De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Paar onnozelaars daarstraks tegengekomen op de baan:

- Een auto en ik draaien quasi gelijktijdig een zo goed als leeg rondpunt op, hij een afslag eerder. Daarna nemen we beiden dezelfde afslag en opeens begint die met zijn lichten te flashen naar mij. God moge weten waarom. Ik heb ook nog eens meer dan 200 pk waardoor ik vrij vlot een rondpunt kan oprijden.

- Op de E40 op het punt waarin de doorlopende lijn stopt wil vrachtwagen in één ruk van de derde strook naar de eerste strook (uiterst rechts) gaan waar ik op dat moment aan het rijden ben. Ik zie regelmatig zo'n dingen gebeuren en meestal hou ik preventief afstand als ik niet kan uitwijken want ik vertrouw vrachtwagenchauffeurs absoluut niet met zo'n zaken. Soms wachten ze, soms niet. Nu reed ik gewoon verder en inderdaad, meneer komt gewoon verder waardoor ik moet uitwijken naar de pechstrook. M'n claxon heeft zijn werk gedaan. Wtf zeg.

Deze week aangereden op de parking van de lokale Delhaize. Bumper en koplamp redelijk beschadigd.

Winkel gecontacteerd en heeft me direct beelden bezorgd, was een camionette die te kort afdraaide. (ik stond op de hoek)
Heeft het duidelijk gevoeld want stopte enkele meters verder, kwam iets oprapen aan mijn wagen en bevestigde dit onderdeel terug op zijn camionette, en reed dan langs de achterkant weg van de parking.

Na het weekend mee naar de politie, nummerplaat duidelijk leesbaar :)

Deze week aangereden op de parking van de lokale Delhaize. Bumper en koplamp redelijk beschadigd.

Winkel gecontacteerd en heeft me direct beelden bezorgd, was een camionette die te kort afdraaide. (ik stond op de hoek)
Heeft het duidelijk gevoeld want stopte enkele meters verder, kwam iets oprapen aan mijn wagen en bevestigde dit onderdeel terug op zijn camionette, en reed dan langs de achterkant weg van de parking.

Na het weekend mee naar de politie, nummerplaat duidelijk leesbaar :)

Ben verbaasd dat de winkel zelfs de beelden aan u bezorgde, dacht dat ze enkel aan de politie mogen doorgeven. Iig goed voor u, kans om verhaal te kunnen maken zou anders erg klein geweest zijn.

Dit weekend werken aan de henneau laan zaventem op de ring dacht ik. Iemand daar al gepasseerd? Moet er morgenvoormiddag voorbij

Dacht dat die werken tot morgenmiddag 12u gingen duren.

Zal toeval zijn maar vandaag nog eens naar Breskens in Nederland gereden en opnieuw in Nederland mij nergens aan geërgerd. Geen idiote toestanden, geen pipo's die te traag rijden of komen bumperkleven... En uiteraard de wegen die veel beter onderhouden zijn. Elk putje mooi gedicht. Wat een verschil als ik weer een kilometer of 2 terug in België was.

Dit weekend werken aan de henneau laan zaventem op de ring dacht ik. Iemand daar al gepasseerd? Moet er morgenvoormiddag voorbij
Gewoon Waze gebruiken zou ik zeggen. Ik moet morgenvroeg naar Zaventem, dus ben benieuwd hoe waze mij gaat sturen. Wellicht afrit Sterrebeek en zo verder binnendoor veronderstel ik.

Net eventjes gekeken en Waze stuurt mij inderdaad binnendoor via Sterrebeek, dus de werken staan er al op. Dan kan je al eens kijken.

Ben verbaasd dat de winkel zelfs de beelden aan u bezorgde, dacht dat ze enkel aan de politie mogen doorgeven. Iig goed voor u, kans om verhaal te kunnen maken zou anders erg klein geweest zijn.
Ik heb zo gevaren. Auto aangereden op parking. Winkel wil me de beelden niet laten zien, enkel politie. Politie wou niet afkomen voor zoiets onnozel. Ze hadden inderdaad betere dingen te doen, 't was kaarting in de refter.

Vrijdag vrouw gaan ophalen in Zaventem. In plaats van 1u rijden heb ik er 2u over gedaan. 2 accidenten.

We reden op de autosnelweg aan 20 km/u wanneer mijn voorligger plots aan z'n stuur trekt en bijna de middenberm past. Er lag een verloren lading op het 3de en 2de rijvak. Een berg chape (die grijs is) op een grijs wegdek in het donker. Gelukkig van de voorligger z'n reactie of ik zat er op.

We reden op de autosnelweg aan 20 km/u wanneer mijn voorligger plots aan z'n stuur trekt en bijna de middenberm past. Er lag een verloren lading op het 3de en 2de rijvak. Een berg chape (die grijs is) op een grijs wegdek in het donker. Gelukkig van de voorligger z'n reactie of ik zat er op.
Aan 20 per uur lijkt me dat ni zo'n zotte reflex :unsure:

Zot? Neen, wel een goede reactie.

Je zag dat echt bijna niet liggen.
Dan nog zie je de voorliggers het ontwijken of er tegen botsen? Of je bent de eerste en ziet de lading vallen. Want aan 20 per uur kan het niet zijn dat er zo’n gigantisch gat is waardoor je de voorliggers of de veroorzaker niet ziet.

