Play4 De Expeditie: Groenland

fyi

Is die 'expeditie' extreem? Zeker niet, ze lopen ook quasi de hele tijd over bevroren meren en scootertracks. Niet bepaald een uitdaging op vlak van navigatie of fysiek.
Maar in hun beleving is dat natuurlijk wel extreem! Als je in je leven nog nooit een deftige trektocht hebt gedaan, is er eentje in de winter bij zulke temperaturen behoorlijk zot. Onderschat het effect van die temperatuur overigens niet. Als je in beweging bent is dat allemaal ok, maar van zodra je dingen moet beginnen doen - tenten opzetten, materiaal voorbereiden, koken,..., wordt het allemaal heel uitdagend en simpelweg moeilijker. Houd er rekening mee dat simpele dingen immens veel tijd kosten - die zijn bijvoorbeeld elke dag uren bezig met sneeuw smelten om water te hebben - dat heeft allemaal een grote impact.

Ik had het eerder over de trailers.
"een extreem uitdagende tocht in Groenland"
"Ver boven hun limiet"
"een ongerept en desolaat gebied"

En wat we dan krijgen in de realiteit is Jinnih Beels die na 2 dagen met de scooter opgepikt wordt, een gezellige pauze in een verwarmde hut met vol au vent, een tegenligger die als oudere man in zijn eentje onderweg is enz.
 
Toch nog maar naar de laatste aflevering gekeken, en raar maar waar, er zat nog het enige stukje echt mooie tv in van deze reeks.
Sven Mary en Pommelien die tegen elkaar praten over hun laatste momenten met hun grootmoeders.

Voor de rest toch wat teleurstelling in de serie. Misschien ook gewoon niet zo'n geschikte casting, ik weet het niet.
 
Was eigenlijk echt wel saai. Er gebeurt geen hol behalve een Joris Hessels die hard zijn best doet om interessante vragen te stellen maar heel cringe overkomt.

Vanwaar die ineens komt en waarom ons die zo opgedrongen wordt in elk programma, geen idee. Toch echt geen aanwinst.
Geen hol en dan gevolgd door Joris.. Had een andere kontext verwacht.
 
vond het veel teveel emo-tv
ik had meer rond survival en zo verwacht
maar ja, daar is eigenlijk niks te zien of te doen behalve wandelen, dus ik had het moeten weten :crazy:
 
vond het veel teveel emo-tv
ik had meer rond survival en zo verwacht
maar ja, daar is eigenlijk niks te zien of te doen behalve wandelen, dus ik had het moeten weten :crazy:
ze hadden er een spelelement an moeten toevoegen
Zoals om ter rapst een iglo bouwen.
Of McGyver-gewijs een slee bouwen met behulp van een zeehindenbot en drie elastiekskes uit de onderbroek.
Of om te rapst Hessels zijn wafel doen houden
ik noem maar wat
 
K heb de reeks ook gekeken maar vond over de oceaan toch interessanter. Zat net iets meet beleving in tov dit. Sommige afleveringen waren echt saai ☺️
 
Noorderlicht zien en dan al dat hysterisch gekrijs. Da's hetzelfde als ge bijvoorbeeld walvissen gaat spotten. Mensen moeten leren van in stilte te genieten 😬
Begin van de aflevering "zalig die stilte" "Dit geen we nooit meer meemaken" "Elke dag wordt je zo meer en meer opgezogen"

En dan 7 minuten later "WHAAAA!" "HIIIIII" "OOOOHHHH"
Schreeuw schreeuw brul brul.
Hoe fucking moeilijk is het om normaal te communiceren?

Opeens komt Tine nog af met een zelfgemaakt lied, waarom zelfs? Nog niet genoeg aandacht gehad voor uw ego? Uiteraard nog een bijnaam naast Vikkie, Jokke, Robbie, Svekke, Pommi en Tinnie.

