De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Schuift gewoon wat trager op het eeste zicht.
Is het niet gewoon dat die camion een stukje op het linkse rijvak komt? De titel suggereert dat dat met opzet was om de inhalende auto te blokkeren, maar dat is eigenlijk niet af te leiden uit het filmpje. Hij kan even goed de lijnen slecht zien door de regen.
 
Is het niet gewoon dat die camion een stukje op het linkse rijvak komt? De titel suggereert dat dat met opzet was om de inhalende auto te blokkeren, maar dat is eigenlijk niet af te leiden uit het filmpje. Hij kan even goed de lijnen slecht zien door de regen.
Ja dat is inderdaad de ergernis.
Vermoed wel dat dat niet moedwillig zal gebeurd zijn, maar kan ergerlijk zijn.
 
Deze ochtend reed ik op een baan, links van mij komen 2 fietsers af. De 1e schiet hem voor mij nog over het zebrapad en dat was al nipt. Schiet die 2e zich er ook nog bij zeker. Ik smijt mijn boel toe en toeter... heeft ze nog het lef van teken te doen dat ze over een zebrapad rijdt. Ik was echt woest en kon het toch niet laten van efkes mijn raam open te doen en haar duidelijk te maken dat een fietser GEEN voorrang heeft op een zebrapad. Kutwijf :angry:
 
Deze ochtend reed ik op een baan, links van mij komen 2 fietsers af. De 1e schiet hem voor mij nog over het zebrapad en dat was al nipt. Schiet die 2e zich er ook nog bij zeker. Ik smijt mijn boel toe en toeter... heeft ze nog het lef van teken te doen dat ze over een zebrapad rijdt. Ik was echt woest en kon het toch niet laten van efkes mijn raam open te doen en haar duidelijk te maken dat een fietser GEEN voorrang heeft op een zebrapad. Kutwijf :angry:
'EI HOER, DE VOLGENDE KEER VLAM IK U IN EEN ROLSTOEL'

Zo?
 
Vanmorgen de auto voor mij die stopte voor een zijstraat met een stopstreep :headshake:

Ik claxoneren natuurlijk en hij maar gebaren achter zen stuur.
Ik had wel een camionette die redelijk kort zat dus met wat pech knalt die in mijn gat en tuft mijn voorligger vrolijk verder niet wetende wat er rond hem gaande is
 
Deze ochtend controle op speedpedelecs jaagpad Schelde Oudenaarde Gent. Ze zouden er op bepaalde stukken niet mogen rijden 😳

Daar gaat de geschilderde leuze “Het jaagpad is er voor iedereen”…
 
Deze ochtend controle op speedpedelecs jaagpad Schelde Oudenaarde Gent. Ze zouden er op bepaalde stukken niet mogen rijden 😳

Daar gaat de geschilderde leuze “Het jaagpad is er voor iedereen”…
Met speedpedelec op het jaagpad?

'Speedpedelecs' zijn elektrische fietsen die een maximumsnelheid van 45 kilometer per uur kunnen halen. In de Belgische wegcode behoren ze tot de categorie bromfietsen P. Ze moeten dus de regels van de bromfietsen volgen.

Op sommige stukken jaagpad in Vlaanderen mogen er 'speedpedelecs' rijden. Dat is alleen toegelaten als een signalisatiebord aangeeft dat er speedpedelecs mogen rijden. De bestuurder moet zich houden aan de maximumsnelheid van 30 km per uur.

Momenteel zijn speedpedelecs toegelaten op bepaalde stukken jaagpad die onderdeel zijn van een fietssnelweg (bijv. de F20, F1, F5 en F72).

(Bron: https://www.vlaanderen.be/mobiliteit-en-openbare-werken/wegen/jaagpaden)
 
30 minuten om Gent binnen te geraken. F*ck mensen die vinden dat steden de oplossing zijn. Kleine gemeentes verspreid over het ganse land is de toekomst :unsure:

En
Rood is het nieuwe oranje. Waar vroeger mensen gas bij gaven wanneer het licht op oranje sprong, doen ze dat nu bij de eerste seconde rood.
 
Met speedpedelec op het jaagpad?

'Speedpedelecs' zijn elektrische fietsen die een maximumsnelheid van 45 kilometer per uur kunnen halen. In de Belgische wegcode behoren ze tot de categorie bromfietsen P. Ze moeten dus de regels van de bromfietsen volgen.

Op sommige stukken jaagpad in Vlaanderen mogen er 'speedpedelecs' rijden. Dat is alleen toegelaten als een signalisatiebord aangeeft dat er speedpedelecs mogen rijden. De bestuurder moet zich houden aan de maximumsnelheid van 30 km per uur.

Momenteel zijn speedpedelecs toegelaten op bepaalde stukken jaagpad die onderdeel zijn van een fietssnelweg (bijv. de F20, F1, F5 en F72).

(Bron: https://www.vlaanderen.be/mobiliteit-en-openbare-werken/wegen/jaagpaden)
Ik heb het ook gelezen.

Ik rijd zelf niet met de speedpedelec maar vind ik toch een vrij grote ergernis…

Enkele kilometers verder loopt de fietssnelweg wel op dat jaagpad en daar mogen ze dus wel rijden.
Maar officieel werd het nog niet doorgetrokken, terwijl er geen ander veilig alternatief is…
Waarom hier plots controles op doen?
 