Fcking camionchauffeur. Ene die me op de snelweg gewoon van mijn vak heeft gedwongen door te beginnen opschuiven en niet stoppen he, ook al claxonneerde ik.

Dan nog zie je de voorliggers het ontwijken of er tegen botsen? Of je bent de eerste en ziet de lading vallen. Want aan 20 per uur kan het niet zijn dat er zo’n gigantisch gat is waardoor je de voorliggers of de veroorzaker niet ziet.
Donker, regen, 5u in de ochtend, nog moe, misschien was het aan 40 km/u. Hoe dan ook, 'k heb het niet gezien.

Taffelaars :angry: .
Het wordt erger met de dag lijkt het.

Niks op tegen als je niet sneller kan/mag (tractoren, vrachtverkeer,..) maar tegenwoordig kan ik op mijn woon-werk route nergens meer deftig doorrijden aan de toegelaten limiet.
Ook geen constante snelheid kunnen aanhouden is een blijvende ergernis hier.

Twee ergernissen vandaag:

1) Fietsers die denken dat ze op elke rotonde voorrang hebben en dus maar gewoon doorknallen (tot ze er ooit eens onder liggen en dan is het weer arme zwakke weggebruiker).

2) Ergernissen over mijn eigen dorp. Begin volgend jaar 5 trajectcontroles en 20 fietsstraten. Overdrijf anders even in een boeregat. Volledig akkoord dat men 30 moet rijden aan een school op een uur dat er veel kinderen rondlopen, maar om nu half het dorp zone 30 te gaan maken...

Fcking camionchauffeur. Ene die me op de snelweg gewoon van mijn vak heeft gedwongen door te beginnen opschuiven en niet stoppen he, ook al claxonneerde ik.
Zulke dingen zie ik helaas regelmatig gebeuren. Vooral ergerlijk als je van de E314 naar de E40 gaat in Heverlee en zij waren al op de E40 en dan willen ze van het 3e vak naar rechts komen maar sommige vergeten precies dat er op die stroken ook auto's rijden... Sommigen zetten hun pinker op en komen dan meteen naar rechts zonder deftig kijken lijkt het wel.

Daarstraks ook een goei. Ik rijd helemaal rechts op CC 110. Ik word voorbijgestoken door een Mercedes B-klasse en die daarna voor mij gaat rijden. Paar tellen verder begin ik dichter te komen op die wagen, waardoor ik op mijn beurt de Mercedes begin in te halen. Tot op het moment dat we praktisch evenwijdig rijden, dan geeft de chauffeur opeens gas bij waardoor die terug vooruit schiet. :sarcastic: Voor alle duidelijkheid ik reed heel de tijd 110 CC. Je zou denken dat het een onnozel manneke was niets beter te doen had, maar uiteindelijk bleek het gewoon een oude man te zijn...

Daarstraks ook een goei. Ik rijd helemaal rechts op CC 110. Ik word voorbijgestoken door een Mercedes B-klasse en die daarna voor mij gaat rijden. Paar tellen verder begin ik dichter te komen op die wagen, waardoor ik op mijn beurt de Mercedes begin in te halen. Tot op het moment dat we praktisch evenwijdig rijden, dan geeft de chauffeur opeens gas bij waardoor die terug vooruit schiet. :sarcastic: Voor alle duidelijkheid ik reed heel de tijd 110 CC. Je zou denken dat het een onnozel manneke was niets beter te doen had, maar uiteindelijk bleek het gewoon een oude man te zijn...

Altijd lachen als je op CC rijdt. Vooral bij een trajectcontrole. Veel mannekes die op hun staart getrapt zijn als je ze inhaalt, maar vlak voor de eindcamera remmen ze stevig af zodat je toch ongeveer gelijktijdig het einde bereikt. Zucht...

Genoeg zotten met een camion op baan.
Toen ik nog met de camion op baan was had ik een collega die me die "tip" gaf: 2 keer pinken is vergaan.
En dan nog opscheppen dat hij zo een Fiat 500 geplooid had.

Een andere vond het dan ook een stoer dat toen hij achteruit inreed en er nog een auto tussen reed hij gewoon bleef gas geven.
Mercedes mee de parking op geduwd. Misschien een stomme stoot van die autobestuurder maar da's nog geen reden om die zo in gevaar te brengen.

Ik heb daar nog andere stoten gezien van verkeersagressie. Het was er precies een cultuur. Evenals halve liters zuipen in de camionet en dan uit het raam gooien.
Ik werk er al even niet meer en ben er niet rouwig om.

Niks op tegen als je niet sneller kan/mag (tractoren, vrachtverkeer,..) maar tegenwoordig kan ik op mijn woon-werk route nergens meer deftig doorrijden aan de toegelaten limiet.
Same. Gisteren was het verschrikkelijk. Beetje regen en direct de mistlichten aan en overal 20 km/h te traag rijden...

Heb ik ook constant voor. Altijd wel 2-3 auto’s voor mij die 60-65 rijden en dan ben ik de laatste in het treintje want er is ALTIJD niemand achter mij. Misschien moet ik 2 min eerder vertrekken zodat ik vooraan rij.

Terug
Bovenaan