De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Mag een parkeerwachter je beboeten omdat je correct binnen het parkeervak/lijnen staat?

Ik moest vanmiddag in de stad zijn, auto rechts staat gedeeltelijk over de lijn op mijn vak, de auto's links staan ook opgeschoven en telkens over de lijn dus ik zet me er mooi tussen, maar ja ook buiten de lijnen.

Opeens tikt een stadswacht op mijn raam en zegt dat ik me binnen de lijnen moet zetten.
Ik antwoord hem dat het dan wel heel smal gaat worden en die chauffeur niet meer in zijn auto gaat geraken.
Hij zegt me dat ik me tegoei moet parkeren want parkeerwachters geven ook boetes als je buiten de lijnen parkeert.

Dus als ik je het goed begreep willen ze 4 auto's beboeten omdat de 1e fout geparkeerd stond? Mogen zij dat?

Ben me uiteindelijk wel ergens anders gaan zetten, geen zin in een boete of iemand die zen deur tegen de auto slaat.

Mag een parkeerwachter je beboeten omdat je correct binnen het parkeervak/lijnen staat?

Ik moest vanmiddag in de stad zijn, auto rechts staat gedeeltelijk over de lijn op mijn vak, de auto's links staan ook opgeschoven en telkens over de lijn dus ik zet me er mooi tussen, maar ja ook buiten de lijnen.

Opeens tikt een stadswacht op mijn raam en zegt dat ik me binnen de lijnen moet zetten.
Ik antwoord hem dat het dan wel heel smal gaat worden en die chauffeur niet meer in zijn auto gaat geraken.
Hij zegt me dat ik me tegoei moet parkeren want parkeerwachters geven ook boetes als je buiten de lijnen parkeert.

Dus als ik je het goed begreep willen ze 4 auto's beboeten omdat de 1e fout geparkeerd stond? Mogen zij dat?

Ben me uiteindelijk wel ergens anders gaan zetten, geen zin in een boete of iemand die zen deur tegen de auto slaat.
Nee, dat mag niet. Dat mag enkel de politie. Dat waren dus louter dreigementen om u af te schrikken.

Nu wel best dat je je gewoon ergens anders gaat zetten wel, als daar achteraf een politieagent voorbijloopt die kijkt niet naar welke auto er begonnen is met fout parkeren.

Nee, dat mag niet. Dat mag enkel de politie. Dat waren dus louter dreigementen om u af te schrikken.

Nu wel best dat je je gewoon ergens anders gaat zetten wel, als daar achteraf een politieagent voorbijloopt die kijkt niet naar welke auto er begonnen is met fout parkeren.
Tegenwoordig met de GAS boetes mogen parkeerwachters steeds meer zaken beboeten. Ik zou er dus niet van verschieten dat die parkeerwachter daar wel degelijk een boete voor mag uitschrijven.

De GAS-boetes voor foutparkeerders kunnen worden uitgeschreven door gemeentelijke ambtenaren, politiemensen en door parkeerwachters van autonome parkeerbedrijven in de stad of gemeente. Dankzij de GAS-boetes innen de gemeenten onmiddellijk het verschuldigde geld.
Bron: https://www.ikwilvanmijnautoaf.be/blog/foutparkeren-gas-boetes

Zaterdagavond E19 richting Antwerpen, relatief druk verkeer. CC staat op 126, ik rij helemaal links met voor me nog één wagen. Rijden samen een treintje wagens voorbij die op het middenvak hangen.

Ineens van in de verte gefahr in m'n achteruitkijkspiegel. Komt er Mercedes in een rotvaart aan die geen zin heeft om af te remmen. Ik kan geen kant op: zowel voor als rechts van me rijden er wagens. M'n voorganger blijft op hetzelfde tempo rijden tot hij het treintje voorbij is. Ik doe het zelfde: gewoon CC op laten staan en opzij wanneer ik kan. Ondertussen een hele lichtshow achter mij.
Ik schuif op, Mercedes stuift weg met achter hem een Golf GTI. Waren ze aan't racen.

Paar minuten later komen we aan de Craeybeckxtunnel en wie staat daar naast de baan met bij hem een politiewagen: yep, de Mercedes.

Hoe een ergernis een glimlach kan worden :)

Aan de motard (nuja, persoon met overmaatse scooter) die gisteren plots tussen het middenste en 3de vak verscheen aan redelijk hoge snelheid toen ik van vak aan het wisselen was, en me een ironische "goed bezig" signaleerde: sorry...

Een Tesla model Y die aan 80 km/u invoegt op de autostrade zodat zelfs de camions op het rechtervak moeten afremmen. Die chauffeur moet maar naar zijn/haar "gas"pedaal kijken om vlot aan 100 à 120 km/u te zitten, dus om dan nog als een slak in te voegen...

