Play4 De Expeditie: Groenland

Hans Moleman

Well-known member

Al een paar afleveringen gezien van het nieuwe seizoen dat maandag 8 januari begint.
Leuk kijkvoer. Bij de deelnemers aanvankelijk maar weinig mensen waar ik wild van werd, behalve Average Rob.

Maar toch een paar figuren die aangenaam verrassen, zoals een Victor Verhulst of Pommelien Tijs.

De enige die mij echt irriteert is Joris Hessels. Altijd maar de geestigaard willen uithangen, maar het nooit zijn.
Lijkt me een waanzinnig avontuur. In een prachtig stukje op onze planeet.
 
Uitgekeken in de kerstvakantie. Gevaarlijk om hierover te discussiëren ivm eventuele spoilers. Vond het wel vermakelijk, maar al bij al gebeurt er toch heel weinig. Beetje zelfde format als 'Over de oceaan'.
 
Ik zal het enkele afleveringen volgen, maar als het is zoals @TheLoveBelow zegt zal ik eerder vooruitspoelen naar de pure Groenland-stukjes. De babyfoto's, de video van de bomma en de call naar de geliefde zijn idd elementen van Over de oceaan.
 
de call met de bomma of de geliefde boeit mij vrij weinig.
Jammer, het zal weer flauw worden, had graag een soort van expeditie robinson op Antarctica gezien met veel irritaties, honger, frustraties en kou.

Average Rob vs ijsbeer :laugh:
 
Ook al uitgekeken, ik volg wat de openingspost dat er enkele verrassingen tussen zitten en ook Joris die mij niet kan bekoren, dit wordt wel iets beter naar het einde toe.
Uiteindelijk snel weggekeken maar het mocht inderdaad misschien net iets meer/anders.
 
Uitgekeken en het was wel veel van hetzelfde.
Voor mij mocht het iets meer zijn. Maar hoe dan ook valt dit niet te onderschatten, ook al ziet het er niet zo spectaculair uit.
Chapeau dat ze dit afgemaakt hebben!
 
In principe hebben ze gewoon een ”toeristische” route gevolgd en waren ze nooit echt in gevaar buiten de koude natuurlijk . ;)
 
Snap de negativiteit naar Joris toe niet? Leek mij het ideale bindmiddel voor deze groep. Steeds goed gehemeurd, motiverend, positief en aangenaam om mee in gesprek te gaan. Lijkt mij een heel goed luisterend oor.
 
Snap de negativiteit naar Joris toe niet? Leek mij het ideale bindmiddel voor deze groep. Steeds goed gehemeurd, motiverend, positief en aangenaam om mee in gesprek te gaan. Lijkt mij een heel goed luisterend oor.
Zo profileert hij zich natuurlijk altijd wel.
Lijkt mij zo een typisch iemand die u na 1 ontmoeting al maatje noemt terwijl je de man nog helemaal niet kent. Iemand die veel te snel veel te familiair is.

Bij momenten leek het ook alsof je naar De Weekenden aan het kijken was.
Daarnaast moet hij ook nog eens altijd de geestigaard uithangen, alleen zijn zijn moppen imo tenenkrommend slecht. Mijn pisfles zou al meermaals naar zijne komen gesmeten zijn denk ik.

Vind die in ieder programma toch vooral storend als host.
 
Laatst bewerkt:
Even off-topic: Joris zijn passage bij ‘alleen Elvis blijft bestaan’ schetste een mooi beeld van hem als persoon. Iemand die moeilijk nee kan zeggen en zich enorm verantwoordelijk voelt voor al de mensen die hij leert kennen in zijn programma’s.

Zelf gaf hij toe thuis niet altijd de vrolijkste is en vaak een kort lontje heeft wat haaks staat op zijn professionele houding.

Was een zeer open en oprecht gesprek.
 
De format trekt te hard op Over de oceaan voor mij. Jammer genoeg is dat script superstrak dus ik voel me te veel alsof ik naar verplichte nummertjes moet kijken. De bomma of lief-zit-thuis zijn nog niet langs gekomen maar die zijn wss niet te ontwijken alsook guitige kinderfoto's, het zal eerder skip-bingen zijn op het einde van de reeks.

