De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Hoe kan je nu niet inzien dat dit ongelofelijk asociaal is? :oink:
Je steekt niet alleen iedereen voorbij, je vertraagt iedereen ook nog eens omdat jij wilt invoegen terwijl dat niet eens nodig zou zijn.
Invoegen vertraagt het verkeer alleen maar, bij een rijstrook die eindigt is dit geen probleem omdat er geen alternatief is. Maar bij een parking of tankstation, ga jij bewust uitvoegen om later in te voegen. Een totaal onnodige beweging die enkel voordeel biedt voor degenen die het doen, maar extra last bezorgt voor al de rest.
*Zucht*
Goed, jullie hebben alle recht om dat asociaal te vinden en ik heb (net zoals jullie) alle recht om de parking te gebruiken. Laten we het daarop houden. ;)
 
*Zucht*
Goed, jullie hebben alle recht om dat asociaal te vinden en ik heb (net zoals jullie) alle recht om de parking te gebruiken. Laten we het daarop houden. ;)
Maar snap je waarom we het asociaal vinden?

En misschien weet je het niet, maar de overheid zou dit ook maar al te graag verbieden. Alleen is zoiets moeilijk in een wet te gieten en te handhaven. Dus vertrouwen ze er op dat mensen het fatsoen hebben om geen misbruik te maken hiervan. Gelukkig is dit nog steeds een meerderheid of de files zouden nog een pak erger worden als zo veel mogelijk mensen de hele af en oprit zouden vol rijden.
 
Maar snap je waarom we het asociaal vinden?

En misschien weet je het niet, maar de overheid zou dit ook maar al te graag verbieden. Alleen is zoiets moeilijk in een wet te gieten en te handhaven. Dus vertrouwen ze er op dat mensen het fatsoen hebben om geen misbruik te maken hiervan. Gelukkig is dit nog steeds een meerderheid of de files zouden nog een pak erger worden als zo veel mogelijk mensen de hele af en oprit zouden vol rijden.
Ik begrijp jullie insteek, maar ik ben het daar niet mee eens. Voor mij is iets asociaal wanneer ik een regel zou overtreden om sneller te zijn dan de rest waarbij ik anderen dan nog eens hinder. Dat houdt in dat de rest die actie niet kan doen zonder zelf een boete te riskeren. Zolang het legaal is en iedereen er gebruik van kan maken, vind ik het niet asociaal. Zelfs als anderen er hinder van kunnen ondervinden, want ze kiezen zelf voor die hinder. Ik neem bvb ook regelmatig een parallelweg om een bepaalde file te vermijden en daarna moet ik terug de hoofdbaan op. De lichtenregeling gebeurt met sensors die auto's detecteren. Dat houdt in dat de mensen aan de lichten op de hoofdbaan ook iets langer rood hebben omdat ik de parallelweg gebruik en daarna terug de hoofdbaan op moet. Moet ik daarom mee in de file blijven aanschuiven terwijl er een parallelweg is?

Het probleem van die parking is gewoon dat ze verkeerd aangelegd is. Nu is ze er precies voor bedoeld om files te ontwijken. Een goede snelwegparking is aangelegd met bochten, rotondes, ... zodat het een hele weg is en je regelmatig moet afremmen/stoppen voor je de parking terug af bent.
 
Zolang het legaal is en iedereen er gebruik van kan maken, vind ik het niet asociaal. Zelfs als anderen er hinder van kunnen ondervinden, want ze kiezen zelf voor die hinder.
Stuurt ge mij alvast uwe foto door? Als ik u dan ooit in de rij zie staan van de kassa's bij de Colruyt, dan kan ik nog vlug mijn kar voor die van u rammen om voor te steken. Het is tegen geen enkele regel, dus kunt ge mij meteen feliciteren met mijn geniale ingeving om sneller te zijn dan de rest.

