De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Schoolgaande jeugd die met de fiets overal tussen schiet.
Rij achteruit mijn oprit in en zie net op tijd dat er één op de stoep achter me door schiet.
Had ik iets later gereageerd had ie tussen de auto en scheidingsmuur geplakt.
 
Echt, gaan we nu al vloeken op mensen die zich min of meer wel aan de regels proberen te houden?
In Brussel stad, is dat nog 10x erger. Onlangs nog ne pipo die teken deed met zijn vinger (Zo van je bent gek Makila!) en zonder ophouden maar blijven toeteren, omdat ik niet wilde doorrijden.

Het licht stond dus op rood

En toen ik doorreed, mij met sjirpende banden voorbijsteken waar dat niet mocht.
 
Niet aan de ophanging maar aan het schakelmechanisme met mijn eigen peugeot partner lichte vracht voorgehad in de nasleep van de coronaperiode toen niemand binnen mocht.
Ik wacht aan de uitgang en dat duurde en bleef maar duren, tot op een moment dat hij naar mijn komt. "Ik denk dat uw versnellingsbak kapot is" en stap mee met hem richting de wagen. Ik zie al dat er een schakelstangske onder de wagen ligt.
"Ja, we gaan hem moeten buiten duwen." dwz niet gekeurd en niet meer mee te rijden. Tof mocht bvb mijn vrouw ermee daar zijn.
Dus ik zeg hem "wacht, ik zie het al, trek de capot eens open." Centrale stang terug in de scharnierbol en stangske terug opgeklikt.
Voila, keur maar verder. Wagen groen gekeurd.
Onderweg naar huis denk ik dat er speling op die asjes zit en ze alle 3 nieuw te bestellen.
Dus begin wat te testen en die pook volop te mishandelen. Ik krijg het met de bruutste force niet los en we zijn dik een jaar en half verder.
Ik begrijp nog steeds ni hoe ze dat daar naar de klote hebben gekregen? En dan nog dat asje dat die klikbolletjes aan 2 kanten los was en er compleet vanaf lag? Meestal komt 1 bolletje er vanaf en hangt dat aan de andere kant te bengelen.

Dus die mensen, dat zelfs het simpelste probleem niet kunnen oplossen nadat ze uw wagen zelfs stukmaken en er niks verantwoordelijkheid voor nemen, gaan moeten beslissen dat uw wagen goed en veilig voor de openbare weg is.
Vroeger, de oude garde, die hadden echt kennis en passie voor de wagen. Genoeg met die mannen gepraat en elkaar oplossingen geboden met problemen. Jammer genoeg zijn die er allemaal aan het uitgaan.
Tegenwoordig zijn dat van die randdebielen die te dwaas zijn om garagist te worden die dan maar keurder worden. Ik heb de verhalen ook al gehoord van auto's die ze gewoon vernielen op de keuring. Ze hebben daar trouwens geen enkele aansprakelijkheid voor. Jij gaat moeten bewijzen dat zij een fout hebben gemaakt en heb daardoor kapot maakten.

OT: daarnet stond ik in de parkeertoren van Sint-Lucas geparkeerd. Ik kom aan de auto met vrouw en kind, doe hem open... en er stopt al direct een vrouw met haar auto om onze plek in te pakken. Wij stonden op het 1e verdiep en er was op het 2e en 3e sowieso nog plek want het was er vrij rustig. Ipv door te rijden heeft die daar minuten staan wachten en terwijl heel de boel vast gezet, terwijl wij dus de kleine en al zijn gerief in de auto moesten krijgen.
 
In Brussel stad, is dat nog 10x erger. Onlangs nog ne pipo die teken deed met zijn vinger (Zo van je bent gek Makila!) en zonder ophouden maar blijven toeteren, omdat ik niet wilde doorrijden.

Het licht stond dus op rood

En toen ik doorreed, mij met sjirpende banden voorbijsteken waar dat niet mocht.
Ik heb dat eens gehad aan lichten waar zo een voorsorteerstrook is voor links af te slaan, en die dus aparte lichten heeft met dat groene pijltje dat naar links wijst.
Ik stond daar dus voor het rood om links af te slaan, en het werd groen voor de mensen die rechtdoor mogen. Die persoon achter mij begint als een zot te flitsen en te toeteren. Echt zo toeter permanent ingedrukt houden al flitsend. Is frustrerend natuurlijk, want ge denkt heel efkes van "oh shit, ist groen?", maar het was gewoon nog rood om af te slaan. En ge kunt ook niet terugflitsen met uw achterkant :D
 