Andere kijkers wens ik veel plezier, het ziet er mooi uit (hoewel ik de makers van Het Hoge Noorden meer meester vind van sneeuwlandschappen in beeld brengen). Ik weet mss hoe dat zit, zoals in Over de oceaan is de camera bijna geplakt op de deelnemers. Voor een zeilboot logisch maar in een wijds sneeuwlandschap niet nodig maar dat is dus behouden van dat format. Je ziet dan ook minder dan mogelijk is van Groenland (maar mss komt dat nog).
 
  • Leuk
Waarderingen: Gray
Ik heb gisteren de eerste aflevering gezien (geen Streamz). Vond het nog wel leuk om naar te kijken, ik snap de frustratie ivm Joris Hessels wel een beetje maar ik heb er misschien ook wel op gelet omdat hier al in het topic gelezen had voor ik gekeken heb gisteren...
Ik heb vooral hard gelachen toen Victor Verhulst zijne slaapzak ging omdraaien in diej zak omdat hem dat irriteerde dat die daar verkeerd in stak :laugh: té herkenbaar gewoon.

Het enige waar ik mij overigens echt aan gestoord heb is dat de eerste 30 seconden dan zo'n fragment laten zien van die kook tent die gaat vliegen... een fragment dat waarschijnlijk pas uit de 5de aflevering komt ofzo. Zucht... altijd de stukjes van "HIER IS EEN REDEN WAAROM JE NAAR DIT PROGRAMMA MOET BLIJVEN KIJKEN!!!!!" :sarcastic: Dacht even dat ik op YouTube zat...
 
Andere kijkers wens ik veel plezier, het ziet er mooi uit (hoewel ik de makers van Het Hoge Noorden meer meester vind van sneeuwlandschappen in beeld brengen). Ik weet mss hoe dat zit, zoals in Over de oceaan is de camera bijna geplakt op de deelnemers. Voor een zeilboot logisch maar in een wijds sneeuwlandschap niet nodig maar dat is dus behouden van dat format. Je ziet dan ook minder dan mogelijk is van Groenland (maar mss komt dat nog).

Zou graag eens de making of zien van dat programma. En het batterij en content management bij zulke temperaturen. De plekken waar de crew s’avonds heen gaat enzo.

Lijkt mij een zeer ingewikkelde productie.
 
Gisteren 1e aflevering gezien, best wel ok.

Ik irriteerde me eerder aan Pommelien Thijs, die komt bij mij heel fake over ofzo.
Wel een interessante 'selectie' van bv's voor zo'n programma.
 
Ik weet niet wat het is met noordelijke bestemmingen, maar het kan me niet bekoren.
Het Hoge Noorden vond ik zelfs wat deprimerend, dit keek ik meer vanuit de beleving van de reis.
De dramatiek is best goed in beeld gebracht, zoals de verwachtingen versus de belevenissen van de oefentrip.
 
Gisteren 1e aflevering gezien, best wel ok.

Ik irriteerde me eerder aan Pommelien Thijs, die komt bij mij heel fake over ofzo.
Wel een interessante 'selectie' van bv's voor zo'n programma.
Pommelien is top, en de keren dat ik ze al in verschillende formats en interviews heb gezien lijkt ze me oprecht heel down to earth.
 
Ik irriteerde me eerder aan Pommelien Thijs, die komt bij mij heel fake over ofzo.
Wel een interessante 'selectie' van bv's voor zo'n programma.
ik dacht dat ik mij daar aan ging ergeren, maar lijkt mij nog een ok iemand. Beetje te opgedraaid soms, en beetje manisch depressief. Maar lijkt mij nog wel ok om mee op reis te gaan.
Als je dan haar ouders ziet, snap je wel waarom die een beetje raar lijkt soms. En zo een leven als jonge media ster lijkt mij ook zeker niet te onderschatten, dan vooral mentaal.
 
ik dacht dat ik mij daar aan ging ergeren, maar lijkt mij nog een ok iemand. Beetje te opgedraaid soms, en beetje manisch depressief. Maar lijkt mij nog wel ok om mee op reis te gaan.
Als je dan haar ouders ziet, snap je wel waarom die een beetje raar lijkt soms. En zo een leven als jonge media ster lijkt mij ook zeker niet te onderschatten, dan vooral mentaal.

Denk dat ze gewoon een beetje té Gen Z is voor mij :unsure:
Zo constant doen alsof alles leuk moet zijn, m.a.w. een social media beeld in het echte leven.
 
Toch grappig, maar zeker ok, hoe iedereen toch een andere ervaring kan hebben met persoonlijkheden en de invulling ervan op basis van wat we ervan zien op tv.
 
Terug
Bovenaan