Play4 De Expeditie: Groenland

Ik denk dat het aanspreken in Vlaanderen wel nog redelijk zal meevallen voor de meeste BV's hier. Het zal eerder al die blikken van herkenning of "ik ken diene precies van ergens" zijn dat ze meemaken.

Het zal ook wel afhangen van wat voor BV je bent. Een Pommelien of Camille zal andere dingen meemaken dan een Embrechts denk ik.
Hangt af van je fans. Ik ken zo een d-klasse bv en die kan in geen enkele stad over het straat lopen zonder instant last van pubers.

Als je in Thuis meespeelt ofzo gaan de oude besjes u ook sowieso constant lastig vallen.
 

Pommie en Victor hebben mij positief verrast ... geen geklaag of gezaag, sloven zich uit voor de groep, mooi om te zien :thumb:
 
ik erger me aan de overduidelijke fake elementen in dit programma
opgelet spoiler alert
  • de dames die gemaquilleerd zijn
  • op een loodzware expiditie ipads en boxen meesleuren, waarvan de batterijen maar niet leeg raken
  • op de voorlaatste dag een nagelnieuwe koekenpan bovenhalen (let op de onderkant) om iedereen te trakteren op pannenkoeken, met deeg die niet gesmolten is
  • iedereen die overbodige zaken meesleurt, en dingen bovenhaalt als bier, chips, ...
  • Jinih die "geluk" had dat ze geen halve dag op een sneeuwscooter moest wachten
  • ==> het is duidelijk dat de crew op haar sneeuwscooters elke dag wel wat meer had dan een verse batterij voor de camera's, maar ook eten en andere randzaken die de expeditie wat "makkelijker" maakten zoals extra voedsel. en uiteraard ook de lampen die overal stonden om voldoende licht te hebben in en rond de tenten om te kunnen filmen. Dat doet afbreuk aan de geloofwaardigheid van het programma. De bomma had deze "expeditie" ook tot een goed eind kunnen brengen.
 
Inderdaad o.a. die dingen waren mij ook opgevallen en als je nauwkeurig kijkt zal je er nog vinden ...
Magie van TV zekerst :)
 
Jezelf in de vernieling rijden, ze kunnen er wa van bij de sossen. Als je je als politieker waagt aan een TV optreden in een entertainment programma doe je dan in regel om er harten/stemmen mee te winnen. Als je er dan nog een paar dagen fysiek door zakt hoeft dat op zich nog geen drama te zijn, je hebt op zen minst je best gedaan. Maar vertrekken na 2 dagen, cru gezegd omdat je geen GSM bereik hebt??? Ik denk niet dat dit optreden veel harten heeft veroverderd, in tegendeel. Wat een schertsvertoning.

Ze sleurt daar dan ook nog zo'n sob story bij "mensen weten niet wat ik opgeef voor mijn job, ik woon niet bij mij gezin". Boe fucking hoe... hoeveel mensen zijn er wel niet die een hele werk week van huis zijn en enkel in het weekend bij hun gezin zijn? En het is niet dat zij daartoe gedwongen wordt voor welke reden dan ook. Dat is een keuze 100% gedreven door persoonlijke ambitie.

Dat was een fragment dat gerust naast Tine Embrechts haar zelfbeklag van vorige week kon staan. :puke:
 
Ge begint inderdaad wel de indruk te krijgen dat al onze politici de grootste dutskes zijn in vergelijking met de gewone 'werkmens'.
De passage van Bouchez in 'Special Forces: Wie Durft Wint' ligt nog vers in het geheugen. :unsure:

On a side note: die Lynn die plots duizelig wordt, dat heb ik ook al ooit mee gemaakt in de bergen op een koude ochtend. Niks aan het handje, en dan ineens niet meer op uw benen kunnen staan omdat het zwart wordt voor uw ogen, tintelende vingers enz. Een heel vies gevoel was dat. 20 minuutjes gewoon moeten blijven zitten en rustig ademen, daarna terug OK, wat snelle suikers naar binnen gewerkt, maar nog de hele dag een gebrek aan energie gehad.
 
Wat een schertsvertoning.
En dan 100% geloven in haar eigen verdediging erover "voor mij is dit geen opgeven", ik zat toch ook wel met een stevige plaatsvervangende cringe te kijken brrrr.

die Lynn die plots duizelig wordt
Vorige aflevering zei ze dat ze net ook haar regels had (qua timing kan dat ook wel tellen amai) in combinatie met haar lichaamsbouw, phoe. Was wel blij dat ze paar uur later terug beter was :)

En Victor maar blijven gaan "zo afzien, daarvoor wou ik dees doen", love it :D

Avg Rob was deze aflevering precies wel hard op de achtergrond gebleven :(
 
Vorige aflevering zei ze dat ze net ook haar regels had (qua timing kan dat ook wel tellen amai) in combinatie met haar lichaamsbouw, phoe. Was wel blij dat ze paar uur later terug beter was :)
Als je weet dat die slee evenveel weegt als zij zelf én dat regels dan ook nog tot 15% prestatievermindering kunnen geven afhankelijk van persoon tot persoon zal dat allemaal zeker niet geholpen hebben + hun dagrantsoen van 6000kcal... klinkt misschien leuk, boefen voor dood, maar 6000kcal is echt mottig veel als ge normaal 2000kcal eet. Zeker ook wetende dat bv zo'n zakskes eten nu niet meteen cullinaire hoogstandjes zijn.