Ik heb het hier nog al gelezen denk ik, maar nu begint het me zelf ook echt op te vallen: motards die in vlot verkeer op de autostrade (iedereen rijdt dus minstens 120) tussen de auto's en rijstroken zitten te ritsen aan een rotvaart. Dat is precies de laatste maanden keihard toegenomen? Ik ben zelf ook motard, dus ik moet ergens een algemene mededeling gemist hebben ofzo. Mega gevaarlijk.

De politie kon de lichtgewonde man staande houden en ging over tot controle. “De bestuurder was al drie maal veroordeeld tot een levenslang rijverbod en had ook nog nooit een rijbewijs behaald voor een motorfiets”, zegt de politie. “Bovendien was de moto niet verzekerd, niet ingeschreven en was die voorzien van een vervalste nummerplaat.”

Gesei
De 41-jarige man legde een positieve ademtest af. Hij droeg ook een enkelband, schond die avond zijn voorwaarden en stond ook nog twee keer geseind voor verhoor. “Zijn 41-jarige passagier, die ook lichtgewond geraakte, had nog een bevel tot gevangenneming van negen maanden achter de naam openstaan en stond ook geseind voor verhoor”, zegt Bruyn

kan er iemand nu eens uitleggen wat die 2 op vrije voeten deden?

Zaterdagavond E19 richting Antwerpen, relatief druk verkeer. CC staat op 126, ik rij helemaal links met voor me nog één wagen. Rijden samen een treintje wagens voorbij die op het middenvak hangen.

Ineens van in de verte gefahr in m'n achteruitkijkspiegel. Komt er Mercedes in een rotvaart aan die geen zin heeft om af te remmen. Ik kan geen kant op: zowel voor als rechts van me rijden er wagens. M'n voorganger blijft op hetzelfde tempo rijden tot hij het treintje voorbij is. Ik doe het zelfde: gewoon CC op laten staan en opzij wanneer ik kan. Ondertussen een hele lichtshow achter mij.
Ik schuif op, Mercedes stuift weg met achter hem een Golf GTI. Waren ze aan't racen.

Paar minuten later komen we aan de Craeybeckxtunnel en wie staat daar naast de baan met bij hem een politiewagen: yep, de Mercedes.

Hoe een ergernis een glimlach kan worden :)
Collega van mij heeft ook zo'n onnozele toeren uitgestoken. Fahren terwijl aan hoge snelheid op linkervak. Wagen voor hem wil niet aan de kant. Haalt rechts in en coupeert die wagen nog eens door ervoor te vliegen en af te remmen.

Bleek dat de hoofdcommissaris te zijn van de lokale politie met z'n privé voertuig.

Na half uur telefoon op 't werk (bedrijfswagen) en de uitnodiging voor de rechtbank is ook al binnen.

En hij moet het godverdomme maar weten.

kan er iemand nu eens uitleggen wat die 2 op vrije voeten deden?
Justitie in België.

Afstandbediening van mijn voiture is uitgebrokkeld. Op dat ijzeren vierkantje kan ik nog drukken om de auto alsnog te openen/sluiten/starten, maar ik geef het niet lang voor ook dat kapot gaat. Tis alleszins niet praktisch.

Maar het ergste is: dat soort afstandbedieningen worden niet meer gemaakt. Auto is immers ook al 20+ jaar oud. Het hele systeem moet daarvoor vervangen worden en dat kan blijkbaar serieus wat kosten. Hoeveel dat kan kosten, geen idee daarvoor moet ik langsgaan bij hen zodat ze dat kunnen bekijken.

Ik was maandag nog bij hen voor onderhoud voor keuring en dat was snel gegaan en weinig gekost en nu dit. RAAAAAAAAGE :angry:

Afstandbediening van mijn voiture is uitgebrokkeld. Op dat ijzeren vierkantje kan ik nog drukken om de auto alsnog te openen/sluiten/starten, maar ik geef het niet lang voor ook dat kapot gaat. Tis alleszins niet praktisch.

Maar het ergste is: dat soort afstandbedieningen worden niet meer gemaakt. Auto is immers ook al 20+ jaar oud. Het hele systeem moet daarvoor vervangen worden en dat kan blijkbaar serieus wat kosten. Hoeveel dat kan kosten, geen idee daarvoor moet ik langsgaan bij hen zodat ze dat kunnen bekijken.

Ik was maandag nog bij hen voor onderhoud voor keuring en dat was snel gegaan en weinig gekost en nu dit. RAAAAAAAAGE :angry:
Kan iemand met een 3d-printer niet zoiets voor je maken waardoor je enkel de printplaat erin moet steken?

Kan iemand met een 3d-printer niet zoiets voor je maken waardoor je enkel de printplaat erin moet steken?
Ik heb nul kennis van deze zaken maar ik zal het eens voorstellen wanneer ik langsga.

Ik hoop eerder dat ze de afstandsbediening kunnen herstellen want als ze zeggen dat een nieuw systeem veel gaat kosten vrees ik voor 500+ EUR wat momenteel iets teveel is voor mij.