En alvast bedankt om er in dat geval zelf voor te kiezen om wat langer aan de kassa te staan.
 
Stuurt ge mij alvast uwe foto door? Als ik u dan ooit in de rij zie staan van de kassa's bij de Colruyt, dan kan ik nog vlug mijn kar voor die van u rammen om voor te steken. Het is tegen geen enkele regel, dus kunt ge mij meteen feliciteren met mijn geniale ingeving om sneller te zijn dan de rest.

En alvast bedankt om er in dat geval zelf voor te kiezen om wat langer aan de kassa te staan.
Dat is de belachelijkste vergelijking die ik ooit gezien heb, maar oké. :unsure: Je moet dan ook niet verschieten dat ik vriendelijk vraag om op te hoepelen en als je daar geen gevolg aan geeft ik u desnoods hardhandig wegwerk. Een vergelijkbaar scenario is als er een andere kassa open is en jij gaat daar naartoe en bent sneller dan mij. Daar heb ik dan ook geen enkel probleem mee.
 
Dat is de belachelijkste vergelijking die ik ooit gezien heb, maar oké. :unsure: Je moet dan ook niet verschieten dat ik vriendelijk vraag om op te hoepelen en als je daar geen gevolg aan geeft ik u desnoods hardhandig wegwerk. Een vergelijkbaar scenario is als er een andere kassa open is en jij gaat daar naartoe en bent sneller dan mij. Daar heb ik dan ook geen enkel probleem mee.
Bij de Colruyt sturen ze u dan terug weg, omdat het asociaal is ;) Daar is handhaving natuurlijk ook iets makkelijker.
 
Dat is de belachelijkste vergelijking die ik ooit gezien heb, maar oké. :unsure: Je moet dan ook niet verschieten dat ik vriendelijk vraag om op te hoepelen en als je daar geen gevolg aan geeft ik u desnoods hardhandig wegwerk. Een vergelijkbaar scenario is als er een andere kassa open is en jij gaat daar naartoe en bent sneller dan mij. Daar heb ik dan ook geen enkel probleem mee.
Nee, want of je nu de parking neemt of op de baan blijft, je moet uiteindelijk langs dezelfde afrit/kassa. In uw redenering zijn er 2 afritten.

Het is gewoon asociaal -> punt. Dus stop met erover te discuteren.
 
Je moet dan ook niet verschieten dat ik vriendelijk vraag om op te hoepelen en als je daar geen gevolg aan geeft ik u desnoods hardhandig wegwerk.
En wat denkt ge dat sommigen in hun auto doen als ze gezien hebben dat gij over de parking rijdt?
  1. Waarschijnlijk wat minder vriendelijk mededelen dat het asociaal is om over de parking te rijden (maar dat kunt ge niet horen uiteraard).
  2. Nog eens extra vloeken omdat er een wet is die zegt dat ze u niet op uw gezicht mogen komen slaan.
Moest uw redenering zijn: iedereen vindt het prima, want er heeft nog nooit iemand iets over gezegd. Dan zou die redenering wel eens inaccuraat kunnen zijn. Het aantal tegenargumenten wat je hier krijgt kan ook wel eens een indicatie zijn dat het misschien toch wel een beetje asociaal zou kunnen zijn.

Niet dat ik iets principieel heb tegen mensen die over de parking rijden (volgens Antwerpenaren rijd en leef ik de ganse dag op de parking), maar ik vind het wel wat raar dat je niet lijkt in te zien dat er mensen zijn die daar niet mee gediend zijn.
 
Nee, want of je nu de parking neemt of op de baan blijft, je moet uiteindelijk langs dezelfde afrit/kassa. In uw redenering zijn er 2 afritten.

Het is gewoon asociaal -> punt. Dus stop met erover te discuteren.
Je neemt gewoon dezelfde uitgang bij de supermarkt hoor... Zelfde ingang (snelweg), andere kassa (parking vs snelweg), zelfde uitgang (snelweg).