30 minuten om Gent binnen te geraken. F*ck mensen die vinden dat steden de oplossing zijn. Kleine gemeentes verspreid over het ganse land is de toekomst :unsure:

En
Rood is het nieuwe oranje. Waar vroeger mensen gas bij gaven wanneer het licht op oranje sprong, doen ze dat nu bij de eerste seconde rood.
Ge zou bijvoorbeeld met de motor kunnen gaan. Dan kun je door de file heen :unsure:
 
En dan zwijg je nog over de verkeersknips die ze doorgevoerd hebben. Ze zijn daar alle verkeer naar de hoofdbanen aan het duwen, tegelijkertijd op die hoofdbanen de capaciteit aan het verminderen en dus uiteindelijk gigantische files aan het creëren.
De auto's moeten weg he, terecht trouwens. Er gaat veel te veel ruimte verloren aan auto's.
 
Gisterenmorgen een geweldig staaltje inzicht gezien. Een gigantische file in de gemeente, voor uiteindelijk het verwijderen en herstellen van een strook asfalt van een meter breed. De slimme mannen hadden werflichten geplaatst, 50 m voor het oprijden van een rond punt en vlak bij het afrijden.

Dus, rond punt met 3 armen, X zijn de werflichten, O rond punt, - en | wegen (... om uitlijning goed te krijgen).

.....|
--O
....X
.....|
....X

Uiteraard krijg je zo een rond punt vol wagens, en kunnen de mensen die van onder komen enkel rechtdoor, terwijl 50% ofzo naar links wil. Compleet geblokkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Laatste tijd enkele tegenliggende wagens gehad met slecht afgestelde ledlichten of iets hogere modellen waarbij deze echt recht in het gezichtsveld schijnen.
Zeker bij dit weer verblindend.

Idem (maar al eens gezegd) die fietsverlichting op electrische fietsen: waarom mogen zij wel met grootlicht rijden? Ronduit gevaarlijk voor de tegenligger.
 
Laatste tijd enkele tegenliggende wagens gehad met slecht afgestelde ledlichten of iets hogere modellen waarbij deze echt recht in het gezichtsveld schijnen.
Zeker bij dit weer verblindend.

Idem (maar al eens gezegd) die fietsverlichting op electrische fietsen: waarom mogen zij wel met grootlicht rijden? Ronduit gevaarlijk voor de tegenligger.
Elektrische fietsen? Zeg maar gewoon alle fietsen.
 
Soms gelukkig dat mijn e-bike zo'n sterke lichten heeft. Vanochtend weer enkele flapdrollen die langs het jaagpad joggen zonder iets van verlichting of fluo aan. Of tegenliggers met de fiets zonder iets van verlichting en volledig in het donker gekleed.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Normale situatie: 2 baanvakken, worden er op ongeveer 100 meter van een kruispunt 4: 1 om linksaf te slaan, 2 rechtdoor, 1 rechtsaf.
Situatie momenteel door werken: 2 baanvakken worden er 3. 1 voor linksaf te slaan, 1 rechtdoor. Het rechtse vak om rechtdoor te gaan is omgevormd tot vak om rechtsaf te slaan.

Er staat ruim op voorhand een bord dat de situatie gewijzigd is en de vakken staan ook heel op tijd aangegeven. Geen probleem dat ge in't begin beide vakken gebruikt om aan te schuiven. Maar als ge rechts staat en ge komt aan een bord dat dat vak vanaf dan dient om rechtsaf te slaan, voeg dan daar in. Massa's pipo's die tot op het kruispunt rijden om dan daar zich er nog tussen te wringen. Vooral leuk als ge rechtsaf moet en ni door kunt omdat er nen hoop volk denkt slim te zijn en zich heeft vast gereden.

Ander topmoment: E34/E313 richting Antwerpen, vlak voor Antwerpen Oost. Rustig verkeer aan 50-60 per uur. Wagen voor me neemt de afrit Borgerhout, rijdt de twee wagens voor hem voorbij en knalt dan terug de autostrade op.
 
Laatste tijd enkele tegenliggende wagens gehad met slecht afgestelde ledlichten of iets hogere modellen waarbij deze echt recht in het gezichtsveld schijnen.
Zeker bij dit weer verblindend.

Idem (maar al eens gezegd) die fietsverlichting op electrische fietsen: waarom mogen zij wel met grootlicht rijden? Ronduit gevaarlijk voor de tegenligger.

God die ledlichten. Dit een tijd geleden (vorig jaar of jaar dervoor) meegemaakt. Ik reed in een verlichte straat en stond op punt een niet-verlichte straat in te rijden. Het was donker en het regende. In die niet-verlichte straat zie ik een tegenligger afkomen en ik kon zweren dat zijn grootlichten aan stonden, zo fel dat ze waren. Ik flashte even kort met mijn grootlichten, hopend dat hij begreep waarom. Helaas, toen flashte ie zelf en het leek even daglicht. Besloot om dan maar stil te staan en wachten tot hij voorbij reed, zag hem nog een handgebaar doen van "sorry", peins dat hij zelf door had dat zijn lichten te fel staan.

Kweet dat ledlichten schoon zijn en zo maar het kan behoorlijk asociaal worden.
 
Terug
Bovenaan