Het grappigste beeld gisteren vond ik Victor die terug naar beneden gaat om Tine haar slee te gaan halen. Ze lopen samen naar boven en eens boven krijgt Tine van Joris en nog iemand ne knuffel van "JA! Ge hebt het gehaald! Zo goe!", terwijl diejn duts van ne Victor daar uit beeld achter die 3 moedershielalleen staat te bekomen van de inspanning :laugh: ocharm.
 
Het grappigste beeld gisteren vond ik Victor die terug naar beneden gaat om Tine haar slee te gaan halen. Ze lopen samen naar boven en eens boven krijgt Tine van Joris en nog iemand ne knuffel van "JA! Ge hebt het gehaald! Zo goe!", terwijl diejn duts van ne Victor daar uit beeld achter die 3 moedershielalleen staat te bekomen van de inspanning :laugh: ocharm.
Die Joris zei dan zoiets als "wij gaan u altijd helpen é, allez Victor gaat u helpen". Die ging dan toch ook even onder de sneeuw gestoken hebben...
 
ik erger me aan de overduidelijke fake elementen in dit programma
opgelet spoiler alert
  • de dames die gemaquilleerd zijn
  • op een loodzware expiditie ipads en boxen meesleuren, waarvan de batterijen maar niet leeg raken
  • op de voorlaatste dag een nagelnieuwe koekenpan bovenhalen (let op de onderkant) om iedereen te trakteren op pannenkoeken, met deeg die niet gesmolten is
  • iedereen die overbodige zaken meesleurt, en dingen bovenhaalt als bier, chips, ...
  • Jinih die "geluk" had dat ze geen halve dag op een sneeuwscooter moest wachten
  • ==> het is duidelijk dat de crew op haar sneeuwscooters elke dag wel wat meer had dan een verse batterij voor de camera's, maar ook eten en andere randzaken die de expeditie wat "makkelijker" maakten zoals extra voedsel. en uiteraard ook de lampen die overal stonden om voldoende licht te hebben in en rond de tenten om te kunnen filmen. Dat doet afbreuk aan de geloofwaardigheid van het programma. De bomma had deze "expeditie" ook tot een goed eind kunnen brengen.
Op die manier kan je wel nog nauwelijks naar dit soort tv kijken toch? Als zelfs de belichting gaat storen.
 
Laatst bewerkt:
Als je weet dat die slee evenveel weegt als zij zelf én dat regels dan ook nog tot 15% prestatievermindering kunnen geven afhankelijk van persoon tot persoon zal dat allemaal zeker niet geholpen hebben + hun dagrantsoen van 6000kcal... klinkt misschien leuk, boefen voor dood, maar 6000kcal is echt mottig veel als ge normaal 2000kcal eet. Zeker ook wetende dat bv zo'n zakskes eten nu niet meteen cullinaire hoogstandjes zijn.

Het grappigste beeld gisteren vond ik Victor die terug naar beneden gaat om Tine haar slee te gaan halen. Ze lopen samen naar boven en eens boven krijgt Tine van Joris en nog iemand ne knuffel van "JA! Ge hebt het gehaald! Zo goe!", terwijl diejn duts van ne Victor daar uit beeld achter die 3 moedershielalleen staat te bekomen van de inspanning :laugh: ocharm.
Ik zou daar nu ook echt niet graag zitten mocht'k mijn regels hebben.
Ik heb ook altijd zo'n dag dat ik echt 0,0 waard ben en compleet geen energie. Geen haar op mijn hoofd dat dat er op dat moment aan moet denken om door de sneeuw te ploeteren en een slee voort te trekken.
 
Waarom noemt men Sven "Svekke" :angry: Moest je van Jean-Christophe "Jeanke" maken, zou ik het nog snappen. Of het zijn daar allemaal "matekes" zeker...
Wat regio gebonden denk'k. Ken hier ook wel wat Svennen die een Svekke geworden zijn. Zoals een Joris die een Jorre wordt of een Joachim een Jokke.
 
Wat regio gebonden denk'k. Ken hier ook wel wat Svennen die een Svekke geworden zijn. Zoals een Joris die een Jorre wordt of een Joachim een Jokke.
ik hoop dat er in die regio weinig mensen hun kind Bo noemen :eek:


Boterham_0205.jpg
 
Ik begrijp niet goed waarom ze die gewichten niet beter verdelen, zoals Victor 60kg geven en Lynn 40kg geven vanaf het begin.
Dat is voor vrouwen toch super veel zwaarder op deze manier?

En Jinnih maakt zich toch wat belachelijk vind ik.
 
Terug
Bovenaan