Niet dat ik iets principieel heb tegen mensen die over de parking rijden (volgens Antwerpenaren rijd en leef ik de ganse dag op de parking), maar ik vind het wel wat raar dat je niet lijkt in te zien dat er mensen zijn die daar niet mee gediend zijn.
Ik zie wel dat mensen daar niet van gediend zijn, maar dat is omdat Belgen het typisch niet kunnen hebben wanneer iemand anders slimmer is of het beter heeft dan hen. Als ik iemand iets slim zie doen, denk ik niet "de klootzak", maar "hey, dat is slim, dat ga ik ook doen". Afgunst is iets lelijk, bijleren is iets positief. Maar afgunst zit diep in onze maatschappij geworteld (hier ook duidelijk zichtbaar) en ik weiger daar aan mee te doen.
 
Je neemt gewoon dezelfde uitgang bij de supermarkt hoor... Zelfde ingang (snelweg), andere kassa (parking vs snelweg), zelfde uitgang (snelweg).


Ik zie wel dat mensen daar niet van gediend zijn, maar dat is omdat Belgen het typisch niet kunnen hebben wanneer iemand anders slimmer is of het beter heeft dan hen. Als ik iemand iets slim zie doen, denk ik niet "de klootzak", maar "hey, dat is slim, dat ga ik ook doen". Afgunst is iets lelijk, bijleren is iets positief. Maar afgunst zit diep in onze maatschappij geworteld (hier ook duidelijk zichtbaar) en ik weiger daar aan mee te doen.
tuurlijk genius, jij bent zó slim om die parking te gebruiken terwijl wij allemaal te dom zijn om te snappen dat dat sneller is.

en nu je het ons uitgelegd hebt, zijn we allemaal jaloers omdat jij slimmer bent dan ons en daar kunnen we niet tegen

jawadde, je moet hier nogal wat lezen soms :crazy::crazy:
 
tuurlijk genius, jij bent zó slim om die parking te gebruiken terwijl wij allemaal te dom zijn om te snappen dat dat sneller is.

en nu je het ons uitgelegd hebt, zijn we allemaal jaloers omdat jij slimmer bent dan ons en daar kunnen we niet tegen

jawadde, je moet hier nogal wat lezen soms :crazy::crazy:
Waar zeg ik dat ik slim ben? Ik ben dat ook maar beginnen doen toen ik anderen dit zag doen hoor. Maar ik leer graag bij in plaats van te zitten afgeven op mensen die niets verkeerd doen. En zelfs als die mensen die de parking gebruiken de wet overtreden, dan zou ik mij er nog niet aan storen. Dat is niet mijn probleem en zijn ook mijn zaken niet.
 
Het probleem van die parking is gewoon dat ze verkeerd aangelegd is. Nu is ze er precies voor bedoeld om files te ontwijken. Een goede snelwegparking is aangelegd met bochten, rotondes, ... zodat het een hele weg is en je regelmatig moet afremmen/stoppen voor je de parking terug af bent.
And this, my fellow people, is why we can't have nice things.

Een simpele parking kan niet, want dat nodigt asociale mensen uit om de files voorbij te steken. Nee, om dat soort mensen tegen te houden moeten we parkings helemaal gaan volbouwen met hindernissen zodat het de moeite niet meer waard is.
Het is allemaal de schuld van de ander, zelf het fatsoen opbrengen om mooi in de rij/file te blijven staan is te moeilijk.
 
Jullie VINDEN het asociaal, daarom IS het niet asociaal. Groot verschil. Maar ja, dat zegt voor over julie ingesteldheid natuurlijk. Want jullie mening is de waarheid he. Ik spreek over feiten (het is legaal), jullie verkondigen meningen als feiten (jullie vinden het asociaal, daarom is het niet asociaal).