Ik heb nul kennis van deze zaken maar ik zal het eens voorstellen wanneer ik langsga.

Ik hoop eerder dat ze de afstandsbediening kunnen herstellen want als ze zeggen dat een nieuw systeem veel gaat kosten vrees ik voor 500+ EUR wat momenteel iets teveel is voor mij.
Kijk ook eens op AliExpress.

1-Deze morgen om 7h nen dwaze motard die in de file bij Aarschot aan't laveren was tss de auto's.
Op zich geen probleem maar de brave man (of vrouw) reed minstens 90 à 100 en zonder ook maar iets van licht.
Sommige mensen zijn hun leven moe. Ongelofelijk.

2-De postbode met z'n camionetteke die honderden meters over een afgescheiden fietspad van bus tot bus aan't rijden was.
Raakte op een haar na een fietser die nochtans goed voorzien was van lichten en fluohesje.
Dat dat ietsje sneller zal gaan om de mensen hun gazetten te leveren kan ik begrijpen maar toch niet over een fietspad.
Nu ik er over nadenk zie ik dat wel regelmatig gebeuren.

3- Bij de terugrit van Zaventem naar Zolder achter een vrachtwagen gehangen die het nodig vond om een rij van wel 15 vrachtwagens voorbij te steken.Tof van mijnheer de Bulgaar die wss de verbodsborden op dat stuk niet zag maar wss gewoon negeerde.
Leuk , zo 15km aan 91/h .

Blij dat ik niet elke dag dat traject moet doen. Je ziet toch wat stoten op de weg hoor.
Dat ze daar eens wat anonieme wagens op inzetten. Die agenten hun pree is op een uurke betaald voor een ganse maand.

Ik rij hier: https://www.google.com/maps/@51.063...4!1s92ZE2i_ngCjJ-mVRrD8i4Q!2e0!7i16384!8i8192

Moet dus links volgen, en voor de straat die er op uit komt staan er duidelijk haaientanden.
Staat rijtje van 3 auto's te wachten voor haaientanden, maar een fietser denkt dat die voor hem niet tellen en rijdt ze allemaal voorbij om dan rakelings voor mijn bumper te rijden, gelukkig kan je daar meestal max 20km/u rijden dus ik kon op tijd stoppen. Zit hij teken naar mij te doen alsof IK de zot ben, en nog wat hoofdschuddend wegrijden..

Moest mij inhouden om hem niet even op de verkeersregels te wijzen.

Crisis averted.

Heb de vervangsleutels gevonden. Vele jaren geleden had jullie ome Yusifer ze kwijtgespeelt, maar na enkele maanden vond hij ze terug achteronder de kast. Enkel was hij kort erna, tot nu, vergeten dat hij ze weer had en in de lade gestopt had.

Eruit gehaald, naar auto gegaan, getest, het werkt.

Woeiiiiii

Laatste tijd veel traagrijders op snelwegen.

Ik begrijp dat mensen trager willen rijden om brandstof te besparen, maar ga dan ineens 90 rijden.
Je gaat nog meer besparen en kunt netjes achter de trucks blijven.

Nu meermaals per traject dat er ene zich tegen 95-100 links smijt en zo tergend traag een rij trucks voorbijsteekt.

Een andere soort zijn diegene die 120 bollen en tijdens het voorbijsteken vertragen tot net iets sneller dan diegene die ze voorbij willen steken.
Om zich daarna terug rechts te zetten en weer op te trekken tot 120🥴

De R4 zat vast van in Merelbeke tot voorbij Zwijnaarde.... door een fucking accordeonfile. Waarschijnlijk dus 1 of andere debiel die op zijn rem getrapt heeft voor niks, en dit veroorzaakte. Bijna 50 min gereden op 25 km :angry:

Ik begrijp dat mensen trager willen rijden om brandstof te besparen, maar ga dan ineens 90 rijden.

Nu meermaals per traject dat er ene zich tegen 95-100 links smijt en zo tergend traag een rij trucks voorbijsteekt.

Een andere soort zijn diegene die 120 bollen en tijdens het voorbijsteken vertragen tot net iets sneller dan diegene die ze voorbij willen steken.
Valt me ook op laatste tijd…

Ook zo een: chauffeurs die 115 links rijden, opzij gaan om dan 125 te rijden waardoor je er dus niet vlot voorbij kan gaan. 🤷🏻‍♂️

ik rij eigenlijk ook veel 105-110 op de snelweg, zelfs met de motor. das gewoon veel relaxter rijden dan constant 120 imo. Bij een 3-vaksbaan ga ik dan ook niet sneller rijden als ik op het middenvak camions inhaal tegen die snelheid: er is nog een vak voor degene die 120 doen. Als ik helemaal naar links moet omdat ik een camion inhaal die een andere inhaalt, zal ik wel gas geven zodat ik ook 120 doe, maar zodra ik weer naar het midden kan, laat ik m'n snelheid weer zakken.

Terug
Bovenaan