Ik heb dat eens gehad aan lichten waar zo een voorsorteerstrook is voor links af te slaan, en die dus aparte lichten heeft met dat groene pijltje dat naar links wijst.
Ik stond daar dus voor het rood om links af te slaan, en het werd groen voor de mensen die rechtdoor mogen. Die persoon achter mij begint als een zot te flitsen en te toeteren. Echt zo toeter permanent ingedrukt houden al flitsend. Is frustrerend natuurlijk, want ge denkt heel efkes van "oh shit, ist groen?", maar het was gewoon nog rood om af te slaan. En ge kunt ook niet terugflitsen met uw achterkant :D
Mistlampen? 😅
 
Normaal gaan al je lichten aan als je de mistlampen aanzet, dus op klaarlichte dag is dat wel ongelofelijk raar voor de mensen voor jou als jij naar achter 'flitst' met de mistlampen :D

Dat gezegd zijnde, ik vind ook dat er een flitsmogelijkheid zou moeten zijn achteraan.
 
Er werd hier al eens een discussie gevoerd over het voorlaten van fietsers op een rotonde wanneer ze eigenlijk geen voorrang hebben. Ik kon dat begrijpen en was meer van mening: als je voldoende afstand houdt, kan je daarop anticiperen. Ik zou het ook appreciëren wanneer iemand hoffelijk is terwijl ik met de fiets in de gietende regen sta te wachten.

Deze ochtend moest ik daarop terugkomen. Mevrouw voor mij met een Aixam Cruiser. Voorrangsbaan. Grote vrachtwagen komt uit zijstraat. Mevrouw beslist om alles toe te gooien en de vrachtwagen (geen idee waarom) voorrang te geven.

Natuurlijk zag je dat klein spel niet staan voor mijnen auto en begon die achter mij lelijk te doen tegen mij.
 
Altijd "leuk", zo'n bezoek aan de supermarkt :angry:
GRRRRR

Even korte anekdote
Een jaar geleden dacht ik van mijzelf eens te verwennen en een echt vette classy bak te kopen want YOLO ken je het...
Even over nadenken wat ik precies wil dus.
De dag erna rijd ik naar het centrum om naar de kapper te gaan.
Ik parkeer mijn wagen en na de knipbeurt keer ik terug naar mijn wagen.
Ligt er toch wel geen totaal verroeste naar de kloten fiets tegen mijn chauffeursdeur.
2 diepe krassen van 5cm in die deur. Onmogelijk om verhaal te halen natuurlijk in zo'n geval. Geen enkele ID op dat wrak.
Van pure colère die fucking vélo gepakt en 50 meter verder gewandeld en dan dat ding in de struiken in geflikkerd. Zo vindicatief ben ik wel.

Dus ja, geen vette bakken voor mij hoor. Anders wil ik de lak telkens laten herstellen als er iets aan is.

Fast forward naar een maand of 2 geleden.

Ik sta geparkeerd langs de weg en zit even te chillen in de auto.
KNAL! Een bus van De Lijn passeert en ramt mijn linkerspiegel er los af.
Even een korte achtervolging en die bus letterlijk klemgereden op een kruispunt terwijl er een flik in een combi op zat te kijken. (I kid you not:biglaugh:)
Mr. De Inspecteur uitgelegd waarom ik die bus precies wilde hijacked en hij had er wel begrip voor.
Buschauffeuse ietwat over haar toeren door dat accidentje maar haar gerustgesteld dat het niet erg is want het is maar plastiek/alu/glas/verf. (who cares right, zo lang ik die herstelling maar niet moet betalen)
Dan samen met die agent en chauffeuse papieren ingevuld.
Ondertussen heb ik al een nagelnieuwe spiegel en behuizing. De deur met alle krassen is ook volledig herspoten.
Dus heb even een meevaller. Mijn (relatief) goedkoop superbje staat weer goed. :)

10/10 ondersteuning van de politie btw. Die agent heeft dat aanrijdings formulier ingevuld voor rekening van die buschauffeuse want dat mens was nogal wat aangedaan.
 
Deze ochtend als fietser op het fietspad.
Komt er een dame achteruit haar oprit afgereden, ze zag mij duidelijk aankomen (fietslicht + fluo hesje).
Toch maar weer 2/3 haar kofferbak op het fietspad, ze dacht dat ik ging uitwijken over de rijbaan?
Nee dus, ik stop voor haar wagen en met grommen en vloeken rijdt ze terug een beetje vooruit.
Mevrouw, parkeer u best in het vervolg met de neus van uw wagen richting de straat, dan heb je duidelijker zicht wat er van links aankomt.
 
Krijgen ze hun rijbewijs tegenwoordig terug bij een pot Dash?

Gisteren stond ik achter een Ix20 aan rode lichten en die bleef maar achteruit bollen, gewoon zijn voet niet op de rem. Uiteindelijk moeten claxoneren want ik vond het wat te spannend en te kort bij komen.

