De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Inhalen op de autostrade. Dat is toch niet zo moeilijk om te doen zonder andere te hinderen lijkt mij?

2x vanmorgen dezelfde Volvo SUV.
Ik rij rechts 126 op CC, die blijft achter mij rijden op dezelfde snelheid en dezelfde afstand.
In de verte ziet die dan opeens een vrachtwagen en die zet zich meteen links, nog een km of 1.5 verder dan hé.
Uiteraard tegen dat ge bijna aan die vrachtwagen zijt en zelf op een normale manier wilt inhalen, zit hij... ter hoogte van uw achterdeur en hebt ge 2 keuzes
In de remmen gaan en dan aan 100 of 95 op het linkse rijvak zetten erachter (hopende dat er niemand achter zit)
Of gas geven en eigenlijk de snelheidsbeperking overtreden

Zo ene wilt ge met alle plezier achter zijn stuur uit halen.
 
Ik irriteer mij aan mensen die niet correct rijden. Ze rijden 0.1 km/h sneller dan u terwijl je inhaalt, je gaat naar rechts maar zij blijven links... en bij de volgende die je wilt inhalen moet je dan dezelfde keuze als @Silence maken. Gas geven en u er tussen gooien, of zelf moeten uitbollen/remmen en u er achter zetten. Irritant.
Als ze zich gewoon achter u terug naar rechts voegen na in te halen heb je die miserie niet, en dat asociale rijgedrag alsof ze een camion zijn is dan ook opgelost.
 
Files zijn hier (traject A12 - R21 of R0 - VUB) de laatste weken/maanden echt een ramp geworden. Waar ik voor covid 's avonds vrij uitzonderlijk aan een pendeltijd van een uur zat, zitten we daar de laatste weken quasi dagelijks boven, met uitschieters tot pakweg 1u15.
De filetijd is niet alleen langer, ze duren naar mijn ervaring ook veel langer. Vroeger om 18u30 - 19u vertrekken en op misschien enkele minuten na overal vlot verkeer, nu verlies ik om 19u vaak nog een kwartier.

Dat beloofd voor wanneer ze ooit effectief gaan beginnen aan de werken aan de Brusselse ring.
Tijd om ander werk te zoeken of toch eens werk maken van dat moto rijbewijs.
 
Kunnen sommigen niet meer deftig manoeuvreren of is het gewoon luiheid? Al de 2de keer nu aan een tankstation. Eentje met 4 pompen en de 2 aan de linkerkant zijn dus bezet waarvan de achterste door mij. Heb juist betaald en wil beginnen tanken en komt er iemand achter mij staan wachten. Die moest ook aan de passagierskant tanken. De 2 pompen aan de andere kant zijn dus vrij maar blijkbaar te moeilijk om aan die pompen aan de andere kant te geraken... Nochtans plaats genoeg. Met daar te wachten blokkeerde ze dan ook nog de oprit voor de carwash die er net naast ligt. 🤦‍♂️
 
Inhalen op de autostrade. Dat is toch niet zo moeilijk om te doen zonder andere te hinderen lijkt mij?

2x vanmorgen dezelfde Volvo SUV.
Ik rij rechts 126 op CC, die blijft achter mij rijden op dezelfde snelheid en dezelfde afstand.
In de verte ziet die dan opeens een vrachtwagen en die zet zich meteen links, nog een km of 1.5 verder dan hé.
Uiteraard tegen dat ge bijna aan die vrachtwagen zijt en zelf op een normale manier wilt inhalen, zit hij... ter hoogte van uw achterdeur en hebt ge 2 keuzes
In de remmen gaan en dan aan 100 of 95 op het linkse rijvak zetten erachter (hopende dat er niemand achter zit)
Of gas geven en eigenlijk de snelheidsbeperking overtreden

Zo ene wilt ge met alle plezier achter zijn stuur uit halen.

Ik irriteer mij aan mensen die niet correct rijden. Ze rijden 0.1 km/h sneller dan u terwijl je inhaalt, je gaat naar rechts maar zij blijven links... en bij de volgende die je wilt inhalen moet je dan dezelfde keuze als @Silence maken. Gas geven en u er tussen gooien, of zelf moeten uitbollen/remmen en u er achter zetten. Irritant.
Als ze zich gewoon achter u terug naar rechts voegen na in te halen heb je die miserie niet, en dat asociale rijgedrag alsof ze een camion zijn is dan ook opgelost.
Of mensen op een snelweg met 3/4 stroken (E40 bv.) die links van u blijven plakken als je uw pinker opzet om een voertuig in te halen, terwijl zij perfect eventjes naar links zouden kunnen gaan uit hoffelijkheid. Neen, gewoon wereldvreemd blijven verder rijden waardoor je dus inderdaad moet remmen/gas loslaten of als het nog kan rap zelf gas bijgeven.