Joris continu negativiteit: fuck, ik haat dees, waarom doe ik dees,..
Vergeleken met de positiviteit van lichtgewicht Pommelien.

Nope een verschrikkelijke afkeer gekregen van deze bv's. Alle respect voor die gidsen die hun daar nie hebben achtergelaten
 
1 zaak mogen ze me ook eens uitleggen.
Wij zijn zelf in de winter in Fins Lapland geweest. Na een halve dag excursie waren uw wenkbrauwen bevroren, in uw baard hing ijs, idem voor uw haar.
En dan liggen zij in Groenland een ganse nacht buiten zonder echt gezichtsbescherming en ge ziet daar 's morgens 0,0 aan.

En wanneer zijn die Big Brother dagboekkamer fragmenten opgenomen?
's morgens als ze al geen tijd hadden omdat ze te laat uit hun slaapzak kwamen om tijdig te vertrekken? 😅

Ik weet niet of je er veel meer van kunt maken, maar nope dees was het niet
 
1 zaak mogen ze me ook eens uitleggen.
Wij zijn zelf in de winter in Fins Lapland geweest. Na een halve dag excursie waren uw wenkbrauwen bevroren, in uw baard hing ijs, idem voor uw haar.
En dan liggen zij in Groenland een ganse nacht buiten zonder echt gezichtsbescherming en ge ziet daar 's morgens 0,0 aan.

En wanneer zijn die Big Brother dagboekkamer fragmenten opgenomen?
's morgens als ze al geen tijd hadden omdat ze te laat uit hun slaapzak kwamen om tijdig te vertrekken? 😅

Ik weet niet of je er veel meer van kunt maken, maar nope dees was het niet
Och eerst was het toch ook gezaag over frostbite. Paar afleveringen verder lopen ze de helft van den tijd zonder handschoenen rond.

Saai programma, had er nochtans goede hoop op. Hetzelfde met reizen waes eigenlijk. Leuk begonnen maar dan afgegleden.

Edit: ik bedoelde kamp waes dus.
 
Laatst bewerkt:
Ach, ik vond het wel ok. Of het kan tippen aan Over De Oceaan, weet ik niet. Die laatste heeft iig ook een vrij hoog emo-gehalte en is eigenlijk nog routineuzer, met dat verschil dat ze daar 1 maand aan materiaal in 8 episodes kunnen verknippen ipv nu 12 dagen. Qua visuals & sfeerschepping is Groenland vanzelfsprekend wel leuker om te zien.

Snap ook de tegenkanting tegen Hessels niet goed. (Er werd in dit topic al over hem gezaagd nog voor de start van het programma). Welke "continue negativiteit" ook? Ik denk dat elk lid behalve Pommeline wel negatieve momenten heeft gehad.

Dat geschreeuw bij het noorderlicht was ... nja... :cautious:
 
Het zou geen TV zijn moesten ze mensen gekozen hebben die de hele tijd in stilte zaten te genieten van alles en nog wat hé. Je kijkt naar een programma op VTM, ze laten een groep mensen zien die naar het noorderlicht kijken en daar enthousiast over moeten doen. Heb kritiek op het programma, maar zet dan toch eerst je verwachtingen eens scherp.
Ik moet eerlijk zijn dat ik het programma wel gevolgd heb, maar de thread niet. Vanaf het begin waren er die alles redelijk spoilden omdat ze het op Streamz gezien hadden. Voor de rest vond ik Victor zijn "karakterboog" wel leuk, in het begin leek me dat zo'n arrogant en verwend manneke terwijl dat eigenlijk nog reuze mee leek te vallen. Die Pommelien was me ook wel positief uitgevallen waardoor ik ze haar muziek wat kan vergeven nu :D .

Het is een leuk format om enkele bv's eens op een heel extreme locatie te zetten. Mag van mij nog een seizoentje komen, maar volgende keer ergens anders :)
 
Terug
Bovenaan