Dan continu 60km/u alsof zijn CC vast hing.
Op de grote ring in Hasselt 60 ipv 90, volgende baan van 70 ook 60, zone 50? Gewoon 60.
Wel stoppen aan een oversteekplaats voor fietsers voor een voetganger, don't know why.
Zone 30? Gewoon terug 60 hoor
Om dan als toppunt bij het links afslaan bijna een fietser uit de andere richting van zijn sokken te rijden.
 
Ja zulke taffelaars is echt enorm irritant aan het worden. Op een gewestweg hier met 1 rijstrook in elke richting waar ik regelmatig moet rijden, mag je 70. Gegarandeerd iedere keer rijdt er daar een sliert auto's achter een pipo die 60 rijdt. Een stuk van die weg is 50 en daar blijven ze dan ook mooi 60 rijden. Kijken die echt niet meer naar de verkeersborden of zo?

Nog erger op die weg was zo eens een geval op een zondagnamiddag paar weken geleden. Rustig verkeer en niks in de weg. Toch hangen we met 4 achter zo'n taffelaar in een camionette die altijd maar 50 rijdt waar je 70 mag. Op een gegeven moment, op een plaats waar het toegelaten is, denkt die eerste om hem voorbij te steken. Begint die camionette gas te geven zodat die er zeker niet meer voorbij kan... WTF man.
 
Dit weekend op de n41 richting lebbeke.
1 v d weinigge plaatsen waar je nog 90 mag.
Hang je dan leuk tegen 70 achter ne pippo waar je niet mag voorbijsteken door een volle witte lijn die 2-3 km doorloopt pff
 
Krijgen ze hun rijbewijs tegenwoordig terug bij een pot Dash?

Gisteren stond ik achter een Ix20 aan rode lichten en die bleef maar achteruit bollen, gewoon zijn voet niet op de rem. Uiteindelijk moeten claxoneren want ik vond het wat te spannend en te kort bij komen.

Dan continu 60km/u alsof zijn CC vast hing.
Op de grote ring in Hasselt 60 ipv 90, volgende baan van 70 ook 60, zone 50? Gewoon 60.
Wel stoppen aan een oversteekplaats voor fietsers voor een voetganger, don't know why.
Zone 30? Gewoon terug 60 hoor
Om dan als toppunt bij het links afslaan bijna een fietser uit de andere richting van zijn sokken te rijden.
In Merelbeke is dat soort volk bijna dagelijkse kost. De Hundelgemsesteenweg gaat van 70 naar 50 en 30. Ik dat stuk van 50 durf ik ook nog 70 rijden, maar de zone 30 in het centrum is er echt wel met een reden.
 
Dagelijks, maar echt dagelijks plakt er wel ene in mijn gat waarvan ik denk: als ik nu moet remmen voor iemand die wil oversteken of gelijk was, zit hij erin.

En sinds er ene in m'n gat gevlamd is ben ik daar nog extra gevoelig voor. Ik rijd al 4 weken met mijne trekhaak uit.
 
Dagelijks, maar echt dagelijks plakt er wel ene in mijn gat waarvan ik denk: als ik nu moet remmen voor iemand die wil oversteken of gelijk was, zit hij erin.

En sinds er ene in m'n gat gevlamd is ben ik daar nog extra gevoelig voor. Ik rijd al 4 weken met mijne trekhaak uit.
Gezien de posts boven u, misschien 70 rijden ipv 50/60 ;-)
 
Deze ochtend als fietser op het fietspad.
Komt er een dame achteruit haar oprit afgereden, ze zag mij duidelijk aankomen (fietslicht + fluo hesje).
Toch maar weer 2/3 haar kofferbak op het fietspad, ze dacht dat ik ging uitwijken over de rijbaan?
Nee dus, ik stop voor haar wagen en met grommen en vloeken rijdt ze terug een beetje vooruit.
Mevrouw, parkeer u best in het vervolg met de neus van uw wagen richting de straat, dan heb je duidelijker zicht wat er van links aankomt.

Klinkt herkenbaar. Bij de Aldi bij ons heb ik zoiets gelijkaardig ook vaak voor. Ze moeten daar het fietspad over om van de parking terug op de baan te geraken, maar je kan daar niet altijd even vlot wegrijden. In plaats van achter de stopstreep te wachten tot ze wel in 1 keer vlot kunnen wegrijden... neen, liever met hun auto op het fietspad gedeeltelijk tot volledig de weg te blokkeren. En als daar al een andere auto achter hun staat, snap ik dat ze niet direct terug achteruit kunnen, maar meestal is dat dus niet het geval.
 
Terug
Bovenaan