Ik zet mij altijd zo rechts mogelijk omdat ik zelf een hekel heb aan mensen die dat niet doen, maar ja dan krijg je dus regelmatig zo'n situaties waar bepaalde eikels het woord hoffelijkheid niet kennen of niet willen kennen.
 
De steenweg tussen Sint-Truiden en Tienen (N3) is in deze tijd (de bietentijd) echt een gevaarlijke weg 's nachts. De vrachtwagens rijden dan af en aan met bieten, maar die houden zich totaal niet aan snelheidslimieten. Gewoon overal 90km/h, enkel afremmen op de plaatsen waar flitspalen staan.
 
Er zijn rioleringswerken in mijn straat dus er zijn tientallen auto's die ergens anders een plekje moeten zoeken. In de straten rondom is het overal beurtelings parkeren. Ik wist niet goed wanneer je precies je auto moet verzetten, dus zocht het ff op, en blijkt dat dat telkens de laatste dag van de periode is tussen 19u30 en 20u. (dus op de 15de en de 30/31ste)
Ik verzet mijn auto op dat moment, en ik stond er amper 30 seconden toen er een andere auto passeerde, stopte, ruitje open.. is dat uwe auto meneer? 'ja'
'Ge moogt hier niet parkeren!!'
Jawel, t'is beurtelings parkeren en moet telkens verzetten op de laatste avond van de periode tussen 19u30 en 20u.
'neenee!! ge zijt mis'
en dan ruitje toe en ze was kwaad weggereden. :wtf:
Gefrustreerd mens wsl omdat er in haar straat tientallen auto's staan die er normaal gezien niet staan zeker..

is dat een ongeschreven regel mss dat dat pas de dag erna gebeurd of zo
 
Gisteren 6 of 7 auto's die tegen elkaar gereden zijn op een baan waar je 70 km/u mag rijden, kaarsrechte baan, geen zijstraten op dat stuk en droog weer. Ik vermoed veel te dicht op elkaar gereden en de eerste die aan de verkeerslichten hard geremd heeft?

Vanochtend weer slakken die 55 à 60 op de teller rijden waar je 70 mag. En dan natuurlijk elke keer als er een 2e rijvak bij komt, naar links opschuiven.
Plus nog wat files omdat het regende - want dat zijn we in België natuurlijk niet gewoon 😋
 
Eenrichtingsverkeer dat ze willen doorvoeren op de Vesten in Mechelen, wat een klucht is me dat.

 
Eenrichtingsverkeer dat ze willen doorvoeren op de Vesten in Mechelen, wat een klucht is me dat.

Zwijg er mij van. Door de wegenwerken daar van aan McDonald's tot aan het kruispunt met Merodestraat 20 minuten gedaan op een woensdag om 10.30u. Collega maandagochtend daar 50 minuten over gedaan.
In normale tijden is dat 2 minuten.
 
In de stad zijn weer eens werken bezig voor de heraanleg van de grote markt(9100).
Aan het eind van de markt is er volgend kruispunt.

Foto toont een grijze RAV, dat is de weg die ik daarnet wilde volgen.
Van rechts komen er auto's, op dit moment rijden die daar over de busbaan, de gewone rijbaan is nog onderbroken door de werken.
Licht gaat op groen voor mijn richting, en ter hoogte van de busbaan begint daar de eerste auto ook te vertrekken.
Bijna een aanrijding gehad. Ik weet het niet of de lichten daar wel werken, rechts van de busbaan(nu even de rijbaan), staan bus verkeerslichten.
Die kan een gewone bestuurder niet kennen, dat versta ik ook. Toch maar eventjes daarnet de politie ingelicht, voor er zware ongevallen gebeuren daar.
 
Eenrichtingsverkeer dat ze willen doorvoeren op de Vesten in Mechelen, wat een klucht is me dat.

En dan zwijg je nog over de verkeersknips die ze doorgevoerd hebben. Ze zijn daar alle verkeer naar de hoofdbanen aan het duwen, tegelijkertijd op die hoofdbanen de capaciteit aan het verminderen en dus uiteindelijk gigantische files aan het creëren.
 
Eenrichtingsverkeer dat ze willen doorvoeren op de Vesten in Mechelen, wat een klucht is me dat.

Aargh, dat... Ik heb een paar weken elke dag in mechelen moeten gaan werken als technieker. Een keer een uur en half om van mechelen noord tot de andere kant van de binnenstad te geraken.

En dan naar een adres rijden, gelegen 150 meter terug, tegen de rijrichting in. Naar station, naar mechelen zuid, e19 naar mechelen noord, terug de vesten op tot aan dat adres. Vreselijk...
 
Terug
Bovenaan