De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Daarnet reed er iemand achter mij en die zijn pinkers werkten gewoon omgekeerd. Die nam dezelfde afrit als mij en hij pinkt naar links als dat rechts moest zijn. Op de rotonde weer van hetzelfde als hij de afrit nam... Weet niet of het iemand is die het verschil niet kent of het een technisch defect is maar kan toch gevaarlijk worden zo.
 
Zulke dingen zie ik helaas regelmatig gebeuren. Vooral ergerlijk als je van de E314 naar de E40 gaat in Heverlee en zij waren al op de E40 en dan willen ze van het 3e vak naar rechts komen maar sommige vergeten precies dat er op die stroken ook auto's rijden... Sommigen zetten hun pinker op en komen dan meteen naar rechts zonder deftig kijken lijkt het wel.
Dat zal inderdaad een grote ergernis zijn van diegenen die van op de E40 komen. Het gros van de automobilisten wat van de E314 komt trekt zich geen kloten aan van diegenen die op dat 3e rijvak rijden, en rijden die gewoon tegen 120 km/h rechts voorbij. Waardoor zij niet naar rechts kunnen. Het zijn overigens meestal de camions die daar vlug naar rechts willen, terwijl er automobilisten zijn die schaapachtig op dat 3e vak blijven rijden.

Mijn ergernis is dus dat daar mensen rechts van camions gaan rijden zodat die camions niet naar rechts kunnen en bijgevolg de 3 linkse vakken 90 moeten rijden. Behalve diegenen die zich niks van die situatie aan trekken en daar tussen door laveren (en dus die situatie zelf veroorzaken).
 
Taffelaars :angry: .
Het wordt erger met de dag lijkt het.

Niks op tegen als je niet sneller kan/mag (tractoren, vrachtverkeer,..) maar tegenwoordig kan ik op mijn woon-werk route nergens meer deftig doorrijden aan de toegelaten limiet.
Ook geen constante snelheid kunnen aanhouden is een blijvende ergernis hier.

Zo herkenbaar!

Ook veel chauffeurs die gewoon overal 60 rijden, of het nu bebouwde kom is of ergens waar je 70 mag. Vorig weekend ook 2 zulke gehad die op een kaarsrechte baan bij droog weer 60 à 65 reden waar je 90 mocht, nochtans genoeg borden van 90 gepasseerd dus ze konden niet twijfelen...
 
Dat zal inderdaad een grote ergernis zijn van diegenen die van op de E40 komen. Het gros van de automobilisten wat van de E314 komt trekt zich geen kloten aan van diegenen die op dat 3e rijvak rijden, en rijden die gewoon tegen 120 km/h rechts voorbij. Waardoor zij niet naar rechts kunnen. Het zijn overigens meestal de camions die daar vlug naar rechts willen, terwijl er automobilisten zijn die schaapachtig op dat 3e vak blijven rijden.

Mijn ergernis is dus dat daar mensen rechts van camions gaan rijden zodat die camions niet naar rechts kunnen en bijgevolg de 3 linkse vakken 90 moeten rijden. Behalve diegenen die zich niks van die situatie aan trekken en daar tussen door laveren (en dus die situatie zelf veroorzaken).
Begrijp deze post niet zo goed? De +- eerste kilometer moet je na het klaverblad rechts op de eerste twee vakken blijven rijden. Lijkt me dan toch logisch dat de automobilisten de camions langs rechts voorbijrijden aangezien men in het begin niet naar links kan.

Ik zie ook niet in waarom die camions zo snel mogelijk naar rechts zouden willen. Lijkt me toch logischer dat ze ofwel wachten tot er voldoende plaats is ofwel tot de doorlopende lijn gedaan is, dan kunnen de auto's de overige twee rijstroken gebruiken waardoor er sowieso meer mogelijkheden zijn voor camions om zich uiterst rechts te zetten.

Het gros van de camions rijdt daar ook gewoon door tot voorbij die doorlopende lijn, maar het zijn die enkelingen die zonder pardon hun pinker opzetten en naar rechts komen terwijl je daar als automobilist soms niet weg kan. Of je moet serieus op uw rem gaan staan maar da's eveneens gevaarlijk voor de achterliggers.
 