Ik zal de volgende keer alleszins wuiven wanneer ik jullie op de parking voorbijrijd, wetende dat ik gewoon de verkeersregels volg en jullie vrijwillig jullie tijd verdoen in de file.

happy-businessman-drivers-seat-his-600w-255888010.jpg
 
Jullie VINDEN het asociaal, daarom IS het niet asociaal. Groot verschil. Maar ja, dat zegt voor over julie ingesteldheid natuurlijk. Want jullie mening is de waarheid he. Ik spreek over feiten (het is legaal), jullie verkondigen meningen als feiten (jullie vinden het asociaal, daarom is het niet asociaal).

Ik zal de volgende keer alleszins wuiven wanneer ik jullie op de parking voorbijrijd, wetende dat ik gewoon de verkeersregels volg en jullie vrijwillig jullie tijd verdoen in de file.
Dat vind ik nog het zotste van al, dat je niet snapt dat dit asociaal is.
 
Jullie VINDEN het asociaal, daarom IS het niet asociaal. Groot verschil. Maar ja, dat zegt voor over julie ingesteldheid natuurlijk. Want jullie mening is de waarheid he. Ik spreek over feiten (het is legaal), jullie verkondigen meningen als feiten (jullie vinden het asociaal, daarom is het niet asociaal).

Ik zal de volgende keer alleszins wuiven wanneer ik jullie op de parking voorbijrijd, wetende dat ik gewoon de verkeersregels volg en jullie vrijwillig jullie tijd verdoen in de file.

happy-businessman-drivers-seat-his-600w-255888010.jpg
ik hoop dan ook dat de poltie er staat (zoals ik heb voorgehad) en mag betalen.

Veel plezier met je 3 gewonnen minuutjes <3

ps: is 10 jaar geleden. Ik kan u wel zeggen dat de politie bewust mij daar 20 minuten lang heeft staan wachten eer ik het ticket kreeg.
 
Laatst bewerkt:
Jullie VINDEN het asociaal, daarom IS het niet asociaal. Groot verschil. Maar ja, dat zegt voor over julie ingesteldheid natuurlijk. Want jullie mening is de waarheid he. Ik spreek over feiten (het is legaal), jullie verkondigen meningen als feiten (jullie vinden het asociaal, daarom is het niet asociaal).

Ik zal de volgende keer alleszins wuiven wanneer ik jullie op de parking voorbijrijd, wetende dat ik gewoon de verkeersregels volg en jullie vrijwillig jullie tijd verdoen in de file.

happy-businessman-drivers-seat-his-600w-255888010.jpg
Over de parking kunt ge discussiëren maar foto's gebruiken van Shutterstock zonder ervoor te betalen is wel illegaal. Wel leuk en sociaal. :)
 
En wat gaan die doen? Mij stoppen om te beamen dat ik niets verkeerd doe? Komaan he... 😅
hinder aan het verkeer, onaangepaste snelheid in de zone, ze kunnen vanalles vinden hé. Tuurlijk kan je dat altijd aanvechten.
Veel succes daarmee, met een beetje pech moet je daarna 14 dagen alvast niet in de file staan maar op je trein wachten.
 
Over de parking kunt ge discussiëren maar foto's gebruiken van Shutterstock zonder ervoor te betalen is wel illegaal. Wel leuk en sociaal. :)
Download for free. ;) En het is duidelijk dat het van daar komt he.
 
Je neemt gewoon dezelfde uitgang bij de supermarkt hoor... Zelfde ingang (snelweg), andere kassa (parking vs snelweg), zelfde uitgang (snelweg).
Dat is niet het punt dat ik maak.

Als je over je parallelweg (2e kassa) spreekt, ga ik akkoord. Over een parking niet, hoe die ook is aangelegd. Het gaat misschien sneller, maar het is en blijft asociaal.

Maar goed, genoeg tijd verkwanseld. Ik ga nog wat in de file staan 👍🏻
 
Terug
Bovenaan