelf) maken, maar geen haar op m'n hoofd dat eraan denkt die openbaar te gooien.
 
Ik vind die dashcams ergens ook wel een vergif. Ca va dat dat gebruikt wordt om je onschuld te bewijzen bij een ongeval, maar het kan niet de bedoeling zijn om zelf politieagent te gaan spelen en overtredingen van anderen te gaan filmen en deze dan online te zwieren of naar de politie te sturen. Heb zelf ook dashcams en heb zeer veel beelden van fouten die anderen (en ikzelf) maken, maar geen haar op m'n hoofd dat eraan denkt die openbaar te gooien.
Daarin volg ik je wel.
Alleen bij ongevallen bij anderen die ik toevallig gefilmd heb laat ik meestal wel weten dat ik het ongeval op beeld heb voor moesten ze het nodig hebben om te bewijzen wie er in fout was.
 
Gistereochtend ter hoogte van parking Everberg: Volvo V90 van de federale wegpolitie staat in de file aan te schuiven terwijl er recht onder zijn neus 10 wagens in kolonne de autostrade afrijden om langs de parking er 200 meter verder weer op te rijden. 0,00 reactie…..
 
Gistereochtend ter hoogte van parking Everberg: Volvo V90 van de federale wegpolitie staat in de file aan te schuiven terwijl er recht onder zijn neus 10 wagens in kolonne de autostrade afrijden om langs de parking er 200 meter verder weer op te rijden. 0,00 reactie…..
Dat mag gewoon, dus veel kan de federale politie daar niet aan doen. Wat ze in het verleden wel eens durfden doen, was flitsen op de parking. Als je daar dus bvb. 30 mag en je rijdt er sneller, heb je wel een snelheidsboete. Maar de parking oprijden en terug afrijden mag gewoon. Doe ik ook als het kan hoor.
 
Dat mag gewoon, dus veel kan de federale politie daar niet aan doen. Wat ze in het verleden wel eens durfden doen, was flitsen op de parking. Als je daar dus bvb. 30 mag en je rijdt er sneller, heb je wel een snelheidsboete. Maar de parking oprijden en terug afrijden mag gewoon. Doe ik ook als het kan hoor.
Misschien niet te bestraffen maar wel zeer asociaal...
 
Terug
Bovenaan