Daarstraks op het klaverblad in Heverlee als je van de E40 naar de E314 gaat. Dat is een relatief scherpe bocht, maar wel een hele leuke om te nemen vind ik. Ik neem die geregeld boven de snelheidslimiet en daarstraks was ik hem ook vrij vlot aan het nemen want er reed niet echt iemand dicht voor mij. Komt er opeens een camionette enorm dicht in mijn gat hangen die het ook nog eens nodig vond om te beginnen met claxonneren. :unsure:

Ik heb mij er niks van aangetrokken en ben gewoon blijven verder rijden aan hetzelfde tempo. Eenmaal uit de bocht trok ik door en heb ik hem niet eens meer gezien. Ik vraag mij soms toch af wat het probleem is van zulke figuren.
 
Begrijp deze post niet zo goed? De +- eerste kilometer moet je na het klaverblad rechts op de eerste twee vakken blijven rijden. Lijkt me dan toch logisch dat de automobilisten de camions langs rechts voorbijrijden aangezien men in het begin niet naar links kan.
Rechts inhalen is toch niet plots toegestaan als er een volle lijn is? Tenzij ik ergens iets mis. Volgens mij is het de bedoeling dat je daar rustig aan 90 rijdt zodat de camions naar rechts kunnen. Vanaf afrit Bertem kan je weer volle bak.

De camions zijn trouwens ook verplicht van zo snel mogelijk naar rechts te gaan, de volle lijn verandert daar niks aan: die heeft een stippellijn er langs zodat iedereen wel naar rechts kan. Misschien dat ze daarom soms wat zullen duwen: als iedereen daar rechts inhaalt waardoor ze niet naar rechts kunnen, gaan zij schrik krijgen om beboet te worden omdat ze links blijven rijden.
 
Rechts inhalen is toch niet plots toegestaan als er een volle lijn is? Tenzij ik ergens iets mis. Volgens mij is het de bedoeling dat je daar rustig aan 90 rijdt zodat de camions naar rechts kunnen. Vanaf afrit Bertem kan je weer volle bak.

De camions zijn trouwens ook verplicht van zo snel mogelijk naar rechts te gaan, de volle lijn verandert daar niks aan: die heeft een stippellijn er langs zodat iedereen wel naar rechts kan. Misschien dat ze daarom soms wat zullen duwen: als iedereen daar rechts inhaalt waardoor ze niet naar rechts kunnen, gaan zij schrik krijgen om beboet te worden omdat ze links blijven rijden.
Zolang er een volle lijn is, zijn het nog verschillende wegen en is er van inhalen geen sprake? En bij een (linkse) invoegstrook ga je toch ook niet vertragen om de invoegers te accommoderen?
 
Lijkt me ook niet echt logisch dat iedereen die van de E314 komt daar maximum 90 mag rijden zodat eerst alle camions zich rechts kunnen zetten? Ik denk dat je in praktijk bij druk verkeer nogal een chaos gaat krijgen met mogelijke gevolgen van dien.

Soit, ik ken het reglement daaromtrent ook niet perfect, maar ik probeer gewoon logisch te redeneren. Er mag altijd iemand hierover wat meer duiding geven die het wel perfect kent.

Desalniettemin verwacht ik toch van bepaalde truckers dat ze eerst deftig kijken of ze wel veilig naar rechts kunnen in plaats van gewoon zonder boe of ba te komen. Al vaak genoeg gezien dat auto's daar of wel alles moeten dichtsmijten of wel serieus op hun gas moeten duwen (of zelfs uitwijken) om een aanrijding te vermijden. Ik zie trouwens meer dan voldoende truckers die wel mooi afwachten, dus die bewijzen alleszins dat het wel op een deftige manier kan.
 
De bewegingen die ze daar doen kom je in het echte leven niet tegen, tenzij je off road gaat met je bestelwagen.
Niet aan de ophanging maar aan het schakelmechanisme met mijn eigen peugeot partner lichte vracht voorgehad in de nasleep van de coronaperiode toen niemand binnen mocht.
Ik wacht aan de uitgang en dat duurde en bleef maar duren, tot op een moment dat hij naar mijn komt. "Ik denk dat uw versnellingsbak kapot is" en stap mee met hem richting de wagen. Ik zie al dat er een schakelstangske onder de wagen ligt.
"Ja, we gaan hem moeten buiten duwen." dwz niet gekeurd en niet meer mee te rijden. Tof mocht bvb mijn vrouw ermee daar zijn.
Dus ik zeg hem "wacht, ik zie het al, trek de capot eens open." Centrale stang terug in de scharnierbol en stangske terug opgeklikt.
Voila, keur maar verder. Wagen groen gekeurd.
Onderweg naar huis denk ik dat er speling op die asjes zit en ze alle 3 nieuw te bestellen.
Dus begin wat te testen en die pook volop te mishandelen. Ik krijg het met de bruutste force niet los en we zijn dik een jaar en half verder.
Ik begrijp nog steeds ni hoe ze dat daar naar de klote hebben gekregen? En dan nog dat asje dat die klikbolletjes aan 2 kanten los was en er compleet vanaf lag? Meestal komt 1 bolletje er vanaf en hangt dat aan de andere kant te bengelen.

Dus die mensen, dat zelfs het simpelste probleem niet kunnen oplossen nadat ze uw wagen zelfs stukmaken en er niks verantwoordelijkheid voor nemen, gaan moeten beslissen dat uw wagen goed en veilig voor de openbare weg is.
Vroeger, de oude garde, die hadden echt kennis en passie voor de wagen. Genoeg met die mannen gepraat en elkaar oplossingen geboden met problemen. Jammer genoeg zijn die er allemaal aan het uitgaan.
 
Lijkt me ook niet echt logisch dat iedereen die van de E314 komt daar maximum 90 mag rijden zodat eerst alle camions zich rechts kunnen zetten? Ik denk dat je in praktijk bij druk verkeer nogal een chaos gaat krijgen met mogelijke gevolgen van dien.
Het verkeer gaat net veel rustiger zijn als de snelheden van het linkse rijvak niet lager ligt dan de overige rijvakken.
 
Vanmorgen, ik reed gewoon in een straat in bebouwde kom. Langs mijn kant geen geparkeerde auto's. Tegenligger komt aan, hij heeft wel geparkeerde auto's staan (met genoeg ruimte tussen om opzij te gaan om mij voorrang te geven). Maar die blijft gewoon doorrijden en verwacht precies dat ik op het voetpad zou uitwijken. We stoppen allebei neus aan neus, hij had nochtans kansen genoeg om opzij te gaan om me door te laten. Hij begint te toeteren, ik toeter terug. Ik heb tijd. Uiteindelijk beslist die van toch wat naar achter en opzij te gaan en mij minimale ruimte te geven voor mij om me er tussen te persen zonder dat ik op het voetpad moet.
 
Dit haat ik ook.
Mijn vrouw heeft dit meer voor dan ik.
Zij vertraagd,ik houd mijn snelheid aan.
Heb gemerkt dat ze dan wel vlugger netjes wachten😋
 
Ik zal eerder stoppen en teken doen dat ze mogen doorrijden ipv zich tussen auto's te smijten.
Je ziet ook niet altijd op voorhand of er wel plaats is om tussen te voegen.
Ik verwacht dat dan omgekeerd van mijn medemens ook wel :)
 
Ik zal eerder stoppen en teken doen dat ze mogen doorrijden ipv zich tussen auto's te smijten.
Je ziet ook niet altijd op voorhand of er wel plaats is om tussen te voegen.
Ik verwacht dat dan omgekeerd van mijn medemens ook wel :)
Als je idd ziet dat die persoon al halfweg is en het staat bomvol van de auto's, dan is het normaal om die door te laten idd. Nu in mijn specifieke geval wist ik dat er plaats was, want er zijn enkele stukjes waar je niet mag parkeren en waar die persoon dus tussen kon. Combineer dat met het feit dat die persoon geen aanstalten maakte om te vertragen, en ja, dan ben ik even petty en blijf ik staan tot die plaats maakt
 
Ik begin camionchauffeurs echt te haten. Vanmorgen een in mn gat aan het duwen en met lichten fahren omdat ik (rustig) afrem naar de wettelijke snelheid (van 70 naar 50). 20 meter staat ge dan ook nog eens voor een rood licht.
Echt, gaan we nu al vloeken op mensen die zich min of meer wel aan de regels proberen te houden?
 
Ik begin camionchauffeurs echt te haten. Vanmorgen een in mn gat aan het duwen en met lichten fahren omdat ik (rustig) afrem naar de wettelijke snelheid (van 70 naar 50). 20 meter staat ge dan ook nog eens voor een rood licht.
Echt, gaan we nu al vloeken op mensen die zich min of meer wel aan de regels proberen te houden?
Onlangs ook gehad, maar een bestelwagen.

Wegenwerken. Van 70 naar 50 km/u. Er is veel controle. Ik vertraag naar 57 km/u op CC. Begint die zwaar in m'n gat te plakken (precies of ik had de remorque mee) om dan teken te doen vanaf het moment dat hij me kan inhalen.

Haalt in om dan 54 km/u te gaan rijden omdat hij een bord 'radarcontrole' zag staan.
 
Terug
Bovenaan